Διερευνητική Εργασία
Μετά το πέρας της διερευνητικής εργασίας οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν: Να αναφέρουν τα πλεονεκτήματα των ήπιων μορφών ενέργειας σε σχέση με τις συμβατικές Να αναφέρουν τις βασικές αρχές παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από τον ήλιο Να διακρίνουν τις διαφορές μεταξύ ενός φωτοβολταιϊκού συστήματος και ενός ηλιοθερμικού συστήματος Να συσχετίζουν τι έννοιες της τάσης, του ρεύματος και της ηλεκτρικής ενέργειας με την ηλιοφάνεια
Μετά το πέρας της διερευνητικής εργασίας οι μαθητές: Θα έχουν αποκτήσει την ικανότητα να κάνουν απλές κατασκευές με το κολλητήρι. Θα έχουν αποκτήσει εμπειρία των διαδικασιών που ακολουθούνται κατά τον σχεδιασμό – κατασκευή ενός έργου Θα μπορούν να συλλέξουν πληροφορίες και να αξιολογήσουν κριτικά το περιεχόμενό τους Θα έχουν μάθει τα οφέλη της συνεργασίας με τους συμμαθητές τους
Μετά το πέρας της διερευνητικής εργασίας οι μαθητές: Θα έχουν ευαισθητοποιηθεί απέναντι στα προβλήματα του περιβάλλοντος Θα αποκτήσουν θετική στάση απέναντι στις ήπιες μορφές ενέργειας Θα διαμορφώσουν οικολογική συνείδηση
Προβολή Βίντεο «Η κραυγή της γης» από την σειρά το «Σύμπαν που αγάπησα» Συζήτηση – Προβληματισμός – Προτάσεις – Λύσεις (σε επίπεδο ολομέλειας)
Δημιουργήθηκαν 3 ομάδες των 4 ατόμων και δύο των 5 ατόμων Ομάδα 1 (4 μαθητές): Σχεδιασμός συστήματος Ομάδα 2 (4 μαθητές): Κατασκευή συστήματος Ομάδα 3 (4 μαθητές): Κατασκευή συστήματος Ομάδα 4 (5 μαθητές): Επιμέλεια και συγγραφή του τελικού έργου Ομάδα 5 (5 μαθητές): Συντονισμός ομάδων και παρουσίασης έργου
Οι μαθητές με ποιους θα συνεργαστούν. Οι ομάδες επέλεξαν τον αρχηγό τους ως φυσική συνέπεια (ρόλοι) Ενίσχυση της συνεργασίας με παιχνίδια ρόλων
Πολύ μεγάλο ενδιαφέρον των μαθητών για το θέμα όσον αφορά την κατασκευή Υψηλό κίνητρο η κατασκευή τεχνήματος Οι μαθητές ακολούθησαν πιστά τους ρόλους τους Το υψηλό κόστος των υλικών απέτρεψε την κατασκευή πιο σύνθετου συστήματος.
Sites: Φωτοβολταϊκά: Ένας πρακτικός Οδηγός Σημειώσεις – σχολικά βιβλία