Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΙΚΟΝΕΣ.
Advertisements

Χαρακτηριστικά εικόνας
Η ΠΡΩΤΗ ΜΟΥ ΤΑΙΝΙΑ ΜΕ ΤΟ MOVIE MAKER
Δημιουργία μαθησιακού υλικού πολυμέσων και υπερμέσων
‘’MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ’’ ΤΩΝ MULTIMEDIA
Κεφάλαιο 11ο Δομικά στοιχεία εφαρμογής πολυμέσων
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Πληροφορική Α΄ Έτους.
Εικόνα, Ήχος Δημήτρης Κόκκας Ε.Ε.ΔΙ.Π. Εργαστήριο Πληροφορικής Γ.Π.Α.
Μπορείτε να σκεφτείτε μερικές πολυμεσικές εφαρμογές;
ΟΙ “MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΡΜΕΣΩΝ Γνωριμία με τα πολυμέσα στα πλαίσια της διδασκαλίας και της μάθησης.
ΟΙ “ MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA
Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες: Επεξεργασία φιλμ Επίπεδο γνώσεων: Προχωρημένοι χρήστες.
«MULTI –ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ» ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ 1 ο Λύκειο Ρόδου Δημητρης Γεωργαλίδης.
Σημειώσεις για την Α’ Λυκείου
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Εικόνα 2.1: Η Κεντρική Μονάδα.
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Το εσωτερικό του Υπολογιστή
Μέσα από τον υπολογιστή
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ
ΟΙ “ΜULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ
Πολυμέσα – Δίκτυα (μαθ. επιλογής Γ’ Λυκείου)
Χαρακτηριστικά Εικόνας
Χαρακτηριστικά Βίντεο - Ανάπτυξη εφαρμογών πολυμέσων.
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Τα πολυμέσα είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας που ασχολείται με τον συνδυασμό ψηφιακών δεδομένων πολλαπλών μορφών, δηλ. κειμένου, γραφικών εικόνας,
Εισαγωγή στις Βασικές Έννοιες Πληροφορικής
Κεφάλαιο 2 Το Εσωτερικό του υπολογιστή
Για τη διδασκαλία των πολυμέσων1/18 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Ομάδα Ανάπτυξης Ομάδα Ανάπτυξης: Φίλιππος Δεληγιάννης, Παναγιώτης Κωστάκης, Δημήτριος Λαγός, Αναστάσιος.
Δημιουργία μαθησιακού υλικού πολυμέσων και υπερμέσων Ορισμός πολυμέσων Ο συνδυασμός διαφόρων τύπων ψηφιακών μέσων όπως κείμενα, εικόνες, ήχος και βίντεο,
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
Εφαρμογές Πληροφορικής
Πανεπιστήμιο Αιγαίου Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Χαρακτηριστικά του ψηφιακού ήχου.
Ο προσωπικός υπολογιστής εσωτερικά
Δομικά στοιχεία πολυμέσων
Ο ήχος στη ψηφιακή εποχή.
Εμπλουτισμός της εφαρμογής με φωνή, μουσική, ειδικά εφέ Ήχος Η περιγραφή με αφήγηση χαρακτηρίζεται από τόνο και χρώμα στη φωνή Eνώ γίνεται η φωνητική.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
Γραφικά Γραφικά είναι: Οι γραφικές παραστάσεις Τα διαγράμματα
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Ανεξάρτητα από το θέμα που διαπραγματεύεται μια εφαρμογή πολυμέσων, συνήθως χρειάζεται λεκτική ανάπτυξη, ηχητική επένδυση και οπτική υποστήριξη. Τα κείμενα.
ΨηφιοποίησηΨηφιοποίηση Οι περισσότερες μεταβολές επηρεάζονται από τον Η/Υ. Τα συστήματα μετατρέπονται ώστε να μπορούν να συνδέονται με Υπολογιστές.
Β’ Γυμναςιου ΕΙΣΑΓΩΓΗ.
Πολυμέσα – Εφαρμογές Πολυμέσων
ΔΟΜΙΚΑ ΣΟΙΧΕΙΑ ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το εσωτερικό του Υπολογιστή Β΄ τάξη Λέξεις Κλειδιά: Μητρική πλακέτα, κάρτες επέκτασης, κάρτα οθόνης, κάρτα ήχου, τροφοδοτικό, Κεντρική.
Ήχος Ως Δομικό στοιχείο των Πολυμέσων. Ήχος  Διευκολύνει την παρακολούθηση μιας εφαρμογής Ακουστικής απόλαυσης Εντυπωσιασμός μέσω των ηχητικών εφέ 
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το εσωτερικό του Υπολογιστή Το εσωτερικό της Κεντρικής Μονάδας.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
Ψηφιακός Κόσμος Ιωάννα Γαρδίκη
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
Analog vs Digital Δούρβας Ιωάννης ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΟΥΡΒΑΣ.
49ο Γυμνάσιο Αθήνας Πολυμέσα - Multimedia
Ονοματεπώνυμο : ………………………. Τμήμα : Β…. α ή β
Ονοματεπώνυμο : Χρυσούλα Αγγελοπούλου Καθηγήτρια Πληροφορικής
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα
ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
Σημειώσεις για την Α’ Λυκείου
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Μαρία Φερεντίνου. Mία εφαρμογή στον υπολογιστή χαρακτηρίζεται ως εφαρμογή πολυμέσων, όταν:  Συνδυάζει διάφορες μορφές αναπαράστασης της πληροφορίας.
Γραφικά Γραφικά είναι: Οι γραφικές παραστάσεις Τα διαγράμματα
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα σελ. 113-119 Λέξεις Κλειδιά: Πολυμέσα (Multimedia), Ανάλυση εικόνας, αναλογικό σήμα, αλληλεπιδραστικότητα (interactivity), βάθος χρώματος, δειγματοληψία, εικονοστοιχείο (pixel), ψηφιακό σήμα, ψηφιοποίηση εικόνας-βίντεο-ήχου Ο όρος πολυμέσα σχετίζεται με τη συνύπαρξη και τη χρήση περισσότερων των δύο βασικών μέσων αναπαράστασης της πληροφορίας, όπως είναι το κείμενο, ο ήχος, η εικόνα, η κινούμενη εικόνα και το βίντεο Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας Καθηγητής Πληροφορικής: Μιχάλης Τζωρτζάκης

Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας Μία εφαρμογή χαρακτηρίζεται ως εφαρμογή πολυμέσων, όταν: Α) Συνδυάζει διάφορες μορφές αναπαράστασης της πληροφορίας όπως : α) Κείμενο, β) Εικόνα – Φωτογραφίες γ) Ήχο, δ) Κινούμενη εικόνα - Βίντεο Β) Συνδέει ποικίλες πληροφορίες μεταξύ τους με μη γραμμικό τρόπο (όπως στον Παγκόσμιο Ιστό) Γ) Έχουμε την δυνατότητα να αλληλεπιδρούμε με τον υπολογιστή και να επιλέγουμε τις πληροφορίες που θέλουμε, συνήθως με τη βοήθεια του ποντικιού Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας

Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας Εικόνα – φωτογραφία Τα γραφικά που μπορεί να περιέχει μία εφαρμογή πολυμέσων μπορούν να είναι: Γραφικές παραστάσεις – διαγράμματα Φωτογραφίες Ελεύθερο σχέδιο – ζωγραφίες Τεχνικό σχέδιο Εικονίδια Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας

ΨΗΦΙΟΓΡΑΦΙΚΕΣ (BITMAP) & ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ Εικόνα ΨΗΦΙΟΓΡΑΦΙΚΕΣ (BITMAP) & ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ Οι ψηφιογραφικές (bitmap) εικόνες αποτελούνται από συγκεκριμένο αριθμό εικονοστοιχείων (pixel). Τέτοιες είναι οι φωτογραφίες, οι εικόνες τη ζωγραφικής κ.α. Οι διανυσματικές εικόνες αποτελούνται από γεωμετρικά σχήματα. Η μεγέθυνσή τους δεν προκαλεί αλλοιώσεις. Κάποια cliparts και αυτόματα σχήματα (π.χ. βελάκια) είναι διανυσματικές εικόνες. Ανάλυση (πχ. 1280 x 1024) είναι το γινόμενο 2 αριθμών (pixel οριζόντια x κάθετα) και μας δίνει τα συνολικά pixel της εικόνας π.χ. 14 Megapixel. = 14.000.000 pixel. Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας

Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας Η μεγέθυνσή των εικόνων κάνει ορατά τα τετραγωνάκια – εικονοστοιχεία (pixel) από τα οποία αποτελείται η εικόνα. Όσο πιο πολλά τα pixel τόσο μεγαλύτερη είναι η ανάλυση, άρα έχουμε καλύτερη ποιότητα στην εικόνα Μεγαλύτερη μεγέθυνση λεπτομέρειας. Δημιουργία με το πρόγραμμα «Ζωγραφική». Μεγέθυνση μέρους της προηγούμενης εικόνας. Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας

Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας Χρώμα : Κάθε pixel μίας εικόνας έχει και ένα χρώμα. Τα χρώματα είναι συνδυασμοί διαφορετικών τόνων 3 βασικών χρωμάτων : του κόκκινου (Red), πράσινου (Green) και μπλε (Blue). Ο αριθμός των bit που συνθέτουν το χρώμα μίας κουκίδας (pixel) ονομάζεται βάθος χρώματος. Σε φωτογραφίες χρησιμοποιούμε συνήθως 24 bit. Για εικόνες με λίγα χρώματα μπορούμε να έχουμε μικρότερο βάθος χρώματος πχ 8. Αν έχουμε μόνο άσπρο και μαύρο χρώμα χρησιμοποιούμε 1 bit (0 ή 1) Με 24 bit βάθος χρώματος, μπορώ να έχω μέχρι 224 = 16 εκατομμύρια διαφορετικά χρώματα ενώ με 8 bit βάθος χρώματος, δηλαδή με 28 = 256 χρώματα Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας

Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας Αποθήκευση εικόνας Γνωρίζουμε ότι ο υπολογιστής πρέπει να αποθηκεύσει την εικόνα σε μορφή 0 και 1. Για να το πετύχει αυτό η εικόνα χωρίζεται σε τετραγωνάκια - pixel το καθένα με το δικό του χρώμα. Στην πιο απλή περίπτωση που έχω μόνο άσπρο και μαύρο αποθηκεύεται μόνο 1 bit για κάθε pixel π.χ. 0 το μαύρο, 1 το άσπρο. Όταν έχω έγχρωμη εικόνα δεν αρκεί το 1 bit για κάθε pixel. Όσο περισσότερα bit χρησιμοποιώ (βάθος χρώματος) τόσο αυξάνει ο αριθμός των χρωμάτων που μπορεί να έχει η εικόνα μου. Είδη αρχείων γραφικών Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας 7

Βίντεο – Κινούμενο σχέδιο Παράδειγμα εικόνων που δημιουργούν ένα κινούμενο σχέδιο. Το βίντεο στην ουσία είναι διαδοχικές εικόνες (25 εικόνες/sec) που προβάλλονται πιο γρήγορα από όσο μπορεί να ξεχωρίσει το ανθρώπινο μάτι και έτσι νομίζουμε ότι υπάρχει συνεχόμενη κίνηση. Για να επεξεργαστούμε ένα βίντεο χρειαζόμαστε το αντίστοιχο Λογισμικό επεξεργασίας βίντεο π.χ. movie maker Για να εισάγουμε βίντεο στον υπολογιστή πρέπει να γίνει μεταφορά του βίντεο από ψηφιακή κάμερα, φωτογραφική μηχανή, κινητό με κάμερα,DVD ή μέσω κάρτας βίντεο Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας

Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας Ήχος Σε μία εφαρμογή πολυμέσων ο ήχος μπορεί να είναι : Φωνή Mουσική Ειδικά εφέ Για επεξεργασία ήχου απαιτούνται : Κάρτα ήχου (επεξεργασία) Μικρόφωνο (ηχογράφηση) Ηχεία (αναπαραγωγή) Ειδικό λογισμικό επεξεργασίας ήχου Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας

Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας Ο ήχος στον υπολογιστή μπορεί να έχει 2 διαφορετικές μορφές : Α) Μουσική μόνο με νότες (MIDI) 1. Μόνο μουσικά όργανα (χωρίς φωνή) 2. Περιγραφή κάθε νότας καθώς και του τρόπου εκτέλεσης μουσικού κομματιού Β) Ψηφιακή κυματομορφή (ηχογράφηση) 1. Οποιοδήποτε είδος ήχου (φωνή, μουσική, εφέ) με ηχογράφηση 2. Δειγματοληψία, μέτρηση, μετατροπή σε σειρές δυαδικών ψηφίων Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας

Συνήθως κατά τη μετατροπή σε 0 και 1 χρησιμοποιώ Ψηφιακή καταγραφή ήχου (μετατροπή από αναλογικό ήχο σε ψηφιακό) Η γραφική παράσταση της κυματομορφής ενός ήχου. Συνδέουμε στην κάρτα ήχου μία αναλογική πηγή ήχου όπως είναι το μικρόφωνο. Ο ήχος μετατρέπεται σε ηλεκτρικό ρεύμα. Μετράμε τη τιμή της έντασης του ήχου σε τακτά χρονικά διαστήματα (χιλιάδες φορές το δευτερόλεπτο π.χ. 44.000). Η διαδικασία αυτή Δειγματοληψία). Μετατρέπουμε τις τιμές της έντασης του ήχου σε ομάδες 0 και 1 για την καταγραφή του ήχου σε ψηφιακή μορφή (ψηφιοποίηση). Kυματομορφή ήχου κατά την ηχογράφηση Συνήθως κατά τη μετατροπή σε 0 και 1 χρησιμοποιώ 16 bit για κάθε ήχο Κατά την αναπαραγωγή του ήχου γίνεται η αντίστροφη διαδικασία στην κάρτα ήχου. Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας

Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας Αποθήκευση του ήχου : Το μέγεθος και η ποιότητα του αρχείου του αποθηκευμένου ήχου εξαρτάται από: Τη διάρκεια εγγραφής (επηρεάζει μόνο το μέγεθος όχι την ποιότητα) Πόσο συχνά γίνεται δειγματοληψία (π.χ. 44 KHz = 44.000 φορές/δευτερόλεπτο) Τον αριθμό των bit που χρησιμοποιούμε για να αποθηκεύσουμε τον κάθε ήχο σε ψηφιακή μορφή (συνήθως 16) . Αν έχω μονοφωνικό, στερεοφωνικό (2 κανάλια), ή πολυκάναλο ήχο (πάνω από 2) Αν χρησιμοποιώ συμπίεση (π.χ. με mp3 μειώνω το μέγεθος στο 1/10 του αρχικού) Έτσι 1 λεπτό ήχου με ποιότητα cd χωρίς συμπίεση καταλαμβάνει χώρο 10 ΜΒ περίπου, ενώ με συμπίεση mp3 με πολύ λίγες απώλειες 1 ΜΒ περίπου. Αναλογικός Ψηφιακός Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας

Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας Επεξεργασία ήχου : Με τη βοήθεια ειδικών προγραμμάτων επεξεργασίας ήχου μπορούμε να: προσθέσουμε ειδικά εφέ προσθέσουμε, αφαιρέσουμε, κάνουμε μίξη με άλλους ήχους κόψουμε τμήματα του ήχου που δεν χρειαζόμαστε αλλάξουμε τη σειρά των ήχων αλλάξουμε την ένταση/ταχύτητα ήχων Αρχείο mid wav Wma mp3 Ονομασία Περιγραφή MIDI Waveform Windows Audio MPEG-1 Layer III Μόνο νότες από διάφορα όργανα – πολύ μικρό μέγεθος Ψηφιοποιημένος ήχος 1 min – ποιότητα CD – 10 ΜΒ Όπως το MP3 Συμπιεσμένος ήχος MP3 1 min – ποιότητα CD – 1 ΜΒ Είδη αρχείων ήχου Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας

Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας Που βρίσκουν εφαρμογή τα Πολυμέσα; Α) Εκπαίδευση (e- εγκυκλοπαίδειες, Εικονικά εργαστήρια) Β) Ψυχαγωγία (computer games) Γ) Τουρισμός - πληροφόρηση πολιτών με κιόσκια (τουριστικοί οδηγοί - δρομολόγια) Δ) Διαφήμιση – Πωλήσεις προϊόντων Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας

Χάρτης εννοιών Εφαρμογή Πολυμέσων Χρησιμοποιείται Συνδυάζει πληροφορίες αλληλεπιδρά Συνδέει πληροφορίες διαφόρων μορφών Με μη – γραμμικό τρόπο Εκπαίδευση Τουρισμό – πληροφόρηση Διαφήμιση Πωλήσεις Ψυχαγωγία Με τον χρήστη Κείμενο Εικόνα Ήχο Κινούμενη εικόνα Βίντεο Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας