Dr. Άρης Ίκκος, ISHC Οργανισμός Τουριστικής Προβολής & Μάρκετινγκ - Δυνατότητες Ανάπτυξης Τουρισμού Θεσσαλονίκης Οκτώβριος 2006.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κοινωνικός Αποκλεισμός στην Εκπαίδευση! Το φροντιστήριο απαραίτητο εργαλείο προόδου των νέων.
Advertisements

© 2002 Thomson / South-Western Slide 2-1 Κεφάλαιο 2 Διαγράμματα και Γραφήματα Περιγράφικής Στατιστικής.
& Απόδοση Ξενοδοχείων στην Αττική
1 CMR Cypronetwork Marketing Research & Consulting Ιούλιος 2009 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΑΓΚΥΠΡΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ για την Παγκύπρια Ένωση Καταναλωτών.
NEXT GENERATION SERVICES  SMART TECHNOLOGY  SPECIALIST SERVICE PERSONNEL.
Αποτελέσματα Μελέτης για το Μέγαρο Πολιτισμού Κύπρου Ετοιμάστηκε για την Εταιρεία KPMG Από την Εταιρεία RAI Consultants Public Ltd Μάρτιος 2008.
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Dr. Άρης Ίκκος, ISHC Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών Ξενοδοχείων Αττικής Γενική Συνέλευση Ένωσης Ξενοδόχων Αττικής 30 Νοεμβρίου 2011.
Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών & Απόδοση Ξενοδοχείων Θεσσαλονίκης
Συνεισφορά στις ελληνικές εξαγωγές ανά περιφέρεια Διάστημα: Ιαν-Ιούνιος 2012 •70% των ελληνικών εξαγωγών εξακολουθεί να πραγματοποιείται από τις περιφέρειες.
Πρωτογενής έρευνα Hi5, μία μόδα για νέους;. Μεθοδολογία - εργαλεία Η έρευνα διενεργήθηκε με την μέθοδο της συλλογής ερωτηματολογίων, τα οποία και συμπληρώνονταν.
ΕΡΕΥΝΑ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ( ) TOΥ ΠANEΠIΣTHMIOY KΡHTHΣ Συνεδριακή Διημερίδα: “Ανταγωνιστικότητα & Επιστημονικό Δυναμικό” 6-7 Οκτωβρίου 2005.
Dr. Άρης Ίκκος, ISHC Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών & Απόδοση Ξενοδοχείων Θεσσαλονίκης Μάιος 2012.
Παρουσίαση ΚΥΠΡΙΑΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 31 Ιανουαρίου 2012.
Η θέση της Ελλάδας στη διεθνή συνεδριακή αγορά. Ποια η θέση της Ελλάδας;  Δεν υπάρχει επίσημο μητρώο συνεδρίων  Αποσπασματικές προσπάθειες που δεν ανταποκρίνονται.
ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ IMIC 2 Φεβρουάριος 2006 Dr. Άρης Ίκκος, ISHC
ΧΕΙΜΕΡΙΝΗ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Dr. Άρης Ίκκος, ISHC Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών & Απόδοση Ξενοδοχείων Αττικής Γενική Συνέλευση Ένωσης Ξενοδόχων Αττικής 16 Νοεμβρίου 2010.
1 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΦΥΜΑΤΙΩΣΗΣ ΣΕ ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ Ευάγγελος Μαρίνης Επίτιμος Διευθυντής Μικροβιολογικού.
F.B.S. Η Διοίκηση του Επιμελητηρίου Καβάλας και η εταιρία “F.B.S. Δρ. ΔΗΜ. ΚΑΜΠΟΥΡΗΣ &ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ” Σας καλωσορίζουν στην παρουσίαση της μελέτης με.
Dr. Άρης Ίκκος, ISHC Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών Ξενοδοχείων Αττικής & η Aπόδοση των Ξενοδοχείων Γενική Συνέλευση ΕΞΑ-Α 27 Νοεμβρίου 2009.
Διαρκής Έρευνα Benchmarking Ελληνικών Ξενοδοχείων Νοέμβριος 2011.
Dr. Άρης Ίκκος, ISHC Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών Ξενοδοχείων Αττικής Γενική Συνέλευση Ένωσης Ξενοδόχων Αττικής 9 Μαΐου 2006.
Παρουσίαση Έρευνας Κοινής Γνώμης «Ο λόγος στον Πολίτη» Θεσσαλονίκη, Ιανουάριος 2010.
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
+21 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Δεκέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΕΒΕΘ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 AD – HOC ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.
Αναπτυξιακό Συνέδριο Περιφέρειας Κρήτης 2005
1 Καινοτομικό Πρόγραμμα RI-SE ΕΚΕΠΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΘΝΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ.
Εξάσκηση στην προπαίδεια
Ενότητα Α1 Προσανατολισμός της Αναπτυξιακής Πορείας του Ελληνικού Τουρισμού Εισηγητές: κ. Γ. Δρακόπουλος, Γενικός Διευθυντής ΣΕΤΕ κ. Α. Ικκος, Διευθύνων.
Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού ΑΝΤ1 Οκτώβριος 2011 © ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ.
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
2006 GfK Praha CORRUPTION CLIMATE IN EUROPE % % % %0 - 10% % % % % % ΚΛΙΜΑ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ Η.
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ TVXS.GR Η Palmos Analysis είναι μέλος της ESOMAR και της WAPOR και έχει Αριθμό Μητρώου 11 στο Μητρώο Επιχειρήσεων και.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Παρουσίαση Έρευνας Οικονομική κρίση και οι επιπτώσεις στις επιχειρήσεις – μέλη του ΒΕΘ που δραστηριοποιούνται στον χώρο της οικοδομής Ιανουάριος 2011.
Ανάπτυξη και Εκτίμηση Ξενοδοχείων 25/06/05 Ανάλυση Εσόδων - Εξόδων Dr. Άρης Ίκκος, ISHC Corporate Membership:Director Membership:Corporate Membership:
13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών – Κέρκυρα Οκτωβρίου 2004 Το σύστημα COINE για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και την υποστήριξη.
1 Μελέτη για την εξαγωγική δραστηριότητα του κλάδου των αγροτικών προϊόντων Παρουσίαση Στοιχείων.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Ενότητα Α1 Προσανατολισμός της Αναπτυξιακής Πορείας του Ελληνικού Τουρισμού Εισηγητές Γ. Δρακόπουλος, Γενικός Διευθυντής ΣΕΤΕ Α. Ίκκος, Διευθύνων Σύμβουλος.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΚΡΗΤΗΣ ΧΑΝΙΑ, PANORAMA HOTEL Επενδυτικός Προσανατολισμός του Ελληνικού Τουρισμού Γιώργος Δρακόπουλος, Γενικός Διευθυντής.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ 6 ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ Ε.Ε. Ε. Κακαράς, Καθηγητής Ε.Μ.Π. Εθνικός Εκπρόσωπος στο Πρόγραμμα Πλαίσιο Ημερίδα για το πρόγραμμα "Ενέργεια"
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: «ΙΑΜΑΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ ΚΑΙ ΛΟΥΤΡΟΤΟΠΟΙ» ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑΣ ΛΟΥΤΡΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ 2005 – 2012 Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών Ομάδα.
Ελληνική Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 Ανιχνεύοντας τη γνώση στην ελληνική επιχειρηματικότητα Σταύρος Ιωαννίδης.
Η ΣΧΕΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΧΩΡΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΛΙΑΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ ΑΛΕΞΗΣ ΔΕΦΝΕΡ ΜΑΡΙΑ ΒΡΑΣΙΔΑ Πανεπιστήμιο.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
ΕΡΕΥΝΑ ΕΚΘΕΤΩΝ-ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ KAVALAEXPO 2014
Εκκίνηση: 1η Δεκεμβρίου 2014 Πανευρωπαϊκά Πλεονεκτήματα Προσφέρει ένα δυναμικό ξεκίνημα και … στιγμιαίο εισόδημα.
Σοφία Τζελέπη, App Inventor ΜΕΡΟΣ B’ Σοφία Τζελέπη,
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Σχολή Πολιτικών Μηχανικών Μ.Α.Μιμίκου Καθηγήτρια ΕΜΠ « Πολιτικές Φύλου στα Πανεπιστήμια » 21 Νοεμβρίου 2005.
1 Προϋπολογισμός 2007 Δεκέμβριος Ποια είναι τα κριτήρια αξιολόγησης του Κρατικού προϋπολογισμού ; Ο προϋπολογισμός του 2007, όπως και κάθε προϋπολογισμός,
Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΧΩΡΟ
ΑΝΕΡΓΙΑ.
Α2 Λυκείου Αργυράδων Ρωτήθηκαν συνολικά 162 άτομα.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Η Γραμμή Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ
Επιθεωρήσεις ΔΚΕΕ ( )  Επιθεωρήσεις : 25  Έκλεισαν Ικανοποιητικά 6 (24%) και Μη Ικανοποιητικά 19 (76%)  Μη Συμμορφώσεις : 257  Διορθωτικές.
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Για το SBC TV Η Palmos Analysis είναι μέλος της ESOMAR και της WAPOR και έχει Αριθμό Μητρώου 11 στο Μητρώο Επιχειρήσεων και.
+19 Δεκέμβριος 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +5 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20.
ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΜΑΣ.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Γενική Συνέλευση ΕΞΑ-Α
Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών Ξενοδοχείων Αττικής
Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών & Απόδοση Ξενοδοχείων Αττικής
Γενική Συνέλευση Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής
Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών & Απόδοση Ξενοδοχείων Θεσσαλονίκης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Dr. Άρης Ίκκος, ISHC Οργανισμός Τουριστικής Προβολής & Μάρκετινγκ - Δυνατότητες Ανάπτυξης Τουρισμού Θεσσαλονίκης Οκτώβριος 2006

2  Αστικός τουρισμός στην Ευρώπη  Η Θεσσαλονίκη σήμερα –Τα τουριστικά δεδομένα σήμερα –Σύγκριση με άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις –Ποιά η άποψη των τουριστών για την Θεσσαλονίκη  Σενάρια - Στόχος για το 2015 –Σενάριο 1: Ανάπτυξη τουρισμού κατά 50% –Σενάριο 2: Διπλασιασμός τουρισμού  Πώς θα πετύχουμε τους στόχους Τουριστική Ανάπτυξη Θεσσαλονίκης

3 Πηγή: IPK International 38% εξερχόμενων ταξιδιών Ευρώπης είναι σε πόλεις - 60% αναψυχή - 17% επαγγελματικά - 23% επίσκεψη σε συγγενείς και φίλους Εξερχόμενος Αστικός Τουρισμός στην Ευρώπη

4 Πηγή: IPK International Κύριοι Αστικοί Προορισμοί

5 Πηγή: IPK International Κύριες Χώρες Προέλευσης Αστικού Τουρισμού

6 Δραστηριότητες Αναψυχής Πηγή: IPK International

7 % Τουριστών ανά Χώρα Προέλευσης που ενδιαφέρεται για Περιήγηση / Αξιοθέατα

8  Αστικός τουρισμός στην Ευρώπη  Η Θεσσαλονίκη σήμερα –Τα τουριστικά δεδομένα σήμερα –Σύγκριση με άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις –Ποιά η άποψη των τουριστών για την Θεσσαλονίκη  Σενάρια - Στόχος για το 2015 –Σενάριο 1: Ανάπτυξη τουρισμού κατά 50% –Σενάριο 2: Διπλασιασμός τουρισμού  Πώς θα πετύχουμε τους στόχους Τουριστική Ανάπτυξη Θεσσαλονίκης

Νομός Θεσσαλονίκης

10 Νομός Θεσσαλονίκης Δήμοι & Κοινότητες Αγίου ΑθανάσιουΘεσσαλονίκηςΡεντίνας Αγίου ΓεωργίουΚαλαμαριάςΣοχού Αγίου ΠαύλουΚαλλιθέαςΣταυρουπόλεως ΑμπελοκήπωνΚαλλινδοίωνΣυκεών ΑξιούΚορωνείαςΤριανδρίας ΑπολλωνίαςΚουφαλίωνΧαλάστρας ΑρεθούσαςΛαγκαδάΧαλκηδόνος ΑσσήρουΛαχανάΧορτιάτη ΒασιλικώνΜαδύτουΩραιοκάστρου ΒερτίσκουΜενεμένης ΕγνατίαςΜηχανιώνας Ελευθερίου – ΚορδελιούΜίκρας ΕπανομήςΜυγδονίας ΕυκαρπίαςΝεαπόλεως ΕυόσμουΠανοράματος ΕχεδώρουΠεύκων ΘερμαϊκούΠολίχνης ΘέρμηςΠυλαίας

11 Πηγή: ΞΕΕ Ξενοδοχεία Νομού Θεσσαλονίκης

12 Πηγή: ΞΕΕ Αριθμός Δωματίων Νομού Θεσ/νίκης

13 Αριθμός Κλινών Νομού Θεσ/νίκης Πηγή: ΞΕΕ

14 Νομός Θεσσαλονίκης Πηγή: ΕΣΥΕ Διανυκτερεύσεις και Αφίξεις Πληρότητα σε Κλίνες

15 Πηγή: ΕΣΥΕ Διανυκτερεύσεις Αφίξεις Εποχικότητα Νομού Θεσ/νίκης

16 Προέλευση κατά Εθνικότητα Αφίξεις 2004Κύριες Ευρωπαϊκές Χώρες 2004 Πηγή: ΕΣΥΕ Μέσα μεταφοράς βάσει αφίξεων το 2004: - Αεροπορικώς:91% - Ακτοπλοϊκώς: 4% - Άλλο: 5%

Δήμος Θεσσαλονίκης

18 Πηγή: ΞΕΕ Αριθμός Ξενοδοχείων Δ. Θεσσαλονίκης

19 Πηγή: ΞΕΕ Αριθμός Δωματίων Δ. Θεσσαλονίκης

20 Πηγή: ΞΕΕ Αριθμός Κλινών Δ. Θεσσαλονίκης

21 Δήμος Θεσσαλονίκης Διανυκτερεύσεις και Αφίξεις Πληρότητα σε Κλίνες

22 Εποχικότητα Δήμου Θεσ/νίκης Διανυκτερεύσεις Αφίξεις

23 Προέλευση κατά Εθνικότητα Αφίξεις 2004Κύριες Ευρωπαϊκές Χώρες 2004

Νομός & Δήμος

25 Νομός & Δήμος Πληρότητα σε ΚλίνεςΔιάρκεια παραμονής

26 ΔιανυκτερεύσειςΑφίξεις Νομός & Δήμος

27 Νομός & Δήμος (2005)

28 Νομός & Δήμος Αριθμός ξενοδοχείωνΑριθμός δωματίων

29 Νομός & Δήμος: ξενοδοχεία ΔήμοςΝομός

30 Νομός & Δήμος : Δωμάτια ΔήμοςΝομός

Μουσεία & αξιοθέατα

32 Πηγή: ΕΣΥΕ Αρχαιολογικοί Χώροι – Εισιτήρια

33 Πηγή: ΕΣΥΕ Αρχαιολογικοί χώροι – Εισπράξεις €

34 Πηγή: ΕΣΥΕ Μουσεία – Εισιτήρια

35 Πηγή: ΕΣΥΕ Μουσεία – Εισπράξεις €

36 Πηγή: ΕΣΥΕ Εποχικότητα στις Επισκέψεις Αξιοθέατων σε σχέση με Διανυκτερεύσεις -2004

Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης

38 Αεροπορικές εταιρίες - προορισμοί

39 Αφίξεις - Εποχικότητα Πηγή: Αεροδρόμιο Μακεδονία ΕποχικότηταΑφίξεις

40 Εποχικότητα - Aφίξεις 2005 Πηγή: Αεροδρόμιο Μακεδονία

41 Εθνικότητα Εθνικότητα 2005 Represents 95.2% of total arrivals 2005 of 1,831,332 Growth 2005/2004

Θεσσαλονίκη Γραφείο Συνεδρίων & Επισκεπτών

43 Προφίλ  Το πρώτο Ελληνικό CVB ιδρύθηκε στη Θεσσαλονίκη το 2000 από 57 ξενοδοχεία όλων των κατηγοριών και την ΕΞΘ  Σήμερα το TCVB έχει και άλλους μετόχους συμπεριλαμβανομένων της Helexpo, του Εμπορικού Συλλόγου, PCOs κτλ.  Μέλος των –ICCA (International Congress & Convention Association) –EFCT (European Federation of Conference Towns) –DMAI (ex-IACVB: International Association of Convention & Visitors Bureau) –MPI (Meeting Professionals International) –SITE (Society for Incentive & Travel Executives –EVENTIA (former ITMA: Incentive Travel & Meetings Association)  Άνω των 120 Conference and Incentive suppliers – μέλη του TCVB  Διοργανωτής των fam-trips  Προωθητικό υλικό - planner’s guide - CD ROM - web site (

44 Association Market  Πρόκειται για συνέδρια του ASSOCIATION MARKET δηλαδή συνέδρια που διοργανώνουν μη κερδοσκοπικοί φορείς, επιστημονικές ή άλλες ενώσεις, Σωματεία κλπ.  Οι πιο δημοφιλείς μήνες: ΜΑΡΤΙΟΣ – ΑΠΡΙΛΙΟΣ – ΜΑΙΟΣ, ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ – ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ – ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ  Μέσος όρος μεγέθους : 580 άτομα  Μέση διάρκεια: 3 ημέρες

45 Προσφορά – Διεθνής Θέση Προσφορά συνεδριακών θέσεων Θεσσαλονίκης  θέσεις, ‘classroom style’.  Τις περισσότερες συνεδριακές θέσεις διαθέτουν τα συνεδριακά κέντρα της HELEXPO, δηλ. το ‘Ιωάννης Βελίδης’ με θέσεις και το ‘Νικόλαος Γερμανός’ με 750 θέσεις. Διεθνής Θέση (ICCA)  Στους 100 C & I προορισμούς παγκοσμίως –2004: 97 η θέση – 10 συνέδρια –2005: 81 η θέση – 13 συνέδρια

Προφίλ Αγοράς - Χαλκιδική - Λιτόχωρο

47 Διανυκτερεύσεις και Αφίξεις ΛιτόχωροΧαλκιδική

48 Αφίξεις Εθνικότητες Χαλκιδική: 99,2% ΕυρώπηΛιτόχωρο: 97,4% Ευρώπη

Συγκρίσεις GenuaΒόλος Nice

50 Ελλάδα – Θεσσαλονίκη Αφίξεις Πηγή: ΕΣΥΕ ΕλλάδαΘεσσαλονίκηΕλλάδαΘεσσαλονίκη Διανυκτερεύσεις

51 Πηγή: ΞΕΕ Σύνολο Αθήνας: 256 Σύνολο Θεσσαλονίκης: 57 Ξενοδοχεία Αθήνα - Θεσσαλονίκη 2005

52 Πηγή: ΞΕΕ Σύνολο Αθήνας: Σύνολο Θεσσαλονίκης: Σύνολο Αθήνας: Σύνολο Θεσσαλονίκης: Ξενοδοχεία Αθήνα - Θεσσαλονίκη 2005

53 Σύγκριση με άλλες ελληνικές πόλεις Πληρότητα σε Κλίνες (2004) 5* All

54 Relevant Benchmarks Overnight stays Θεσσαλονίκη & άλλες πόλεις

55 Ευρωπαϊκός τουρισμός πόλεων Μέση ετήσια αύξηση Διανυκτερεύσεων Ευρωπαϊκών πόλεων Μ.Ο ευρωπαϊκών πόλεων: 1.6% Θεσσαλονίκη: -0.64% (1993 – 2004)

Βαλένθια

57 Valencia Βαλένθια

58 Βαλένθια – Θεσσαλονίκη Ελάχιστη και μέγιστη θερμοκρασία

59 Βαλένθια – Θεσσαλονίκη (2004)

60 Βαλένθια – Θεσσαλονίκη Bed occupancy performance

61 Βαλένθια – Θεσσαλονίκη (2004) Αφίξεις

62 Βαλένθια – Θεσσαλονίκη ΞενοδοχείαΔωμάτια

63 Βαλένθια – Θεσσαλονίκη Μ.Ο. Δωματίων ανά ξενοδοχείο Κλίνες

64 Βαλένθια – Θεσσαλονίκη Αριθμός Δωματίων ανά κατηγορία Θεσσαλονίκη Βαλένθια 5* 4* 3*

65 Βαλένθια – Θεσσαλονίκη Διανυκτερεύσεις Αφίξεις

66 Βαλένθια – Θεσσαλονίκη (2004 Διανυκτερεύσεις Αφίξεις

67 Βαλένθια – συνεδριακός τουρισμός Palacio de Congresos

68 Βαλένθια - επιπλέον...  Κρουαζιερόπλοια  Τρόπος κράτησης Harbour

69 Το top αξιοθέατο της Θεσσαλονίκης: Τάφοι Βεργίνας επισκέπτες Science Museum Βαλένθια – επισκέπτες μουσείων 2005

70 Βαλένθια - αεροδρόμιο  9 χλμ δυτικά της Βαλένθια  Ένα terminal και 2 διάδρομοι  Σε 45’ στην πόλη με λεωφορείο, τοπικό τρένο και υπάρχουν σχέδια για επέκταση του μετρό της Βαλένθια  Ενόψει του Americas Cup το 2007: νέο περιφερειακό terminal, επέκταση χώρων στάθμευσης  Το μερίδιο των εταιριών με χαμηλού ναύλου (LCC) αυξήθηκε από 7% το 2003 σε 35% το 2005

71 Αεροδρόμιο Βαλένθια – Προορισμοί  Γερμανία (Βερολίνο, Κολονία, Ντίσελντορφ, Μόναχο, Στουτγάρδη)  Βέλγιο (Βρυξέλλες)  Γαλλία (Παρίσι)  Ολλανδία (Άμστερνταμ)  Ιρλανδία (Δουβλίνο)  Ιταλία (Μιλάνο, Ρώμη και Βενετία)  Πορτογαλία (Λισσαβόνα)  Αγγλία (Λονδίνο, Coventry, Μπρίστολ, Μάντσεστερ)  Ρουμανία (Βουκουρέστι)  Ισπανία (Asturias, Βαρκελώνη, Μπιλμπάο, Gran Canaria, Ίμπιζα, Lanzarote, Leon, Μαδρίτη, Malaga, Menorca, Palma de Mallorca, Santander, Santiago de Compostela, Σεβίλλη, Tenerife, Vigo)  Ελβετία (Ζυρίχη, Γενεύη)  Τυνησία (Monastir)

72 Αεροπορικές Συνδέσεις - Βαλένθια - Θεσσαλονίκη

73 Βαλένθια – Low Cost Carriers  Aer lingus  Air Berlin  Air Europa  Air Nostrum  Alitalia  Easy Jet  Flybaboo  HLX.xom  Helvetic Airways  Iberia  Jet2.com  PGA Portugal Airlines  Ryanair  Spanair  Thomsonfly  Virgin Express

74 Βαλένθια - υποδομές  Ισχυρή αύξηση του τουρισμού ιδιαίτερα μέσω των πολιτιστικών και επαγγελματικών ταξιδιών: –Δημόσιες επενδύσεις •Palacio de Congresos •Valencia Fair Ground (Trade Centre) •Η Πόλη των Τεχνών και Επιστημών (The City of Arts and Sciences) •Palace of Music •Βελτίωση μουσείων –Δημόσιες επενδύσεις σε υποδομές με στόχο η πόλη να ‘επιστρέψει’ στη θάλασσα –Ιδιωτικές επενδύσεις σε ξενοδοχεία, catering και αναψυχή –Valencia Tourism & Convention Bureau

75 Valencia Tourism & Convention Bureau  Ιδρύθηκε το 1991  Προεδρείο: City Council of Valencia Συμμετοχή: Επιμελητήριο, Feria (Έκθεση) de Valencia, Valencia Business Confederation και Εταιρείες Τουριστικού Χώρου  Επαγγελματικό web site με πλούσια πληροφόρηση με υλικό προώθησης, στατιστικές, πληροφορίες, downloads, ημερολόγια events, δυνατότητες κρατήσεων, οδηγούς για venues κλπ.  32 ο America Cup το 2007

76  Ανάπτυξη συμπληρωματικών δραστηριοτήτων στο America’s Cup –Μarketing της πόλης σε συνεργασία με επιχειρήσεις, πανεπιστήμια και ινστιτούτα –Ανάπτυξη «συμμετοχικής» συνείδησης για τους πολίτες  Ανάπτυξη προγραμμάτων «ατμομηχανών» –Τουρισμός 2007: διεύρυνση προσφερομένου προϊόντος ως πόλη πολιτισμού, συνεδρίων και επιχειρήσεων και αθλητισμού και κρουαζιέρων –Επένδυση στις πληροφορίες: λεπτομερής πληροφόρηση για όλους τους κλάδους –Κέντρο προώθησης της Οικονομίας της Γνώσης –Υποστήριξη βασικών έργων υποδομής  Ανάπτυξη πρωτοποριακών προγραμμάτων στην νέα Παγκοσμιοποιημένη Κοινωνία της Γνώσης –Διαχείριση χρόνου: διαρκής οικονομικής δραστηριότητας – κατανομή χρόνου σε εκπαίδευση, εργασία και σύνταξη – ευελιξία στον χρόνο εργασίας, αναψυχής και οικογένειας –Διαρκής «επιμόρφωση» –Αλληλεγγύη γενεών και προς τρίτους Στρατηγική Βαλένθια:

77

78  Αστικός τουρισμός στην Ευρώπη  Η Θεσσαλονίκη σήμερα –Τα τουριστικά δεδομένα σήμερα –Σύγκριση με άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις –Ποιά η άποψη των τουριστών για την Θεσσαλονίκη  Σενάρια - Στόχος για το 2015 –Σενάριο 1: Ανάπτυξη τουρισμού κατά 50% –Σενάριο 2: Διπλασιασμός τουρισμού  Πώς θα πετύχουμε τους στόχους Τουριστική Ανάπτυξη Θεσσαλονίκης

79 Πρωτογενής Έρευνα Τουριστών  Περίοδος: Μάιος – Οκτώβριος ‘06  Μέθοδος: Ερωτηματολόγιο –Δημογραφικά Στοιχεία –Στοιχεία για Δαπάνες –Στοιχεία για Δραστηριότητες –Αξιολόγηση Εμπειριών  Δείγμα: 332 τουρίστες... ... από 15 ξενοδοχεία... ... κατηγοριών 3* έως 5*

80 Προφίλ Τουριστών ΠροέλευσηΣκοπός ταξιδιού Πώς ταξιδεύετε; Πηγή: JBR Hellas 24,4% συμμετοχή σε συνέδριο

81 Προφίλ Τουριστών Πόσες φορές έχετε επισκεφθεί την Θεσσαλονίκη; Από που πήρατε πληροφορίες για την Θεσσαλονίκη; Πηγή: JBR Hellas

82 Προφίλ Τουριστών Με τι μέσο ήρθατε στην Θεσσαλονίκη; Με τι μέσο μεταφερθήκατε στο ξενοδοχείο; Πηγή: JBR Hellas

83 Διασκέδαση – Συχνότητα και μέση δαπάνη Πηγή: JBR Hellas – ΕΞΑ Εστίαση, Διασκέδαση: Συχνότητα και Δαπάνη

84 Για ποιους λόγους δεν κάνατε αγορές; Σχεδιάζετε να ψωνίσετε από το αεροδρόμιο; Αγορές ανά κατηγορία Πηγή: JBR Hellas Shopping: Συχνότητα και Δαπάνη

85 Πηγή: JBR Hellas 52% έχει επισκεφθεί τη Χαλκιδική Γνωρίζετε τις παραλίες της Θεσσαλονίκης;

86 Αξιολόγηση - 1 Πρόσβαση από το αεροδρόμιο Πολιτισμός Συμπεριφορά Αεροδρόμιο / λιμάνι Μέσα μαζικής μεταφοράς Ασφάλεια στην πόλη Σήματα και Πληροφόρηση Πληροφορίες για ειδικές εκδηλώσεις Πλατείες / Πεζοδρόμια Γενική Καθαριότητα Πάρκα, «Πράσινο» Ηχορύπανση Ατμοσφαιρική Ρύπανση Συνολική Αξιολόγηση Πηγή: JBR Hellas

87 Αξιολόγηση - 2 Ξενοδοχειακές Εγκαταστάσεις Εγκαταστάσεις Καταστημάτων Bar / Café Εγκαταστάσεις Διασκέδαση / Αναψυχή Εγκαταστάσεις Εστιατορίων Ξενοδοχεία - Σχέση Τιμής / Ποιότητας Bar / Café – Σχέση Τιμής / Ποιότητας Εστιατόρια – Σχέση Τιμής / Ποιότητας Καταστήματα – Σχέση Τιμής / Ποιότητας Συνολική Αξιολόγηση Πηγή: JBR Hellas

88 Πηγή: JBR Hellas Θα ξανάρθετε στην Θεσσαλονίκη ή θα τη συστήσετε στους γνωστούς σας;

89 Από το 2005 στο 2015  Αστικός τουρισμός στην Ευρώπη  Η Θεσσαλονίκη σήμερα –Τα τουριστικά δεδομένα σήμερα –Σύγκριση με άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις –Ποιά η άποψη των τουριστών για την Θεσσαλονίκη  Σενάρια - Στόχος για το 2015 –Σενάριο 1: Ανάπτυξη τουρισμού κατά 50% –Σενάριο 2: Διπλασιασμός τουρισμού  Πώς θα πετύχουμε τους στόχους

90  Σενάριο – Στόχος 1 : ο τουρισμός της Θεσσαλονίκης το 2015 είναι αυξημένος κατά 50% σε σχέση με σήμερα (από 1,6 σε 2,4 εκ. Διανυκτερεύσεις) => 398 επιπλέον αφίξεις ανά βδομάδα  Σενάριο – Στόχος 2 : Ο τουρισμός της Θεσσαλονίκης το 2015 έχει διπλασιασθεί σε σχέση με σήμερα (από 1,6 σε 3,2 εκ. Διανυκτερεύσεις) => 796 επιπλέον αφίξεις ανά βδομάδα Διανυκτερεύσεις Βαλένθια 1995 – 2005: 897,080 –> 2,498,115: +178% Σενάρια – Στόχοι για Θεσσαλονίκη

91  Αύξηση αφίξεων κατά περίπου – για αναψυχή – για επαγγελματικούς σκοπούς – για άλλους σκοπούς  Ίδια Διάρκεια Διαμονής  Αύξηση συνοδών ατόμων κατά 5% περίπου (άτομα / δωμάτιο)  Αύξηση μέσης δαπάνης κατά 20% περίπου στα ξενοδοχεία (από € 83 / δωμάτιο σε € 100)  και κατά 25% στην πόλη (από € 106 κατ’ άτομο ημερησίως σε € 133) Σενάριο – Στόχος 1 : ο τουρισμός της Θεσσαλονίκης το 2015 είναι αυξημένος κατά 50%

92 + € Άμεση Επίπτωση + πολλαπλασιαστικά οφέλη: x 1,5 - 2 Σύνολο Πρόσθετων Εσόδων: έως περίπου Αντιστοιχεί σε : 1,7 έως 2,2% ΑΕΠ Θεσσαλονίκης 0,19 έως 0,25% ΑΕΠ Ελλάδος Σενάριο - Στόχος 1: Πρόσθετα Ετήσια Έσοδα - Σύνολο

93 + € έσοδα δωματίων + € λοιπά έσοδα + € σύνολο Τα έσοδα αυτά Διασφαλίζουν / Δημιουργούν – θέσεις εργασίας Σενάριο - Στόχος 1: Πρόσθετα Ετήσια Έσοδα Ξενοδοχείων

94 + € για Εστίαση, Διασκέδαση + € σε «ενδιάμεσους» + € εκ. σε άλλες δαπάνες + € σύνολο + πολλαπλασιαστικά οφέλη: τουλάχιστον το 1/2 από τα έως άνω των έως ,1% έως 1,6% του ΑΕΠ Θεσσαλονίκης Σενάριο - Στόχος 1: Πρόσθετες Ετήσιες Δαπάνες στην Πόλη

95 + € άμεσα + € έως € από πολλαπλασιαστικά οφέλη + € – σύνολο € είναι ο προϋπολογισμός της Νομαρχιακής Επιτροπής Τουριστικής Προβολής Θεσσαλονίκης Σενάριο – Στόχος 1: Πρόσθετα Ετήσια Δημοτικά Τέλη

96 + € «Σπατόσημο» + € ΦΠΑ άμεσα + € έως € από πολλαπλασιαστικά οφέλη + € ~ έως σύνολο Σενάριο – Στόχος 1: Πρόσθετα Ετήσια Δημόσια Έσοδα

97 Άμεσες Επιπτώσεις + € (35%) στα Ξενοδοχεία + € (49%) στην Πόλη + € ( 1%) σε Δημοτικά Τέλη + € (15%) σε Δημόσια Έσοδα + € σύνολο Έμεσα οφέλη: + € € € έως περίπου 1,7 έως 2,2% ΑΕΠ Θεσσαλονίκης 0,19 έως 0,25% ΑΕΠ Ελλάδος Σενάριο – Στόχος 1: Κατανομή Πρόσθετων Ετησίων Εσόδων

98  Αύξηση αφίξεων κατά χιλ. περίπου – για αναψυχή – για επαγγελματικούς σκοπούς – για άλλους σκοπούς  Ίδια Διάρκεια Διαμονής  Αύξηση συνοδών ατόμων από 1,4 άτομα / δωμάτιο σε 1,5  Αύξηση μέσης δαπάνης κατά 20% περίπου στα ξενοδοχεία (από € 83 / δωμάτιο σε € 100)  και κατά 25% στην πόλη (από € 106 κατ’ άτομο ημερησίως σε €133) Σενάριο – Στόχος 2 : Ο τουρισμός της Θεσσαλονίκης το 2015 έχει διπλασιασθεί

99 + € Άμεση Επίπτωση + πολλαπλασιαστικά οφέλη: x 1,5 - 2 Σύνολο Πρόσθετων Εσόδων: έως Αντιστοιχεί σε : ~3,4 έως 4,5% ΑΕΠ Θεσσαλονίκης ~0,4 έως 0,5% ΑΕΠ Ελλάδος Σενάριο – Στόχος 2: Πρόσθετα Ετήσια Έσοδα – Σύνολο

100 + € έσοδα δωματίων + € λοιπά έσοδα + € σύνολο Τα έσοδα αυτά Διασφαλίζουν / Δημιουργούν περί τις θέσεις εργασίας Σενάριο – Στόχος 2: Πρόσθετα Ετήσια Έσοδα Ξενοδοχείων

101 + € για Εστίαση, Διασκέδαση + € σε «ενδιάμεσους» + € εκ. σε άλλες δαπάνες + € σύνολο + πολλαπλασιαστικά οφέλη: τουλάχιστον το ½ από τα έως άνω των έως ,1% έως 3,3% του ΑΕΠ Θεσσαλονίκης Σενάριο – Στόχος 2: Πρόσθετες Ετήσιες Δαπάνες στην Πόλη

102 + € άμεσα + € έως € από πολλαπλασιαστικά οφέλη + € – σύνολο Η πίστωση της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης για 53 νέα έργα σχολικής στέγης για το 2005 ήταν € Σενάριο – Στόχος 2: Πρόσθετα Ετήσια Δημοτικά Τέλη

103 + € «Σπατόσημο» + € ΦΠΑ άμεσα + € έως € από πολλαπλασιαστικά οφέλη + € ~ – σύνολο Σενάριο – Στόχος 2: Πρόσθετα Ετήσια Δημόσια Έσοδα

104 Άμεσες Επιπτώσεις + € (35%) στα Ξενοδοχεία + € (49%) στην Πόλη + € ( 1%) σε Δημοτικά Τέλη + € (15%) σε Δημόσια Έσοδα + € σύνολο Έμεσα οφέλη:+ € € Σύνολο: έως Αντιστοιχεί σε : ~3,4% έως 4,5% ΑΕΠ Θεσσαλονίκης ~0,4 έως 0,5% ΑΕΠ Ελλάδος Σενάριο – Στόχος 2: Κατανομή Πρόσθετων Ετησίων Εσόδων

105 Σενάριο 1: 67,5% Σενάριο 2: 90% Αναμενόμενη πληρότητα με σταθερή προσφορά

106 Από το 2005 στο 2015  Αστικός τουρισμός στην Ευρώπη  Η Θεσσαλονίκη σήμερα –Τα τουριστικά δεδομένα σήμερα –Σύγκριση με άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις –Ποιά η άποψη των τουριστών για την Θεσσαλονίκη  Σενάρια - Στόχος για το 2015 –Σενάριο 1: Ανάπτυξη τουρισμού κατά 50% –Σενάριο 2: Διπλασιασμός τουρισμού  Πώς θα πετύχουμε τους στόχους

107 Δημόσιοι Φορείς Ιδιωτικοί Φορείς Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης Σκοπός: η Διαχείριση του brand «Θεσσαλονίκη» με στόχο –τη διατήρηση και ανάπτυξη του τουρισμού στην πόλη –αλλά και τη μεγιστοποίηση απόδοσης Δημόσιων και Ιδιωτικών επενδύσεων Προϋπόθεση για την Τουριστική Ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης:

108 Διάφορα Τμήματα Υποστήριξης Τμήμα Σχέσεων με Φορείς Διοίκηση Τμήμα Ανάπτυξης Προϊόντων Τμήμα Ανάπτυξης Αγορών Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων Τμήμα Αναλύσεων & Marketing Προγραμματισμός και Λειτουργία βάσει Marketing Plan Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης:

109 Προτεραιότητες  Αύξηση αναγνωρισιμότητας –Αξιοποίηση ιστορίας περιοχής •Μ. Αλέξανδρος / Αριστοτέλης •Βασιλική Πόλη Βυζαντίου –Mega Event •Πολιτιστικό •Αθλητικό  Προσέλκυση Low Cost Carrier(s)

Ευχαριστώ για την προσοχή σας