Προγράμματα πρώιμης παρέμβασης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Οικογενειών για τη Ψυχική Υγεία Σ.Ο.Ψ.Υ Παρουσίαση: Ελεονώρα Κανελλοπούλου.
Advertisements

Σκοποί &Δραστηριότητες. Η Ελληνική Εταιρεία Μελέτης Ήπατος είναι μία επιστημονική εταιρεία που αποκλειστικός της σκοπός είναι η βελτίωση των παρεχομένων.
Προτάσεις της Ομάδας Εφήβων Συμβούλων και της Κοινότητας Εφήβων Συμβούλων του Συνηγόρου του Παιδιού Στρασβούργο, 7- 8 Οκτώβρη 2010 για τη συνάντηση των.
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
ΠΙΛΟΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΓΚΑΙΡΗΣ ΔΙΑΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΩΙΜΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ
Παπαπέτρου Στέλιος Βασιλείου Έλενα Γκλιάου Μαρία Κυριάκου Κυριακή
Για την Ανάπτυξη μιας Διασυνδετικής Συνεργασίας Ανάμεσα στις Πρωτοβάθμιες Υπηρεσίες Υγείας και Ψυχικής Υγείας ΟΜΙΛΗΤΗΣ: ΚΑΤΣΑΡΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Κ.Ψ.Υ.
Όταν χρειαζόμαστε βοήθεια,
Από την διεκπεραίωση στη θεραπεία Η εμπειρία της μετάβασης από τους ατομικούς ρόλους των ειδικών στην δυναμική της Διεπιστημονικής Ομάδας στο Ελληνικο.
Η ψυχοθεραπεία παιδιών και εφήβων στην κινητή μονάδα
ΚΙΝΗΤΗ ΜΟΝΑΔΑ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ-ΛΕΥΚΑΔΑΣ
«Στον παραμυθένιο κόσμο του Internet, θέλουμε να λείπει ο κακός»
"Ο ΠΥΞΙΔΟΥΛΗΣ και η ΠΥΞΙΔΟΥΛΑ στο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ"
Το έργο «Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΠΣΕ+Τ) - Γ' ΦΑΣΗ "Αποθετήρια και Επιστημονικά Ηλεκτρονικά Περιοδικά Ανοικτής Πρόσβασης"»
Εθισμός στο Internet Του Χρήστου Τσαπάρα.
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Ομάδες Γονιών από τις Σ.Υ. ΠΡΟΤΑΣΗ. Ομάδες που λειτουργούν • Γονείς παιδιών με ιδιαίτερες δυσκολίες (μαθησιακά προβλήματα, αναπηρίες, αναπτυξιακές διαταραχές,
Σχολική Ετοιμότητα Πρώιμη Διάγνωση Μαθησιακών Δυσκολιών
ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΜΨΥ ΒΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΨΥ
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
Φροντίδα του Ογκολογικού ασθενούς στην Κοινότητα
Η ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
ΨυχολΟγος.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΚΕΝΤΡΟ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Οι Κινητές Μονάδες Ψυχικής Υγείας σε ένα σύγχρονο Σύστημα Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας Βενετσάνος Μαυρέας Καθηγητής Ψυχιατρικής Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου.
«Προαγωγή Ψυχικής Υγείας παιδιών/εφήβων και των οικογενειών τους»
Βάιος Κ. Περιτογιάννης Γιάννενα 9/4/2011. «Η ψυχική νόσος θέτει τέτοιες απαιτήσεις στο σύστημα υγείας, που καμία ειδικότητα ή υπηρεσία δεν μπορεί από.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Η ειδική αγωγή στο σχολείο της γενικής εκπαίδευσης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης.
ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑ!!.
«Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα» Αντωνίου Θεοδώρα Κυριάκου Ελπίδα Παπαδοπούλου Ευθυμία Τορτούρη Κατερίνα.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Παρουσίαση Υπηρεσιών Υποστήριξης Φοιτητών Συμβουλευτικός Σταθμός Πανεπιστημίου Αιγαίου Παράρτημα Ρόδου.
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας (23-26 Νοεμβρίου 2006) Ανακοίνωση του Στέφανου Χρ. Κουμαρόπουλου Δρ. Παν. Αθηνών Υπευθύνου Συμβουλ. Σταθμού.
Αγωγή Υγείας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Μοντέλο Kaiser Το μοντέλο στηρίζεται στην αρχή της προληπτικής δράσης.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ.
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Μέθοδοι οργάνωσης νοσηλευτικής εργασίας Κατά ασθενή μέθοδος
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΓΕΝΙΚΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ, Γ.Ν.Π. «Π. & Α. ΚΥΡΙΑΚΟΥ»
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ- ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Π ΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΒΥΡΩΝΑ - ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ Πλυτά Μαρίνα ΑΜ Χειμερινό εξάμηνο
Διεπιστημονική Προσέγγιση της Παιδικής Σεξουαλικής Κακοποίησης Αθηνά Σπανάκη – Κοχιαδάκη Ιατρός, Βιοπαθολόγος Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Δήμου Ηρακλείου.
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ A’ ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ Στελέχωση Υπηρεσίας: Μάρκος Ζαχαρής, ΤΕ Κοινωνικός Λειτουργός, Υπεύθυνος Κοινωνικής.
Η Ψυχιατρική Κλινική του Αιγινητείου Νοσοκομείου υπήρξε πάντα πρωτοπόρα στην εισαγωγή των νέων Ψυχιατρικών Θεραπευτικών μεθόδων στην Ελλάδα αλλά και στην.
Σωματοποίηση του άγχους σε παιδί πρώτης σχολικής ηλικία. Ο ρόλος της Γνωσιακής Συμπεριφοριστικής Θεραπείας στην Οικογένεια. Αβαγιανού Πηνελόπη-Αλεξία.
18 χρόνια δράσης του Κέντρου Πρόληψης στο Νομό Αχαΐας:
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΑΙΓΑΛΕΩ
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Θέματα κοινωνικής γλωσσολογίας
Έγκαιρη Παρέμβαση για Παιδιά με Ειδικές Ανάγκες ή Παράγοντες Κινδύνου
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης:
6η Μαρτίου - Παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Ψυχολογίας
Οργάνωση της Εκπαίδευσης σε Προγράμματα δραστηριοτήτων
Εργαστήρια Ε Εξαμήνου στον κλινικό χώρο
Ανακοίνωση Σεμιναρίου Δυσγραφίας
«Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα»
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Προγράμματα πρώιμης παρέμβασης Παιδοψυχιατρική Κλινική Πανεπιστημίου Αθηνών Νοσοκομείο Παίδων «Η Αγία Σοφία» Διευθυντής: Γεράσιμος Κολαΐτης και Επιστημονικός Yπεύθυνος Προγραμμάτων Προγράμματα πρώιμης παρέμβασης Εκτελεστικός Υπεύθυνος: Έφη Λάγιου- Λιγνού MPsychPsych Ψυχοθεραπεύτρια παιδιών και εφήβων 1

Ανάλυση προβλήματος και επιστημονική τεκμηρίωση Έλλειψη έγκαιρης και αποτελεσματικής αντιμετώπισης των πρώιμων διαταραχών καταλήγει σε διαταραχές της εφηβικής αλλά και της ενήλικης ζωής με αυξημένο προσωπικό, κοινωνικό και οικονομικό κόστος (Angold & Costello, 1995)

Η πρώιμη παρέμβαση έχει αποδειχθεί αποτελεσματική και έχει επισημανθεί βελτίωση τόσο στα ίδια τα παιδιά όσο και στους γονείς τους (Aronen et al., 1993, Olds et al., 2000)

Η εμπειρία από την εφαρμογή προγραμμάτων προληπτικής παρέμβασης έχει καταδείξει την αποτελεσματικότητά τους, όταν αυτά ενσωματώνονται σε ήδη υπάρχουσες δομές (Rae-Grant, 1991)

Α. Βραχεία θεραπευτική παρέμβαση σε γονείς και βρέφη/νήπια Α. Βραχεία θεραπευτική παρέμβαση σε γονείς και βρέφη/νήπια Το πρόγραμμα ξεκίνησε σαν υπηρεσία της Κλινικής Tavistock του Λονδίνου πριν από 27 χρόνια και εξαπλώθηκε σε χώρες της Ευρώπης, της Βόρειας και Νότιας Αμερικής, της Αυστραλίας και Άπω Ανατολής

Κλινική παρέμβαση Η κλινική οντότητα στην οποία εστιάζει η μορφή ψυχοδυναμικής εργασίας με γονείς και βρέφη σε προγράμματα πρώιμης πρόληψης είναι η σχέση των γονιών με τα μικρά παιδιά τους (βρέφη ή νήπια)

Παραπομπές Η υπηρεσία πρώιμης θεραπευτικής παρέμβασης για γονείς και βρέφη/νήπια, μπορεί να δέχεται παραπομπές από άλλες κλινικές μέσω προγραμμάτων διασύνδεσης, από υπηρεσίες πρωτοβάθμιας περίθαλψης, επαγγελματίες υγείας (ιατρούς, ιατρικούς επισκέπτες, κ.α.), από παιδικούς σταθμούς/νηπιαγωγεία, καθώς και γονείς που προσέρχονται με δική τους πρωτοβουλία

Μέθοδος παρέμβασης Σύντομη εστιασμένη ψυχοδυναμική θεραπευτική παρέμβαση που εξασφαλίζει ένα χώρο παρατήρησης και νοηματοδότησης της συμπεριφοράς, με στόχο να ανακτήσουν οι γονείς την ικανότητα τους να σκέφτονται για το παιδί τους, για τον εαυτό τους, αλλά και για τη μεταξύ τους σχέση

Θεραπευτικά εργαλεία Θεραπευτική εφαρμογή της μεθόδου παρατήρησης βρέφους: Ο θεραπευτής διευκολύνει τη δυνατότητα των γονιών να παρατηρούν τόσο τα παιδιά τους, όσο και τον εαυτό τους, σε ότι διαμείβεται μεταξύ τους

Συχνότητα και διάρκεια Πέντε εβδομαδιαίες ή δεκαπενθήμερες συνεδρίες, (με σχετική ευελιξία), φαίνεται να εξυπηρετούν το θεραπευτικό στόχο της άμεσης και έγκαιρης παρέμβασης, απουσία σοβαρής ψυχοπαθολογίας των γονέων Η σύντομη αυτή παρέμβαση μπορεί να ανοίξει τον δρόμο για μακροχρόνια θεραπεία, όταν οι ανάγκες το καλούν

Εκπαιδευτική λειτουργία του προγράμματος Το πρόγραμμα εκπαιδεύει ειδικούς ψυχικής υγείας όλων των ειδικοτήτων: παιδοψυχιάτρους, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, κ.ά. Η εκπαίδευση σ’ αυτή τη θεραπευτική προσέγγιση διαρκεί ένα χρόνο για εκπαιδευμένους ψυχοθεραπευτές Στο σεμινάριο οι συμμετέχοντες παρουσιάζουν εκ περιτροπής την τρέχουσα εργασία τους, ενώ λαμβάνουν παράλληλα βιβλιογραφική ενημέρωση

Εφαρμογή του προγράμματος για την περίοδο Οκτωβρίου 2011- Ιουλίου 2012 Στο πρόγραμμα συνεργάζονται δέκα θεραπευτές που αναλαμβάνουν ανά δύο (ζεύγος θεραπευτών) κλινικό έργο σύντομης θεραπευτικής παρέμβασης με χρήση βιντεοσκόπησης

Κλινικό/εκπαιδευτικό εργαστήριο (workshop) του προγράμματος Εκπαιδευτές από την Κλινική Tavistock του Λονδίνου συμμετέχουν τρεις φορές το χρόνο στο εργαστήριο με εκπαιδευτικό/εποπτικό ρόλο

Β. Ομάδες Γονέων – Νηπίων (Parent – Toddler Groups) Ένα Πρόγραμμα Πρόληψης και Πρώιμης Παρέμβασης Πρόκειται για ειδικού τύπου κλινική εργασία από δύο θεραπευτές σε ομαδικό πλαίσιο με μέλη 4-6 ζεύγη νηπίων/γονέων

Οι ομάδες Γονέων-Νηπίων ξεκίνησαν στο Anna Freud Centre του Λονδίνου εδώ και τριάντα χρόνια Πλέον έχουν διαδοθεί στο σύνολο της Μεγάλης Βρετανίας και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, όπως στην Ιταλία και στη Ρωσία Στην Ελλάδα αυτό το πρόγραμμα ξεκίνησε το 2004, στο Κοινοτικό Κέντρο Ψυχικής Υγιεινής Βύρωνα - Καισαριανής της Α’ Παν. Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών και από το 2005 εποπτεύεται από την Κλινική μας (επόπτρια: Έφη Λιγνού)

Ποιοι συμμετέχουν: Οι ομάδες απευθύνονται σε γονείς που εκφράζουν την ανάγκη για βοήθεια στη σχέση τους με το παιδί τους ή για τυχόν δυσκολίες που οι ίδιοι κρίνουν ότι αντιμετωπίζει το παιδί Συμμετέχουν παιδιά ηλικίας 1 –3 1/2 ετών, τα οποία δεν παρουσιάζουν κάποιου είδους διαγνωσμένη ψυχοπαθολογία

Η ομάδα αποτελείται από 4-6 ζεύγη παιδιών-γονιών και πραγματοποιείται μια φορά την εβδομάδα διάρκειας 90’ Συντονιστές της ομάδας είναι δυο ειδικά εκπαιδευμένοι θεραπευτές (κλινικοί ψυχολόγοι, π/ψυχίατροι, ή άλλοι επαγγελματίες ψυχικής υγείας) Οι θεραπευτές της ομάδας έχουν κλινική εποπτεία 1 φορά την εβδομάδα

Στοχεύει στην υποστήριξη των νηπίων και των γονιών τους και εστιάζει στις μεταξύ τους σχέσεις Ενισχύει την προοδευτική ανάπτυξη του νηπίου και τις διαδικασίες αποχωρισμού και αυτονόμησης Παρέχει τη δυνατότητα εντοπισμού τυχόν δυσκολιών πριν αυτές εσωτερικευθούν πλήρως και άρα εδραιωθούν

Οι τρόποι παρέμβασης ποικίλουν πραγματοποιούνται σε διάφορα επίπεδα και αφορούν:

Στα παιδιά: Προσπάθεια διεργασίας των θεμάτων/δυσκολιών που παρουσιάζονται στη συγκεκριμένη αναπτυξιακή φάση (επιθετικότητα, οριοθέτηση, διαδικασία μοιράσματος)

Στους γονείς: Ενθαρρύνονται να κάνουν διάλογο μεταξύ τους, να μοιράζονται τα άγχη και τις ανησυχίες τους καθώς και τις εμπειρίες τους. Τους παρέχεται και ένα πρότυπο εναλλακτικών τρόπων αντιμετώπισης αγχογόνων καταστάσεων και διευκολύνεται η δυνατότητα ευχάριστης ενασχόλησης με το παιδί τους

Στη σχέση νηπίων - γονιών Βάζουμε σε λόγια διάφορα συναισθήματα που δεν μπορούν να εκφραστούν λεκτικά τόσο από τους γονείς προς τα παιδιά τους, όσο και από τα παιδιά προς τους γονείς τους (λ.χ. μιλάμε στο γονιό εκ μέρους του παιδιού του) 22

Γνωστοποίηση των προγραμμάτων πρώιμης παρέμβασης Δημιουργία ενημερωτικού εντύπου και αποστολή του σε: Υπηρεσίες πρωτοβάθμιας περίθαλψης (παιδιατρικά νοσοκομεία, μαιευτήρια) Ιατροπαιδαγωγικά κέντρα Βρεφονηπιακούς σταθμούς Παιδιάτρους Ανάρτηση στον ιστότοπο της Κλινικής

Έρευνα αποτελεσματικότητας και δημιουργία εγχειριδίου (manual) Η εφαρμογή και μελέτη των παρεμβάσεων καθώς και η επιστημονική τους τεκμηρίωση θα αποτελέσουν τη βάση της περιγραφής εγχειριδίων των παρεμβάσεων

Συγγραφικό έργο και διοργάνωση ημερίδων Συγγραφικό έργο και διοργάνωση ημερίδων Το πρόγραμμα πρώιμης παρέμβασης (Βραχεία θεραπευτική παρέμβαση σε γονείς και βρέφη/νήπια και Ομάδες Γονέων – Νηπίων) αναλαμβάνει να παρουσιάσει την μελέτη της εφαρμογής του στην επιστημονική κοινότητα Η πρώτη ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα 17-18 Φεβρουαρίου 2012 Κεντρική αίθουσα του Πανεπιστημίου Αθηνών (Προπύλαια)

Ευχαριστώ για την προσοχή σας