E-Mail Marketing (email newsletters) Θωμάς Πούλιος
Γιατί e-mail; Το e-mail θεωρείται ως το πιο αποδοτικό μέσω προώθησης – (πιο αποτελεσματικό και από τις μηχανές αναζήτησης) Το δίκτυο είναι πλημμυρισμένο από e-mail newsletters – (μια αναζήτηση στο AltaVista για “e-mail newsletters” έδωσε 796.690 web σελίδες) Τα e-mail newsletters κοστίζουν περισσότερο από τις web σελίδες – ($40 για 1000 εμφανίσεις ενός banner σε μια web σελίδα, $60 σε ένα e-mail newsletters)
Περιεχόμενο του e-mail Ειδήσεις (π.χ. τελευταία χρηματιστηριακά νέα) Ανακοινώσεις (π.χ. έκτακτη συναυλία του Χ στο θέατρο…) Προσφορές (π.χ. αυτή την εβδομάδα έκπτωση 15% στο…) Αναλύσεις (π.χ. η πρόσφατη δήλωση του Χ σημαίνει…) Πληροφόρηση (π.χ. ανακαλύφθηκε νέος ιός Η/Υ ο οποίος…) Συμβουλές (σήμερα η οδός Κύπρου θα είναι κλειστή λόγω έργων. Γι’ αυτό προτιμήστε …) ….
Περιεχόμενο του e-mail Απαντήσεις (π.χ. ζητήσατε να μάθετε για το προϊόν …) Υπενθυμίσεις (π.χ. μην ξεχάσετε να βάλετε βενζίνη διότι αύριο αρχίζουν απεργία τα βυτιοφόρα) Ενημέρωση (π.χ. Δελτίο καιρού) Προειδοποιήσεις (π.χ. η τιμή της μετοχής Χ βρίσκεται σήμερα κάτω από Ψ δρχ. Σας υπενθυμίζουμε ότι ζητήσατε να αγοράσουμε 100 τεμάχια αμέσως μόλις συμβεί αυτό.) Διάφορα (π.χ. ωροσκόπιο)
Γιατί το e-mail είναι τόσο δημοφιλές: Είναι Personalized – Δημιουργείται σύμφωνα με τις ανάγκες μας και είναι προσαρμοσμένο σε αυτές. Είναι εύχρηστο – Έρχεται σε εμάς αντί να υποχρεωθούμε να το αναζητήσουμε μέσα στον ωκεανό άχρηστης (για εμάς) πληροφορίας που περιέχει στο Web. Είναι γρήγορο – «Σκανάροντας» το θέμα ή τις πρώτες γραμμές του μηνύματος μπορούμε αμέσως να εκτιμήσουμε αν αξίζει να το διαβάσουμε άμεσα, να το αφήσουμε αργότερα ή να το αγνοήσουμε.
E-mail στην Ελλάδα Είμαστε βιαστικοί – Τo email μας δίνει μόνο ότι χρειαζόμαστε τη στιγμή που το ζητήσαμε. Είμαστε απαιτητικοί – Χάρη στις εγγενείς δυνατότητες personalization που διαθέτει το email παρέχει ειδική μεταχείριση σε κάθε συνδρομητή του. Είμαστε κοινωνικοί – Θέλουμε πάντοτε να γνωρίζουμε τι γίνεται γύρω μας. Χάρη στο email μπορούμε να επιλέξουμε για ποιες πλευρές της ζωής γύρω μας θέλουμε να ενημερωνόμαστε τακτικά.
Λόγοι αύξησης της δημοτικότητας των email newsletters Το email αποτελεί τη μόνη επιτυχημένη εφαρμογή push technology. Τα email newsletters αυξάνουν τη δημοτικότητα ενός site. Οι χρήστες προτιμούν να λαμβάνουν την πληροφορία στο mailbox τους παρά να την αναζητούν στο δίκτυο. Τα online communities διέρχονται κρίση. Λύνεται το θέμα του εμπλουτισμού των web sites με νέο υλικό. …
Λόγοι αύξησης της δημοτικότητας των email newsletters Εξασφαλίζονται πιστοί αναγνώστες – επισκέπτες. Δημιουργείται νέος δωρεάν διαφημιστικός χώρος. Τα email newsletters έχουν πολύ χαμηλό κόστος παραγωγής. Ένα email newsletter αποτελεί όχημα ποιοτικής και όχι ποσοτικής διαφήμισης. Η έκδοση των email newsletters επιτρέπει τη δημιουργία πολλαπλών εταιρικών εικόνων, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του πελάτη.