ΕΥΡΕΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ http://www. elemedu. upatras ΕΥΡΕΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ http://www.elemedu.upatras.gr/ Αγγελόπουλος Ηρακλής & Μπαρής Θεόδωρος
1.Ενημέρωση για τη κατάσταση του συστήματος Η επιλογή Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής εκπαίδευσης δε λειτουργεί ως υπερσύνδεσμος που να σε οδηγεί στην αρχική σελίδα Σημαντικότητα προβλήματος 2/5. Πρόταση επίλυσης Να υπάρχει υπερσύνδεση στην επιλογή Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Δεν υπάρχει σε κάθε σελίδα πάνω δεξιά εικονίδιο που να σε παραπέμπει στην αρχική σελίδα Σημαντικότητα προβλήματος 1/5. Πρόταση επίλυσης Να υπάρχει εικονίδιο που να σε παραπέμπει στην πρώτη σελίδα
2.Αντιστοίχηση συστήματος-πραγματικού κόσμου Στη σελίδα Τομείς->Παιδαγωγικής Μέλη Δ.Ε.Π τα μέλη δεν είναι ταξινομημένα αλφαβητικά Σημαντικότητα προβλήματος 2/5. Πρόταση επίλυσης: Να ταξινομηθούν αλφαβητικά ή να επισημανθεί ότι η ταξινόμηση είναι ανά βαθμίδα Όταν γίνεται επιλογή της αγγλικής γλώσσας αλλάζουν μόνο οι επιλογές του μενού στα αγγλικά ενώ ένα μέρος από τα κείμενα παραμένουν στα ελληνικά( π.χ studies guide) Σημαντικότητα προβλήματος 3/5. Πρόταση επίλυσης: Αντικατάσταση των ελληνικών κειμένων με αγγλικά κείμενα
2.Αντιστοίχηση συστήματος-πραγματικού κόσμου Σημαντικός αριθμός ιστοσελίδων στα Αγγλικά και στα Γαλλικά εμφανίζονται κενές ή εμφανίζουν περιεχόμενο στα Ελληνικά. Σημαντικότητα προβλήματος5/5. Πρόταση επίλυσης: Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς δεν επιτρέπει την εύρεση πληροφοριών από ξενόγλωσσους φοιτητές, μέλη ΔΕΠ κλπ. Επιβάλλεται η συμπλήρωση και διόρθωση της σχετικής πληροφορίας.
3. Ελευθερία και έλεγχος από το χρήστη Στην αρχική σελίδα υπάρχουν κάποιοι σύνδεσμοι (της ενότητας «Χρήσιμοι σύνδεσμοι») προς σελίδες που ανοίγουν σε νέο παράθυρο ή καρτέλα. Σημαντικότητα προβλήματος 2/5. Πρόταση επίλυσης: Οι σύνδεσμοι να ανοίγουν στο ίδιο παράθυρο, ή εναλλακτικά Θα μπορούσε να εμφανίζεται μία υποσημείωση που να λέει ότι τα συγκεκριμένα links ανοίγουν νέο παράθυρο.
4. Συνέπεια και συνέχεια και χρήση στάνταρ Οι σύνδεσμοι της ενότητας άλλες υπηρεσίες καθώς και Δηλώσεις Μαθημάτων παρουσιάζονται μόνο στην αρχική σελίδα. Όμως αποτελούν υπηρεσίες με σημαντικό ενδιαφέρον για τους χρήστες Σημαντικότητα προβλήματος 3/5. Πρόταση επίλυσης: Προτείνεται και στη αριστερή μπάρα του δικτυακού τόπου. Στη σελίδα ΑΡΧΙΚΗ->ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ παρουσιάζεται 1 σύνδεσμος που δείχνει να οδηγεί σε αρχείο pdf και οδηγεί σε ιστοσελίδα. Το γεγονός αυτό δημιουργεί σύγχυση στο χρήστη, καθώς αναμένει ότι η επιλογή θα τον οδηγήσει σε ένα κείμενο με τα αποτελέσματα. Πρόταση επίλυσης: Να διαγραφεί η ένδειξη pdf και να παραμείνει μόνο υπερσύνδεσμος
5.Αποφυγή λαθών Αρκετοί σύνδεσμοι ενώ είναι ενεργοί δεν οδηγούν σε σελίδα με περιεχόμενο (όπως Παιδαγωγικής->Δραστηριότητες, Παιδαγωγικής->Μεταπτυχιακοί φοιτητές). Σημαντικότητα προβλήματος 3/5. Πρόταση επίλυσης: Οι σύνδεσμοι μέχρι η σελίδα στην οποία οδηγούν να συμπληρωθεί, να είναι ανενεργοί. Εναλλακτικά να συμπληρωθεί το σχετικό περιεχόμενο, διαφορετικά να διαγραφούν οι σχετικοί σύνδεσμοι. Ο σύνδεσμος Μουσείο σε οδηγεί στον υπερσύνδεσμο Εισαγωγή στις ιστοσελίδες του Μουσείου Εκπαίδευσης ο οποίος σε οδηγεί στην αρχική σελίδα του ΠΤΔΕ Πρόταση επίλυσης: Το σφάλμα είναι σημαντικό καθώς ουσιαστικά ο υπερσύνδεσμος παραπλανά το χρήστη και τον οδηγεί σε λάθος προορισμό. Θα πρέπει ή να καταργηθεί η προαναφερόμενη διαδρομή ή ο υπερσύνδεσμος να οδηγεί στο Μουσείο Εκπαίδευσης.
6.Αναγνώριση αντί για ανάκληση Στη σελίδα Μεταπτυχιακά εμφανίζεται η ένδειξη αποτελέσματα επιτυχόντων στο Π.Μ.Σ συντόμευση η οποία ενδέχεται να δημιουργήσει σύγχυση. Σημαντικότητα προβλήματος 2/5. Πρόταση επίλυσης: Αναγραφή του ακρωνύμιου ΜΠΣ ως Προγράμματος Μεταπτυχιακού Σπουδών.
7. Προσαρμοστικότητα και αποδοτικότητα χρήσης Διάφορα στοιχεία και πληροφορίες θα μπορούσαν να έχουν σχετικό υπερσύνδεσμο. Για παράδειγμα στην Ιστοσελίδα Διοίκηση στο όνομα του Προέδρου και του Αντιπροέδρου δεν υπάρχουν σύνδεσμοι στο όνομα του, ο οποίοι να οδηγούν στα βιογραφικά τους σημειώματα. Σημαντικότητα προβλήματος 2/5. Πρόταση επίλυσης: Να ενεργοποιηθούν οι σχετικοί υπερσύνδεσμοι. Δεν υπάρχει δυνατότητα αναζήτησης. Σημαντικότητα προβλήματος 3/5. Πρόταση επίλυσης: Θα πρέπει να υπάρχει δυνατότητα αναζήτησης
8.Καλαίσθητος και μινιμαλιστικός σχεδιασμός Στη σελίδα Άλλα Παιδαγωγικά Τμήματα η γραμματοσειρά είναι πολύ μικρή σε σχέση με τον ελεύθερο χώρο που διατίθεται Σημαντικότητα προβλήματος 2/5. Πρόταση επίλυσης: Να μεγαλώσει η γραμματοσειρά Στη σελίδα Οδηγός Σπουδών – Αξιολόγηση άλλες επιλογές είναι γραμμένες με μικρά και μία με κεφαλαία Σημαντικότητα προβλήματος 1/5. Πρόταση επίλυσης: Όλες οι επιλογές να αναφέρονται με πεζά γράμματα ή κεφαλαία .
8.Καλαίσθητος και μινιμαλιστικός σχεδιασμός Στη σελίδα Τομείς Παιδαγωγικής Μέλη Δ.Ε.Π σε κάποια μέλη υπάρχουν φωτογραφίες σε κάποια όχι Σημαντικότητα προβλήματος 2/5. Πρόταση επίλυσης: Να υπάρχει κοινή «πολιτική» όλο φωτογραφίες του ιδίου μεγέθους
9.Αναγνώριση και ανάνηψη από λάθη Λανθασμένη εισαγωγή στοιχείων στο login οδηγεί στην εμφάνιση του σφάλματος: Λάθος username /password με μαύρα γράμματα πάνω στο πλαίσιο εισαγωγής Σημαντικότητα προβλήματος 2/5. Πρόταση επίλυσης: Το σφάλμα θα πρέπει να εμφανίζεται με κόκκινα γράμματα λίγο κάτω από τα πλαίσια εισαγωγής των στοιχείων
10. Βοήθεια Στην σελίδα Αρχική Σελίδα >Δηλώσεις Μαθημάτων, δεν παρέχονται υπερσύνδεσμοι ή επεξηγήσεις για το πόσα και ποια μαθήματα δηλώνονται ανά εξάμηνο . Σημαντικότητα προβλήματος 2/5. Πρόταση επίλυσης: Παροχή επεξηγήσεων ή δημιουργία υπερσυνδέσμων
Σύνοψη αποτελεσμάτων ευρετικής αξιολόγησης Αριθμός ευρετικού κανόνα Αριθμός σφαλμάτων Σφάλμα Επιπέδου 1 Σφάλμα Επιπέδου 2 Σφάλμα Επιπέδου 3 Σφάλμα Επιπέδου 4 Σφάλμα Επιπέδου 5 Μέση σημαντικότητα 1 5 3 2,4 2 7 3,57 4 3,8 6 2,86 8 9 10 Σύνολο 37 16 2,95