Οπτικός Προγραμματισμός  Παράγονται από την κλάση TForm. Αποτελούν components με μορφή “παραθύρου” που μπορούν να ενσωματώσουν άλλα components.  Ιδιότητες.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εισαγωγή στο περιβάλλον εργασίας του
Advertisements

Οπτικός Προγραμματισμός  Προέρχονται από τα sets της Pascal.Ορίζονται ως : typedef Set όνομα τύπου συνόλου Π.χ. typedef set MikroiAkeraioi  Συνήθως συνδυάζονται.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Graphical User Interfaces (GUI) SWING.
Οπτικός Προγραμματισμός  Περιέχει έτοιμα components υλοποίησης κοινών διαλόγων  OpenDialog : διάλογος για την επιλογή αρχείου για άνοιγμα.  SaveDialog.
Οπτικός Προγραμματισμός  Frames : Μοιάζουν με τις φόρμες και μπορούν να ενσωματώσουν άλλα components, αλλά δεν αποτελούν παράθυρα. Είναι σετ από components.
Οπτικός Προγραμματισμός  Παράγεται από την κλάση TColorDialog. Επιτρέπει στον χρήστη την επιλογή χρώματος από τα βασικά χρώματα και τον καθορισμό ειδικών.
Οπτικός Προγραμματισμός  Παράγεται από την κλάση TStatusBar. Περιέχει έναν αριθμό από Panels που μπορούν να περιέχουν πληροφορίες για την κατάσταση του.
Οπτικός Προγραμματισμός  Ενσωμάτωση αντικειμένου τύπου TMainMenu από την μπάρα εργαλείων Standard. Δεν καθορίζουμε το μέγεθος και τη θέση.  Με διπλό.
Λειτουργίες του προγράμματος Dr.PICZA Σύντομη περιγραφή των βασικών λειτουργιών Μπεκρής Ευάγγελος Σταματούλης Ελευθέριος.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Πίνακες.
Διδασκαλία προγραμματισμού μέσω σχεδίασης ηλεκτρονικών παιχνιδιών: Η περίπτωση του GameMaker 13 Απριλίου 2013 Σαρημπαλίδης Ιωάννης & Μιχαηλίδης Νίκος.
Οπτικός Προγραμματισμός  Οι εφαρμογές οπτικού προγραμματισμού μπορούν να ακολουθούν ένα από τα παρα- κάτω τρία μοντέλα όσον αφορά το interface:  SDI.
Οπτικός Προγραμματισμός ( C++ Builder 5.0 )
Οπτικός Προγραμματισμός  To Page Control ανήκει στην κλάση TPageControl. Xρησιμοποιείται σε περιπτώσεις που θέλουμε να έχουμε πολλές σελίδες με components.
Οπτικός Προγραμματισμός  Κάθε εφαρμογή του C++ Builder δηλώνει αυτόματα μία μεταβλητή “Application” της κλάσης “TApplication”. Η μεταβλητή αυτή αναπαριστά.
ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ.
Οπτικός Προγραμματισμός Published Properties (Object inspector)  Alignment : (taRightJustify, taLeftJustify) καθορίζει άν το Caption θα εμφανίζεται στα.
Windows Programming Web controls. •Τα web forms είναι container αντικείμενα σχεδιασμένα για να κάνουνε host άλλα controls, όπως α) Web server controls,
Οπτικός Προγραμματισμός Οι ιδιότητες των αντικειμένων μπορεί να είναι δύο ειδών : 1.Published properties : είναι αυτές που εμφανίζονται στον Object Inspector.
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Οπτικός Προγραμματισμός  Add to Project : Ενσωμάτωση σε ένα project ενός ήδη υπάρχοντος unit και της φόρμας του ή και άλλων αρχείων (.res,.pas, …). Το.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Πίνακες Κλάσεις και Αντικείμενα.
4o Μάθημα.
Οπτικός Προγραμματισμός  Κληρονομείται από την κλάση TCanvas. Επιτρέπει την σχεδίαση γραφι- κών στο Image Component. Επίσης υπάρχει στις φόρμες, σε compo-
Databases & Qt Μανούσης Πέτρος ΑΜ: 862
Τμήμα Φυσικής - Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
A’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟ ΚΟΚΚΙΝΟΧΩΡΙΩΝ Δημήτρης Μαυροβουνιώτης
Visual Basic 6 - Φυλλάδιο 2
C++ σε περιβάλλον .NET Χρόνη Αλεξάνδρα Α.Μ. 847
Power Point Κεφάλαιο 5.
IT-SKILLS Διάλεξη Παρουσιάσεις (PowerPoint)
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Graphical User Interfaces (GUI) SWING.
Excel Κεφάλαιο 3.
Ιστοσελίδες -- Web-site. Εισαγωγή Στατικές ιστοσελίδες Δυναμικές ή Διαδραστικές ιστοσελίδες:  Ο τρόπος παρουσίασης και τα περιεχόμενά της ιστοσελίδας.
Εργασία με παράθυρα.
Microsoft PowerPoint Powerpoint Κίκα Χρυσοστόμου.
Power Point Κεφάλαιο 5.
Microsoft PowerPoint Powerpoint Κίκα Χρυσοστόμου.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΑΛΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ: VISUAL BASIC .NET
XERTE TUTORIAL - ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΘΜΕΛ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ Xerte Interaction – Διάδραση Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό Σημειώσεις Εργαστηρίου.
DreamWeaver Παρουσίαση Εργαλείου για Ανάπτυξη Web-based GUIs 1.
Microsoft Excel 4.7 Προετοιμασία Εκτυπώσεων Κίκα Χρυσοστόμου.
Applets Εκμεταλλεύονται τo γραφικό υπόβαθρο που παρέχουν οι browsers, έχοντας έτσι τη δυνατότητα προβολής γραφικών και τη δυνατότητα υλοποίησης ενός γραφικού.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Copy Constructor Deep and Shallow Copies.
Microsoft PowerPoint Powerpoint Κίκα Χρυσοστόμου.
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Microsoft Excel 4.3 Διαχείριση Φύλλων Εργασίας Κίκα Χρυσοστόμου.
Παρουσίαση Glade Νίκος Δεληγιάννης Α.Μ.: Τι είναι το Glade; Εφαρμογή για την αυτοματοποίηση της σχεδίασης ενός γραφικού περιβάλλοντος χρήστη (GUI).
1 Εφαρμογές Η/Υ στη Λογοπαθολογία Εισαγωγή στο PowerPoint Ευγενία Τόκη Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ 1 ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: WINDOWS XP ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ν. ΚΑΡΑΤΑΣΙΟΣ.
Click to add Text Σπάνια ζώα Μαργιάννα,Ελεάννα. Λεοπάρδαλη Αμούρ Ρινόκερος της Σουμάτρα Γιγαντιαίο καλαμάρι Αγριόγατα Πρίστης ή «ξυλουργός καρχαρίας.
Click to add Text Φυσικά φαινόμενα Μαργιάννα Άννα ΣΤ’1.
ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ 2 ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Μενού,Εντολές και Παράθυρα Διαλόγου Καθηγητής: Γρηγόριος Νικ. Καρατάσιος.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
Power Point (Συνέχεια).
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ POWERPOINT
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
Swing II Εβδομάδα Νο. 6.
Γραφικό Περιβάλλον Εργασίας H/Y
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Β΄ΕΠΙΠΕΔΟ ΓΙΑ ΠΕ03
Γ6.4 Μορφοποίηση Πινάκων και Πρωτεύον Κλειδί
Φόρμες Φόρμες χρησιμοποιούνται για να δημιουργήσουμε ένα φιλικό περιβάλλον για την διαχείριση των δεδομένων της βάσης. Επίσης δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας.
Λειτουργικά Συστήματα
Λειτουργικά Συστήματα
Λειτουργικά Συστήματα
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
Κεφάλαιο 11 Τροποποίηση φόρμας.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οπτικός Προγραμματισμός  Παράγονται από την κλάση TForm. Αποτελούν components με μορφή “παραθύρου” που μπορούν να ενσωματώσουν άλλα components.  Ιδιότητες (properties) :  AutoScroll: καθορίζει αν θα εμφανίζονται αυτόματα μπάρες ολίσθησης όταν η φόρμα δεν χωρά όλα τα αντικείμενα.  AutoSize: το μέγεθος της φόρμας προσαρμόζεται αυτόματα στο μέγεθος των αντικειμένων που περιέχει.  BorderIcons: καθορίζει αν θα εμφανίζονται τα κουμπιά στην μπάρα τίτλου (system menu, minimize, maximize, help).  BorderStyle: καθορίζει την εμφάνιση και την λειτουργία του περιγράμματος της φόρμας.  BorderWidth: το πλάτος περιθωρίου σε pixels.

Οπτικός Προγραμματισμός bsDialog bsNone bsSingle bsSizeable bsSizeToolWin bsToolWindow

Οπτικός Προγραμματισμός  ClientHeight: Το ύψος της ενεργού περιοχής (client area) μίας φόρμας που μπορεί να δεχθεί άλλα αντικείμενα.  ClientWidth: Το πλάτος της ενεργού περιοχής.  DockSite: καθορίζει αν η φόρμα θα είναι αποδέκτης ενεργειών drag & dock.  FormStyle: καθορίζει το είδος της φόρμας: 1. fsNormal: κανονική φόρμα 2. fsMDIForm: φόρμα που στο client area φιλοξενεί άλλες φόρμες MDIChild. 3. fsMDIChild: φόρμα που φιλοξενείται μέσα σε μία fsMDIForm. 4. fsStayOnTop: παραμένει πάντα εμφανίσιμη πάνω από όλες τις άλλες φόρμες.  Menu: Object τύπου ΤMainMenu για το κεντρικό μενού επιλογών της φόρμας.

Οπτικός Προγραμματισμός  PopupMenu: Object τύπου ΤPopupMenu για το μενού επιλογών με δεξί κλίκ.  Position: Θέση πάνω στο desktop (poDesigned, poDefault, poDefaultPosOnly, poDefaultSizeOnly, poScreenCenter, poDesktopCenter, poMainFormCenter, poOwnerFormCenter)  Scaled: H φόρμα προσαρμόζεται σε αλλαγές του system font.  WindowState: (wsNormal, wsMaximized, wsMinimized) ελέγχει ή θέτει το μέγεθος / κατάσταση του παραθύρου.  Non-published properties:  Active: (bool) μας λέει αν η φόρμα έχει το focus του χρήστη (αν δέχεται το input).  ActiveControl: (TWinControl) το component πάνω στη φόρμα που έχει το focus.

Οπτικός Προγραμματισμός  ActiveMDIChlid (TForm*) : η MDIChild φόρμα που έχει το focus.  Canvas (TCanvas) : object που επιτρέπει την ελεύθερη σχεδίαση πάνω στο client area της φόρμας.  FormState (fsCreating, fsVisible, fsShowing, fsModal, fsCreatedMDIChild, fsActivated) : επιστρέφει την κατάσταση της φόρμας.  MDIChildCount (int) : ο αριθμός των ανοικτών MDIChild παραθύρων σε μία MDIForm φόρμα.  MDIChildren[I] (TForm*) : πίνακας με τα MDIChild παράθυρα.  ModalResult (mrNone, mrOK, mrCancel, mrAbort, mrRetry, mrIgnore, mrYes, mrNo, mrAll) : σε εμφάνιση φόρμας με ShowModal() βάζοντας μία τιμή διαφορετική από το mrNone, η φόρμα κλείνει και επιστρέφει το αποτέλεσμα.  ControlCount (int) : ο αριθμός των components που είναι μέσα στη φόρμα.  Controls[I] (Tcontrol * ) : πίνακας με τα components της φόρμας.

Οπτικός Προγραμματισμός  ArrangeIcons() : τακτοποιεί τα minimized εικονίδια από τις MDIChild φόρμες στο client area μίας MDIForm φόρμας.  Cascade() : τακτοποίηση των MDIChild παραθύρων έτσι ώστε να επικαλύπτονται ελαφρά.  Tile() : τακτοποίηση των MDIChild παραθύρων έτσι ώστε να έχουν όλα το ίδιο μέγεθος.  Next(), Previous() : μεταφέρουν το focus μεταξύ των MDIChild παραθύρων.  Close() : κλείνει την φόρμα.  FocusControl() : θέτει το focus σε συγκεκριμένο component.  Hide() : κρύβει την φόρμα (δεν εμφανίζεται).  Print() : τυπώνει τη φόρμα στον εκτυπωτή.  SetFocus() : δίνει στη φόρμα το focus.  Show() : εμφανίζει τη φόρμα και τη καθιστά ενεργή. Μπορούμε να μεταφερθούμε σε άλλη φόρμα και να επανέλθουμε.  ShowModal() :εμφανίζει τη φόρμα και τη καθιστά ενεργή. Το πρόγραμμα παγώνει μέχρι να κλείσει η φόρμα.

Οπτικός Προγραμματισμός  Εισαγωγή 3 labels και 3 edit boxes, ενός GroupBox και 3 Buttons. H φόρμα έχει BorderStyle “bsSizeable”. Η εφαρμογή μας αναφέρει συνεχώς το μέγεθος του client area. Τα τρία κουμπιά μεταβάλλουν τη θέση και το μέγεθος του παραθύρου ενώ το τρίτο Edit box μας αναφέρει ποιο component έχει το focus.

Οπτικός Προγραμματισμός int H,W,L,T; void __fastcall TForm1::FormCreate (TObject *Sender) {H=Form1->Height; W=Form1->Width; L=Form1->Left; T=Form1->Top;} void __fastcall TForm1::FormResize(TObject *Sender) {int h=Form1->ClientHeight; int w=Form1->ClientWidth; Edit1->Text=h; Edit2->Text=w;} void __fastcall TForm1::FormMouseMove(TObject *Sender, TShiftState Shift, int X, int Y) { TWinControl * temp = Form1-> ActiveControl; Edit3->Text=temp->Name;} void __fastcall TForm1::Button1Click(TObject *Sender) { Form1->Position=poDefault; } void __fastcall TForm1::Button2Click(TObject *Sender) { Form1->Height=H; Form1->Width=W; Form1->Left=L; Form1->Top=T; } void __fastcall TForm1::Button3Click(TObject *Sender) { Form1->Position=poDesktopCenter; }

Οπτικός Προγραμματισμός  Εισαγωγή 13 buttons, 1 ScrollBar, 1 EditBox, 1 BitBtn. Με τα έξη πρώτα πλήκτρα αλλάζει το είδος της φόρμας. Με το ScrollBar αλλάζει το BorderWidth και εμφανίζεται στο EditBox. Δημιουργούμε δεύτερη φόρμα “Modeless” με ένα Label και ένα BitBtn. Το κουμπί “Show Modeless” εμφανίζει τη φόρμα. Τα κουμπιά Minimize και Restore ελαχιστοποιούν και επαναφέρουν τη φόρμα Modeless. Τα πλήκτρα κατευθύνσεων μετακινούν τη φόρμα πάνω στο desktop.

Οπτικός Προγραμματισμός void __fastcall TForm1::Button1Click(TObject *Sender) { Form1->BorderStyle=bsDialog; } void __fastcall TForm1::Button2Click(TObject *Sender) { Form1->BorderStyle=bsNone; } void __fastcall TForm1::Button3Click(TObject *Sender) { Form1->BorderStyle=bsSingle; } void __fastcall TForm1::Button4Click(TObject *Sender) { Form1->BorderStyle=bsSizeable; } void __fastcall TForm1::Button5Click(TObject *Sender) { Form1->BorderStyle=bsSizeToolWin; } void __fastcall TForm1::Button6Click(TObject *Sender) { Form1->BorderStyle=bsToolWindow; } void __fastcall TForm1::ScrollBar1Change(TObject *Sender) { Edit1->Text=ScrollBar1->Position; Form1->BorderWidth=ScrollBar1->Position; } void __fastcall TForm1::Button7Click(TObject *Sender) { Form2->Show(); } void __fastcall TForm1::Button8Click(TObject *Sender) { Form2->WindowState=wsMinimized; } void __fastcall TForm1::Button9Click(TObject *Sender) { Form2->WindowState=wsNormal; } void __fastcall TForm1::Button10Click(TObject *Sender) { Form2->Top=Form2->Top-10; } void __fastcall TForm1::Button11Click(TObject *Sender) { Form2->Top=Form2->Top+10; } void __fastcall TForm1::Button12Click(TObject *Sender) { Form2->Left=Form2->Left-10; } void __fastcall TForm1::Button13Click(TObject *Sender) { Form2->Left=Form2->Left+10; }