Τα αδέλφια παιδιών με γενετικά προβλήματα Παντελής Κοντογιάννης Παιδοψυχολόγος-Οικογενειακός Σύμβουλος ΕΛΕΠΑΠ Αθήνας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προφίλ του θύματος Διαφορετικότητα (ανεπτυγμένη μαθητική κουλτούρα, διαφορετική θρησκεία/εθνικότητα ή αναπηρία) Άγχος, ανασφάλεια Ευαίσθητα, εσωστρεφή,
Advertisements

«Ίδρυμα και παιδική προστασία στην Ελλάδα σήμερα»
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Παπαπέτρου Στέλιος Βασιλείου Έλενα Γκλιάου Μαρία Κυριάκου Κυριακή
Μαθητής με π.ο. στο σχολείο μας. Τα κομμάτια του πάζλ.
Προσωπικές δεξιότητες
Από την διεκπεραίωση στη θεραπεία Η εμπειρία της μετάβασης από τους ατομικούς ρόλους των ειδικών στην δυναμική της Διεπιστημονικής Ομάδας στο Ελληνικο.
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ AIDS ΔΗ.ΜΟ.Π. «ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΟΣ» «Η Πρόληψη Τόπος Συνάντησης και Συναπάντησης για τη Συνερασία,
Επιθετικότητα ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΛΑΡΝΑΚΑΣ.
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
Ομάδες Γονιών από τις Σ.Υ. ΠΡΟΤΑΣΗ. Ομάδες που λειτουργούν • Γονείς παιδιών με ιδιαίτερες δυσκολίες (μαθησιακά προβλήματα, αναπηρίες, αναπτυξιακές διαταραχές,
ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΜΨΥ ΒΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΨΥ
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΑΘΗΝΩΝ « Ανήλικοι σε υψηλό κίνδυνο – Ευθύνη όλων » 8 Απριλίου 2009 «Η ΠΡΑΓΜΑΤΟΓΝΩΜΟΣΥΝΗ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗ.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Dr
Είναι σύνολο ατόμων, που έχουν ένα ή περισσότερα κοινά χαρακτηριστικά, βρίσκονται σε αλληλεξάρτηση για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, αλληλεπιδρούν μεταξύ.
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
Οι κίνδυνοι, οι τρόποι προφύλαξης και γενικές πληροφορίες
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Προβλήματα εφηβείας και διαχείριση κρίσεων στο σχολείο
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ
ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Οι Λόγοι που Ωθούν τους Έφηβους στην Παραβατικότητα.
Χαρακτηριστικά παιδιών αυτιστικού φάσματος
Φροντίζω τον εαυτό μου Κίνδυνοι τροχαίων ατυχημάτων από
Ψυχολογία των νέων 1)Η μετάβαση της παιδικής στην εφηβική ηλικία
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
BULLYING Μάριος Κρασσάς Ειρήνη Τσατσαλμά Νίκη Κατιδενιού Σπύρος Τούμπας Αντωνία Βασιλείου Β’ τάξη Γυμνασίου.
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Φυσικό Περιβάλλον  Τοξικοί κίνδυνοι στα Σχολεία  Διατροφή και Κυλικείο  Συνέπειες Σχολικής.
3o ΛΥΚΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ ΕΡΕΥΝΙΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ-Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΘΕΜΑ:Η ΒΙΑ ΣΤΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΘΕΜΑ ΟΜΑΔΑΣ:ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ ΟΜΑΔΑ: ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΙΩΣΗΦ.
ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΟΧΙ ΒΙΑ. Εκφοβισμός: επιθετική, σκόπιμη πράξη ή συμπεριφορά που εκδηλώνεται από ένα άτομο ή ομάδα ατόμων επαναλαμβανόμενα,
Δυσκολίες προσαρμογής των παιδιών και των εφήβων. Ιδιαιτερότητες – διάκριση απο την ομαλή συμπεριφορά.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Συμβουλευτική κοινωνικά ευάλωτων ομάδων
εκπαιδευτικη μεταβαση
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Εργασία: Συμβουλευτική σε οικογένεια με ανοϊκό μέλος
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΒΙΑ Project:βία και παραβατικότητα (LA VITA E BELLA)
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
Αναπτυξιακη ψυχολογια
Φυσιολογικό και παθολογικό
ΨΧ06 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 5 : ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τα αδέλφια παιδιών με γενετικά προβλήματα Παντελής Κοντογιάννης Παιδοψυχολόγος-Οικογενειακός Σύμβουλος ΕΛΕΠΑΠ Αθήνας

Σε τι διαφέρουν τα αδέλφια των «διαφορετικών» παιδιών; Κατά πόσο ανήκουν σε ομάδα κινδύνου για εμφάνιση προβλημάτων συμπεριφοράς;

Το βίωμα των αδελφιών παιδιών με σοβαρές αναπτυξιακές διαταραχές Μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη ανάληψη γονικών ρόλων ανάληψη γονικών ρόλων Αδέλφια φροντιστές

Αδέλφια φροντιστές Αδέλφια φροντιστές  1. Αλτρουισμός 1. Αλτρουισμός Ψυχοκοινωνική ωριμότητα Ψυχοκοινωνική ωριμότητα 2. Περιορισμός επιλογών 2. Περιορισμός επιλογών Αυταπάρνηση κι αίσθημα ανασφάλειας Αυταπάρνηση κι αίσθημα ανασφάλειας

Το βίωμα των αδελφιών Χρέος εκπλήρωσης και αναπλήρωσης γονικών προσδοκιών Χρέος εκπλήρωσης και αναπλήρωσης γονικών προσδοκιών  Χαμηλή αυτοεκτίμηση Χαμηλή αυτοεκτίμηση Αγχώδεις διαταραχές

Το βίωμα των αδελφιών Αίσθημα μη κατανόησης από τους άλλους Αίσθημα μη κατανόησης από τους άλλους Ντροπή Ντροπή  Εσωστρέφεια, Καταθλιπτικά στοιχεία Εσωστρέφεια, Καταθλιπτικά στοιχεία Κοινωνική απομόνωση Κοινωνική απομόνωση

Το βίωμα των αδελφιών Αίσθημα παραμέλησης Αίσθημα παραμέλησης Αίσθημα αδικίας, καταπίεσης Αίσθημα αδικίας, καταπίεσης Θυμός Θυμός  Συμπεριφορές Αντιδραστικότητας Συμπεριφορές Αντιδραστικότητας Επανάσταση Επανάσταση Φυγή Φυγή

Ρυθμιστικοί παράγοντες του στρες προσαρμογής των αδελφιών - Η σύνθεση της οικογένειας -Ο βαθμός και το είδος αναπηρίας μέσα στην οικογένεια λόγω μια χρόνιας πάθησης -Το κοινωνικοοικονομικό προφίλ της οικογένειας

Ρυθμιστικοί παράγοντες του στρες προσαρμογής των αδελφιών - Η σχέση μεταξύ των γονέων και η διαχείριση του γονικού στρες -Ο βαθμός αποδοχής της ιδιαιτερότητας από τους γονείς

Ρυθμιστικοί παράγοντες του στρες προσαρμογής των αδελφιών  Ένα δίκτυο αλληλεγγύης πέρα από τα όρια της οικογένειας  Μακροπρόθεσμες λύσεις προσαρμογής προς όφελος όλων των μελών της οικογένειας

Ρυθμιστικοί παράγοντες του στρες προσαρμογής των αδελφιών  Ο βαθμός συνοχής της οικογένειας  Η ποιότητα της επικοινωνίας και η ευχέρεια έκφρασης συναισθημάτων στην οικογένεια

Επικοινωνιακή παρέμβαση στα αδέλφια  Ενημερώνουμε δίνοντας έμφαση στη διαφορετικότητα  Δίνουμε στα αδέλφια την ευκαιρία να εκφράσουν τα συναισθήματα τους, τις απορίες τους και τις ανάγκες τους

Επικοινωνιακή παρέμβαση στα αδέλφια Donald Meyer Donald MeyerSibshops Πρόγραμμα ομαδικών συναντήσεων προεφήβων και εφήβων με αδέλφια ΑΜΕΑ

Κατευθυντήριες γραμμές Κοινές οικογενειακές δραστηριότητες αλλά και ευκαιρίες αποκλειστικής επικοινωνίας: Κοινές οικογενειακές δραστηριότητες αλλά και ευκαιρίες αποκλειστικής επικοινωνίας: - ανάμεσα στο κάθε παιδί και - ανάμεσα στο κάθε παιδί και τους γονείς του, μαζί και ξεχωριστά τους γονείς του, μαζί και ξεχωριστά - ανάμεσα στα αδέλφια - ανάμεσα στα αδέλφια - ανάμεσα στο ζευγάρι - ανάμεσα στο ζευγάρι

Κατευθυντήριες γραμμές  Κοινή οικογενειακή ζωή αλλά και ξεχωριστό πρόγραμμα σύμφωνα με την ιδιαιτερότητα του κάθε μέλους της οικογένειας.  Εξασφάλιση και διασφάλιση προσωπικού χρόνου και χώρου για κάθε μέλος της οικογένειας προσωπικού χρόνου και χώρου για κάθε μέλος της οικογένειας

Κατευθυντήριες γραμμές  Οι γονείς δίνουν ευκαιρίες για εξέλιξη και αυτονόμηση στο κάθε παιδί τους.  Στηρίζουμε και σεβόμαστε όταν μας στηρίζουν και μας σέβονται  Πλησιάζουμε περισσότερο όταν νιώθουμε ότι υπάρχει μια απόσταση ασφαλείας

Το Παρελθόν συμβουλεύει Το Μέλλον “Κάθε δυστυχισμένη οικογένεια δυστυχεί με τον δικό της διαφορετικό τρόπο. “Κάθε δυστυχισμένη οικογένεια δυστυχεί με τον δικό της διαφορετικό τρόπο. Όλες οι ευτυχισμένες οικογένειες ευτυχούν με τον ίδιο τρόπο…” Όλες οι ευτυχισμένες οικογένειες ευτυχούν με τον ίδιο τρόπο…” Τολστόι Τολστόι