π ο ΑΡΙΘΜΟΣ 3, Θέμα εργασίας: « ο Αριθμός π»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
Advertisements

Βασικές Έννοιες Προγραμματισμού
(READ – WRITE) ΚΑΙ ΤΥΠΟΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (INTEGER,REAL,CHAR)
4-3 ΡΟΠΗ ΔΥΝΑΜΗΣ.
Πώς μπορείς να μάθεις να χρησιμοποιείς τις πιθανότητες.
Κλάσματα.
<<Ο ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ ΚΑΙ Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΤΗ ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ>>
Περί του π Παντελής Ι. Σαλλιάρης – 1ο Γενικό Λύκειο Χίου Νάουσα 2008.
Ασκήσεις Συνδυαστικής
Τα Μαθηματικά στην Αρχαία Αίγυπτο Ν. Καστάνη
Περισσότερες Ασκήσεις Συνδυαστικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Παρουσίαση μαθήματος Α΄Γυμνασίου : Δυνάμεις ρητών αριθμών
Απαντήσεις Θεωρίας - Ασκήσεων
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΟΓΚΟΥ ΚΥΛΙΝΔΡΟΥ
1 Θεματική Ενότητα Γραφήματα & Επίπεδα Γραφήματα.
Και Αρχικό: Γεωργακή Ιφιγένεια – Τροποποίηση: Τσούτσουρας Σπύρος Μέρος Β΄
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Πώς τα απλά μαθηματικά μπορούν να εξηγήσουν «μαγικά κόλπα»;
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
Το Στομάχιον Παιχνίδι της αρχαιότητας ή αρχές της συνδυαστικής ανάλυσης; Παντελής Ι. Σαλλιάρης Ιστορίες Αγνώστων Θ+Φ Νάουσα 2009.
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ» Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου
ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΛΗΣ
Μεταβλητές – εντολές εκχώρησης- δομή ακολουθίας
Κεφάλαιο 2 Κίνηση σε μία διάσταση
ΠΡΟΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Πυθαγόρειο Θεώρημα Ιστορική επισκόπηση.
Με το LEGO Mindstorms NXT
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
ΣΥΝΟΛΑ.
PROJECT A΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ «π» ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΜΙΔΗ:
Αρχαίοι Έλληνες μαθηματικοί και η συμβολή τους στη θετική σκέψη
Κοζαλάκης Ευστάθιος ΠΕ03
Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΜΕΤΡΟΥ ΤΗΣ ΓΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΡΑΤΟΣΘΕΝΗ.
 Το project με το οποίο ασχοληθήκαμε ονομάζεται «παιχνίδι της γνώσης». Χωριστήκαμε σε ομάδες όπου η κάθε μία ασχολήθηκε με ένα ξεχωριστό διδασκόμενο μάθημα.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Πρακτική Άσκηση 2013 – 2014 Ιωσηφίδης Σταύρος Καραγγέλης Κωνσταντίνος
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Μαρκουλιδάκης Ανδρέας 1112.
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ.
ΕΜΒΟΛΙΜΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Μερικές βασικές έννοιες διανυσματικού λογισμού.
ΛΟΓΙΚΟ-ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ & ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Ενότητα 5: Οι διαδοχικές επεκτάσεις της έννοιας του αριθμού: ακέραιος, κλάσμα,
Ο ΚΥΚΛΟΣ. Θυμάμαι ότι: Κύκλος είναι μια κλειστή καμπύλη γραμμή της οποίας όλα τα σημεία απέχουν εξίσου από το κέντρο Ο. Ο Ακτίνα (α) είναι ένα ευθύγραμμο.
Φυσική για Επιστήμονες και Μηχανικούς Εισαγωγή – Φυσική και μετρήσεις.
Μάθημα: Διδακτική των μαθηματικων Θεμα εργασιασ: Η ιστορια του μηδενοσ
Κεφάλαιο 8 Μέθοδοι ανάλυσης κυκλωμάτων
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Ο μαγικός αριθμός π.
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
Μαθηματικά Α' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Δεκαδικοί αριθμοί Τι σημαίνουν ;.
ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ Γιάννης Ρίζος Κών/νος Βελαλής.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
ΜΕΤΑΒΛΗΤΗ ΤΙ ΕΙΝΑΙ; – ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΠΩΣ ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΤΑΙ ΟΡΙΣΜΟΣ
Στρογγυλοποίηση φυσικών και δεκαδικών αριθμών
Μαθηματικά Α' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Ερευνητική εργασία (Project)
Πι.
Π≈3,14 Οι ιστορικές του ρίζες.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Βασίλης Γκιμίσης ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΡΟΠΗ ΔΥΝΑΜΗΣ – ΡΟΠΗ ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
ΑΣΥΜΠΤΩΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ & ΠΡΟΣΘΕΣΗ
Διαχειρίζεται, Επεξεργάζεται και Ανταλλάσσει
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
Υπολογιστικά Φύλλα Περιεχόμενο κελιού - Πράξεις
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

π ο ΑΡΙΘΜΟΣ 3,1415926 Θέμα εργασίας: « ο Αριθμός π» Ονοματεπώνυμο μαθητή: Χρήστος Δουδακμάνης Τάξη: β΄Γυμνασίου Σχολείο: Ελληνικό Γυμνάσιο Λύκειο Βρυξελλών Σχολικό έτος: 2008-2009

14 Μαρτίου ή

14 / 3 ή

κατά τους Αμερικανούς που ο μήνας προηγείται της ημέρας: κατά τους Αμερικανούς που ο μήνας προηγείται της ημέρας: 3 /14

Στις 14 Μαρτίου, είναι η μέρα γενεθλίων της μαθηματικής σταθεράς π που ισούται με 3,14.

Στο εξωτερικό η ημέρα ονομάζεται "Pi Day" και γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 14 Μαρτίου, δηλαδή στις 14/3 [κατά τους Αμερικανούς, 3/14].

Στην Ευκλείδεια γεωμετρία, η μαθηματική σταθερά π αποτελεί έναν πραγματικό αριθμό, που ορίζεται από το λόγο της περιφέρειας ενός κύκλου προς τη διάμετρό του. Διάμετρος

Παρατηρείστε με προσοχή το σχεδιάγραμμα: Άλλοι επιστήμονες ονομάζουν π την πλήρη στροφή που κάνει ένας κύκλος, για να κυλήσει πάνω σε μία ευθεία γραμμή. Παρατηρείστε με προσοχή το σχεδιάγραμμα:

Όπως βλέπουμε η πλήρης περιστροφή στον άξονά του συμπληρώνεται ακριβώς στην τιμή 3,14:στο σημείο π

Το π ονομάζεται και σταθερά του Αρχιμήδη γιατί ήταν ο πρώτος που προσέγγισε τον υπολογισμό του. Τα πρώτα 50 δεκαδικά ψηφία του έχουν ως εξής: 3,14159265358979323846264338327950288419716939937510

Τα πρώτα οκτώ ψηφία του αριθμού είναι ως γνωστόν 3,1415926, δηλαδή Μάρτιος, 14, 01:59:26 το πρωί, ή όπως αλλιώς ονομάζεται "Pi second"!

Η "Pi Day" γιορτάστηκε για πρώτη φορά στο Exploratorium του San Francisco το 1988 με το κοινό και τους υπαλλήλους του μουσείου επιστημών να σχηματίζουν κύκλους περπατώντας.

Ο πατέρας της ξεχωριστής αυτής μέρας είναι ο Larry Shaw Ο πατέρας της ξεχωριστής αυτής μέρας είναι ο Larry Shaw .Τον ονομάζουν "Prince of Pi" και έχει αποσυρθεί από την ενεργό δράση και το Exploratorium.

Συνηθίζεται την ημέρα αυτή να φτιάχνουν πίτες με διάφορα σχέδια Συνηθίζεται την ημέρα αυτή να φτιάχνουν πίτες με διάφορα σχέδια. Η συγκεκριμένη Πίτα φτιάχτηκε στο Delft University of Technology

Ας γνωρίσουμε όμως καλύτερα τον αριθμό π. Είναι μία από τις σημαντικότερες σταθερές των μαθηματικών.

Χρησιμοποιείται εκτός από τα μαθηματικά, στη φυσική και την μηχανολογία. Το ελληνικό γράμμα π που χρησιμοποιείται παγκοσμίως για να τον περιγράψει προκύπτει από το πρώτο γράμμα της λέξης «περιφέρεια». π

Κατά σύμπτωση η ημέρα εορτασμού τουαριθμού συμπίπτει με τα γενέθλια του Άλμπερτ Άινσταϊν, ο οποίος γεννήθηκε στις 14 Μαρτίου 1879 στη γερμανική πόλη Ulm.

Η ημέρα εορτασμού του π αντιπροσωπεύει την πρόοδο που έχει συντελεστεί στην παγκόσμια γλώσσα «των μαθηματικών», ανέφερε η Σούζαν Τζαρέμα, ιδρύτριας τη Googol Learning, ιστοσελίδας που προσπαθεί να φέρει τα μαθηματικά πιο κοντά στα μικρά παιδιά.

Εκτός από τη 14η Μαρτίου, εξίσου διάσημη ημέρα εορτασμού του στην Ευρώπη είναι η 22α Ιουλίου, 22/7, αφού διαιρώντας το 22 με το 7 προκύπτει ο αριθμός π.

Ο υπολογισμός του π απασχόλησε τον άνθρωπο εδώ και 4.000 χρόνια, 3,14 όταν αρχικά χρησιμοποιήθηκε από τους Βαβυλώνιους και τους Αιγύπτιους, ενώ τον 3ο και 4ο αιώνα π.Χ. αρχαίοι Έλληνες μαθηματικοί και φιλόσοφοι διατύπωσαν τα δικά τους θεωρήματα για τον αριθμό.

Όπως έχει σήμερα διαπιστωθεί, ο δεκαδικός αυτός αριθμός δεν τελειώνει ποτέ. Πανίσχυροι υπολογιστές επιχείρησαν να τον υπολογίσουν με ακρίβεια χωρίς όμως να τα καταφέρουν. π Στην πιο πρόσφατη προσπάθεια καταγράφηκαν 1.241.100.000.000 δεκαδικά του στοιχεία.

Είναι άγνωστα όλα τα υπόλοιπα δεκαδικά του ψηφία.. Είναι άγνωστα όλα τα υπόλοιπα δεκαδικά του ψηφία.. Το αξιοσημείωτο είναι πως, αν κάποιος ψάξει αρκετά ανάμεσα στα δεκαδικά ψηφία του π, θα βρει τον αριθμό της ταυτότητάς του, τον αριθμό του διαβατηρίου του, τον αριθμό του τηλεφώνου του, την ημερομηνία γεννήσεώς του και γενικά οποιονδήποτε αριθμό. !!!

Για παράδειγμα η ημερομηνία "28 Oκτωβρίου 1940", γραμμένη στη μορφή 28101940, εμφανίζεται μετά από 7.641.792 δεκαδικά ψηφία:   π = 3,14159………379121928101940……. 7.641.792 δεκαδικά ψηφία

Για να κατανοήσουμε τη σημασία του αριθμού π ας δούμε λίγο το ρόλο της έννοιας «αριθμός» στη ζωή και την εξέλιξη του ανθρώπου.

1586702349 Ο άνθρωπος κατόρθωσε να κάνει ένα μεγάλο βήμα προς την πρόοδο, από τότε που απέκτησε την ικανότητα της μέτρησης, να εκφράζεται δηλ. με αριθμούς.

Χρειάστηκαν επίσης πολλά χρόνια, για να καταλήξει στους Χρειάστηκαν πάρα πολλά χρόνια, για να μπορέσει να γράψει έναν αριθμό π.χ. το 100 με μία λέξη ή με έναν αριθμό. Χρειάστηκαν επίσης πολλά χρόνια, για να καταλήξει στους π σημερινούς αριθμούς, που έχουν αραβική καταγωγή και χρησιμοποιούνται σήμερα σχεδόν από όλο τον κόσμο.

Πριν φτάσουμε στους σημερινούς (αραβικούς) αριθμούς, κάθε λαός την ανάγκη να εκφράζεται με αριθμούς, την ικανοποιούσε με τα δικά του συμβολικά σημεία. Άλλα χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Αιγύπτιοι, άλλα οι Έλληνες, οι Κινέζοι, οι Ρωμαίοι, οι Άραβες. π

Οι πρόγονοί μας σκέφτηκαν να χρησιμοποιήσουν σαν συμβολικά σημεία για αριθμούς τα γράμματα του αλφαβήτου, π.χ. α'=1, β'=2, οι Ρωμαίοι χρησιμοποίησαν γραμμές, όπως τα δάκτυλα των χεριών, την παλάμη με τον ανοικτό αντίχειρα για να γράψουν το 5(=V), τις δυο παλάμες για το δέκα.

Το πρόβλημα με το ελληνικό και το ρωμαϊκό σύστημα αριθμών ήταν η απουσία του μηδενός. Εδώ ήρθαν οι Άραβες που επινόησαν το σύγχρονο δεκαδικό αριθμητικό σύστημα, που περιέχει και τον αριθμό μηδέν.

Σήμερα τα σύμβολα που χρησιμοποιούνται για την παράσταση των αριθμών ονομάζονται ψηφία ή αραβικοί χαρακτήρες και είναι οι εξής: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0 1234567890

Οι αραβικοί αυτοί χαρακτήρες διαδόθηκαν στην Ευρώπη περίπου το 10ο αιώνα μ.Χ. Διακρίνουμε διάφορα είδη αριθμών, ανάλογα με τον κλάδο των μαθηματικών που τους συναντάμε. Έτσι έχουμε: 1234567890

Στην αριθμητική τους ακέραιους αριθμούς τους κλασματικούς, και τους μεικτούς, που αποτελούνται και από ακέραιους και από κλασματικούς αριθμούς π.χ. 6+3/4=6 3/4. Έχουμε ακόμη και περιττούς αριθμούς(μονούς) 1, 3, 5, 7 και τους άρτιους (ζυγούς) 2, 4, 6, 8.

Στην άλγεβρα διακρίνουμε τους: θετικούς, δηλαδή τους αριθμούς που είναι μεγαλύτεροι από το 0 και συμβολίζονται με το αριθμητικό τους ψηφίο και μπροστά από αυτό το σημείο + αρνητικούς, δηλαδή τους αριθμούς που είναι μικρότεροι από το 0 και συμβολίζονται - 1, - 2, - 3 κλπ.

αντίθετους, δηλαδή δύο αριθμούς ένα θετικό και έναν αρνητικό που, όταν τους προσθέσουμε, μας δίνουν άθροισμα ίσο με το 0, π.χ. (- 2) + (+2)=0, αντίστροφους δηλ. δύο αριθμούς που το γινόμενο τους είναι ίσο με τη μονάδα (1/3 x 3)=1,

ρητούς δηλ. τους αριθμούς που μπορούμε να τους γράψουμε με τη μορφή κλάσματος άρρητους που δεν γράφονται με τη μορφή κλάσματος.

Σε ορισμένους αριθμούς έχουν αποδοθεί, κατά καιρούς, μαγικές ιδιότητες. Για τους Πυθαγόρειους οι περιττοί αριθμοί (μονοί) ήταν το σύμβολο της αρμονίας και οι άρτιοι της σύγχυσης.

Ειδικότερα ο αριθμός π είναι ένας άρρητος αριθμός Ειδικότερα ο αριθμός π είναι ένας άρρητος αριθμός. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορεί να εκφραστεί ως ο λόγος δύο ακεραίων αριθμών, πράγμα που αποδείχθηκε το 1766 από τον Johann Heinrich Lambert. Το π είναι επίσης υπερβατικός αριθμός, όπως αποδείχθηκε από τον Ferdinand von Lindemann το 1882.

Αυτό σημαίνει ότι το π δεν αποτελεί τη ρίζα καμιάς αλγεβρικής εξίσωσης με ρητούς συντελεστές. Μια σημαντική συνέπεια της υπερβατικότητας του π είναι το γεγονός ότι δεν είναι κατασκευάσιμος αριθμός.

Επειδή οι συντεταγμένες όλων των σημείων που μπορούν να κατασκευαστούν με κανόνα και διαβήτη είναι κατασκευάσιμοι αριθμοί, είναι αδύνατον να τετραγωνίσουμε τον κύκλο,

με άλλα λόγια, είναι αδύνατον να κατασκευάσουμε, χρησιμοποιώντας μόνο κανόνα και διαβήτη, ένα τετράγωνο με εμβαδόν ίσο προς το εμβαδόν δεδομένου κύκλου.

Για τη διευκόλυνση της απομνημόνευσης μέρους τού αριθμού π θα συναντήσει κανείς σε πολλές γλώσσες στιχάκια στα οποία ο αριθμός γραμμάτων κάθε λέξης συμπίπτει με τα πρώτα 23 δεκαδικά ψηφία τού π, ένα προς ένα.

Στον Πλάτωνα αποδίδεται η φράση: Αεί ο Θεός ο Μέγας γεωμετρεί 3 1 4 1 5 9 Το κύκλου μήκος ίνα ορίση διαμέτρω 2 6 5 3 5 8 Παρήγαγεν αριθμόν απέραντον 9 7 9 Και όν φεύ! 3 2 3 Ουδέποτε όλον θνητοί θα εύρουσι. 8 4 6 2 7

Εδώ βέβαια υπάρχει κάποιο παράδοξο, καθώς, εάν η φράση αυτή όντως είναι του Πλάτωνα, ή έστω κάποιου άλλου αρχαίου Έλληνα, το γεγονός αυτό έρχεται σε αντίθεση με τη γενική αντίληψη ότι οι αρχαίοι Έλληνες δεν γνώριζαν δεκαδικούς αριθμούς, καθώς αγνοούσαν την έννοια του μηδενός. !!!

Ας ακολουθήσουμε και εμείς τα χνάρια του Πλάτωνα και ας φτιάξουμε ένα δικό μας δίστιχο, που να βγάζει νόημα. Ας το κάνουμε σαν παιχνίδι!!!

Ο καθένας από εμάς να βρει λέξεις με το σωστό αριθμό γραμμάτων και να σχηματίσει μία φράση μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Οι καλύτερες και οι πιο ευφυείς θα βραβευθούν και θα αναρτηθούν στο site του σχολείου.

3 1 4 5 9 2 6 5 3 8 Μόλις πάρετε στα χέρια σας το φυλλάδιο να είστε έτοιμοι γιατί ο χρόνος μετράει από... ΤΩΡΑ

Πηγές: http://www.mathsforyou.gr/images/xronologio_p.htm http://www.piday.org http://www.exploratorium.edu/pi/pi-posters/index.html http:// www.sciencetext.com/puzzled-by-pi.html/el/ - 28k – http://borborygmoi.blogspot.com/2006/03/blog-post_114235796680838222.html - 76k – http://www.e-pcmag.gr/modules/news/article.php?storyid=4098 - 49k – http://asxoleiastoi.pblogs.gr/2008/02/210089.html - 18k - http:// www.livepedia.gr/index.php/Αριθμός - 40k - http://www.phys.uoa.gr/~nektar/science/history/pi_constant.htm - 8k – http://www.wikihow.com/Memorize-Pi http://www.kathimitchell.com/pi.html http://ck022.k12.sd.us/specialevents/piday.htm#nim http://www.educationworld.com/a_lesson/lesson/lesson335.shtml http://www.westegg.com/einstein/ http://grmath4.phpnet.us/mathimatika/ariti_arithmi_m.htm http://42explore.com/pi.htm http://www.mathsforyou.gr/images/xronologio_p.htm