ECO DRIVING Σύγχρονες τάσεις και προοπτικές, στην ασφαλή και οικολογική οδήγηση ECO DRIVING Σύγχρονες τάσεις και προοπτικές, στην ασφαλή και οικολογική.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Rewarding and Recognition Schemes for Driving, Procurement and Maintenance Οδηγός για Στόλους Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Advertisements

ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ
Εθνικό Σημείο Επαφής για το πρόγραμμα "Ορίζοντας 2020“
Ιούλιο ς 2013 Αριστοτέλους 46, 10433, Αθήνα - Τηλ: Fax: website:
Η συμμετοχή των εργαζομένων Ομίλου ΟΤΕ- COSMOTE στην εφαρμογή πρακτικών Εταιρικής Υπευθυνότητας 1.
Επαγγελματικά Οχήματα και Επιπτώσεις στην Οδική Ασφάλεια Επιστημονικός Υπεύθυνος Ματθαίος Καρλαύτης Επίκουρος Καθηγητής, ΕΜΠ Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής.
Γενική Διεύθυνση Συνθηκών και Υγιεινής της Εργασίας
Η προστιθέμενη αξία των Ιδρυμάτων μέσω της παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Κυριακή Μπαλτά.
eCOνομική eCOλογική & Ασφαλής Οδήγηση Ecodriving στις οδικές μεταφορές
Αρχή.
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Αθήνα, 6 Ιουνίου Οδική ασφάλεια στην Ελλάδα Η συμβολή της ΕΛΠΑ και οι προτάσεις της Η συμβολή της ΕΛΠΑ στα θέματα οδικής ασφάλειας (1)  Σήμανση.
Μια πόλη για τους πεζούς
ΑΓΟΡΕΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ Β.ΠΑΤΣΟΥΡΑΤΗΣ. ΟΦΕΛΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ● Αύξηση των Επενδύσεων ● Τόνωση της Απασχόλησης ● Συγκράτηση Τιμών ● Βελτίωση.
Φαινόμενο θερμοκηπίου
ΗΜΕΡΙΔΑ ΣΕΕΠΕ 3/6/2008 ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ.
 H λέξη νοοτροπία είναι ντεμοντέ- όταν, όμως, αυτή χρησιμοποιείται δίπλα στο επίθετο «κακή» (για να περιγράψει τον τρόπο που οδηγούν οι Ελληνες), τότε.
Θέμα: ΝΕΑΝΙΚΗ ΟΔΙΓΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Φυσική A’ Λυκείου 1.1 ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΗ ΚΙΝΗΣΗ
Καλή και δημιουργική χρονιά.
Φύλλο εργασίας Ευθύγραμμες κινήσεις.
Η μαθητική μετακίνηση του 1ου ΕΠΑΛ Ν.Ιωνίας
ΕΡΕΥΝΑ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Γιώργος – Μιχαήλ Κλήμης, ΜΒΑ, PhD ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
προοπτικές βελτίωσης συγκοινωνιακών παραμέτρων – ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ & ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
EDG220 C: Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και εκπαιδευτική τεχνολογία Ακαδημαϊκό έτος: Υποχρεωτική εργασία: Τίτλος θεματικής ενότητας: Κυκλοφορώ με ασφάλεια.
Υποστήριξη της συμμετοχής ΜΜΕ και ερευνητών του χώρου της Υγείας και Βιοτεχνολογίας στο 6 ο και 7 ο ΠΠ Αργυρώ Καραχάλιου Εθνικό.
Μαθήτρια:Ντανιέλα Τσομπανίκοβα
Ασφαλείς Μετακινήσεις: ο ακρογωνιαίος λίθος των απόψεων της Διεθνούς Οδικής Ομοσπονδίας (IRF) για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Δρ Χάρης Ευδωρίδης,
ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ.
Προκλήσεις κλάδου: Κόστος κινητής τηλεφωνίας Οι τιμές στην Ελλάδα έχουν προσεγγίσει το μέσο όρο των τιμών στην Ευρωπαϊκή Ένωση το Η πτωτική πορεία.
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ ΣΟΦΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΘΟΥΛΑ.
Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
ΘΕΜΑ 2ο Τροχαία ατυχήματα –κυκλοφοριακή αγωγή
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ ECODRIVING. Έξυπνος τρόπος οδήγησης ο οποίος συμβάλλει: –στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου –στη μείωση των εκπομπών ρύπων και αερίων.
- Kάθε μέρα χάνεται μια πενταμελής οικογένεια ή μια ομάδα μπάσκετ. - Kάθε δύο μέρες μια ποδοσφαιρική ομάδα θυσιάζεται στην άσφαλτο. - Kάθε εβδομάδα.
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ.
ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ ΝΑΚΟΣ ΘΟΔΩΡΗΣ
Ασφάλεια Διαδικτύου Το Διαδίκτυο είναι σήμερα καθημερινό εργαλείο στη ζωή μας: για την αναζήτηση πληροφοριών, για επικοινωνία, για αγορές, για ψυχαγωγία.
Ecodriving-Οικολογικά αυτοκίνητα
1. Ευθύγραμμη κίνηση. Ένα σώμα κινείται πάνω σε μια ευθεία.
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
1 τσιγάρο στερεί 5,5 λεπτά ζωής…
ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Καθ. Γκρίτζαλης Στέφανος Ειδικός Γραμματέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΣ Να αναγνωρίσουν οι μαθητές την σημαντικότητα του κοινωνικού προβλήματος: «τροχαία ατυχήματα». Να γίνει αντιληπτό σε όλους ότι η κύρια αιτία.
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ Ερευνητική εργασία 2 ου τετραμήνου Ο μάδα Τροχονόμοι Νίκος Πετράκης Θανάσης Τσιάμος Γιάννης Χατζόγλου Λουτσιάνο Σεριάνι.
Λολίτα Λέρας Στέργιος Στεργίου
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ ECODRIVING Έξυπνος τρόπος οδήγησης ο οποίος συμβάλλει: –στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου –στη μείωση των εκπομπών ρύπων και αερίων.
Κινητά Τηλέφωνα -Ασφάλεια-
ΑΠΩΛΕΙΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΕΥΒΟΙΑΣ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΔΗΜΟΥ ΧΑΛΚΙΔΕΩΝ ΜΑΡΙΑ Α ΔΗΜΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΣ.
 Ένα σώμα κινείται πάνω σε μια ευθεία.  Από μια θέση πάει σε μια άλλη.  Πως θα μελετήσουμε την κίνηση; 1. Ευθύγραμμη κίνηση.
ΝΕΟΙ ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ – ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ Γιάννης Δημητρόπουλος Πολιτικός Μηχανικός - Συγκοινωνιολόγος MSc Μέλος Συλλόγου Ελλήνων.
ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΡΩΝ ΓΙΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Δημήτριος Δ. Θεοδωρακόπουλος Εργαστήριο Συγκοινωνιακών.
ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ - Ο∆ΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Κατά τη διάρκεια της κρίσης
ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΣ!
ΣΤΑΘΗΣ ΚΟΠΑΛΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΙΩΡΓΗΣ
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
Tο φαινόμενο ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΗ ΚΙΝΗΣΗ 2 Μεταβαλλόμενη λέμε μια κίνηση κατά τη διάρκεια της οποίας η ταχύτητα (ως διάνυσμα) δεν μένει σταθερή.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΗΓΜΕΝΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΚΥΚΛΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
Η μέθοδος της συνεισφοράς
15 ο Νηπιαγωγείο Γαλατσίου Κόκκινο, πράσινο, … STOP! ο κύριος ΚΟΚ είναι εδώ Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολ. Έτος
Κάθε χρόνο συμβαίνουν στη χώρα μας άπειρα τροχαία ατυχήματα, που έχουν ως αποτέλεσμα το θάνατο πολλών ανθρώπων αλλά και τον τραυματισμό τους. Από το σύνολο.
Θεμα: Τροχαια ατυχηματα
ΟΔΗΓΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΧΩΡΙΣ ΑΛΚΟΟΛ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΟΥΣΙΕΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ECO DRIVING Σύγχρονες τάσεις και προοπτικές, στην ασφαλή και οικολογική οδήγηση ECO DRIVING Σύγχρονες τάσεις και προοπτικές, στην ασφαλή και οικολογική οδήγηση Άρης Ζωγράφος, Ευάγγελος Ματσούκης, Δημήτρης Ζευγώλης Δρόμοι του Μέλλοντος ________________________________________________________________ Αθήνα 8-9 Ιουνίου ΥΜΕ

Η αρχή και το σήμερα… Έχουμε αναπτύξει μια τεχνολογία που οι πρόγονοι μας δεν θα μπορούσαν ούτε να την φανταστούν…

Δράση - Αντίδραση Όμως όπου υπάρχει δράση, υπάρχει και αντίδραση, η αρνητική πλευρά του αυτοκινήτου είναι πολυδιάστατη… Μολύνει το περιβάλλον Δημιουργεί θορύβους Εμπλέκεται σε ατυχήματα συχνά φονικά Αλλοιώνει την προσωπικότητα του ανθρώπου.

Πόσο άσχημα είναι τα νέα; Σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση έχουμε ατυχήματα το χρόνο, στα οποία τραυματίζονται άτομα ετησίως, ενώ θρηνούμε και πάνω από νεκρούς ανά έτος. Το συνολικό κόστος των ατυχημάτων αυτών είναι € 160 δισ. ανά έτος (το 2% του Εθνικού Ακαθάριστου Προϊόντος στην ΕΕ), ενώ στην ΕΕ τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν την κυριότερη αιτία θανάτου ατόμων κάτω από 45 χρονών

Οδική Ασφάλεια… Η διασφάλιση της ασφάλειας των μετακινήσεων σε όλη την χώρα, αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση για ψυχολόγους, ερευνητές συμπεριφοράς, περιβαλλοντολόγους, μηχανικούς, συγκοινωνιολόγους, οικονομολόγους, επιδημιολόγους, εκπαιδευτές, νομοθέτες, καθώς και για την ίδια την κοινωνία, την οποία αυτοί οι επαγγελματίες στοχεύουν να προστατεύσουν Η οδική συμπεριφορά είναι στοιχείο του πολιτισμού μιας κοινωνίας.

Άνθρωπος + Μηχανή Άνθρωπος + Μηχανή = Κινητικότητα Η σχέση αλληλεπίδρασης που υπάρχει ανάμεσα στον άνθρωπο, τη μηχανή και την κινητικότητα, είναι πολύπλοκη, απέχει χιλιόμετρα από την επιθυμητή και παραμένει όνειρο θερινής νυκτός, για την ιδανική…!

Άνθρωπος + Μηχανή Για τον απλούστατο λόγο: Η κινητικότητα που αναπτύσσεται κατά την αλληλεπίδραση του ατόμου με την μηχανή, διαφέρει, αλλάζει και καλλιεργείται ανάλογα με τον πολιτισμό, την ηθική, τα θέλω του ατόμου, αλλά προπάντων από την εκπαίδευση…!

Ο.Α. - Ας προσπαθήσουμε να την Ορίσουμε… Ο = Ποιότητα οδοστρώματος [0,1-1] Ε = Έλεγχος του συστήματος [0,5-1] α, β = συντελεστές βαρύτητας [0,1-0,9] θ i = συντελεστής αξιολόγησης οδηγού λ i = συντελεστής αξιολόγησης οχήματος α+β = 1 [Για την Ελλάδα α=0,8 & β=0,2]

Αξιολόγηση Χαρακτηριστικών Υπάρχει ασφαλής δρόμος; Υπάρχει ασφαλής δρόμος; Υπάρχει ασφαλές όχημα; Υπάρχει ασφαλές όχημα; Υπάρχει ασφαλής η άριστος οδηγός; Υπάρχει ασφαλής η άριστος οδηγός; Με τι δεδομένα μετράμε την ασφάλεια; Με τι δεδομένα μετράμε την ασφάλεια; Έχουμε αλήθεια τους ποιο κακούς οδηγούς του κόσμου; Και αν όχι, γιατί φιγουράρουμε στις τελευταίες θέσεις των στατιστικών… Έχουμε αλήθεια τους ποιο κακούς οδηγούς του κόσμου; Και αν όχι, γιατί φιγουράρουμε στις τελευταίες θέσεις των στατιστικών…

Και ποιοι είναι καλοί οδηγοί; Από όλες τις προσεγγίσεις που έχουν γίνει για την πραγματική αξιολόγηση των οδηγών, η προσέγγιση του Dr David Lewis, BSc (Hons) Καταγράφει με κάποια ακρίβεια τις ικανότητες ενός οδηγού με την παρακάτω εξίσωση:

Μεταβλητές: Εκτίμη ση Ταξινό μηση Περιγραφή του επιπέδου ικανότητας OBOBDIDIREANIMRTSAAGCOREANIMRTSAAGCOOBOBDIDIREANIMRTSAAGCOREANIMRTSAAGCO = παρατηρητικότητα = απόσπαση προσοχής = χρόνος αντίδρασης = αναμονή = ανυπομονησία = διακύβευση ρίσκου = συνειδητοποίηση χώρου = επιθετικότητα = ανταγωνιστικότητα 9 – 10 7 – 8 5 – 6 3 – 4 0 – Ασφαλής οδηγός Υψηλό επίπεδο ικανότητας Μέτριος οδηγός με ανοδικές τάσεις Κακός οδηγός με περιθώριο για βελτίωση Επικίνδυνος οδηγός

Άρα … τι κάνουμε; Την τελευταία δεκαετία δώσαμε υπερβολική έμφαση, και απίθανες χρηματοδοτήσεις, στα ενεργητικά και παθητικά μέτρα ασφάλειας των οχημάτων, υποτιμώντας την διάθεση των οδηγών να υιοθετήσουν ασφαλέστερες και οικολογικές συνήθειες οδήγησης…

Πρέπει να μάθουμε… Πρέπει λοιπόν να οριστεί η διαδικασία εκείνη μέσω της οποίας θα αποκτούμε γνώσεις, θα αναπτύσσουμε δεξιότητες και θα καλλιεργούμε συναισθήματα έτσι ώστε όλα αυτά να οδηγήσουν σε μια μόνιμη αλλαγή της οδηγητικής συμπεριφοράς.

Με ποια μέσα…; Στο πλαίσιο καταγραφής και αξιολόγησης διαφόρων δεξιοτήτων, κατά την διαδικασία του SAFE DRIVE ® Φάνηκε η ανάγκη για την ενσωμάτωση ποιο σύγχρονων εποπτικών μέσων στην παραπάνω διαδικασία…

Κ.Μ.Ο.Α.Κ.Μ.Ο.Α.Κ.Μ.Ο.Α.Κ.Μ.Ο.Α. Κινητή Μονάδα Οδικής Ασφάλειας

Αποτελέσματα eco driving Άτομα ECO_Z Αρχική ΚατανάλωσηΚατανάλωση Janssen Cilag 2446,811,28,1 Johnson & Johnson 2097,210,98,9 3ο Συνέδριο Οδικής Ασφάλειας 4706,710,7 Ημερίδα Ε.Μ.Π. 6207,88,9 Rally Acropolis 3375,112,1 TNT1905,711,89,2

Αποτελέσματα

Οικονομία… ΧιλιόμετραΜείωση Καυσίμου Για 100 km3,2 lit Για όλο το έτος [15000 km] 480 lit Για όλη την ΕΛΛΑΔΑ lit

Απλοί κανόνες … Eco Driving σημαίνει ασφαλέστερη οδήγηση. Η ασφαλέστερη οδηγητική συμπεριφορά προκύπτει από: Λιγότερες άσκοπες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις Σταθερή ταχύτητα Πρόβλεψη Σταθερό οδηγητική συμπεριφορά Λιγότερο επιθετικό και αγχώδες οδηγητικό ύφος

15 Απλοί κανόνες … 1.Αλλάξτε σε μεγαλύτερη ταχύτητα το συντομότερο δυνατό 2.Διατηρήστε σταθερή πορεία χρησιμοποιώντας την υψηλότερη ταχύτητα 3.Οδηγήστε με την αποδοτικότερη ταχύτητα 4.Προβλέψτε τον ρυθμό κυκλοφορίας 5.Επιβραδύνετε ομαλά έχοντας ταχύτητα στο κιβώτιο 6.Χρησιμοποιήστε υψηλή ταχύτητα σε ανηφόρες 7.Σβήστε την μηχανή όταν περιμένετε αρκετά (πάνω από 1 λεπτό) 8.Αφαιρέστε μη απαραίτητα βάρη 9.Αφαιρέστε σχάρες οροφής εάν δεν χρησιμοποιούνται 10. Κλείστε τα παράθυρα όταν κινείστε με μεγάλες ταχύτητες 11. Ελέγχετε την πίεση των ελαστικών συχνά (με κάθε γέμισμα) 12. Χρησιμοποιήστε το κλιματιστικό μόνο όταν είναι απαραίτητο 13. Μην πιέζετε υπερβολικά το γκάζι κατά την εκκίνηση 14. Χρησιμοποιήστε τις συσκευές του αυτοκινήτου που βοηθούν το Eco Driving (cruise control, rev counter, on-board computer) 15. Συχνή αλλαγή των λιπαντικών σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή

Eco Driving Σύγχρονες τάσεις και προοπτικές, στην ασφαλή και οικολογική οδήγηση Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας…