ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
Advertisements

2. Ο Ισραηλιτικός κόσμος στα χρόνια του Χριστού
ΝΕΡΟ, ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ.
ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΕΣ ΤΕΛΕΤΕΣ.
Ρόλοι κατοίκων: ● Άντρες :γεωργοί, πολιτικοί αρχηγοί, θρησκευτικοί ηγέτες, στρατιώτες, σύζυγοι έπαιρναν μέρος σε όλες τις δημόσιες τελετές ● Γυναίκες:
ΘΡΗΣΚΕΙΑ, ΖΩΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑ ΦΥΣΗ ΖΩΝΤΩΝ ΛΑΩΝ
Μυκηναϊκός πολιτισμός Η θρησκεία και η γραφή των Μυκηναίων
Θεός, θεοί και… άθεοι στον αρχαίο ελληνικό κόσμο
(και επανάληψη πόλη-κράτος)
Μαρία Βανδουλάκη Αντριάνα Ντίνι Άννα Παπαβενετίου
H λατρεια των θεων στην Αρχ.Ελλαδα Ναοι-Βωμοι Ο θεσμοΣ τηΣ ικεσιαΣ
ΣΥΜΒΟΛΙΚΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
«ΕΣΤΙΑ».
Η λατρεία των θεών στην αρχαία Ελλάδα
Η θρησκεία των Μινωϊτών
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Η αφύπνιση του Δία πάνω στον Ίδη επαναφέρει τον μύθο στην κοίτη του
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Δ΄
Αρχαία ελληνικά ιερά Ο χώρος και η χρήση.
ΝΕΕΣ ΑΠΟΙΚΙΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ.
ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
Νέες αποικίες των Ελλήνων
ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΙΑ.
ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΛΙΑΚΑ ΡΑΦΑΕΛΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΧΑΝΤΖΑΡΑ Β4’
ΠΕΝΤΑΛΟΦΟΣ-ΕΒΡΟΥ Το έθιμο του Μπέη.
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΔΕΝΤΣΙΚΙΩΤΗΣ.
ΟΡΙΣΜΟΣ 1. «Ορίζοντας τον ορισμό». ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ.
Κατά την επίσκεψη Καλωσόρισμα των παιδιών. Χωρισμός σε τέσσερις ομάδες ( Ανεμώνες, Ρόδια, Τριαντάφυλλα, Περιστέρια) Τακτοποίηση προσωπικών αντικειμένων.
Ο ΑΡΧΑΙΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΜΑΓΙΑ
Η ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ.
Ανδρέας Λεμονιάτης Αντρέας Στύλιος Γιάννης Αναστασίου Νικόλας Πέτρου Γιώργος Τρουλλιώτης Τάξη: Στ 3.
ιουδαϊσμοσ Θε 2: το ζητημα τησ θρησκειασ στη συγχρονη ευπωπη
ΜΙΝΩΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
ΑΡΧΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ Αρχαία Αίγυπτος π.Χ
33. Η προσευχή των μουσουλμάνων στο τζαμί την Παρασκευή
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Μύθος και θρησκεία στην αρχαία Ελλάδα. Jean-Pierre Vernant.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ
ΑΦΡΙΚΗ.
Οι Ολυμπιακοί αγώνες ήταν οι αρχαιότεροι και σημαντικότεροι από όλους τους ελληνικούς αγώνες και η σπουδαιότερη θρησκευτική γιορτή προς τιμή του Ολύμπιου.
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα Ενότητα 4: Τελετουργίες αίματος και πυράς. Ευφημία Δ. Καρακάντζα Τμήμα Φιλολογίας.
K ΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΑΝΤΑΖΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ.  ΔΙΑΣ ΔΙΑΣ  ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ  ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΠΟΛΛΩΝ  ΑΡΗΣ ΑΡΗΣ  ΗΦΑΙΣΤΟΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ  ΕΡΜΗΣ ΕΡΜΗΣ  ΗΡΑ.
ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΩΝ. Η ΕΥΡΩΠΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ.
Τμήμα Α 1 ~ 2 ο Γυμνάσιο Μεγάρων Καθηγήτρια : κα Αλεξίου Μαθήτριες : Αυγουστή Βάλια, Βρυττιά Στέλλα, Γκέλη Εύη, Ζωγράφου Μαίρη, Βαλτά Μαρία.
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
Τάματα ονομάζουμε τις υποσχέσεις ή τις ευχές που κάνουμε στο Θεό. Μερικοί κάνουν τάματα για να ευχαριστήσουν το Θεό για κάτι που τους έδωσε, ενώ άλλοι.
Η θέση της γυναίκας στην κοινωνία της Αθήνας την κλασσική εποχή
Η ετυμολογία της λέξης «Εκκλησία»
ΤΑ ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΑ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΤΚΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α2’ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Οι Έλληνες δημιουργούν αποικίες
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ Θ.Α.
ΜΙΝΩΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ Σε τι πίστευαν;
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Επιμέλεια : Αγγελική Αναγνώστου , Θαλασσινή Γκρίνια
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Έλση Ζήκου Γ1 τάξη.
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Θρησκείες Άννα Αργυροπούλου 1ο Π.Δ.Σ. Θεσ/νίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ.
Ο Ισραηλιτικός κόσμος στα χρόνια του Χριστού
Γκόγκα Ασημένια Ζαχαριάδου Μαρία
Τάξη Β’1 Καθηγήτρια: Ερυφιάδου Αναστασία
Οικονόμου Γιώργος Γ’2 29/11/14 Θ.Ε.:2Η Θρησκευτικά
Νεοελληνικός Πολιτισμός
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΓΕΥΜΑΤΩΝ- ΣΥΜΠΟΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ   7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΜΙΧΑΗΛ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΕ15.
ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΙΑ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ Θ.Α.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ Η ΘΥΣΙΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΙΕΡΟ ΤΕΛΕΤΗ ΤΕΛΕΩ-Ω = ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΩ, ΦΕΡΩ ΕΙΣ ΠΕΡΑΣ ‘ΤΕΛΩ ΤΑ ΙΕΡΑ’ ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΤΕΛΕΤΗΣ: Η ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΑ ΕΙΝΑΙ «Η ΤΗΡΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΚΑΘΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΟΛΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΩΝ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΛΑΤΡΕΙΑ». Η ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟ ΙΕΡΟ. ΟΙ ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΕΣ ΩΣ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΛΗΨΕΩΝ ΚΑΙ ΜΥΘΩΝ.

ΤΕΛΕΤΕΣ (ΣΧΟΛΗ CAMBRIDGE-JANE HARISSON) ΝΟΜΙΖΟΜΕΝΑ ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ ΜΙΑΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΓΙΟΡΤΗΣ (ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΝΘΕΣΤΗΡΙΑ) ΕΟΡΤΑΙ-ΠΑΝΗΓΥΡΕΙΣ

ΜΥΘΟΣ ΤΕΛΕΤΗ

ΤΕΛΕΤΗ ΩΣ ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΗΘΟΛΟΓΙΑ

ΘΥΣΙΑ «ΠΟΙΕΙΝ ΤΑ ΙΕΡΑ» α. ΑΡΧΕΣΘΑΙ β. ΚΑΤΑΡΧΕΣΘΑΙ ΕΝΑΣ ΙΕΡΟΣ ΝΟΜΟΣ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΣΧΕΤΙΚΑ: «ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΚΟΥΣΙΩΣ ΝΕΥΕΙ ΚΑΤΑ ΤΟ ΠΛΥΣΙΜΟ ΤΩΝ ΧΕΡΙΩΝ, ΑΥΤΟ, ΛΕΩ, ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ ΝΑ ΤΟ ΘΥΣΙΑΣΕΙΣ». (πρβλ. «Κωμωδία Αθωότητας» - Karl Meuli) β. ΚΑΤΑΡΧΕΣΘΑΙ γ. ΑΠΑΡΧΕΣΘΑΙ (PARS PRO TOTO) ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ: ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ, γ, στίχοι 418-472

2. (ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ) ΣΦΑΓΗ ΟΛΟΛΥΓΜΟΣ

3. ΔΕΙΠΝΟ ΘΕΟΞΕΝΙΑ – LECTISTERNIUM ΚΛΙΝΑΙ ΘΕΩΝ

ΣΦΑΓΙΑ: ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗ ΜΑΧΗ, ΤΑΦΗ ΝΕΚΡΩΝ ΣΗΜΑΣΙΑ ΑΙΜΑΤΟΣ ΣΦΑΓΙΑ: ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗ ΜΑΧΗ, ΤΑΦΗ ΝΕΚΡΩΝ ΑΙΜΑΚΟΥΡΙΑ (ΒΟΘΡΟΙ)

ΘΥΣΙΕΣ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ ΣΗΜΑΣΙΑ ΦΩΤΙΑΣ ΘΥΕΙΝ (ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΜΗΡΟ) ΘΥΜΙΑΜΑ ΘΥΕΙΝ (ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΜΗΡΟ) ΘΥΜΙΑΜΑ ΘΥΣΙΑ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ α. ΣΤΟΥΣ ΣΗΜΙΤΕΣ β. ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ: ΝΕΚΡΙΚΗ ΛΑΤΡΕΙΑ (ΧΘΟΝΙΟΙ ΘΕΟΙ)-ΛΑΤΡΕΙΑ: ΗΡΑΣ, ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ

ΑΛΛΕΣ ΘΥΣΙΕΣ ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΘΑΡΓΗΛΙΟΝ-ΕΡΕΣΙΩΝΗ+ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ ΟΡΦΙΚΟΙ+ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ (ΑΝΑΙΜΑΚΤΕΣ ΘΥΣΙΕΣ)= ΜΕ ΠΟΛΗ-ΚΡΑΤΟΣ

ΟΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΛΕΥΡΕΣ ΤΟΥ ΔΡΩΜΕΝΟΥ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟΥ

ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΗΣ ΘΥΣΙΑΣ

Ο ΔΙΑΜΕΛΙΣΤΗΣ ΤΩΝ ΣΦΑΓΙΩΝ ΚΑΙ Η ΘΥΣΙΑ

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΑΠΑΡΧΩΝ «ΑΠΑΡΧΑΙ» «ΑΡΓΜΑΤΑ» PARS PRO TOTO ΔΕΚΑΤΗ ΩΣ ΦΟΡΟΣ ΝΑΩΝ ΝΑΟΙ ΚΑΙ ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΓΙΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΑΠΑΡΧΩΝ

ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΜΕ ΔΥΝΑΤΗ ΦΩΝΗ ΤΑΜΑΤΑ DO UT DES (ΕΑΝ)...(ΤΟΤΕ) ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΜΕ ΔΥΝΑΤΗ ΦΩΝΗ Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΑΝΑΘΗΜΑ

ΣΠΟΝΔΗ ΛΕΙΒΕΙΝ, ΛΟΙΒΗ + (α) ΣΠΕΝΔΕΙΝ, ΣΠΟΝΔΗ ΚΡΑΣΙ (α) ΣΠΕΝΔΕΙΝ, ΣΠΟΝΔΗ ΚΡΑΣΙ ΟΙΝΟΧΟΗ (ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗ ΡΟΗ ΥΓΡΟΥ) + ΟΛΥΜΠΙΟΙ ΘΕΟΙ ΣΠΟΝΔΗ+ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΣΦΑΓΙΑ ΑΙΜΑΤΗΡΗ ΘΥΣΙΑ = (β) ΧΕΕΙΝ, ΧΟΗ ΜΕΛΙ (ΓΑΛΑ) ΛΑΔΙ ΝΕΡΟ ΜΗ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗ ΡΟΗ (ΑΝΑΠΟΔΟΓΥΡΙΣΜΑ ΑΓΓΕΙΟΥ) + ΧΘΟΝΙΟΙ ΘΕΟΙ ΧΟΕΣ+ΝΕΚΡΟΙ -ΓΑΛΑ -ΜΕΛΙ -ΛΑΔΙ -ΝΕΡΟ ΛΟΥΤΡΟΦΟΡΟΙ (ΓΙΑ ΑΝΥΜΦΕΥΤΟΥΣ)

ΑΙΣΧΥΛΟΣ, ΧΟΗΦΟΡΟΙ, ΣΤΙΧΟΙ: 123-150

Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΘΥΣΙΑΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΡΕΥΝΑ Robertson Smith (Εξελικτική προοπτική): Βλέπει στον Τοτεμισμό τη στοιχειώδη και αρχέγονη μορφή της πρωταρχικής θυσίας. Τα ουσιαστικά της στοιχεία είναι το κοινό γεύμα και η συμμαχία μέσω του αίματος του θύματος. Emile Durkheim: Δίνει στη θυσία το κύρος μιας παγκόσμιας μορφής θρησκευτικής έκφρασης. Jean-Pierre Vernant (σύγχρονη ερμηνευτική απόπειρα): Περιορισμός μάλλον στα όρια μιας θρησκείας και μιας πολύ συγκεκριμένης κοινωνίας. Έμφαση σε μια συγκριτική τυπολογία των διαφόρων ειδών θυσίας.