ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ Ή ΤΙΤΛΟΔΟΤΗΣΗ ;

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

Χημεία Β΄ Λυκείου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Θετικής Κατεύθυνσης
ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
1. Πού διδάσκω; Τάξη: Γ’ Λυκείου Επίπεδο-αποδοχή μαθητών: Μέτριο
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές  Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med  Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Γ΄ Γυμνασίου ΤΟ ΚΡΑΣΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΕΡΟ.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΓΕΝΙΚΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ
SN 1987A Παρουσίαση Ερευνητικής Πρότασης. 1. Υπερκαινοφανείς Ορισμένοι αστέρες κατά το τέλος της ζωής τους (αφού κάψουν όλο το υδρογόνο που περιέχουν)
« ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΣΥΓΧΡΟΝΙΚΗΣ ΛΗΨΗΣ ΚΑΙ
ΘΕΡΜΟΧΗΜΕΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ. Click board to change its colour.
Υπολογισμός θερμότητας αντίδρασης
Γ΄Λυκείου Κατεύθυνσης
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Β΄ Γυμνασίου
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Χημείας Α΄Γενικού Λυκείου Επιμέλεια: Θανασούλιας Αλέξης
«Αναλυτική Χημεία – Ενόργανη Ανάλυση»
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΣΤΗ ΣΤΑΘΕΡΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Χημικούς Υπολογισμούς
ΧΗΜΙΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ, ΟΞΕΑ, ΒΑΣΕΙΣ, pH. ΟΓΚΟΜΕΤΡΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΟΞΙΚΟΥ ΟΞΕΟΣ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
∆είκτες Πρωτολυτικοί ή ηλεκτρολυτικοί δείκτες είναι ουσίες των οποίων το χρώμα αλλάζει ανάλογα με το pH του διαλύματος στο οποίο προστίθενται. Οι δείκτες.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Β΄ Λυκείου Επίδραση θερμοκρασίας και συγκέντρωσης.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Α΄ Λυκείου ΠΙΔΑΚΑΣ ΑΜΜΩΝΙΑΣ.
Πειραματικός Υπολογισμός της Πυκνότητας Υγρού Σώματος
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Χημεία Γ΄ Γυμνασίου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ
IrYdium Chemistry Lab.
Γ.Ζ.Καπελώνης ΕΚΦΕ Ν.ΣΜΥΡΝΗΣ Το «σενάριο» Αφού ολοκληρώσουμε τη διδασκαλία στο κεφάλαιο 3 οι μαθητές θα πραγματοποιήσουν την εργαστηριακή άσκηση «Προσδιορισμός.
Χημεία Γραφικών Τεχνών (Ε) Ενότητα 7: Παρασκευή διαλυμάτων ορισμένης μοριακότητας (Μ) και κανονικότητας (Ν) Δρ. Σταματίνα Θεοχάρη Καθηγήτρια Εφαρμογών.
Καμπύλη ογκομέτρησης είναι η γραφική παράσταση του pΗ του άγνωστου διαλύματος που ογκομετρούμε σε συνάρτηση με τον όγκο του πρότυπου διαλύματος που προσθέτουμε.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Β΄ Λυκείου Επίδραση καταλυτών στην ταχύτητα αντίδρασης.
ΟΞΕΙΔΟΑΝΑΓΩΓΙΚΕΣ ΤΙΤΛΟΔΟΤΗΣΕΙΣ ΟΞΕΙΔΟΑΝΑΓΩΓΙΚΗ ΤΙΤΛΟΔΟΤΗΣΗ:
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄Λυκείου Πυροχημική Ανίχνευση Μετάλλων Κατασκευή & Επίδειξη απλών Πυροτεχνημάτων Λογισμικό VLAB Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας.
Στατιστική – Πειραματικός Σχεδιασμός Βασικά. Πληθυσμός – ένα μεγάλο σετ από Ν παρατηρήσεις (πιθανά δεδομένα) από το οποίο το δείγμα λαμβάνεται. Δείγμα.
ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΕΦ.2.Θ: ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ ΕΞΟΥΔΕΤΕΡΩΣΗΣ (α) ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ Τι είναι: ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ ΕΞΟΥΔΕΤΕΡΩΣΗΣ είναι η διαδικασία προσδιορισμού του.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Θωμάς Νίκας Φυσικός MSc Ραδιοηλεκτρολογίας Φυσικά Δημοτικού…
5. ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΕΞΟΥΔΕΤΕΡΩΣΕΩΣ -πρόκειται για τη σπουδαιότερη τάξη των ογκομετρικών μεθόδων αναλύσεως με ευρύτατη χρήση στη χημεία, τη βιολογία, τη γεωλογία,
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΛΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ & ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός ΜEd – MSc Εκπαιδευτικός.
1 Γεωργική Χημεία Αλκαλιμετρία - Οξυμετρία, Τμήμα Τεχνολόγων γεωπόνων, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Γεωργική Χημεία Ενότητα.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Γ΄ Λυκείου Θετικής Κατεύθυνσης ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ.
ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΕΠHΡΕΑΖΟΥΝ ΡΟΛΟΪ ΙΩΔΙΟΥ Μάντζιου Μαρία χημικός.
1 Γεωργική Χημεία Αλκαλιμετρία - Οξυμετρία, Τμήμα Τεχνολόγων γεωπόνων, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Γεωργική Χημεία Ενότητα.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄, Β΄, Γ΄ Λυκείου Ρυθμιστικά Διαλύματα Ογκομέτρηση Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-MEd Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Β΄ Γυμνασίου Παρασκευή Διαλυμάτων Ιδιότητες Υλικών Λογισμικό VLAB Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-MEd Συνεργάτης.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Γ΄ Λυκείου Ρυθμιστικά Διαλύματα – Ογκομέτρηση Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων Αντώνης Χρονάκης.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄ Λυκείου Χημικές Αντιδράσεις Παρασκευή διαλύματος γνωστής Συγκέντρωσης Αραίωση διαλύματος Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός.
Μέτρηση pH διαλυμάτων οξέων και βάσεων Βαθμονόμηση pH-μέτρου
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Χημεία Β΄ Λυκείου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Θετικής Κατεύθυνσης
Χημεία Α΄και Β΄ Λυκείου
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Γυμνασίου
ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΚΑΘΙΖΗΣΕΩΣ
Μεθοδολογία έρευνας και στατιστική – Δείγμα – Πληθυσμός
Χημεία Γυμνασίου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Παρασκευές διαλυμάτων Μέτρηση pH
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄Λυκείου
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄, Β΄, Γ΄ Λυκείου
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΕΚΦΕ ΝΙΚΑΙΑΣ Ακροπόλεως 53 Νίκαια.
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
ΔΕΙΚΤΕΣ Πρόκειται για ασθενείς ηλεκτρολύτες (οργανικά οξέα ή βάσεις) με χαρακτηριστική ιδιότητα το διαφορετικό χρώμα αδιαστάτων μορίων και χαρακτηριστικών.
Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ Υλικά καθημερινής χρήσης (ανακυκλώσιμα ) μεταμορφώνονται σε συσκευές για την Πειραματική μελέτη φυσικών φαινομένων ώστε να.
Μέση και Στιγμιαία ταχύτητα κινούμενων σωμάτων   Μιλτιάδης Συμεωνίδης Φυσική Β’ Γυμνασίου Μ. Συμεωνίδης.
Διαδραστικά σχολικά βιβλία
Διαδραστικά σχολικά βιβλία
ΣΕΝΑΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ
Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ Υλικά καθημερινής χρήσης (ανακυκλώσιμα ) μεταμορφώνονται σε συσκευές για την Πειραματική μελέτη φυσικών φαινομένων ώστε να.
Πειράματα Χημείας για το Λύκειο Σχολ. έτος
Ποιές ενώσεις ονομάζονται δείκτες; Που χρησιμοποιούνται οι δείκτες;
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ Ή ΤΙΤΛΟΔΟΤΗΣΗ ; ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ Ή ΤΙΤΛΟΔΟΤΗΣΗ ; ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ: είναι η διαδικασία προσδιορισμού του ελάχιστου όγκου διαλύματος οξέος ή βάσης γνωστής συγκέντρωσης, που απαιτείται για την πλήρη εξουδετέρωση γνωστού όγκου διαλύματος βάσης ή οξέος άγνωστης συγκέντρωσης C. ΤΙΤΛΟΔΟΤΗΣΗ (titration): είναι η διαδικασία υπολογισμού του «άγνωστου τίτλου» δηλαδή της συγκέντρωσης ενός διαλύματος. Δια της μετρήσεως του όγκου, η απόδοση του τίτλου» Ελένη Γ. Παλούμπα, Υπεύθυνη Ε.Κ.Φ.Ε. Λακωνίας, Σχ. Έτος 2012-2013

ΓΙΑΤΙ ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ (Ή ΤΙΤΛΟΔΟΤΗΣΗ); ΓΙΑΤΙ ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ (Ή ΤΙΤΛΟΔΟΤΗΣΗ); Πότε ένα πείραμα θεωρείται «καλό»; Όταν είναι ΑΠΛΟ. Όταν είναι ΑΣΦΑΛΕΣ. Όταν είναι ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ. Όταν έχει ΣΑΦΗ ΣΤΟΧΟ. Όταν συνδέει τη ΘΕΩΡΙΑ ΜΕ ΤΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ.

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ KAI ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ; «+» 1. Ακρίβεια 0,1% 2. Χαμηλό κόστος 3. Εύκολα αυτοματοποιείται. 4. ∆εν απαιτείται βαθμονόμηση οργάνων «-» 1. Χαμηλή ευαισθησία 2. Χαμηλή εκλεκτικότητα 3. Μικρή ταχύτητα ανάλυσης (όχι πάντα).

- ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΗΡΙΑ, ΥΠΑΡΧΟΥΝ! - ΤΙ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ;;; - ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΗΡΙΑ, ΥΠΑΡΧΟΥΝ! «Όργανα - Σκεύη»  Σιφώνιο  Κωνική φιάλη  Ογκομετρικός κύλινδρος  Προχοΐδα «Αντιδραστήρια- Υλικά»  Λευκό ξίδι του εμπορίου  Πρότυπο διάλυμα NaOH 0,1000 Μ  Δείκτης φαινολοφθαλεΐνη 0,1% m/m

ΜΕΤΩΠΙΚΟ Ή ΕΠΙΔΕΙΞΗ; Η ατομική διεξαγωγή ΜΕΤΩΠΙΚΟ Ή ΕΠΙΔΕΙΞΗ; Από παιδαγωγική σκοπιά….. «ισοπαλία», αφού σύμφωνα με μελέτες και μετήσεις Η ατομική διεξαγωγή βελτιώνει την ικανότητα χειρισμών και αυξάνει την εμπιστοσύνη του πειραματιζόμενου στον εαυτό του. Επειδή μπορεί κάποτε– λόγω έλλειψης εμπειρίας – τα αποτελέσματα να μην είναι τα αναμενόμενα, … η επίδειξη βελτιώνει την παρατηρητικότητα και υποστηρίζει την προσέγγιση στην επιστημονική μεθοδολογία.

ΠΡΩΤΑ ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ Ή ΠΡΩΤΑ Η ΘΕΩΡΙΑ; Ή ΠΡΩΤΑ Η ΘΕΩΡΙΑ; Η πρόταση του βιβλίου του καθηγητή: - Στη Γενική Παιδεία, το πείραμα να προηγείται της θεωρίας ώστε να υπερτονιστεί η παρατήρηση - Στην Κατεύθυνση να προηγείται η θεωρία ώστε να δίνεται έμφαση στην εφαρμογή, στην αξία της μέτρησης και στη δυνατότητα ελέγχου των ερευνητικών απόψεων, τύπων και νόμων, μέσα από τον πειραματικό έλεγχο.

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ Ή ΕΙΚΟΝΙΚΟ; ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ Ή ΕΙΚΟΝΙΚΟ; Η προσομοίωση μπορεί Να κάνει το πείραμα πιο κατανοητό Να συνεισφέρει στην οικονομία του χρόνου Να βελτιώσει τη σχέση του μαθητή με τη διαδικασία «παρατήρηση-πρόβλεψη-πείραμα» Να επαναληφθεί οσεσδήποτε φορές κι αν χρειαστεί στο σχολείο ή στο σπίτι, με ποικιλία υλικών, συσκευών και οργάνων Να μηδενίζει το κόστος των υλικών και των αντιδραστηρίων Να εξαλείφει τον κίνδυνο ατυχήματος από λάθος χειρισμό κ.ά. ΟΜΩΣ…

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ Ή ΕΙΚΟΝΙΚΟ; Να σταθμίζεται πάντα ο κίνδυνος και το όφελος… ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ Ή ΕΙΚΟΝΙΚΟ; … ΑΠΟ ΤΑ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΟΤΙ… … τα μαθησιακά αποτελέσματα είναι παρόμοια. Αναγνωρίζεται η σπουδαιότητα τόσο των προσομοιώσεων όσο και των πραγματικών πειραμάτων στην κατανόηση εννοιών και φαινομένων της Φυσικής. Η απάντηση δεν είναι απλή. Πρέπει να λαμβάνεται υπ’ όψιν τόσο το ΤΙ πρέπει να διδαχθεί, όσο και ΣΕ ΠΟΙΟΝ πρόκειται να διδαχθεί Να σταθμίζεται πάντα ο κίνδυνος και το όφελος…

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ Ή ΕΙΚΟΝΙΚΟ; ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ Ή ΕΙΚΟΝΙΚΟ; Η ογκομετρική ανάλυση σήμερα θα είναι πραγματική Η ογκομετρική ανάλυση σε επόμενη συνάντηση, μπορεί να γίνει και εικονική.

Ουράνια σώματα

ΗΛΙΟΙ: είναι μεγάλα ουράνια σώματα που εκπέμπουν ΦΩΣ και ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ στο διάστημα.

Η θερμότητα όλων των ήλιων οφείλεται σε πολύπλοκες ΧΗΜΙΚΕΣ διεργασίες που γίνονται στο εσωτερικό τους.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΠΗΓΩΝ Κ. ΓΙΟΥΡΗ ΤΣΟΧΑΤΖΗ, Διδακτική Πειραμάτων Χημείας, Εκδόσεις Ζήτη 2000 ΣΙΔΕΡΗΣ ΜΗΤΣΙΑΔΗΣ, Οδηγός Πειραμάτων Χημείας, Σαββάλας 1994 ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΒΑΡΒΟΓΛΗΣ, Χημεία και Καθημερινή ζωή, Εκδόσεις Κάτοπτρο ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΝΟΥΣΑΚΗΣ, Χημεία ένα συναρπαστικό Παιχνίδι, Εκδοτικός οίκος Αδελφών Κυριακίδη 2005 ΛΙΟΔΑΚΗΣ, ΓΑΚΗΣ, Εργαστηριακός Οδηγός Χημείας Α΄ Λυκείου, ΟΕΔΒ Αθήνα ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΠΑΚΕΤΑ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΟΕΔΒ 2000 - 2012

ΤΕΛΟΣ,

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!