Πληροφορικη Γ’ Γυμνασιου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Advertisements

3ο Γυμνάσιο Καστοριάς Πληροφορική Γ’ Γυμνασίου Ντινολάζος Χρήστος
ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Διδακτική της Πληροφορικής
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
7.5.2 Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Κ. Χαλάτσης, Εισαγωγή στην Επιστήμη της Πληροφορικής και των Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστήμιο Αθηνών 1 ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ.
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Ενότητα 1: Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΙΝΑΚΩΝ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’
Από τη Θερμότητα στη Θερμοκρασία Η Θερμική Ισορροπία
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΜΑΡΤΙΟΣ 2012 Π. Σοφράς.
Κατηγορίες προβλημάτων:
Εισαγωγικές Έννοιες Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης Επιμέλεια διαφανειών: Δ. Φωτάκης Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικό Μετσόβιο.
Υλικά.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
ΑΕΠΠ 1ο Κεφάλαιο Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Κεφάλαιο 1ο Ανάλυση Προβλήματος.
Εισαγωγή στις Βασικές Έννοιες Πληροφορικής
ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο ΚΕΦ. 1-ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΑΕΠΠ.
Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο
Ποια είναι η σχέση προβλήματος και υπολογιστή;
ΑΕΠΠ 1ο Κεφάλαιο Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
ΑΕΠΠ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΛΙΑΠΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ (ΠΕ19).
Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Κ. Χαλάτσης, Εισαγωγή στην Επιστήμη της Πληροφορικής και των Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστήμιο Αθηνών 1 ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Διασκεδάζω Προγραμματίζοντας στο code.org
31/03/2015 Καθηγητής : Δρίμτζιας Βασίλης 1 ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο: ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ.
ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Μια σύντομη περιήγηση στην Επιστήμη της Πληροφορικής Αφηγητής: Μάριος Δικ. Δικαιάκος Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών 1 Κεφάλαιο 3 Η Σημασιολογία των Γλωσσών Προγραμματισμού Προπτυχιακό.
ΜΑΘΗΜΑ: ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Τμ.
Computers: Information Technology in Perspective By Long and Long Copyright 2002 Prentice Hall, Inc. Προγραμματισμός Η / Υ 6 η Διάλεξη.
Τι είναι πρόβλημα; Τι πρέπει να κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε ένα πρόβλημα Πρόβλημα είναι μια κατάσταση η οποία πρέπει να αντιμετωπιστεί και απαιτεί λύση.
1. 2 Τι είναι αλγόριθμος; 1. 3 Ιδιότητες ενός αλγορίθμου 1
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Προγραμματισμός Εισαγωγή στην έννοια του αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Τι είναι αλγόριθμος
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Κεφάλαιο 1ο Ανάλυση προβλήματος.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
1.4 Καθορισμός απαιτήσεων Είναι η διαδικασία κατά την οποία πρέπει να κάνουμε: ✗ τον επακριβή προσδιορισμό των δεδομένων που παρέχει το πρόβλημα ✗ την.
Αλγόριθμοι
1.1 Η έννοια του προβλήματος
1.3 Ιδιότητες ενός Αλγορίθμου
ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1
Από το πρόβλημα στην ανάπτυξη αλγορίθμου Σπάχος Κυριάκος ΠΕ 19 - Πληροφορικής.
Θέματα Θεωρητικής επιστήμης των Υπολογιστών
Κεφάλαιο 1ο: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Κεφάλαιο 1 Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και τον Προγραμματισμό.
Θέματα Θεωρητικής επιστήμης των Υπολογιστών
Εφαρμογές Πληροφορικής
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Η έννοια του προβλήματος
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ανάλυση προβλήματος.
Η έννοια του προβλήματος
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
Κεφάλαιο 2ο: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πληροφορικη Γ’ Γυμνασιου Ενότητα 1: Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα - Προγραμματισμός

Περιγραμμα υλησ Κεφάλαιο 1 Κεφάλαιο 2 Εισαγωγή στην έννοια του αλγορίθμου και στον προγραμματισμό Κεφάλαιο 2 Ο προγραμματισμός στην πράξη

Κεφαλαιο 1 Εισαγωγή στην έννοια του αλγορίθμου και στον προγραμματισμό

Ο υπολογιστησ στην υπηρεσια μασ Πρόβλημα Αντιμετώπιση Υπολογιστής Μας βοηθάει στην επίλυση προβλημάτων Είναι πολύ γρήγορος Δεν τον κουράζει η επανάληψη

Προβλημα και Υπολογιστήσ Πρόβλημα Κατανόηση του προβλήματος Καθορισμός Δεδομένων και Ζητούμενων Ανάλυση του προβλήματος Αλγόριθμος Πρόγραμμα στον Η/Υ

Η εννοια του προβληματοσ Στο σχολείο Μαθηματικά Φυσική Στην καθημερινότητα Από ποιον δρόμο θα πάω στο σχολείο; Πώς θα οργανώσω μια εκδρομή; Πώς θα τακτοποιήσω τα βιβλία στη βιβλιοθήκη μου; Πολύπλοκα προβλήματα Ρύπανση της ατμόσφαιρας Κατασκευή μιας γέφυρας μεγάλου μήκους Εξοικονόμηση ενέργειας

Κατηγορίεσ προβληματων 1 Επιλύσιμα Η λύση τους είναι γνωστή Ανοικτά Δεν μπορούμε να τα επιλύσουμε με τις μέχρι τώρα γνώσεις μας Δεν έχει αποδειχτεί ότι δεν επιδέχονται λύση Άλυτα Έχει αποδειχτεί ότι δεν μπορούμε να τα επιλύσουμε Τετραγωνισμός του κύκλου

Κατηγοριεσ προβληματων 2 Υπολογιστικά Ποιο είναι το εμβαδό τετραγώνου πλευράς 10 εκατοστών; Ποιος είναι ο μέσος όρος της βαθμολογίας μου; Τι θα πληρώσω για ένα ζευγάρι παπούτσια με αρχική τιμή 60€ αν έχει έκπτωση 25%; Απόφασης Ο αριθμός 9 είναι πρώτος; Βελτιστοποίησης Ποια είναι η παραγοντοποίηση του αριθμού 21 με τον μεγαλύτερο αριθμό παραγόντων;

Ενασ ορισμοσ του προβληματοσ Πρόβλημα θεωρείται κάθε ζήτημα που τίθεται προς επίλυση ή κάθε κατάσταση που μας απασχολεί και πρέπει να αντιμετωπιστεί. Η λύση ενός προβλήματος δεν είναι γνωστή, ούτε προφανής

Προβλημα Βήματα Επίλυσης

Βημα 1 Σωστή κατανόηση του προβλήματος Ποιο είναι το αποτέλεσμα της αφαίρεσης 3-9 στο σύνολο των φυσικών αριθμών; Ένας χτίστης χτίζει 1 μέτρο τοίχο σε 2 ώρες. Πόση ώρα θα κάνει να χτίσει έναν τοίχο 12 μέτρων; Ο διευθυντής, μου ανέθεσε να αγοράσω δώρα για κάποιους φίλους του: Τον Γιάννη και τη Μαρία που είναι παντρεμένοι, τον Κώστα που είναι αθλητικός τύπος και τη Γεωργία που της αρέσει να μαγειρεύει. Πόσα δώρα θα αγοράσω;

Βημα 2 Καταγραφή των δεδομένων Καταγραφή των ζητούμενων Δεδομένα του προβλήματος είναι κάθε γνωστό στοιχείο που μπορεί να μας βοηθήσει στην επίλυση Καταγραφή των ζητούμενων Πρόκειται για την απάντηση στην ερώτηση που μας θέτει το πρόβλημα Επίλυση του προβλήματος Ονομάζεται η διαδικασία μέσω της οποίας βρίσκουμε το ζητούμενο

Παραδειγμα: Κατασκηνωση Δεδομένα Ζητούμενα Παραδειγμα: Κατασκηνωση Αντίσκηνο Πασαλάκια Σχοινιά Να στηθεί το αντίσκηνο

Βημα 3 Ανάλυση του προβλήματος σε μικρότερα – απλούστερα προβλήματα Ανάλυση του προβλήματος σε μικρότερα – απλούστερα προβλήματα Οργάνωση μιας εκπαιδευτικής εκδρομής Το πρόβλημα των ναρκωτικών

Παραδειγμα: εκπαιδευτικη εκδρομη Εύρεση τόπου επίσκεψης Καθορισμός ημερομηνίας επίσκεψης Τρόπος μεταφοράς Υπολογισμός του αντίτιμου συμμετοχής Συγκέντρωση βεβαιώσεων συμμετοχής Συγκέντρωση χρημάτων

Παραδειγμα: εκπαιδευτικη εκδρομη Εκπαιδευτική Εκδρομή Εύρεση τόπου επίσκεψης Καθορισμός ημερομηνίας επίσκεψης Τρόπος μεταφοράς Υπολογισμός του αντίτιμου συμμετοχής Συγκέντρωση βεβαιώσεων συμμετοχής Συγκέντρωση χρημάτων

Βημα 4 Διατύπωση σωστών οδηγιών Χρησιμοποιούμε: Σαφείς Απλές στη διατύπωση Χρησιμοποιούμε: Οδηγίες υπό μορφή βημάτων Διαγραμματικές τεχνικές Κωδικοποιημένες εντολές

1.2 Τι ειναι αλγοριθμοσ Οι οδηγίες που δίνουμε με λογική σειρά ώστε Να εκτελέσουμε μια εργασία ή Να επιλύσουμε ένα πρόβλημα Αλγόριθμο ονομάζουμε τη σαφή και ακριβή περιγραφή μιας σειράς ξεχωριστών οδηγιών - βημάτων, με σκοπό την επίλυση ενός προβλήματος

Αλγοριθμοσ μπορει να ειναι Μια συνταγή μαγειρικής Η βήμα προς βήμα περιγραφή της λύσης ενός προβλήματος στα μαθηματικά

Οταν σχεδιαζουμε εναν αλγοριθμο Πρέπει να βάζουμε με λογική σειρά τις οδηγίες που θα μας οδηγήσουν στη λύση του προβλήματος

Αλγοριθμοσ: παρασκευη μακαροναδασ Άνοιξε το μάτι της κουζίνας στο 9 Βάλε 3 λίτρα νερό σε μία κατσαρόλα χωρητικότητας 4 λίτρων. Τοποθέτησε την κατσαρόλα στο μάτι της κουζίνας, που έχεις ήδη ανάψει. Πρόσθεσε στην κατσαρόλα μία κουταλιά του καφέ αλάτι. Περίμενε μέχρι να βράσει το νερό. Βγάλε τα μακαρόνια από το πακέτο. Βάλε τα μακαρόνια στην κατσαρόλα. Ανακάτευε τα μακαρόνια για 10 λεπτά. Κλείσε το μάτι της κουζίνας που άνοιξες. Βγάλε την κατσαρόλα από το μάτι της κουζίνας. Άδειασε τα μακαρόνια από την κατσαρόλα σε ένα σουρωτήρι. Ρίξε κρύο νερό από τη βρύση στα μακαρόνια για 20 δευτερόλεπτα. Άφησε για 2 λεπτά τα μακαρόνια να στραγγίξουν. Σερβίρισε τα μακαρόνια στο πιάτο. Πρόσθεσε σε κάθε πιάτο 3 κουταλιές της σούπας τριμμένο τυρί. Μπορούμε να αντιμεταθέσουμε τις οδηγίες 7 και 8; Αν αντιμεταθέσουμε τις οδηγίες 1 και 2, θα υπάρξει κάποιο πρόβλημα στον αλγόριθμο; Τι θα συμβεί, αν ξεχάσουμε την οδηγία 9; Τι θα συμβεί, αν αντικαταστήσουμε την οδηγία στο βήμα 4 με την οδηγία «πρόσθεσε αλάτι»;