ΔΕΜΕΝΕΓΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΟΜΑΔΑ: LOOKING THROUGH
Advertisements

Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Ζαγκλιαβός Κωνσταντίνος, Πελιβανίδης Ηλίας, Πολυχρονίδης Ιάκωβος
ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Θεοδωράκη Ελένη-Μαρία Μάθημα: Τεχνικές Επικοινωνίας.
Επιμορφωτικό Σεμινάριο 23 & 24 Νοεμβρίου 2013 Θεωρητική Κατάρτιση και Πρακτική Άσκηση Aναστάσιος Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Υπεύθυνος Αθλήματος Κολύμβησης.
(Work-related stress)
ΤΟ ΑΓΧΟΣ & Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ
Η Ψυχολογία της άθλησης μελετά τον άνθρωπο και τη συμπεριφορά του σε σχέση με την άθληση. Εφαρμόζεται σε συμβουλευτικό επίπεδο (σε αθλητικούς ομίλους ή.
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Η σωστή αντιμετώπιση των Πανελληνίων εξετάσεων
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΑΓΧΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΥ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΠΕΤΣΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΠΟΛΥΖΟΣ.
Εμπειρίες και Προβληματισμοί σε Μαθητοκεντρικές Μεθόδους Διδασκαλίας
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην EDUCACONSULT M&J Consulting Παρντουμπίτσε, Δημοκρατία της Τσεχίας
Ζιαγκλιαβός Κωνσταντίνος, Πελοβανίδης Ηλίας, Πολυχρονίδης Ιάκωβος
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
Ψυχιατρικές Διαταραχές και Υ π οστηριζόμενη Εργασία.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
Ερευνητικη εργασια: «ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ εξαρτησεισ»
Όψεις της Πραγματικότητας Ερευνητική Εργασία Α΄ τάξης Γενικό Λύκειο Σπήλιου Μελέτη Περίπτωσης με αποτελεσματικές πρακτικές.
ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ Αρχοντάκη Στέλλα
ΘΥΜΟΣ ΑΠΟΦΥΓΗ ΤΟΥ ΘΥΜΟΥ.
Αποδόσεις αιτίων.
 ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ  ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ  ΧΙΟΥΜΟΡ  ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ  ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΩΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΑΤΟΜΑ  ΔΙΟΡΘΩΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ  ΦΑΝΤΑΣΙΑ  ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ - ΠΡΟΤΥΠΟ.
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 : ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΟΥ;
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΣΚΗΣΗ Εργαλείο για τη ζωή μας.
Ψυχολογία έφηβων Είμαι όμορφος; Είμαι άσχημος;
Πανελλήνιες, Άγχος και Οικογένεια
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
Α. Χατζηπαντελή MSc. PhD. Νοερή απεικόνιση τρόπος αντιµετώπισης προβληµάτων, ή γεγονότων µε τη σκέψη προτού αντιμετωπισθεί στην πραγµατικότητα.
Καταθλιψη Λύκειο Μεσοβουνίων
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΣΤΡΕΣΟΓΟΝΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
ΧΟΡΟΣ-ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΙ ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΙ. ΧΟΡΟΣ Ο χορός είναι μορφή καλλιτεχνικής και αθλητικής έκφρασης η οποία γενικά αναφέρεται στην κίνηση του σώματος, συνήθως.
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ. Συναίσθημα είναι μια κατάσταση εσωτερική, μια μοναχική εμπειρία του ατόμου.Υπάρχει λεκτική έκφραση του συναισθήματος και μη λεκτική.Οι συναισθηματικές.
TM KEΦΑΛΑΙΟ 5 ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΠΑΣΧΟΝΤΑ. Το φυσιολογικό και το παθολογικό άγχος Το φυσιολογικό άγχος είναι μία υγιής, φυσιολογική αντίδραση που.
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.
Παίρνω τον Έλεγχο: Βρίσκω το δρόμο μου αντιμετωπίζοντας την ανεργία
Ανδρέας-Νικόλαος Βλαχάκης, Ψυχολόγος, M.Sc.
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Επικοινωνία ….τι είναι;
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 24Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ Ε
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης.
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
Ετυμολογία Το άγχος προέρχεται ετυμολογικά από το ρήμα «άγχω» που σημαίνει αισθάνομαι πνιγμό. Πρόκειται για: Μια φυσιολογική αντίδραση σε έναν επικείμενο.
Γονείς και Πανελλήνιες Εξετάσεις
ΜΝΗΜΗ: ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Αποσυνδετικές διαταραχές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΕΜΕΝΕΓΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ ΔΕΜΕΝΕΓΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ

ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

Τι είναι το στρες των εξετάσεων και πώς βιώνεται από τους μαθητές Ποιες είναι οι πηγές του Ποια είναι τα συμπτώματα Αποτελεσματική διαχείριση και τεχνικές αντιμετώπισης του στρες των εξετάσεων Ο ρόλος των γονέων στη διαχείρισή του και στην ενδυνάμωση των μαθητών

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΤΡΕΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ? ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΤΡΕΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ? Όταν οι μαθητές στρεσάρονται για τις εξετάσεις, σημαίνει ότι πραγματικά ενδιαφέρονται για την απόδοσή τους Θετικό - αν αποτελεί ώθηση και κίνητρο για μελέτη και απόδοση Αρνητικό - αν ανησυχούν υπερβολικά και δεν αποδίδουν το καλύτερο

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΤΡΕΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ? ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΤΡΕΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ? αντίδραση του σώματος στις αλλαγές γύρω του αλλαγή της λειτουργίας του σώματος και της διάθεσης φυσιολογικό στη ζωή

Πωσ βιωνεται το στρεσ ? Οι μαθητές αισθάνονται εφίδρωση στις παλάμες τους Αισθάνονται την καρδιά τους να «πάει να σπάσει» Νιώθουν έναν κόμπο στο στομάχι Δυσκολεύονται να αναπνεύσουν

βιωνοντασ στρεσ Μαθαίνουμε να αποδεχόμαστε τις φυσικές αισθήσεις του στρες και να τις χαρακτηρίζουμε θετικά Αναγνωρίζουμε σε ποιο επίπεδο το στρες μας παρακινεί ή μας παραλύει Κατεβάζουμε το στρες σε διαχειρίσιμα επίπεδα

Τι είναι το στρες των εξετάσεων και πώς βιώνεται από τους μαθητές Ποιες είναι οι πηγές του Ποια είναι τα συμπτώματα Αποτελεσματική διαχείριση και τεχνικές αντιμετώπισης του στρες των εξετάσεων Ο ρόλος των γονέων στη διαχείρισή του και στην ενδυνάμωση των μαθητών

ΑΙΤΙΑ ΤΟΥ ΣΤΡΕΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ Εξωτερικά Αίτια Εσωτερικά Αίτια

ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ ΤΟΥ ΣΤΡΕΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ Υπερβολικές απαιτήσεις και προσδοκίες των άλλων Μεγάλη πίεση Ξαφνική απώλεια ή αλλαγή Κοινωνικές - συναισθηματικές συγκρούσεις την περίοδο των εξετάσεων Μεγάλες αλλαγές στην οικογένεια

ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ ΤΟΥ ΣΤΡΕΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ Τελειοθηρία Πολύ υψηλές προσδοκίες από τον εαυτό μας Μόνιμη ανησυχία ότι κάτι άσχημο θα συμβεί-απαισιοδοξία Αμφιβολία για τον εαυτό – Χαμηλή αυτοεκτίμηση

ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ ΤΟΥ ΣΤΡΕΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ Εξάρτηση από τη γνώμη των άλλων Κακή διαχείριση χρόνου Μη ρεαλιστικές πεποιθήσεις – ανέφικτοι στόχοι Ανταγωνισμός

ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΠΡΟΣΟΧΗ Έλλειψη Αυτοπεποίθησης Αρνητικές Σκέψεις

Τι είναι το στρες των εξετάσεων και πώς βιώνεται από τους μαθητές Ποιες είναι οι πηγές του Ποια είναι τα συμπτώματα Αποτελεσματική διαχείριση και τεχνικές αντιμετώπισης του στρες των εξετάσεων Ο ρόλος των γονέων στη διαχείρισή του και στην ενδυνάμωση των μαθητών

ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΤΡΕΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ Απόδοση Σωματικά Διανοητικά Συναισθημα-τικά

ΜΕΙΩΣΗ ΑΠΟΔΟΣΗΣ: Μπλοκάρισμα Δυσκολίες προσοχής και συγκέντρωσης Δυσκολία διαχείρισης χρόνου

ΜΕΙΩΣΗ ΑΠΟΔΟΣΗΣ: Δυσκολία συγκράτησης/επεξεργασίας νέων πληροφοριών Δυσκολία οργάνωσης πληροφοριών Δυσκολία συνδυασμού διαφορετικών πληροφοριών (ερωτήσεις κρίσεως)

σωματικα ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ: Έντονη κούραση – Αϋπνίες Αυξομείωση της όρεξης Πονοκέφαλος Θολή όραση Ζαλάδα – Ναυτία Μυικοί πόνοι

σωματικα ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ: Γαστρεντερικά προβλήματα Δερματοπάθειες Ταχυπαλμία Τρέμουλο Υπερβολική εφίδρωση Κρίσεις δύσπνοιας

ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ: Kαταστροφολογία Αρνητικές σκέψεις Xαμηλή αυτοπεποίθηση Eκνευρισμός, απαισιοδοξία

ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ: Aίσθηση πανικού Eλλειψη ενθουσιασμού Συχνά παράπονα Κατηγορίες στους άλλους

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ: Κακή διάθεση Ανησυχία – Κλάμα Στεναχώρια – «Πλάκωμα» Yπερευαισθησία

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ: Kοινωνική απόσυρση Aπώλεια ενδιαφέροντος/ κινήτρων Θυμός Αίσθημα υπερφόρτωσης

Τι είναι το στρες των εξετάσεων και πώς βιώνεται από τους μαθητές Ποιες είναι οι πηγές του Ποια είναι τα συμπτώματα Αποτελεσματική διαχείριση και τεχνικές αντιμετώπισης του στρες των εξετάσεων Ο ρόλος των γονέων στη διαχείρισή του και στην ενδυνάμωση των μαθητών

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΣΤΡΕΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ Ρεαλιστικές προσδοκίες απόδοσης Αντίσταση στις συγκρίσεις Διαχείριση των εξωτερικών πιέσεων Θετικές δηλώσεις και σκέψεις για τον εαυτό Σταμάτημα αρνητικής σκέψης

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΣΤΡΕΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ Σωστή διατροφή Αποφόρτιση μέσω φυσικής άσκησης Εκτόνωση μέσω ευχάριστων δραστηριοτήτων Προσοχή στο αλκοόλ και τους καφέδες

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΤΡΕΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ Επικέντρωση Εσωτερικός μονόλογος Ρεαλιστική ανάλυση της κατάστασης Οραματιστείτε και νικήστε τους φόβους σας

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΣΤΡΕΣ ΠΡΙΝ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Νοερή επανάληψη κύριων σημείων της μελέτης κάθε βράδυ Προετοιμασία σε πρακτικές λεπτομέρειες Μην κάνετε επανάληψη τελευταία στιγμή: δημιουργεί ένταση και στρες

ΟΡΓΑΝΩΣΤΕ ΣΩΣΤΑ ΤΟ ΧΩΡΟ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΑΣ Ευχάριστος χώρο μελέτης, με επαρκή φωτισμό, χωρίς έντονους ήχους ή διασπάσεις Συχνός αερισμός του δωματίου Βρείτε βολική θέση ώστε κεφάλι, λαιμός, ώμοι να είναι σε βολική ευθυγράμμιση, δημιουργώντας ένα κανάλι σωστής αναπνοής Αδειάστε το μυαλό από άλλες σκέψεις

ΔΟΚΙΜΑΣΤΕ διαφραγματικεσ αναπνοεσ Όταν αισθάνεσθε να σας κατακλύζει ένα κύμα πανικού, στρέψτε την προσοχή σας στη διαδικασία της αναπνοής Δοκιμάστε χαλαρωτικές αναπνοές

ΔΟΚΙΜΑΣΤΕ διαφραγματικεσ αναπνοεσ Ξεκινήστε με βαθιά εισπνοή, αργή εκπνοή Νιώστε τον αέρα να γεμίζει τα πνευμόνια σας Στην εκπνοή θεωρείστε ότι αποβάλλετε και το στρες Επικεντρώστε το νου στη θετική σκέψη « Μπορώ να απαντήσω στις ερωτήσεις» στην εκπνοή

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ Καλό πρωινό Οργανωθείτε και πάρτε μαζί τα απαραίτητα

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ Διαβάστε όλες τις ερωτήσεις/οδηγίες προσεκτικά Βεβαιωθείτε ότι καταλάβατε τι ζητάνε οι ερωτήσεις Οργανώστε το χρόνο για να σας φτάσει για κάθε ερώτηση

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ Αποφασίστε με ποια σειρά θα απαντήσετε τις ερωτήσεις - Η καλύτερη πρακτική είναι να ξεκινήσετε με αυτές για τις οποίες είστε σίγουροι Αν σας έρθουν σκέψεις ή ιδέες για κάποια άλλη ερώτηση, σημειώστε τις στο πρόχειρο

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ Αν νιώσετε συναισθήματα πανικού ή δυσκολία συγκέντρωσης δοκιμάστε χαλαρωτικές αναπνοές

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ Μην αναλώνεστε στο τι γράψατε - προετοιμάστε τον εαυτό σας για την επόμενη μέρα Τέλος, πολλοί θυμούνται κάτι που ήθελαν να είχαν γράψει - Αν δεν πήγατε καλά, δεν αλλάζει το παρελθόν- εκμεταλλευτείτε μελλοντικές ευκαιρίες για καλύτερες επιδόσεις

ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΣΤΡΕΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ… Αυτά που δε λειτουργούν είναι… Φάρμακα, αλκοόλ - δε λύνουν το πρόβλημα, μακροπρόθεσμα σας κάνουν να αισθάνεσθε χειρότερα Κάπνισμα - η χαλάρωση που προκαλεί διαρκεί λίγο Καφές, αναψυκτικά-η καφείνη διεγείρει μεν, αλλά προκαλεί ένταση και νευρικότητα - μειωμένη ικανότητα συγκέντρωσης και μελέτης

ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΣΤΡΕΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ… Αυτά που λειτουργούν είναι… Να είστε οργανωμένοι-χώρο, χρόνο, πρόγραμμα, σκέψη, συναίσθημα Να αναγνωρίζετε τα συμπτώματα του στρες στον εαυτό σας Βρείτε χρόνο για τον εαυτό σας Αλλάξτε τον εσωτερικό σας μονόλογο-αντί για αρνητικές, κάντε θετικές ή ρεαλιστικές δηλώσεις

Τι είναι το στρες των εξετάσεων και πώς βιώνεται από τους μαθητές Ποιες είναι οι πηγές του Ποια είναι τα συμπτώματα Αποτελεσματική διαχείριση και τεχνικές αντιμετώπισης του στρες των εξετάσεων Ο ρόλος των γονέων στη διαχείρισή του και στην ενδυνάμωση των μαθητών

ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΟΥΝ ΤΟ ΣΤΡΕΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ Να ενθαρρύνουν το παιδί να αποδώσει όσο καλύτερα γίνεται, αλλά χωρίς να το πιέσουν ή να το κάνουν να αισθανθεί ότι θα απογοητευθούν αν δεν τα πάει καλά Να είναι διαθέσιμοι να ακούσουν τις ανησυχίες και τους φόβους των παιδιών τους Να μη δίνουν συμβουλές που δεν είναι ρεαλιστικές ή δεν ανταποκρίνονται στην ανησυχία του παιδιού

ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΟΥΝ ΤΟ ΣΤΡΕΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ Μπορούν να χρησιμοποιήσουν ρεαλιστικές δηλώσεις για να τονώσουν την αυτοπεποίθηση του παιδιού τους αν δεν περάσεις τις εξετάσεις το μόνο που θα με στεναχωρήσει πραγματικά είναι ότι δε θα ανταμειφθείς για την προσπάθειά σου ο φόβος της αποτυχίας είναι φυσιολογικός ακόμα και αν δεν περάσεις δεν ήρθε η συντέλεια του κόσμου, υπάρχουν διάφορες άλλες επιλογές κάθε αποτυχία είναι μια ευκαιρία για να μάθουμε κάτι

ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΟΥΝ ΤΟ ΣΤΡΕΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ Όταν αισθάνεται στρες, να το προτρέψουν να κάνει κάτι ενεργητικό (πχ βόλτα) Να προσφέρουν τροφές που βοηθάνε στη χαλάρωση (πχ χλιαρό γάλα, χαμομήλι πριν τον ύπνο) και να αποφεύγουν τις διατροφικές παγίδες Αν είναι φανερό ότι το παιδί δεν θα πάει καλά, να το στηρίξουν, να υπενθυμίσουν ότι υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να προοδεύσει στη ζωή

ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΟΥΝ ΤΟ ΣΤΡΕΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ Να δείξουν ενδιαφέρον γι’ αυτά που κάνει Να δείξουν εμπιστοσύνη στις δυνάμεις του Να το ενθαρρύνουν να μιλήσει με καθηγητές για τρόπους μελέτης-επανάληψης και να επιλέξει αυτό που του ταιριάζει καλύτερα

Να διαμορφώσουν ήσυχο χώρο μελέτης Να δημιουργήσουν ήρεμο κλίμα ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΟΥΝ ΤΟ ΣΤΡΕΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ Να διαμορφώσουν ήσυχο χώρο μελέτης Να δημιουργήσουν ήρεμο κλίμα Να αποφεύγουν εντάσεις και τσακωμούς

Υπάρχει ζωή μετά τις εξετάσεις Και μη ξεχνατε... Υπάρχει ζωή μετά τις εξετάσεις

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ...