«Πώς θα μειώσουμε τα σκουπίδια»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
10 Συμβουλές για να Μειώσουμε τα Απορρίμματα του Σχολείου μας
Advertisements

8 κανόνες της έξυπνης κατανάλω-σης Κλείσε τον κύκλο
ΜΕΙΩΝΩ– ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ-ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΩ
Ας διοργανώσουμε ένα πάρτι...
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Φύση :Mια φίλη ζητά βοήθεια
Διαχείριση απορριμμάτων
3Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ «RRR TA ΑΠΟRRRΙΜΜΑΤΑ»
Επιμελήτρια : Μάγδα Δαστερίδου
Διήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα :
TA ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΜΑΣ.
Η ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΔΕ ΘΕΛΟΥΝ ΚΟΠΟ ΘΕΛΟΥΝ ΤΡΟΠΟ…
Ακολουθούμε απλές συμβουλές
Βιώσιμη Πόλη Μαυρογιαννίδη Θεολογία Πατέρα Μυρτώ
Ανακύκλωση Ανακύκλωση απορριμμάτων είναι η διαδικασία με την οποία επαναχρησιμοποιείται οτιδήποτε αποτελεί έμμεσα ή άμεσα αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας.
Εργασία στην Οικ.Οικ. με θέμα: ”Kαι κυνηγοί αλουμινίου”
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ 10 συμβουλές ΣΤ΄2.
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Λιγότερα σκουπίδια άρα ένα καλύτερο αύριο
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΓΕΩΡΓΙΑΣ, ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Ολοκληρωμένη Διαχείριση Στερεών Αποβλήτων 20 Φεβρουαρίου 2014 μέσω δράσεων πρόληψης, μείωσης, χωριστής.
12/ΘΕΣΙΟ Μ/ΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΧΙΝΟΥ
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Ανακυκλώστε και σώστε το περιβάλλον!!!
Τίποτα δεν πάει χαμένο Σχολείο: 4ο ΓΕΛ Πετρούπολης Σχ.Έτος:
Κωνσταντίνος Τρυπαρόλης
ΤΙ ΥΛΙΚΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΟΥΜΕ
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΠΛΑΣΤΙΚΟΥ 1Ο ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΙΟΥ ΜΑΘΗΤΕΣ:
Περιβαλλοντική Ομάδα 4ου Γυμνασίου Σταυρούπολης
Συνέπειες των απορριμμάτων για το περιβάλλον.
Η Ανακύκλωση Ά Λυκείου Καστελίου Σπύρος Πετράκης
ΑΘΗΝΑ ΣΩΠΑΣΟΥΔΑΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΙΑΝΝΙΟΥ ΚΑΙ Δ2
3ο Γυμνάσιο Νάουσας Ομάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Ποίοι Είμαστε Το πρώτο αδειοδοτημένο σύστημα ανακύκλωσης συσκευασιών στην Κύπρο από τον Αύγουστο του 2006 Μια πρωτοβουλία του ΚΕΒΕ και 30 μεγάλων επιχειρήσεων.

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΓΥΑΛΙΟΥ.
ΚΑΙ ΕΣΥ ΜΠΟΡΕΙΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Ερευνητική εργασία των μαθητών του ΕΠΑ.Λ. ΖΑΚΥΝΘΟΥ
9 Ο Δ ΗΜΟΤΙΚΟ Σ ΧΟΛΕΙΟ Κ ΑΣΤΟΡΙΑΣ Δ΄ΤΑΞΗ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΑ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ Α ΛΕΞΑΝΔΡΑ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ Ε ΥΤΥΧΙΑ ΡΑΤΣΟΣ Ν ΙΚΟΛΑΟΣ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ.
ΕΡΕΥΝΑ: ΔΙΑΛΟΓΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΜΕΤΡΗΣΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΩΝ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ.
Ορθολογική διαχείριση απορριμμάτων
Η Καταναλωτική μας συμπεριφορά
ΑΡΧΙΣΤΕ ΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΡΥΣΟΥΠΟΛΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Οι μαθητές της Ε’ δημοτικού εργάστηκαν ….. για το καλό του πλανήτη μας! Ο πλανήτης κινδυνεύει… πρέπει να δράσουμε!!!
ΕΛΕΝΗ ΒΑΜΙΑΝΑΚΗ Α1.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ-ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
ΤΙ ΦΡΟΝΤΙΖΟΥΜΕ ΠΡΙΝ ΠΕΤΑΞΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Τι είναι ανακύκλωση; Οφέλη Ανακυκλώσιμα προϊόντα
Διατροφή και υγεία Πρόγραμμα Αγωγής υγείας Υπεύθυνη δασκάλα : Τσουλφά Μαρία Τάξη Δ΄ Σχ. έτος
Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ και η ωφελιμότητά της.
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Ανακύκλωση απορριμμάτων είναι η διαδικασία με την οποία επαναχρησιμοποιείται μια συσκευή.
Ανακύκλωση Απορριμμάτων ‘Τα άχρηστα-Χρήσιμα’
1. Τι είναι τα οικολογικά σχολεία; i. Είναι τα σχολεία που έχουν ωραίο κήπο! ii. Είναι τα καθαρά σχολεία της Κύπρου! iii. Είναι τα σχολεία που συμμετέχουν.
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ 1.Τι είναι τα οικολογικά σχολεία; i.Είναι τα σχολεία που έχουν ωραίο κήπο!Είναι τα σχολεία που έχουν ωραίο κήπο! ii.Είναι.
Θ’ Δημοτικό Σχολείο Καψάλου (Κ.Β’) Μια παρουσίαση για τη περιβαλλοντική δράση του σχολείου μας κατά τη σχολική χρονιά
Μαρία Μάρκου ΔΊ Το περιβάλλον, [ αέρας, νερό, έδαφος ] είναι ο χώρος που ζούμε.Πολλές δραστηριότητες μας το ρυπαίνουν. Σημαντική ρύπανση του περιβάλλοντος.
Δημοτικό Σχολείο Περιστερώνας
ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΠΑΣΙΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΩΝΗΣ ΖΑΧΑΡΙΑΔΗΣ
Λάθη που κάνουμε στην ανακύκλωση
Τα λάθη που κάνουμε στην ανακύκλωση
«ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ
Πρόγραμμα Κομποστοποίησης ΕΕΕΕΚ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ
Ανακύκλωση Γυαλιού ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤ’1 Αίας Ζαννέττος
1ο ΕΠΑ.Λ. ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ
Από την θεωρία στην πράξη
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Ανακύκλωση Όλα είναι χρήσιμα
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ & ΓΙΩΡΓΟΣ.
Θέμα: Διαχείριση απορριμμάτων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Πώς θα μειώσουμε τα σκουπίδια» ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 11ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου Σχολικό Έτος 2012-13 Τάξη Ε1’ Υπ. Εκπαιδευτικός : Μιχαλιού Αικατερίνη

ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ Καταναλωτικά πρότυπα Χρήση των υλικών και επαναχρησιμοποίηση Διαχωρισμός απορριμμάτων Τροφή και σκουπίδια Εκστρατεία μείωσης των απορριμμάτων

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Η υιοθέτηση ενός καταναλωτικού προτύπου, με συνήθειες και μορφές συμπεριφοράς, τέτοιες ώστε να γίνεται σωστή εκτίμηση της αξίας των υλικών, η χρήση τους να έχει ένα μέτρο (βιώσιμη οικονομία πρώτων υλών) και να γίνονται κατανοητά τα περιβαλλοντικά οφέλη από τις διαδικασίες της ανακύκλωσης και της επαναχρησιμοποίησής τους.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Τα παιδιά να κατανοήσουν καλύτερα την ανάγκη της αειφόρου ανάπτυξης και θα συμβάλλουν ως ενεργοί πολίτες στη διατήρηση και προστασία της ποιότητας του περιβάλλοντος, μέσα από το τρίπτυχο «Μειώνω – Επαναχρησιμοποιώ – Ανακυκλώνω».

Το τμήμα της Ε1 Στοχεύει στη μείωση των οικιακών σκουπιδιών επικεντρωμένα στα τρόφιμα.

Επί μέρους στόχοι Να μελετήσουν και να ερευνήσουν τα οικιακά απορρίμματα Να συμμετέχουν ενεργά και να αναπτύξουν πρωτοβουλίες στη διαχείριση των σκουπιδιών Να αποκτήσουν εμπειρίες μέσα από τις ομάδες εργασίας, αναπτύσσοντας κλίμα συνεργασίας, φιλίας, σεβασμού και αλληλοβοήθειας.

Επί μέρους στόχοι Να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητα, τη φαντασία, την πρωτότυπη σκέψη, μέσα από τις καλλιτεχνικές τους εκφράσεις Να αποκτήσουν θετικές στάσεις ως προς την προστασία και βελτίωση του περιβάλλοντος, προσβλέποντας στην αειφόρο ανάπτυξή του

Ομάδες εργασίας

● Ένα Καλύτερο Αύριο

● Περιβαλλοντικοί Εθελοντές

● Σκου - Πι - Δια

● Τα λιοντάρια οι καλύτεροι βοηθοί του κόσμου

ΟΜΑΔΑ : ΤΑΞΗ Ε1 ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ : 7 – 02 – 2013 Μελέτη πεδίου ΟΜΑΔΑ : ΤΑΞΗ Ε1 ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ : 7 – 02 – 2013

Παρατηρούμε εσωτερικά έναν κάδο ανακύκλωσης

Μετράμε τους κάδους στη γειτονια

Συνέντευξη από κάτοικο

Δεύτερη συνέντευξη

Συνεχίζουμε την καταγραφή

Αποτελέσματα καταγραφών Διαφημιστικά φυλλάδια και αυτοκόλλητα (πολλά) Κουτιά από γάλα, τσιγάρα, τσάι, σπίρτα Εφημερίδα, περιοδικά Χαρτοπετσέτες Μωρομάντιλα Εισιτήρια Χάρτινες σακούλες και κούτες

από αλουμίνιο : Καπάκια Τενεκέδες από λάδι Αλουμινόχαρτο Κουτάκια αναψυκτικών (3) Κουτί από πατατάκια

από γυαλί: Σπασμένα μπουκάλια Τζάμια

από πλαστικό: Σακούλες (5) Πλαστικά μπουκάλια (5) Τσίχλες (πολλές) Ποτήρια (3) Παιχνίδια (έξω από κάδους) Συσκευασίες φαρμάκων (2) Μανταλάκια (3) Πλαστικά καλαμάκια και κουταλάκια

άλλα ογκώδη απορρίμματα: Στρώματα (2) Ρούχα, παπούτσια Αυτοκίνητα (2) και 1 τρακαρισμένο Καλώδια, σύρμα Μπαταρίες Ελαστικά αυτοκινήτων (2) Πλαστικά τζάμια Ξύλα ,νοβοπάν, φελιζόλ, παλέτα

Συμπεράσματα έρευνας Είδαμε 12 κάδους σκουπιδιών μεταλλικούς 7 κάδους ανακύκλωσης συσκευασιών από πλαστικό Στην περιοχή γίνεται ανακύκλωση Τα σκουπίδια που βρήκαμε σε ποσοστά: από χαρτί : 34% από αλουμίνιο : 24 % από γυαλί: 8% από πλαστικό: 34%

ΤΙ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΒΡΗΚΑΜΕ

Έρευνα με ερωτηματολόγιο και συνεντεύξεις Χρησιμοποιήθηκε το «ερωτηματολόγιο για τους καταναλωτές» από το Κ.Π.Ε. Δραπετσώνας

Ερωτηματολόγιο για καταναλωτές

1. Ποια από τα παρακάτω υλικά περιέχονται σε μεγαλύτερο ποσοστό στα οικιακά σου απορρίμματα; Αποφάγια : 27% Συσκευασίες: 40% Εφημερίδες-Περιοδικά : 2% μεταλλικά κουτιά: 13% πλαστικά μπουκάλια: 18%

2. Τα τροφικά υπολείμματα του σπιτιού πώς τα αξιοποιείς; Ορισμένα από αυτά, τα κάνεις κομποστ: 9% Τα ρίχνεις στον απλό κάδο της γειτονιάς: 27% Φροντίζεις να κάνεις τις ανάλογες ποσότητες φαγητού, έτσι ώστε να μην υπάρχουν υπολείμματα : 42%

3. Διαλέγεις ένα προϊόν γιατί έχει ως προς τα άλλα συσκευασία: Καλύτερη ΝΑΙ: 46% ΌΧΙ: 12% Κάποιες φορές: 42% Πλουσιότερη ΝΑΙ: 12% ΌΧΙ: 76% Κάποιες φορές: 12% Ομορφότερη ΝΑΙ: 10% ΌΧΙ: 52% Κάποιες φορές:38%

4. Όταν πηγαίνεις στην υπεραγορά προσέχεις από τι υλικό είναι φτιαγμένη η συσκευασία του προϊόντος που αγοράζεις; ΝΑΙ: 73% ΌΧΙ: 26%

5. Προτιμάς ν’ αγοράζεις προϊόντα σε συσκευασίες που ανακυκλώνονται; 5. Προτιμάς ν’ αγοράζεις προϊόντα σε συσκευασίες που ανακυκλώνονται; ΝΑΙ: 92% ΟΧΙ: 8%

6. Τα ψώνια που κάνεις πώς τα μεταφέρεις συνήθως; με πολλές πλαστικές σακούλες: 81% με μια ή δυο πάνινες τσάντες: 3% με μια μεγάλη ειδική τσάντα που επαναχρησιμοποιείται : 14%

7. Στην περιοχή που ζεις υπάρχουν κάδοι Ανακύκλωσης; ΝΑΙ: 88% ΌΧΙ: 12%

ΠΟΣΟ ΖΥΓΙΖΟΥΝ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΜΑΣ; Η κάθε ομάδα υπολογίζει κατά μέσο όρο πόσα κιλά σκουπίδια παράγονται καθημερινά από μία οικογένεια. Υπολογίστε πόσα κιλά σκουπίδια σαν κι αυτά δημιουργείτε κάθε εβδομάδα, μήνα, χρόνο (στο 1ο, 2ο και 3ο κουτάκι αντίστοιχα). Προτείνετε μερικές λύσεις για τη μείωσή τους. Ημέρα 1η …… 2η …… 3η ……… 4η …… 5η ……… 6η …… 7η ……… Βάρος απορριμμάτων ανακυκλώσιμων υλικών ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΒΑΡΟΣ Άτομα που μένουν στο σπίτι: ……………………………

Αποτελέσματα μετρήσεων Μέσος όρος παραγωγής σκουπιδιών την ημέρα : 850 γραμμάρια το άτομο Η μεγαλύτερη παραγωγή την ημέρα : 2.200 γραμμάρια το άτομο Η μικρότερη ημερήσια παραγωγή : 43 γραμμάρια το άτομο

Μερικές κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά

Μια ζούγκλα από χαρτόνι

Καράβια με συσκευασίες

Άλλες δράσεις

«ΕΓΩ ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΩ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΜΟΥ ΜΕΙΩΝΩ» τραγούδι που συνέθεσαν οι μαθητές του Ε1 Αν θες πανίδα και χλωρίδα να σώσεις, πρέπει τώρα τα σκουπίδια να μειώσεις.(2) Εγώ ανακυκλώνω τα σκουπίδια μου μειώνω, καν’ το και εσύ να ανακυκλώσουμε μαζί.(2) Εγώ ανακυκλώνω τα σκουπίδια μου μειώνω, καν’ το και εσύ να ανακυκλώσουμε μαζί.(2) Όταν ανακυκλώνεις σώζεται η γη.(2)

ΓΛΩΣΣΑ: Ενότητα 1 –Ο φίλος μας το περιβάλλον . ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΑ: Ενότητα 1 –Ο φίλος μας το περιβάλλον ΕΡΕΥΝΩ ΤΟΝ ΦΥΣΙΚΟ ΚΟΣΜΟ: Υλικά σώματα – μάζα – όγκος, Ενέργεια – τροφή και ενέργεια ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Ενότητα 3 – Διαλέγουμε την πιο οικονομική συσκευασία, Μετρήσεις ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ: Κατασκευές με παλιά και άχρηστα υλικά ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ: Δραματοποίηση - παιχνίδια ρόλων – θεατρικό παιχνίδι

«Πώς θα μειώσουμε τα σκουπίδια» Μείωση Επαναχρησιμοποίηση Ανακύκλωση Τάξη: Ε1΄ σχολικό έτος 2012 – 13 11ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου Υπ. Εκπαιδευτικός: Μιχαλιού Αικατερίνη