Ενότητα 20 Παραδοσιακά Επαγγέλματα Φύλλα Εργασίας Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου
Εργασιακό Δέντρο Γίνετε μικροί ερευνητές και μάθετε τα επαγγέλματα των προγόνων σας. Ζητήστε τη βοήθεια των γονέων, των γιαγιάδων και των παππούδων σας. Όταν ολοκληρώσετε την έρευνά σας συμπληρώστε τα κενά στο Εργασιακό Δέντρο. Ανακοινώστε τα αποτελέσματά σας στους συμμαθητές σας. Στο μάθημα των Μαθηματικών κάνετε μια γραφική παράσταση που να δείχνει τα επαγγέλματα των προγόνων των παιδιών της τάξης μας.
Παραδοσιακά επαγγέλματα στον Άγιο Δομέτιο Βρείτε και τοποθετήστε στο πιο κάτω κουτί φωτογραφίες παραδοσιακών επαγγελμάτων που συναντήσατε κατά την επίσκεψη που πραγματοποιήσατε στον Άγιο Δομέτιο. Τσαγκάρης Μοδίστρα
Παραδοσιακά επαγγέλματα στον Άγιο Δομέτιο Κουρέας
Κρυπτόλεξο (από το Εκπαιδευτικό Λογισμικό του Π. Ι. Ε Κρυπτόλεξο (από το Εκπαιδευτικό Λογισμικό του Π.Ι.Ε.) – Ομαδική Εργασία Μέσα στο κρυπτόλεξο είναι κρυμμένα ρήματα που σχετίζονται με το επάγγελμα της μοδίστρας, του γαλατά, του φούρναρη και του δασκάλου. Χρωματίστε τα ρήματα. Συμφωνήστε ποια είναι χρήσιμα για τον επαγγελματία που έχετε στην ομάδα σας. Μετά, συμπληρώστε τα με τη σειρά στην ταυτότητα του επαγγελματία στο χώρο «Βασικά στάδια κάθε εργασίας». Συμπληρώστε και τα υπόλοιπα στοιχεία της ταυτότητας.
Μοδίστρα Επάγγελμα: _______________________________ Παραδοσιακό ή σύγχρονο: ____________________ Φύλο του επαγγελματία: ______________________ Ηλικία του επαγγελματία: _____________________ Χώρος εργασίας: ___________________________ Απαραίτητα μέσα: __________________________ Βασικά στάδια κάθε εργασίας: _________________
Γαλατάς Επάγγελμα: _______________________________ Παραδοσιακό ή σύγχρονο: ____________________ Φύλο του επαγγελματία: ______________________ Ηλικία του επαγγελματία: _____________________ Χώρος εργασίας: ___________________________ Απαραίτητα μέσα: __________________________ Βασικά στάδια κάθε εργασίας: _________________
Φούρναρης Επάγγελμα: _______________________________ Παραδοσιακό ή σύγχρονο: ____________________ Φύλο του επαγγελματία: ______________________ Ηλικία του επαγγελματία: _____________________ Χώρος εργασίας: ___________________________ Απαραίτητα μέσα: __________________________ Βασικά στάδια κάθε εργασίας: _________________
Δάσκαλος Επάγγελμα: _______________________________ Παραδοσιακό ή σύγχρονο: ____________________ Φύλο του επαγγελματία: ______________________ Ηλικία του επαγγελματία: _____________________ Χώρος εργασίας: ___________________________ Απαραίτητα μέσα: __________________________ Βασικά στάδια κάθε εργασίας: _________________
Η ομάδα που θα εργαστεί στον Η.Υ. θα κάνει το αντίστροφο. Ο γεωργός στο χθες και στο σήμερα Χρήση Παρατατικού και Ενεστώτα (από το Εκπαιδευτικό Λογισμικό του Π.Ι.Ε.) Το πιο κάτω κείμενο δείχνει τι κάνει ο γεωργός στις μέρες μας (Ενεστώτας). 1. Να αντικαταστήσετε τις υπογραμμισμένες φράσεις με τις λέξεις που βρίσκονται στο κουτάκι. 2. Να μετατρέψετε τα ρήματα στον Παρατατικό για να δείξετε τι έκανε ο γεωργός στα παλιά χρόνια. Η ομάδα που θα εργαστεί στον Η.Υ. θα κάνει το αντίστροφο.
Σήμερα οι γεωργοί οργώνουν τα χωράφια τους με μηχανές. Ο γεωργός στο χθες και στο σήμερα Χρήση Παρατατικού και Ενεστώτα (από το Εκπαιδευτικό Λογισμικό του Π.Ι.Ε.) Σήμερα οι γεωργοί οργώνουν τα χωράφια τους με μηχανές. Όταν ο γεωργός φτάνει στο χωράφι, βάζει εμπρός τη μηχανή και αρχίζει το όργωμα. Το όργωμα ξεκινά πολύ νωρίς το πρωί.
Πριν πολλά χρόνια οι γεωργοί _______________ τα χωράφια Ο γεωργός στο χθες και στο σήμερα Χρήση Παρατατικού και Ενεστώτα (από το Εκπαιδευτικό Λογισμικό του Π.Ι.Ε.) Πριν πολλά χρόνια οι γεωργοί _______________ τα χωράφια τους με το αλέτρι και τα ζώα. Όταν ο γεωργός _______________ στο χωράφι, _______________ τα ζώα στο ζυγό, έζευε το αλέτρι και _______________ το όργωμα. Το όργωμα _______________ πολύ νωρίς το πρωί.