ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ Ή ΤΙΤΛΟΔΟΤΗΣΗ ; ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ Ή ΤΙΤΛΟΔΟΤΗΣΗ ; ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ: είναι η διαδικασία προσδιορισμού του ελάχιστου όγκου διαλύματος οξέος ή βάσης γνωστής συγκέντρωσης, που απαιτείται για την πλήρη εξουδετέρωση γνωστού όγκου διαλύματος βάσης ή οξέος άγνωστης συγκέντρωσης C. ΤΙΤΛΟΔΟΤΗΣΗ (titration): είναι η διαδικασία υπολογισμού του «άγνωστου τίτλου» δηλαδή της συγκέντρωσης ενός διαλύματος. Δια της μετρήσεως του όγκου, η απόδοση του τίτλου» Ελένη Γ. Παλούμπα, Υπεύθυνη Ε.Κ.Φ.Ε. Λακωνίας, Σχ. Έτος 2012-2013
ΓΙΑΤΙ ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ (Ή ΤΙΤΛΟΔΟΤΗΣΗ); ΓΙΑΤΙ ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ (Ή ΤΙΤΛΟΔΟΤΗΣΗ); Πότε ένα πείραμα θεωρείται «καλό»; Όταν είναι ΑΠΛΟ. Όταν είναι ΑΣΦΑΛΕΣ. Όταν είναι ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ. Όταν έχει ΣΑΦΗ ΣΤΟΧΟ. Όταν συνδέει τη ΘΕΩΡΙΑ ΜΕ ΤΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ.
ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ KAI ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ; «+» 1. Ακρίβεια 0,1% 2. Χαμηλό κόστος 3. Εύκολα αυτοματοποιείται. 4. ∆εν απαιτείται βαθμονόμηση οργάνων «-» 1. Χαμηλή ευαισθησία 2. Χαμηλή εκλεκτικότητα 3. Μικρή ταχύτητα ανάλυσης (όχι πάντα).
- ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΗΡΙΑ, ΥΠΑΡΧΟΥΝ! - ΤΙ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ;;; - ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΗΡΙΑ, ΥΠΑΡΧΟΥΝ! «Όργανα - Σκεύη» Σιφώνιο Κωνική φιάλη Ογκομετρικός κύλινδρος Προχοΐδα «Αντιδραστήρια- Υλικά» Λευκό ξίδι του εμπορίου Πρότυπο διάλυμα NaOH 0,1000 Μ Δείκτης φαινολοφθαλεΐνη 0,1% m/m
ΜΕΤΩΠΙΚΟ Ή ΕΠΙΔΕΙΞΗ; Η ατομική διεξαγωγή ΜΕΤΩΠΙΚΟ Ή ΕΠΙΔΕΙΞΗ; Από παιδαγωγική σκοπιά….. «ισοπαλία», αφού σύμφωνα με μελέτες και μετήσεις Η ατομική διεξαγωγή βελτιώνει την ικανότητα χειρισμών και αυξάνει την εμπιστοσύνη του πειραματιζόμενου στον εαυτό του. Επειδή μπορεί κάποτε– λόγω έλλειψης εμπειρίας – τα αποτελέσματα να μην είναι τα αναμενόμενα, … η επίδειξη βελτιώνει την παρατηρητικότητα και υποστηρίζει την προσέγγιση στην επιστημονική μεθοδολογία.
ΠΡΩΤΑ ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ Ή ΠΡΩΤΑ Η ΘΕΩΡΙΑ; Ή ΠΡΩΤΑ Η ΘΕΩΡΙΑ; Η πρόταση του βιβλίου του καθηγητή: - Στη Γενική Παιδεία, το πείραμα να προηγείται της θεωρίας ώστε να υπερτονιστεί η παρατήρηση - Στην Κατεύθυνση να προηγείται η θεωρία ώστε να δίνεται έμφαση στην εφαρμογή, στην αξία της μέτρησης και στη δυνατότητα ελέγχου των ερευνητικών απόψεων, τύπων και νόμων, μέσα από τον πειραματικό έλεγχο.
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ Ή ΕΙΚΟΝΙΚΟ; ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ Ή ΕΙΚΟΝΙΚΟ; Η προσομοίωση μπορεί Να κάνει το πείραμα πιο κατανοητό Να συνεισφέρει στην οικονομία του χρόνου Να βελτιώσει τη σχέση του μαθητή με τη διαδικασία «παρατήρηση-πρόβλεψη-πείραμα» Να επαναληφθεί οσεσδήποτε φορές κι αν χρειαστεί στο σχολείο ή στο σπίτι, με ποικιλία υλικών, συσκευών και οργάνων Να μηδενίζει το κόστος των υλικών και των αντιδραστηρίων Να εξαλείφει τον κίνδυνο ατυχήματος από λάθος χειρισμό κ.ά. ΟΜΩΣ…
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ Ή ΕΙΚΟΝΙΚΟ; Να σταθμίζεται πάντα ο κίνδυνος και το όφελος… ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ Ή ΕΙΚΟΝΙΚΟ; … ΑΠΟ ΤΑ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΟΤΙ… … τα μαθησιακά αποτελέσματα είναι παρόμοια. Αναγνωρίζεται η σπουδαιότητα τόσο των προσομοιώσεων όσο και των πραγματικών πειραμάτων στην κατανόηση εννοιών και φαινομένων της Φυσικής. Η απάντηση δεν είναι απλή. Πρέπει να λαμβάνεται υπ’ όψιν τόσο το ΤΙ πρέπει να διδαχθεί, όσο και ΣΕ ΠΟΙΟΝ πρόκειται να διδαχθεί Να σταθμίζεται πάντα ο κίνδυνος και το όφελος…
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ Ή ΕΙΚΟΝΙΚΟ; ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ Ή ΕΙΚΟΝΙΚΟ; Η ογκομετρική ανάλυση σήμερα θα είναι πραγματική Η ογκομετρική ανάλυση σε επόμενη συνάντηση, μπορεί να γίνει και εικονική.
Ουράνια σώματα
ΗΛΙΟΙ: είναι μεγάλα ουράνια σώματα που εκπέμπουν ΦΩΣ και ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ στο διάστημα.
Η θερμότητα όλων των ήλιων οφείλεται σε πολύπλοκες ΧΗΜΙΚΕΣ διεργασίες που γίνονται στο εσωτερικό τους.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΠΗΓΩΝ Κ. ΓΙΟΥΡΗ ΤΣΟΧΑΤΖΗ, Διδακτική Πειραμάτων Χημείας, Εκδόσεις Ζήτη 2000 ΣΙΔΕΡΗΣ ΜΗΤΣΙΑΔΗΣ, Οδηγός Πειραμάτων Χημείας, Σαββάλας 1994 ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΒΑΡΒΟΓΛΗΣ, Χημεία και Καθημερινή ζωή, Εκδόσεις Κάτοπτρο ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΝΟΥΣΑΚΗΣ, Χημεία ένα συναρπαστικό Παιχνίδι, Εκδοτικός οίκος Αδελφών Κυριακίδη 2005 ΛΙΟΔΑΚΗΣ, ΓΑΚΗΣ, Εργαστηριακός Οδηγός Χημείας Α΄ Λυκείου, ΟΕΔΒ Αθήνα ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΠΑΚΕΤΑ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΟΕΔΒ 2000 - 2012
ΤΕΛΟΣ,
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!