Η αγορά του ψωμιού Έρευνα σε καταναλωτές και αρτοποιούς

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κοινωνικός Αποκλεισμός στην Εκπαίδευση! Το φροντιστήριο απαραίτητο εργαλείο προόδου των νέων.
Advertisements

«Κυβερνητικές προτάσεις για το Ασφαλιστικό» © VPRC – Μάρτιος / Δ.1 © VPRC – Μάρτιος 2008 ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ.
Έρευνα Κοινής Γνώμης Για το Περιβάλλον IΣΤΑΜΕ – Ανδρέας Παπανδρέου.
Ιούλιος Έρευνα Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης Ιούλιος 2012.
Έρευνα Αντιλήψεων και Στάσεων Κοινού απέναντι σε Ευάλωτες σε Κοινωνικό Στιγματισμό Ομάδες Ιούνιος 2009.
1 CMR Cypronetwork Marketing Research & Consulting Ιούλιος 2009 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΑΓΚΥΠΡΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ για την Παγκύπρια Ένωση Καταναλωτών.
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΓΗΠΕΔΟ ΤΗΣ ΑΕΛ ΛΕΜΕΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΡΗ ΛΕΜΕΣΟΥ
Αποτελέσματα Μελέτης για το Μέγαρο Πολιτισμού Κύπρου Ετοιμάστηκε για την Εταιρεία KPMG Από την Εταιρεία RAI Consultants Public Ltd Μάρτιος 2008.
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Ιανουάριος 2010 © Κυπριακό Βαρόμετρο Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού ΑΝΤ1.
Πρωτογενής έρευνα Hi5, μία μόδα για νέους;. Μεθοδολογία - εργαλεία Η έρευνα διενεργήθηκε με την μέθοδο της συλλογής ερωτηματολογίων, τα οποία και συμπληρώνονταν.
Ιούλιος Έρευνα Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης Ιούλιος 2012.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2013 © Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού.
ΙΟΥΛΙΟΣ 2012 © Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού.
Σωματείο Κρεοπωλών Θεσσαλονίκης Έρευνα Κοινής Γνώμης «Το παραδοσιακό Κρεοπωλείο της γειτονιάς» Φεβρουάριος 2007 Θεσσαλονίκη.
Λ. Κηφισίας 3, Μαρούσιτηλ.: τηλ.:
Περιφέρεια Αττικής – Εκλογές 2014 Μάρτιος ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ Εντολέας: TVXS.GR Αντικείμενο Έρευνας:Έρευνα Εκλογικών Τάσεων στην Περιφέρεια Αττικής.
Παρουσίαση Έρευνας Κοινής Γνώμης «Ο λόγος στον Πολίτη» Θεσσαλονίκη, Ιανουάριος 2010.
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ TVXS.GR Η Palmos Analysis είναι μέλος της ESOMAR και της WAPOR και έχει Αριθμό Μητρώου 11 στο Μητρώο Επιχειρήσεων και.
1 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ Ιούνιος 2009 CMR Cypronetwork Marketing Research & Consulting.
ΕΛΙΑ-ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ-ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ TVXS.GR Η Palmos Analysis είναι μέλος της ESOMAR και της WAPOR και έχει Αριθμό Μητρώου 11 στο Μητρώο Επιχειρήσεων και.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
+21 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Δεκέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
1 5 Δεκεμβρίου 2009 © Κυπριακό Βαρόμετρο Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού ΑΝΤ1.
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2012 © Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού.
GALLUP INTERNATIONAL ASSOCIATION ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ 2003 ΕΛΛΑΔΑ Ετοιμάστηκε για την Eυρωπαϊκή Ένωση Επιμελητηρίων από την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων.
ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΕΒΕΘ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 AD – HOC ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.
Λ. Κηφισίας 3, Μαρούσι τηλ.: fax:
© ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ Ιανουάριος 2011 Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού ΑΝΤ1 © ΕΚΛΟΓΙΚΟ.
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΒΑΣΕΙ Δ.Λ.Π. (ΕΝΑΡΞΗΣ)
Αρτοποιοί Νομού Καβάλας Μάρτιος-Απρίλιος 2012 Παρουσίαση Έρευνας κλάδου Αρτοποιών.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ alco THE PULSE OF SOCIETY. Η TAYTOTHTA ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ:alco ΑΡ. ΜΗΤΡΩΟΥ Ε.Σ.Ρ. 12 ΕΝΤΟΛΕΑΣ:ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΥΠΟΣ:ΠΟΣΟΤΙΚΗ.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 © Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού.
Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού ΑΝΤ1 Οκτώβριος 2011 © ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ.
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2012 © Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού.
Λ. Κηφισίας 3, Μαρούσιτηλ.: τηλ.:
1 Έρευνα για την οικονομία Ελλάδα 2004 Ετοιμάστηκε ειδικά για την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ημερομηνία: 5 Νοεμβρίου 2003 TNS ICAP 64, Vas. Sofias Ave.,
ΕΡΕΥΝΑ 2010 ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
2006 GfK Praha CORRUPTION CLIMATE IN EUROPE % % % %0 - 10% % % % % % ΚΛΙΜΑ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ Η.
1 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ Μάρτιος 2009 CMR Cypronetwork Marketing Research & Consulting.
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ TVXS.GR Η Palmos Analysis είναι μέλος της ESOMAR και της WAPOR και έχει Αριθμό Μητρώου 11 στο Μητρώο Επιχειρήσεων και.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Λ. Κηφισίας 3, Μαρούσιτηλ.: τηλ.:
Παρουσίαση Έρευνας Οικονομική κρίση και οι επιπτώσεις στις επιχειρήσεις – μέλη του ΒΕΘ που δραστηριοποιούνται στον χώρο της οικοδομής Ιανουάριος 2011.
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ για την υγεία
Ερευνα 2011 Θέμα : Μικρή Λιανική.
Μάιος 2010 © Κυπριακό Βαρόμετρο Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού ΑΝΤ1.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ για την ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΝΕΟΛΑΙΑΣ 2014 Απρίλιος 2014.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Διάγραμμα 1 Φεβρουάριος 2012 αποτελέσματα παγκύπριας τηλεφωνικής έρευνας, χρήσης του διαδικτύου στην Κύπρο για οικονομική πληροφόρηση © συντάχθηκε για.
ΕΡΕΥΝΑ ΕΚΘΕΤΩΝ-ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ KAVALAEXPO 2014
Λ. Κηφισίας 3, Μαρούσιτηλ.: τηλ.: ΧΟΡΗΓΟΣ: Μέλος του δικτύου :
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ TVXS.GR Η Palmos Analysis είναι μέλος της ESOMAR και της WAPOR και έχει Αριθμό Μητρώου 11 στο Μητρώο Επιχειρήσεων και.
Λ. Κηφισίας 3, Μαρούσιτηλ.: τηλ.:
1 Πανελλαδική πολιτική έρευνα γνώμης Ιανουάριος 2015.
OIKONOMIKO ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ OIKONOMIKO ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ alco THE PULSE OF SOCIETY.
Παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου (ΠΚΚ) σε ηλικιωμένους και υπέργηρους με ισχαιμικό αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο (ι-ΑΕΕ). Η θέση του σακχαρώδη διαβήτη.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Για το SBC TV Η Palmos Analysis είναι μέλος της ESOMAR και της WAPOR και έχει Αριθμό Μητρώου 11 στο Μητρώο Επιχειρήσεων και.
+19 Δεκέμβριος 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +5 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Λ. Κηφισίας 3, Μαρούσιτηλ.: fax.:
ΠΑΓΚΥΠΡΙΑ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΣΤΟ ΚΥΠΡΙΑΚΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η αγορά του ψωμιού Έρευνα σε καταναλωτές και αρτοποιούς Η αγορά του ψωμιού Έρευνα σε καταναλωτές και αρτοποιούς Παρουσίαση Έρευνας Λ. Κηφισίας 3, Μαρούσι τηλ.: 211-120 2900 fax.: 211-120 2929 e-mail: info@marc.gr website: www.marc.gr

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Οι έρευνες πραγματοποιήθηκαν από την marc A.E. Για λογαριασμό της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος. (ΟΑΕ) ΜΕΓΕΘΟΣ ΔΕΙΓΜΑΤΟΣ 810 καταναλωτές και 207 αρτοποιοί αντιπροσωπευτικής επιλογής ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ 04-08 Απριλίου 2011 ΠΕΡΙΟΧΗ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ Λεκανοπέδιο Αττικής ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑΣ Πολυσταδιακή τυχαία δειγματοληψία με χρήση quota. ΜΕΘΟΔΟΣ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ Τηλεφωνικές συνεντεύξεις βάσει ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου. Η marc A.E. Είναι μέλος του ΣΕΔΕΑ, της ESOMAR, της WAPOR και τηρεί τον κανονισμό του Π.Ε.Σ.Σ. και τους διεθνείς κώδικες δεοντολογίας για την διεξαγωγή και δημοσιοποίηση ερευνών κοινής γνώμης. Αριθμός Μητρώου Ε.Σ.Ρ.: 1 (ΕΝΑ).

Αποτελέσματα Έρευνας Έρευνα στους καταναλωτές

Πόσο συχνά αγοράζετε ψωμί;

Αγοράζουν ψωμί κάθε μέρα - Με βάση την περιοχή -

Ποια είναι η ημερήσια κατανάλωση ψωμιού στο νοικοκυριό σας; Μ.Ο. ημερήσιας κατανάλωσης : 620 γρ.

Σε σχέση με 1-2 χρόνια πριν, η κατανάλωση ψωμιού στο νοικοκυριό σας είναι περίπου στα ίδια επίπεδα;

Αγοράζουν λιγότερο ψωμί σε σχέση με 1-2 χρόνια πριν - Με βάση το φύλο και την ηλικία-

Για ποιόν λόγο αγοράζετε λιγότερο ψωμί; -Βάση: Όσοι αγοράζουν λιγότερο ψωμί σε σχέση με 1-2 χρόνια πριν-

Από πού αγοράζετε κυρίως το ψωμί σας;

Για ποιους λόγους κυρίως προτιμάτε το κατάστημα που αγοράζετε ψωμί; (μέχρι 3 επιλογές)

Για ποιους λόγους κυρίως προτιμάτε το κατάστημα που αγοράζετε ψωμί; (μέχρι 3 επιλογές) -Με βάση το σημείο αγοράς-

ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΣΗΜΕΙΟΥ ΑΓΟΡΑΣ ΜΕ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΑΓΟΡΑΣ ΨΩΜΙΟΥ ΣΗΜΕΙΟ ΑΓΟΡΑΣ Από τον φούρνο της γειτονιάς Από το σούπερ μάρκετ Αγοράζουν ψωμί κάθε μέρα 46,9 20,4 Αγοράζουν ψωμί μέρα παρά μέρα 25,3 24,5 Αγοράζουν ψωμί μια με δυο φορές την εβδομάδα 22,9 44,9 Αγοράζουν ψωμί σπάνια 4,9 10,2

Πόσο ικανοποιημένος είστε από το φούρνο που αγοράζετε ψωμί όσον αφορά: την ποιότητα του ψωμιού -Βάση: Όσοι αγοράζουν κυρίως ψωμί από το φούρνο της γειτονιάς- Πολύ & Αρκετά: 91,4% Λίγο & Καθόλου: 8,4%

Πόσο ικανοποιημένος είστε από το φούρνο που αγοράζετε ψωμί όσον αφορά: την ποικιλία των ψωμιών που προσφέρει -Βάση: Όσοι αγοράζουν κυρίως ψωμί από το φούρνο της γειτονιάς- Πολύ & Αρκετά: 89,1% Λίγο & Καθόλου: 7,9%

Πόσο ικανοποιημένος είστε από το φούρνο που αγοράζετε ψωμί όσον αφορά: τις τιμές που διαθέτει το ψωμί -Βάση: Όσοι αγοράζουν κυρίως ψωμί από το φούρνο της γειτονιάς- Πολύ & Αρκετά: 76,2% Λίγο & Καθόλου: 22,1%

Πόσο ικανοποιημένος είστε από το φούρνο που αγοράζετε ψωμί όσον αφορά: την εξυπηρέτηση / φιλικότητα των υπαλλήλων -Βάση: Όσοι αγοράζουν κυρίως ψωμί από το φούρνο της γειτονιάς- Πολύ & Αρκετά: 97,6% Λίγο & Καθόλου: 1,8%

Πόσο ικανοποιημένος είστε από το φούρνο που αγοράζετε ψωμί όσον αφορά: το ωράριο λειτουργίας -Βάση: Όσοι αγοράζουν κυρίως ψωμί από το φούρνο της γειτονιάς- Πολύ & Αρκετά: 94,1% Λίγο & Καθόλου: 2,2%

Πόσο ικανοποιημένος είστε από το φούρνο που αγοράζετε ψωμί όσον αφορά: την καθαριότητα / τήρηση κανόνων υγιεινής -Βάση: Όσοι αγοράζουν κυρίως ψωμί από το φούρνο της γειτονιάς- Πολύ & Αρκετά: 94,8% Λίγο & Καθόλου: 3,9%

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΟ ΓΡΑΦΗΜΑ Πόσο ικανοποιημένος είστε από το φούρνο που αγοράζετε ψωμί όσον αφορά: -Βάση: Όσοι αγοράζουν κυρίως ψωμί από το φούρνο της γειτονιάς-

Από τον φούρνο της γειτονιάς Πού μπορείτε να βρείτε καλύτερη ποιότητα ψωμιού; Στους φούρνους της γειτονιάς σας ή στα Super Market; (δηλ ποιον εμπιστεύεστε περισσότερο στην ποιότητα του ψωμιού;) ΣΗΜΕΙΟ ΑΓΟΡΑΣ Από τον φούρνο της γειτονιάς Από το σούπερ μάρκετ Τον φούρνο της γειτονιάς 92,4 49 Τα Super Market 1 34,7 ΔΓΔΑ 6,6 16,3

Από τον φούρνο της γειτονιάς Γνωρίζετε αν το ψωμί που ψήνεται Super Market είναι φρέσκο ή κατεψυγμένο / προψημένο; ΣΗΜΕΙΟ ΑΓΟΡΑΣ Από τον φούρνο της γειτονιάς Από το σούπερ μάρκετ Φρέσκο 9,6 38,8 Κατεψυγμένο / προψημένο 44,1 34,7 Δεν το γνωρίζω 46,3 26,5

Από τον φούρνο της γειτονιάς Θα αγοράζατε ψωμί που ψήνεται σε σούπερ μάρκετ εάν γνωρίζετε ότι είναι κατεψυγμένο ή προψημένο; ΣΗΜΕΙΟ ΑΓΟΡΑΣ Από τον φούρνο της γειτονιάς Από το σούπερ μάρκετ Ναι 17,1 34,7 Όχι 79,1 61,2 ΔΓ / ΔΑ 3,8 4,1

Από τον φούρνο της γειτονιάς Έχετε προσέξει αν η τιμή του ψωμιού στα Super Market είναι φτηνότερη, ακριβότερη, ή δεν έχει διαφορά με τον φούρνο της γειτονιάς σας; ΣΗΜΕΙΟ ΑΓΟΡΑΣ Από τον φούρνο της γειτονιάς Από το σούπερ μάρκετ Ακριβότερη 10,5 12,2 Φθηνότερη 25,6 24,5 Δεν έχει διαφορά 7,8 16,3 Δεν γνωρίζω / Δεν έχω προσέξει 56,2 46,9

Πιστεύετε ότι η τιμή του ψωμιού είναι ακριβότερη στην Ελλάδα ή στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες;

Αποτελέσματα Έρευνας Έρευνα στους αρτοποιούς

Σε σχέση με πέρυσι την ίδια περίοδο, ο τζίρος της επιχείρησης σας:

Σε ποια από τα είδη που θα σας αναφέρω είχατε σχετικά περισσότερη μείωση τζίρου; (πολλαπλών επιλογών)

Το επόμενο διάστημα, (μέχρι το τέλος του 2011) προβλέπετε:

Ποιες από τις αυξήσεις που θα σας αναφέρω επηρέασαν περισσότερο το κόστος του ψωμιού; (μέχρι 2 επιλογές)

Η ΠΡΩΤΗ ΕΠΙΛΟΓΗ Ποια από τις αυξήσεις που θα σας αναφέρω επηρέασε περισσότερο το κόστος του ψωμιού;

Με βάση την εμπειρία σας, πιστεύετε ότι οι καταναλωτές γνωρίζουν αν το ψωμί που ψήνεται στα SM είναι φρέσκο ή κατεψυγμένο / προψημένο;

Η Ομοσπονδία Αρτοποιών Ελλάδος προμηθεύει τα αρτοποιεία με το σήμα του κλάδου που γράφει το μήνυμα «εδώ ζυμώνεται, εδώ ψήνεται». Το γνωρίζατε ή όχι;

Κρίνετε θετικά αυτήν την πρωτοβουλία της Ομοσπονδίας του κλάδου σας;

Εσείς έχετε προμηθευτεί το σήμα του κλάδου «εδώ ζυμώνεται, εδώ ψήνεται»;

Θα θέλατε να το προμηθευτείτε; Βάση: Όσοι δεν έχουν προμηθευτεί το σήμα του κλάδου «εδώ ζυμώνεται, εδώ ψήνεται»

Βασικά Συμπεράσματα

Α. Συμπεράσματα της έρευνας στους καταναλωτές Το ψωμί αποτελεί διατροφικό είδος πρώτης ανάγκης και καθημερινής κατανάλωσης για την συντριπτική πλειοψηφία των ελληνικών νοικοκυριών. Το 45% των νοικοκυριών αγοράζει ψωμί καθημερινά, και το 25% αγοράζει μέρα παρά μέρα. Το ένα στο τέσσερα νοικοκυριά δήλωσε ότι αγοράζει ψωμί μία με δύο φορές την εβδομάδα, ενώ σπανιότερα αγοράζει ψωμί το 5,5% των νοικοκυριών.   Στο λεκανοπέδιο της Αττικής, η σχετικά υψηλότερη ημερήσια κατανάλωση καταγράφεται στην Δυτική και Ανατολική Αττική, στα Δυτικά προάστια, και στις περιοχές του Πειραιά, ενώ ημερήσια κατανάλωση κάτω του μέσου όρου καταγράφεται στα νοτιοανατολικά προάστια, τον δήμο Αθηναίων και τα Βόρεια προάστια.

Α. Συμπεράσματα της έρευνας στους καταναλωτές Τα 8 στα 10 νοικοκυριά δήλωσαν ότι καταναλώνουν μισό κιλό ψωμί την ημέρα, το 16.3% ένα κιλό, το 3,2 % ενάμιση κιλό και το 0,7% δύο κιλά και άνω. Με βάση τα παραπάνω στοιχεία, η μέση ημερήσια κατανάλωση ψωμιού ανά νοικοκυριό υπολογίζεται στα 620 γραμμάρια, δηλαδή περίπου 200 γραμμάρια ανά άτομο. Η κατανάλωση του ψωμιού εμφανίζει σχετική μείωση. Σε σχέση με 1-2 χρόνια πριν το 27% των νοικοκυριών δηλώνει ότι σήμερα καταναλώνει λιγότερο ψωμί, το 7,5% καταναλώνει περισσότερο ενώ το 65% δήλωσε ότι καταναλώνει περίπου την ίδια ποσότητα. Η σχετικά μεγαλύτερη τάση μείωσης της κατανάλωσης ψωμιού καταγράφεται στις γυναίκες και σε καταναλωτές μεγαλύτερης ηλικίας. Η τάση μείωσης κατανάλωσης ψωμιού παρουσιάζει ευθέως ανάλογη σχέση με την ηλικιακή κατηγορία των καταναλωτών.

Α. Συμπεράσματα της έρευνας στους καταναλωτές Οι βασικότεροι λόγοι μείωσης της κατανάλωσης ψωμιού είναι η αλλαγή των διατροφικών συνηθειών λόγω δίαιτας ή λόγω υγείας. (51,6%). Το 31,7% όσων δηλώνουν ότι σήμερα αγοράζουν λιγότερο ψωμί ανέφεραν ως αιτία την μείωση των μελών της οικογένειας, ενώ τιμή του ψωμιού δεν θεωρείται σημαντικός λόγος μείωσης της κατανάλωσης καθώς οι γενικότεροι λόγοι οικονομίας αναφέρθηκαν μόλις από τον ένα στους δέκα καταναλωτές που ανέφεραν μειωμένη κατανάλωση. Το ποσοστό αυτό αντιστοιχεί στο 2,7% του συνόλου των καταναλωτών.     Ο φούρνος της γειτονιάς εξακολουθεί να είναι το κυρίαρχο σημείο αγοράς ψωμιού. Το 87,2% των καταναλωτών ανέφεραν ότι αγοράζουν ψωμί από τον φούρνο/αρτοποιείο της γειτονιάς τους. Το 6,2% δήλωσε ότι αγοράζει από πρατήριο άρτου και το 6% ανέφερε ότι αγοράζει κυρίως από το Super Market.

Α. Συμπεράσματα της έρευνας στους καταναλωτές Οι σημαντικότεροι λόγοι επιλογής του φούρνου της γειτονιάς είναι η κοντινή απόσταση, η νοστιμιά/γεύση/φρεσκάδα του ψωμιού, και η εμπιστοσύνη ως προς την ποιότητα των προϊόντων και υλικών. Η καθαριότητα και γενικά η τήρηση των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας για τα τρόφιμα αναδεικνύεται σε ένα ακόμη σημαντικό κριτήριο επιλογής σημείου αγοράς. Η τιμή, η ποικιλία σε ψωμιά και το ωράριο δεν περιλαμβάνονται στα κριτήρια επιλογής σημείου διάθεσης ψωμιού, ίσως γιατί δεν θεωρούνται δεδομένα και χωρίς σημαντικές διαφοροποιήσεις ανά σημείο αγοράς.

Α. Συμπεράσματα της έρευνας στους καταναλωτές Οι 9 στους 10 καταναλωτές πιστεύουν ότι οι φούρνοι της γειτονιάς προσφέρουν καλύτερης ποιότητας ψωμί σε σχέση με αυτό που διαθέτουν τα S.M. To 7% θεωρεί ότι δεν διαφέρουν ιδιαίτερα σε ποιότητα και ένα 3% θεωρεί ότι στα S.M βρίσκεις καλύτερο ψωμί.   Ως βασικός λόγος αγοράς ψωμιού από το Super Market αναφέρεται η ευκολία καθώς συνδυάζεται και με άλλα ψώνια. Από την συσχέτιση του σημείου αγοράς με την συχνότητα κατανάλωσης προκύπτει ότι οι καταναλωτές που αγοράζουν ψωμί κυρίως από τα Super Markets, καταναλώνουν λιγότερες ποσότητες και αγοράζουν ψωμί πολύ πιο αραιά από τον μέσο όρο. (Οι περισσότεροι δήλωσαν ότι αγοράζουν ψωμί 1-2 φορές την εβδομάδα ή σπανιότερα.)

Α. Συμπεράσματα της έρευνας στους καταναλωτές Η πλειοψηφία των καταναλωτών δεν γνωρίζει αν το ψωμί που ψήνεται στα SM είναι φρέσκο ή κατεψυγμένο/προψημένο.   Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας , η διάθεση κατεψυγμένου ή προψημένου ψωμιού φαίνεται να αποτελεί σοβαρό αντικίνητρο αγοράς από τα σημεία πώλησης που το διαθέτουν. Η συντριπτική πλειοψηφία του καταναλωτικού κοινού δήλωσε πως δεν θα αγόραζε ψωμί αν ήξερε πως είναι κατεψυγμένο/ προψημένο.

Α. Συμπεράσματα της έρευνας στους καταναλωτές Η ικανοποίηση των καταναλωτών και η εμπιστοσύνη τους στον φούρνο της γειτονιάς καταγράφονται σε ιδιαίτερα υψηλό βαθμό.   Σε ποσοστά της τάξης του 90 έως 100% οι καταναλωτές εκφράζουν τη ικανοποίησή τους για την ποιότητα του ψωμιού, την ποικιλία, την εξυπηρέτηση/φιλικότητα των υπαλλήλων, την καθαριότητα και την τήρηση των κανόνων υγιεινής, και το ωράριο λειτουργίας των αρτοποιείων. Όσον αφορά στην τιμή του ψωμιού το 76% των καταναλωτών δηλώσαν πολύ ή αρκετά ικανοποιημένοι, το 18,1% λίγο ικανοποιημένοι και ένα 4% καθόλου ικανοποιημένοι .

Α. Συμπεράσματα της έρευνας στους καταναλωτές Αξίζει να σημειωθεί ότι η έρευνα στους καταναλωτές ανέδειξε δύο σημαντικές εσφαλμένες εντυπώσεις σχετικά με την τιμή του ψωμιού.   α) Ένα σημαντικό κομμάτι των καταναλωτών πιστεύει ότι η τιμή του ψωμιού στην Ελλάδα είναι ακριβότερη σε σχέση με τις τιμές του ψωμιού στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. β) Λόγω του ότι οι καταναλωτές δεν γνωρίζουν ή δεν προσέχουν τις τιμές του ψωμιού στα SM, αρκετοί έχουν την εντύπωση πως το ψωμί στα SM είναι φθηνότερο από ό,τι στον φούρνο. Οι επίσημες στατιστικές συγκρίσεις και τα στοιχεία της ΟΑΕ αποδεικνύουν το αντίθετο.

Β. Συμπεράσματα της έρευνας στους αρτοποιούς Οι τρεις στους τέσσερις αρτοποιούς ανέφεραν ότι σε σχέση με έναν χρόνο πριν, ο τζίρος τους έχει μειωθεί (76,3%). Το 3,4 % των αρτοποιών δήλωσε αύξηση τζίρου, ενώ το 20% ανέφερε ότι ο τζίρος δεν παρουσίασε κάποια ιδιαίτερη μεταβολή.   Η σχετικά μεγαλύτερη μείωση τζίρου καταγράφτηκε στα προϊόντα ζαχαροπλαστικής και στα αρτοσκευάσματα. Οι προβλέψεις για το επόμενο διάστημα δεν είναι αισιόδοξες και συνάδουν με το γενικότερο κλίμα που επικρατεί σε όλη αγορά. Το 67% αναμένει μέσα στους επόμενους 12 μήνες περαιτέρω μείωση τζίρου, το 20% σταθεροποίηση στα σημερινά επίπεδα, το 4% ελπίζει σε αύξηση και το 9% αδυνατεί να προβλέψει.

Β. Συμπεράσματα της έρευνας στους αρτοποιούς Σύμφωνα με τους αρτοποιούς, η τιμή του πετρελαίου και η τιμή των αλεύρων ήταν οι παράγοντες που επηρέασαν περισσότερο το κόστος του ψωμιού. Ως παράγοντας πίεσης του κόστους του ψωμιού αναφέρεται με αξιοσημείωτο ποσοστό και η ΔΕΗ. Το εργατικό κόστος δεν φαίνεται να αποτελεί σημαντικό παράγοντα πίεσης στην διαμόρφωση του συνολικού κόστους του ψωμιού , μιας και τα αρτοποιία στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι οικογενειακές επιχειρήσεις χωρίς άλλο προσωπικό. Οι αρτοποιοί επιβεβαιώνουν -με βάση την εμπειρία τους και την σχέση με τους πελάτες τους - ότι οι καταναλωτές δεν γνωρίζουν τις διαφορές στον τρόπο παρασκευής του ψωμιού που διατίθεται στα SM σε σχέση με το ψωμί του αρτοποιείου).

Β. Συμπεράσματα της έρευνας στους αρτοποιούς Οι 6 στους 10 δήλωσαν ότι ήδη έχουν ενημερωθεί για το σήμα του κλάδου που προμηθεύει η Ομοσπονδία Αρτοποιών Ελλάδος τα μέλη της με το μήνυμα «Εδώ ζυμώνεται εδώ ψήνεται».   Το 23% ανέφεραν ότι το έχουν ήδη προμηθευτεί. Το 77,2% όσων δεν το έχουν ακόμη προμηθευτεί επιθυμούν να το αποκτήσουν. Περισσότεροι από 9 στους 10 αρτοποιούς κρίνουν θετικά αυτήν την πρωτοβουλία της Ομοσπονδίας και πιστεύουν ότι θα συμβάλει σημαντικά στην ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού.