ΜΕΙΩΝΩ– ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ-ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΩ Εργαστήριο σχεδιασμού περιβαλλοντικού προγράμματος Αλεξάνδρα Τσίγκου, Υπ. Περ/κής Εκπαίδευσης Α/βάθμιας Δυτικής Αττικής, perekp@dipe-dytik.att.sch.gr , ιστολόγιο perekp.wordpress.com
1ο ΣΤΑΔΙΟ: Χωρισμός σε ομάδες 2ο ΣΤΑΔΙΟ: Καταιγισμός ιδεών 3ο ΣΤΑΔΙΟ: Ομαδοποίηση των θεμάτων- Υποθέματα 4ο ΣΤΑΔΙΟ: Στοχοθεσία- Σχεδιασμός δραστηριοτήτων 5ο ΣΤΑΔΙΟ: Ενδεικτική δραστηριότητα 6ο ΣΤΑΔΙΟ- ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ 7ο ΣΤΑΔΙΟ- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Διεπιστημονική εξακτίνωση του θέματος
Συμπλήρωση Εννοιολογικού Χάρτη με το λογισμικό Inspiration
Βρισκόμαστε στην Ανακυκλωσούπολη, μια πόλη γνωστή σε όλο τον κόσμο για τις υποδομές της ανακύκλωσης. Η γη της είναι χωρισμένη σε τομείς, όπου υπάρχουν υποδομές για τη διαχείριση αντικειμένων δεύτερης χρήσης ή για την επισκευή συσκευών, ώστε όλα αυτά να αποφέρουν έσοδα στους κατοίκους της. US ENVIRONMENTAL PROTECTION AGENCY
1η ομάδα Είστε ιδιοκτήτες ενός supermarket της Ανακυκλωσούπολης. Σκεφτείτε τι υπηρεσίες μπορείτε να προσφέρετε στους πελάτες σας, ώστε να μειώσετε την ποσότητα των σκουπιδιών από τα προϊόντα που πουλάτε, καθώς και τι ευκαιρίες για εκπτώσεις τους δίνετε. Με ένα σύντομο κείμενο ή αφίσα ενημερώστε τους πελάτες σας για το θέμα.
2η ομάδα Διαχειρίζεστε το Καφενείο της Ανακυκλωσούπολης. Γράψτε ποιους τρόπους βρήκατε για να μειώνετε τα σκουπίδια σας και ταυτόχρονα να ικανοποιείτε τους πελάτες σας με ευκαιρίες για εκπτώσεις που τους δίνετε. Με ένα σύντομο κείμενο ή αφίσα ενημερώστε τους πελάτες σας για το θέμα.
3η ομάδα Είστε μια ενδεικτική οικογένεια με 4 μέλη που ζείτε στην Ανακυκλωσούπολη. Στο σπίτι σας προσπαθείτε να μειώνετε, να επαναχρησιμοποιείτε και να ανακυκλώνετε όσο γίνετε περισσότερο. Πόσο καταναλώνετε, τι προϊόντα αγοράζετε, τι κάνετε με τα περισσεύματά σας, πώς ανακυκλώνετε τα υπολείμματά σας; Γράψτε ή ζωγραφίστε τους κανόνες που ακολουθείτε σαν οικογένεια.
4η ομάδα Είστε μαθητές στο 1ο Δημοτικό Σχολείο της Ανακυκλωσούπολης. Περιγράψτε στους καινούριους σας φίλους από το 1ο ΔΣ Ζεφυρίου τι κάνετε για να προστατέψετε το περιβάλλον από τα σκουπίδια πάνω στην τριπλή αρχή του Μειώνω-Επαναχρησιμοποιώ-Ανακυκλώνω. Συντάξτε μια επιστολή με χιούμορ ή μια αφίσα.
5η ομάδα Είστε ο/η Δήμαρχος της Ανακυκλωσούπολης. Τι όραμα έχετε για την πόλη σας, τι τρόπους επινοείτε για να μειώνονται τα απορρίμματα και πώς παρακινείτε τους πολίτες σας να το κάνουν αυτό; Γράψτε ένα σύντομο κείμενο ή ζωγραφίστε τους στόχους σας. 6η ομάδα Είστε υπάλληλος στο Δήμο Ανακυκλωσούπολης. Με τι τρόπους προσπαθείτε καθημερινά να μειώνετε τα απορρίμματα από τη δουλειά σας; Γράψτε ένα σύντομο κείμενο ή ζωγραφίστε μια συνηθισμένη ημέρα στο γραφείο σας.
ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΗ ΥΛΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΤΡΟΠΟΙ ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΗΣ Πήλινο κεσεδάκι Ρολό από χαρτί κουζίνας ή υγείας Γυάλινο μπουκάλι ή βάζο Παλιά υφάσματα από ρούχα Χάρτινο κουτί από παπούτσια Αλουμινένιο κουτί αναψυκτικού Κουτί τσιγάρων Κουτιά από συσκευασίες Πλαστικά μπουκάλια Ορισμένα αντικείμενα μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν, αντί να πεταχτούν στα σκουπίδια. Σκεφτόμαστε πώς μπορούμε να ξαναχρησιμοποιήσουμε τα παρακάτω αντικείμενα:
Συγκρίνουμε το χθες με το σήμερα (σχετικά με την ποσότητα των σκουπιδιών κατά ορισμένα υλικά) Τι παρατηρήσεις μπορούμε να κάνουμε ως προς: την κατηγορία των υλικών την ευθύνη του καθενός ως καταναλωτή
ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ Πόσα πράγματα μπορούμε ν’ αλλάξουμε στις καθημερινές μας συνήθειες, για να βοηθήσουμε τη μείωση των σκουπιδιών και την προστασία του πλανήτη. Γράφουμε τις προτάσεις μας… Αντικαθιστούμε την πλαστική σακούλα με ……………………..…………………….. Ανάμεσα στην πλαστική και τη γυάλινη φιάλη επιλέγουμε τη(ν) .……..…………………….............., γιατί ………………………………………………………… Αποφεύγουμε τις πολλές συσκευασίες από ……………. υλικό και φροντίζουμε να επιλέγουμε συσκευασίες πιο φιλικές προς το περιβάλλον, όπως είναι …………………….……………………………………
ΤΕΧΝΗ ΑΠΟ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ
ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ