Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών ΠΘ, •Επιβράδυνση λόγω απώλειας ενέργειας (ολίσθηση) •Φυγόκεντρες δυνάμεις •Διατήρηση ορμής •Κίνηση σωμάτων στον αέρα 1 ΑΡΧΕΣ
Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών ΠΘ, •V=ταχύτητα (km/hr) •S=απόσταση (m) •γ=επιβράδυνση (m/sec 2 ) •f=συντελεστής επιτάχυνσης •η=κλίση (m/m) •F=συντελεστής τριβής Εξίσωση ομοιόμορφης επιβράδυνσης
Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών ΠΘ, Εξίσωση ομοιόμορφης επιβράδυνσης f=γ/g = F + η •f=0.70 για V=50 km/hr (στεγνό οριζόντιο οδόστρωμα) •f=0.60 για V=30 km/hr (υγρό οδόστρωμα) f=v 2 / 253 s
Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών ΠΘ, Εξίσωση ομοιόμορφης επιβράδυνσης S = ½ x v 2 /γ
Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών ΠΘ, Επιβράδυνση από τριβή S = ½ x v 2 /γ f=v 2 / 253 s 253 s f v=v=
Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών ΠΘ, Κίνηση σωμάτων στον αέρα •h=ύψος (m) 7.97 s s η – h 11.2 s + h v=v= v=v= Πτώση χωρίς ανατροπή Πρόσκρουση ή ανατροπή
Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών ΠΘ, Συνδυασμός εκτιμήσεων ταχύτητας •v=αρχική ταχύτητα στην αρχή της ολίσθησης •v 1 =ταχύτητα σταματήματος από ολίσθηση μόνο •v 2 =ταχύτητα στο τέλος της ολίσθησης v v 2 2 v=v=
Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών ΠΘ, Συνδυασμός εκτιμήσεων ταχύτητας •Ολίσθηση οχήματος 15.2 m. •Συντελεστής ώθησης 0.7. •Πτώση οχήματος s = 150 m, h = 43.5, η= (l/h) = 3.3 •V = 253 s f v = 52 km/hr (σταμάτημα ολίσθησης •V = 7.95 s / (s η – h) = 56 km/hr (πριν την πτώση) •Ταχύτητα στην αρχή της ολίσθησης v = 76 km/hr v=v=
Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών ΠΘ, Φυγόκεντρη δύναμη •r=ακτίνα (m) V = 15.9 r f / 2
Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών ΠΘ, Διατήρηση της ορμής •w=βάρος (kg) w 1 v 1 + w 2 v 2 = w 1 v’ 1 + w 1 v’ 2
Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών ΠΘ, Διατήρηση της ορμής