Το Κέντρο Υποστήριξης Γονέων παρουσιάζει

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ιστορία του Πέπε.
Advertisements

Επικοινωνία & συναισθηματική αγωγή στην οικογένεια
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Συνεργατική Διαχείριση Συγκρούσεων / Κρίσεων Γιάννης Ρουσσάκης.
«Τι είναι αυτό που σας εκπλήσσει περισσότερο στους ανθρώπους;»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Προσωπικές δεξιότητες
Γιατί να μελετούμε Ιστορία;
Αυτό το ΤΑΝΤΡΑ ήρθε από την Ινδία. Δεν πειράζει αν είσαι ή οχι προληπτικός, αξίζει ο κόπος να διαβάσεις...OK? Αυτό είναι ένα Tantra Totem Nepalese για.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
ΣΤΙΓΜΕΣ ΣΤΗ ΖΩΗ Υπάρχουν στιγμές στη ζωή, όταν σου λείπει κάποιος Τόσο πολύ, που θέλεις μόνο να τον πάρεις Απ’ τα όνειρά σου και να τον αγκαλιάσεις στην.
Δρόμος αρετής και δύναμης
Έχεις δύο επιλογές! από το
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Όταν οι άλλοι πέφτουν, εμείς μπορούμε να συνεχίσουμε να τρέχουμε ! Σημασία δεν έχει αν πέφτεις, Αλλά αν μπορείς να σηκωθείς και Να συνεχίσεις !
Γονιός : Ένα επάγγελμα χωρίς προετοιμασία Ειρήνη Κορδερά Ψυχολόγος - Παιδοψυχολόγος.
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Δραστηριότητα 12‘Σκέψου και Παρουσίασε τον Εαυτό σου’ Οδηγίες Συμπλήρωσε τα πεδία Ονειρεμένη Καριέρα Καριέρα ‘Όλα Καλά’ Μέτρια Καριέρα Υποχρεωτική Καριέρα.
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ!!!
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΙΟΜΕΤΟΧΟΥ Παρουσίαση: Μαρία Τσούντα
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Ο ΕΦΗΒΟΣ ΚΑΙ Ο «ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΑΛΛΟΣ»
 ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ  ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ  ΧΙΟΥΜΟΡ  ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ  ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΩΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΑΤΟΜΑ  ΔΙΟΡΘΩΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ  ΦΑΝΤΑΣΙΑ  ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ - ΠΡΟΤΥΠΟ.
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο Μίλα, μη φοβάσαι! Το υλικό είναι από την ιστοσελίδα
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα 11/10/2010 Μ. Μ. (MEd)
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
ΓΡΑΦΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Ά Τρίμηνο
ΤΑΚΤΙΚΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΣΤΟΝ ΕΞΩ ΚΟΣΜΟ 17 Ασίκη Ζωή / 1 ο Δημοτικό Σχολείο Ελευθερούπολης.
Το δικαιωμα ςτο παιχνιδι
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ UNICEF ΜΕ ΘΕΜΑ: “Να σας γνωρίσω τους φίλους μου, τα παιδιά του κόσμου” ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ: “ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ”
Τα 5 στάδια του πένθους Το 1969 η ψυχίατρος Kübler-Ross εισήγαγε για πρώτη φορά «τα 5 στάδια του πένθους». Τα στάδια αυτά αποτελούν τις υγιείς ψυχικές.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ Β ΕΠΙΠΕΔΟΥ-ΠΑΚΕ ΒΟΛΟΥ Κωνσταντίνα Ματσούκα, φιλόλογος.
Θετική Σκέψη “Σκέψου θετικά, και θετικά πράγματα θα συμβούν”
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Παίρνω τον Έλεγχο: Βρίσκω το δρόμο μου αντιμετωπίζοντας την ανεργία
Βιολογία Γυμνασίου.
«Ελπίδα Ζωής» Αγγελική Μπαβέλλα- Επιστημονικά Υπεύθυνη-ψυχολόγος
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
Των Αποστόλη Σαρρή & Γιάννη Στεργίου
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
Η Τριάδα Διαταραχών στον Αυτισμό
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Δραστηριότητα: η ιστορία του αστεριού
Πανελλήνια Ημέρα Κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Κατανοώντας τους φίλους Carol Grey The sixth sense II
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Γονείς και Πανελλήνιες Εξετάσεις
ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το Κέντρο Υποστήριξης Γονέων παρουσιάζει το θεραπευτικό παιχνίδι με το αυτιστικό παιδί

www.kyg.gr 2310 450 941 6940402054 Επίσης: YouTube - therapeutikopaixnidi

Πηγές www.autismcentre.org – SonRise www.horison.nl http://www.icdl.com/dirFloortime Greenspan, Wieder http://www.autism-programs.com Growing Minds –Steven Wertz

Ο αυτισμός έχει πολλές μορφές Οι άνθρωποι με αυτισμό δυσκολεύονται στην επεξεργασία ερεθισμάτων, γι’ αυτό έχουν Αισθητηριακή υπό- ή υπερευαισθησία Προβλήματα οργάνωσης Προβλήματα λόγου ‘Τελετές’, Διαφορετική κοινωνική κατανόηση Οι άνθρωποι με αυτισμό είναι πρώτ’ απ’ όλα άνθρωποι! Έχουν συναισθήματα όπως κάθε άνθρωπος και θέλουν επαφή, αλλά κάτω από τους δικούς τους όρους.

Πώς μπορούμε να κάνουμε επαφή με κάποιον για τον οποίον το καλύτερο που μπορεί να κάνει είναι να είναι στο δικό του κόσμο; Η απάντηση μας: Αποδοχή άνευ όρων Χωρίς να κρίνουμε Χωρίς προσδοκίες Τότε δημιουργείται ένα άνοιγμα για επαφή και προχωράμε μαζί.

Η εμπειρία μας δείχνει, ότι το αυτιστικό παιδί νιώθει έντονα αν το δεχόμαστε άνευ όρων. Μας πλησιάζει, όταν το αποδεχόμαστε άνευ όρων. Αποσύρεται από μας, όταν το (κατά)κρίνουμε.

Όταν δεν κρίνουμε και όταν δεν έχουμε προσδοκίες, δε σημαίνει ότι καθόμαστε με τα χέρια σταυρωμένα και ότι δεν θα βοηθήσουμε το παιδί να εξελιχθεί μπορούμε να κάνουμε τα πάντα για να το καλέσουμε να εξελιχθεί, αλλά χωρίς να ορίσουμε εμείς πώς θα πρέπει να είναι εκείνο.

Χαρά και εμπιστοσύνη….

Πώς μπορούμε να μην κρίνουμε, όταν ζούμε σε μια κοινωνία που κρίνει τα πάντα; Χρειάζεται να καταφέρουμε μια αλλαγή μέσα μας, για να μπορούμε να βοηθήσουμε το παιδί και τον εαυτό μας πραγματικά. «Όσο έχουμε θάρρος, έχουμε μέλλον»

Σκεφτείτε ότι … «Δεν υπάρχει ειρήνη προς τα έξω χωρίς ειρήνη από μέσα.» «Το χαμόγελό σου είναι μεταδοτικό.» «Ο κύριος κίνδυνος στη ζωή είναι το ότι παίρνουμε πιο πολλές προφυλάξεις, από ότι θα έπρεπε.» (Adler) «Αν το μοναδικό σου εργαλείο είναι ένα σφυρί, τότε κάθε πρόβλημα σου φαίνεται ένα καρφί.» (Abraham Maslow) «Κάθε λεπτό που κάνεις φασαρία για το παρελθόν, αφαιρείται από το μέλλον.» (‘Άγνωστο)

Η μέθοδος OPTION (όπσιον): Επιλέγουμε τα συναισθήματα και τις αντιδράσεις μας με βάση τις πεποιθήσεις μας!! Όλες οι πράξεις μας προέρχονται από (λειτουργικές ή μη λειτουργικές) πεποιθήσεις. Όταν συνειδητοποιήσουμε ποιες είναι οι πεποιθήσεις μας, μπορούμε να επιλέξουμε να παραμείνουμε σ’ αυτές ή να τις αλλάξουμε.

RATIONAL EMOTIVE THERAPY (RET) (Ellis, Beck): Οι σκέψεις μας προκαλούν τα συναισθήματά μας και στη συνέχεια τις αντιδράσεις μας. Μπορούμε να αλλάξουμε μη λειτουργικές σκέψεις, ώστε να γίνουν λειτουργικές.

Το θεραπευτικό παιχνίδι είναι στοργικό και αποτελεσματικό Στοργικό Χωρίς κρίση, γεμάτο ελπίδα και εμπιστοσύνη, παιχνιδιάρικο και χαλαρό. Αποτελεσματικό Όταν δημιουργούμε τη δυνατότητα για ένα παιδί να κάνει επαφή μαζί μας, τότε έχουμε την καλύτερη ευκαιρία για μάθηση.

Τεχνικές για να κάνουμε επαφή Οπτική επαφή Εκφραστικότητα Joining-συμμετοχή Έλεγχος Οι τεχνικές είναι πιο αποτελεσματικές, όταν προέρχονται από αποδοχή άνευ όρων και εμπιστοσύνη.

Οπτική επαφή Η οπτική επαφή έχει πολλά πλεονεκτήματα 1. Μας κάνει να νιώθουμε πιο δεμένοι 2. Το παιδί μαθαίνει περισσότερο όταν μας κοιτάει 3. Το παιδί βλέπει περισσότερο το τι κάνουμε εμείς με το πρόσωπό μας – εκφράσεις, λόγο, συναισθήματα ….

Εκφραστικότητα Είναι σημαντικό να δώσουμε ερεθίσματα στα παιδιά για να επικεντρώσουν την προσοχή τους σε ανθρώπους, ώστε να αρχίζουν να μαθαίνουν ειδικά από ανθρώπους. Η εκφραστικότητα μας δεν είναι απαραίτητα υπερβολικά ζωηρή, αλλά πάντα συντονισμένη στο παιδί.

Έλεγχος Έχοντας τον έλεγχο, το παιδί με αυτισμό, του δίνετε τη δυνατότητα να δημιουργήσει έναν κόσμο, που έχει σημασία και που είναι κατανοητός για εκείνο. Όταν δίνουμε τον έλεγχο στο παιδί, μπορεί και ανοίγεται για μας. Όταν το παιδί ανοίγεται περισσότερο και η επαφή είναι σταθερή, μπορεί να μάθει να μας υπολογίζει.

Joining- συμμετοχή Αν ένα παιδί με αυτισμό δε μπορεί να κάνει επαφή μαζί μας, μπορούμε να συμμετέχουμε σ’ αυτό που κάνει εκείνο. Είναι μια ιδιαίτερη εμπειρία να πάμε στον κόσμο του αυτιστικού παιδιού, όσο παράξενο και να μας φαίνεται. Άνευ όρων: «Όπου βρίσκεσαι εσύ, εκεί βρίσκομαι κι εγώ!» Όταν συμμετέχουμε μαζί με το παιδί, βιώνοντας αυτό που βιώνει, μας μαθαίνει πολύ για τον ιδιαίτερο κόσμο του.

Όταν συμμετέχουμε μαζί με το παιδί, σχεδόν πάντα δημιουργείται επαφή. Όταν έχουμε επαφή, μπορούμε στη συνέχεια να δουλέψουμε τους στόχους μας. Συμμετέχοντας, δεν ενισχύουμε τη στερεοτυπική συμπεριφορά, αλλά αντιθέτως τη μειώνουμε και εστιάζεται το παιδί σε μας. Το παιδί αισθάνεται ότι το καταλαβαίνουμε και μπορεί να σταματήσει τις τελετές του σταδιακά.

Κοιτάξτε επίσης: http://www. youtube. com/watch Κοιτάξτε επίσης: http://www.youtube.com/watch?v=fZ3xNZPsK7Y&feature=related

Η μάθηση Όταν υπάρχει επαφή, μπορούμε να δουλέψουμε την εξέλιξη και τη μάθηση. Στο θεραπευτικό παιχνίδι μαθαίνουμε τα παιδιά πρώτ’ απ’ όλα την αγάπη για δεξιότητες. Αυτό γίνεται μόνο αν δεν υπάρχει πίεση. Όταν καλούμε ένα παιδί για μάθηση, το κάνει επειδή το θέλει το ίδιο. Όταν δεχόμαστε την άρνησή του, θα μπορεί να μας δείξει περισσότερη συνεργασία.

Τα παιδιά με αυτισμό λένε πολλές φορές ‘όχι’. Να μην βλέπουμε την άρνηση σαν μια προσωπική απόρριψη. Αν μπορούμε να είμαστε χαλαροί απέναντι στην άρνησή του, τότε υπάρχουν περισσότερες δυνατότητες να συνεργαστεί τελικά.

Η μάθηση γίνεται πιο γρήγορη, όταν το παιδί έχει κίνητρο. Έτσι συνδυάζουμε τους στόχους με τα κίνητρα του παιδιού. «Όποιος γελάει πιο πολύ, μαθαίνει περισσότερο» John Cleese

πάρει ένα μικρό αρκουδάκι, μαθαίνει να το ζητήσει και (http://www.youtube.com/watch?v=iQtIVeA4BfQ&feature=related) Η Χαρούλα θέλει πολύ να πάρει ένα μικρό αρκουδάκι, μαθαίνει να το ζητήσει και να απαντήσει σε ερωτήσεις.

Οι στόχοι καλύπτουν όλους τους τομείς: Επαφή, κοινωνικότητα Λόγος Νοητική εξέλιξη Κινητική εξέλιξη Συμβολικό παιχνίδι Κοινωνικές δεξιότητες Διάρκεια προσοχής κλπ

Τι κάνουμε με ανεπιθύμητη συμπεριφορά; Ανεπιθύμητη συμπεριφορά θεωρείται μια συμπεριφορά που έχουμε στόχο να αλλάξουμε. Συμμετέχουμε μαζί με το παιδί και την κάνουμε ένα επιτρεπτό και χαρούμενο, κοινωνικό παιχνίδι. Δεν αντιδράμε καθόλου.

Το δωμάτιο παιχνιδιού Είναι ένας χώρος χωρίς άσκοπα ερεθίσματα Εδώ το παιδί μπορεί να πάρει όλο τον έλεγχο Το παιδί βιώνει κοινωνικότητα και επαφή Είναι ένα ήρεμο, αγαπημένο μέρος του σπιτιού

Γονείς Οι γονείς μπορούν να εφαρμόσουν το θεραπευτικό παιχνίδι στο σπίτι και να πάρουν την ευθύνη οι ίδιοι για την οικογένεια τους και για το παιδί τους. Το Κέντρο Υποστήριξης Γονέων διοργανώνει μαθήματα σε γονείς και προσφέρει υποστήριξη για να εφαρμόσουν το θεραπευτικό παιχνίδι.

Χαρά και αγάπη Για τους γονείς είναι μια μοναδική εμπειρία να βιώσουν το παιδί τους χωρίς κρίση, χαλαρά, χωρίς ‘πρέπει’. Υπάρχει τόση χαρά, τόση επαφή, τόση αμοιβαιότητα, τόση αγάπη. Το παιδί δείχνει μια χαρούμενη πλευρά που οι γονείς δε γνώριζαν, οι συμπεριφορές που ονομάσαμε ‘αυτιστικές’ μειώνονται και εκτός δωματίου. Βλέπουμε ότι τα αυτιστικά παιδιά μπορούν να επικοινωνούν, να μιλάνε, να ζητούν, να χαίρονται μαζί με έναν άνθρωπο, να προτιμάνε ένα φίλο.

Εθελοντές Οι γονείς μπορούν να κάνουν το πρόγραμμα ακόμα πιο αποτελεσματικό, όταν καλούν εθελοντές. Είναι σημαντικό να νιώθουμε ότι δεν είμαστε μόνοι. Πάντα υπάρχει βοήθεια αν τη ζητάμε. Η χαρά και ο ενθουσιασμός είναι μεγαλύτερα όταν υπάρχει μια ομάδα ανθρώπων γύρω από το παιδί. Εθελοντές μπορούν να στηρίζουν την προσπάθεια των γονιών και να δημιουργούν ελεύθερο χρόνο για αυτούς.

Στήριξη Το Κέντρο Υποστήριξης Γονέων συμμετέχει και στηρίζει κάθε προσπάθεια μιας οικογένειας να παίζει θεραπευτικά με το παιδί της. Υπάρχουν διάφορα προγράμματα: ατομικά και ομαδικά, εντατικά και μακροχρόνια.

Τα αποτελέσματα των παιδιών είναι ποικίλα: Περισσότερη επαφή Περισσότερο λόγο Περισσότερη νοητική εξέλιξη Καλύτερη αισθητηριακή επεξεργασία Καλύτερη συναισθηματική επεξεργασία Περισσότερη χαρά στο κοινωνικό περιβάλλον Περισσότερη κοινωνική κατανόηση Καλύτερη κινητικότητα Ένα πιο χαλαρό και χαρούμενο παιδί

Αυτή η παρουσίαση φτιάχτηκε από την Μαρέικε Στέεμαν-Κοκκαλίδου Εξελικτική ψυχολόγος, παν. Άμστερνταμ Υπεύθυνη του Κέντρου Υποστήριξης Γονέων Ιανουάριος 2010