(READ – WRITE) ΚΑΙ ΤΥΠΟΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (INTEGER,REAL,CHAR)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αλγόριθμοι σχεδίασης βασικών 2D σχημάτων (ευθεία)
Advertisements

Βασικές Έννοιες Προγραμματισμού
Προγραμματισμός PASCAL
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΥΠΟΡΟΥΤΙΝΕΣ
Το πρόγραμμα Turbo Pascal TPW1.5
Εντολές Διακλάδωσης ή Εντολές Υπό Συνθήκη
Προγραμματισμός PASCAL
Πίνακες.
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Εισαγωγή στους Η/Υ Πίνακες.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Διάλεξη 2: Πίνακες και δυναμικά δεδομένα στη FORTRAN 90 Εαρινό εξάμηνο 2009 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ.
Προγραμματισμός Ι Πίνακες •Ο πίνακας είναι μία συλλογή μεταβλητών ίδιου τύπου, οι οποίες είναι αποθηκευμένες σε διαδοχικές θέσεις μνήμης. Χρησιμοποιείται.
Παράδειγμα 2: Κινηματογράφοι Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο:
Κεφάλαιο 6 Υλοποίηση Γλωσσών Προγραμματισμού
Ανάλυση προβλημάτων και Αλγόριθμοι
Η εντολή Δείξε είναι μια εντολή εξόδου και χρησιμοποιείται για:
Τα Μαθηματικά στην Αρχαία Αίγυπτο Ν. Καστάνη
ΘΕΩΡΙΑ ΔΙΑΛΕΞΗ 4 Αριθμητικές εκφράσεις και πράξεις Εντολές ανάθεσης
Εκτέλεση Αλγορίθμων σε ψευδογλώσσα
Προγραμματισμός PASCAL Πληροφορική Γ' Λυκείου μέρος γ
Δομές Διακλάδωσης.
ΕΝΤΟΛΕΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ(ΒΡΟΧΟΙ)
Παράδειγμα 5: Θερμοκρασίες
Παράδειγμα 1: Κόστος Υπολογιστών Το πρόγραμμα υπολογίζει το συνολικό κόστος παραγγελιών υπολογιστών.Το πρόγραμμα διαβάζει από το πληκτρολόγιο την ποσότητα.
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Προγραμματισμός PASCAL Πληροφορική Γ' Λυκείου μέρος ε
Προγραμματισμός PASCAL Πληροφορική Γ' Λυκείου μέρος δ
Γενική μορφή προγράμματος Pascal
Ενότητα Η Δομή Επανάληψης
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ - ΤΥΠΟΙ ΜΑΘΗΜΑ 3.
Παράδειγμα 1:Υπολογισμός αθροίσματος αριθμών με επαναληπτική εντολή : για...από...μέχρι(for ..to) Να βρεθεί και να εκτυπωθεί το άθροισμα των 100 ακεραίων.
Προγραμματισμός ΙΙ Διάλεξη #6: Απλές Δομές Ελέγχου Δρ. Νικ. Λιόλιος.
Ολυμπιάδα Πληροφορικής
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ – ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ.
Μεταβλητές – εντολές εκχώρησης- δομή ακολουθίας
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
Ενότητα Α.4. Δομημένος Προγραμματισμός
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
Διαφάνειες παρουσίασης Πίνακες (συνέχεια) Αριθμητικοί υπολογισμοί Αναδρομή.
Παράδειγμα 1 :Μετατροπή από βαθμούς Φαρενάιτ σε βαθμούς Κελσίου
ΔΟΜΗΜΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ PASCAL ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΟΣ: ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΙΣ ΤΡΕΙΣ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO
Κάντε κλικ για έναρξη… Τ Ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κέντρο εντολών Χώρος γραφικών (σελίδα) Χώρος σύνταξης διαδικασιών.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
Διαφάνειες παρουσίασης #2
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Τι είναι αλγόριθμος
HY100 : ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ Αντώνιος Σαββίδης, Χρήστος.
Μερικές φορές το αποτέλεσμα εμφανίζεται αμέσως από κάτω.
2η άσκηση Να γραφεί πρόγραμμα που θα ζητάει τους a,b συντελεστές και τους δύο πρώτους όρους x 1, x 2 της αναγωγικής ακολουθίας x n = ax n-1 +bx n-2 και.
Ο τελεστής ανάθεσης Ο τελεστής ανάθεσης (=) χρησιμοποιείται για να τοποθετήσουμε το αποτέλεσμα μιας έκφρασης (σταθερά, μεταβλητή ή παράσταση) σε μια μεταβλητή.
Βασικά στοιχεία της Java
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Βρόχος Do … Loop Σκοπός Μαθήματος Χρήση Do… Loop για την εκτέλεση μιας ομάδας εντολών μέχρι να εκπληρωθεί μια συγκεκριμένη συνθήκη. Αθήνα, 2015.
Βρόχος Do … Loop Σκοπός Μαθήματος Χρήση Do… Loop για την εκτέλεση μιας ομάδας εντολών μέχρι να εκπληρωθεί μια συγκεκριμένη συνθήκη.
ΔΟΜΗ ΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΑΝ συνθήκη_ισχύει ΤΟΤΕ εντολές ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
Ενισχυτική διδασκαλία
for (παράσταση_1; παράσταση_2; παράσταση_3)
Άσκηση 1: Μετατροπή Θερμοκρασίας
Η Γλώσσα Pascal Υποπρογράμματα
Εντολές και δομές αλγορίθμου
Δομή Επιλογής , 8.1.
Σημειώσεις : Μιχάλης Φίλης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

(READ – WRITE) ΚΑΙ ΤΥΠΟΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (INTEGER,REAL,CHAR) Εντολές ΕΚΧΩΡΗΣΗΣ (READ – WRITE) ΚΑΙ ΤΥΠΟΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (INTEGER,REAL,CHAR)

Στόχοι Να κατανοήσουμε τη βασική δομή ενός προγράμματος. Να γνωρίσουμε και να χρησιμοποιήσουμε τις εντολές Read και Write. Να χρησιμοποιήσουμε τις εντολές Readln και Writeln. Να κατανοήσουμε πως χρησιμοποιείται η εντολή εκχώρησης Μ:=Μ+1 Να γράψουμε τα πρώτα μας προγράμματα σε Pascal.

ΟΡΙΣΜΟΣ ΕΝΤΟΛΩΝ Είσοδος δεδομένων – Εντολή Read ΟΡΙΣΜΟΣ ΕΝΤΟΛΩΝ Είσοδος δεδομένων – Εντολή Read Read(μεταβλητή1,μεταβλητή2,…) Readln(μεταβλητή1,μεταβλητή2,…) 2. Παρουσίαση αποτελέσματος – Εντολή Write Write(μεταβλητή1,μεταβλητή2,…) Writeln(μεταβλητή1,μεταβλητή2,…)

ΟΡΙΣΜΟΣ ΕΝΤΟΛΩΝ 3. Εντολή εκχώρησης Μεταβλητή:=τιμή ή έκφραση

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Η οθόνη χρησιμοποιείται ως ένα αρχείο κειμένου. Υπάρχει επίσης ένας δείκτης που κινείται γράμμα προς γράμμα και φανερώνει τη θέση από την οποία είτε θα αρχίσει να διαβάζει τιμές ο Η.Υ. Είτε θα παρουσιάσει κάποια στοιχεία στην οθόνη.

Εντολή Write H εντολή Write, χρησιμοποιείται για την παρουσίαση στοιχείων στην οθόνη. Η εντολή Writeln, ενεργεί το ίδιο με την εντολή Write, αλλά μετά την παρουσίαση των στοιχείων, ο δείκτης μετακινείται στην αρχή της επόμενης γραμμής.

Εντολή Read Η εντολή Read χρησιμοποιείται κυρίως για την είσοδο τιμών/δεδομένων από το πληκτρολόγιο. Όταν ο Η.Υ. Συναντήσει την εντολή Read τότε, σταματά την εκτέλεση του προγράμματος. Ο χρήστης πληκτρολογεί τα δεδομένα και στη συνέχεια πατά Enter, οπότε ο Η.Υ. αποθηκεύει τα δεδομένα στις μεταβλητές και συνεχίζει την εκτέλεση του προγράμματος.

Εντολή Readln Με την εντολή Readln, ο Η.Υ. Θα διαβάσει τις τιμές που έχει δώσει ο χρήστης και ο δείκτης θα μετακινηθεί στην αρχή της επόμενης γραμμής. Συνιστάται όπως προηγείται της εντολής Read μια εντολή Write, με ένα μήνυμα για να υπενθυμίζει στο χρήστη το είδος της τιμής ή τιμών που θα πληκτρολογήσει.

Εντολή Εκχώρησης Η εντολή εκχώρησης χρησιμοποιείται για να αποδώσει μια τιμή σε μια μεταβλητή. Χρησιμοποιείται το σύμβολο := αντί του απλού, = . Π.χ. Η εντολή counter:=counter+1, Σημαίνει ότι η τιμή που θα πάρει η μεταβλητή counter, είναι η τιμή που θα προκύψει από τη μαθηματική έκφραση counter+1.

Παράδειγμα_1 Program sample1; Uses wincrt; Var x,y:integer; sum,prod,diff:integer; Begin X:=14; Y:=25; Sum:=x+y; Prod:=x*y; Diff:=x-y; Writeln(‘sum einai…’,sum); Writeln(‘product einai…’,prod); Writeln(‘diafora einai…’,diff); End.

Δέσμευση για εκτύπωση Όταν εκτυπώνουμε ένα μήνυμα μπορούμε να ορίσουμε πόσα διαστήματα θα δεσμευτούν από τον υπολογιστή για την εκτύπωση. Π.χ. X:Integer … x:=5; write(x:6) Αποτέλεσμα _ _ _ _ _ 5 Δημιουργούνται έξι (6) διαστήματα για την εκτύπωση της τιμής χ

Παράδειγμα_2 Να γραφεί ένα πρόγραμμα το οποίο να διαβάζει δυο ακέραιους αριθμούς χ και Υ τους οποίους θα δίνει ο χρήστης. Το πρόγραμμα θα υπολογίζει και θα τυπώνει το άθροισμα, το γινόμενο και τη διαφορά των δυο ακέραιων αριθμών.

Απάντηση Program sample_2; Uses wincrt; Var x,y:integer; sum,prod,diff:integer; Begin Write(‘Dose ena arithmo…’); Readln(x); Write(‘Dose twra ton deutero arithmo…’); Readln(y); sum=:=x+y; Prod:=x*y; Diff:=x-y; Writeln(‘To athrisma einai…’,sum); Writeln(‘To ginomeno einai…’,prod); Writeln(‘H diafora einai…’,diff); End.

Ασκήσεις Να γράψετε ένα πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται τρεις αριθμούς από το χρήστη. Στη συνέχεια να υπολογίζει και να εκτυπώνει το γινόμενο και το άθροισμα των τριών αριθμών. 2. Να γραφεί ένα πρόγραμμα το οποίο να διαβάζει το μήκος και το πλάτος ενός ορθογωνίου. Να υπολογίζει το εμβαδόν και την περίμετρο και να εκτυπώνει τα αποτελέσματα. 3. Να γράψετε ένα πρόγραμμα για να μετατρέψετε τη θερμοκρασία από Φαρενάιτ σε Κελσίου.Ο χρήστης να δίνει τους βαθμούς σε Φαρενάιτ και εκτυπώνετε και τους φαρενάιτ και τους βαθμούς σε Κελσίου. C=5(F-32)/9

Τύποι δεδομένων(Integer-Real) Στο τμήμα δηλώσεων του προγράμματος, ορίζονται οι τύποι δεδομένων. Π.χ. Var x,y:Integer (α)Τύπος Integer (ακέραιος) Η μεταβλητή τύπου Integer μπορεί να πάρει μόνο ακέραιες θετικές και αρνητικές τιμές. (β) Τύπος Real (Πραγματικός) Η μεταβλητή τύπου Real μπορεί να πάρει θετικούς και αρνητικούς αριθμούς. Αυτοί μπορεί να είναι ακέραιοι αλλά και δεκαδικοί αριθμοί.

Τύπος δεδομένων Char(χαρακτήρας) (γ)Ο τύπος δεδομένων Char (character=χαρακτήρας) μας δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε γράμματα και σύμβολα στο πρόγραμμά μας. Παράδειγμα: Να γράψετε ένα πρόγραμμα όπου θα δίνεται την ποσότητα ενός εμπορεύματος και την τιμή και θα κάνετε τον πολλαπλασιασμό για να βρείτε το αποτέλεσμα.

Απάντηση Program sample_3; uses wincrt; VAR posotita,timi,apotelesma:real; BEGIN Write(‘Dose tin posotita…’); Readln(posotita); Write(‘Dose tin timi…’); Read(timi); apotelesma:=posotita*timi; writeln;writeln; Writeln(‘To apotelesma se ECU einai….:’apotelesma:10:2); END.

Άσκηση Ένας έμπορας κάνει 25% έκπτωση στις αναγραφόμενες τιμές των εμπορευμάτων του. Να γράψετε ένα πρόγραμμα που να υπολογίζει για κάθε εμπόρευμα την τελική τιμή πώλησης, αφού πρώτα δώσετε την αναγραφόμενη τιμή

Απάντηση –Υπολογισμός τελικής τιμής Program askisi_1; VAR graf_timi,tel_timi,posostο_ekp:real; BEGIN write(‘anagrafomeni timi…=‘); Readln(graf_timi); write(‘pososto ekptosis…=‘); readln(pososto_ekp); tel_timi:=graf_timi*(1-pososto_ekp/100); Writeln(‘H teliki timi se ECU einai…’,tel_timi:2:2); Writeln(‘Synexiste patontas <Enter>’); END.

Τύποι δεδομένων Σταθερές Η δήλωση Constant χρησιμοποιείται για να ορίσει μια συμβολική σταθερά. Π.χ. Constant p=3.14 VAR I=integer

Aσκήσεις 1. Να γραφεί ένα πρόγραμμα το οποίο να υπολογίζει τον όγκο ενός κυλίνδρου, όταν δίνεται η ακτίνα και το ύψος του. 2. Να γράψετε ένα πρόγραμμα το οποίο να υπολογίζει το μήκος της υποτείνουσας ενός ορθογωνίου τριγώνου, όταν δίνονται οι άλλες δύο κάθετες πλευρές του.

Aσκήσεις 3. Να γράψετε ένα πρόγραμμα το οποίο να διαβάζει τις δύο πλευρές ενός ορθογωνίου τριγώνου. Στη συνέχεια να υπολογίζει και να τυπώνει το εμβαδόν και την περίμετρο του τριγώνου. 4. Να γραφεί ένα πρόγραμμα το οποίο θα διαβάζει ένα ακέραιο αριθμό. Στη συνέχεια να υπολογίζει και να τυπώνει το τετράγωνο(χ2) και τον κύβο(Χ3) του αριθμού.