Ζ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΜΕΣΟΥ (ΚΒ)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΑΧΝΙΔΙΑ
Advertisements

“Σταγόνες ζωής, Ιστορίες για το βιβλίο του ΕΝΟ”
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Παρουσίαση από τους μαθητές της 5Α Τάξης Anna Thomas Οι απόψεις των παιδιών και των δασκάλων για τη σχολική στολή.
Ευρωπαϊκό Δίκτυο Σχολείων Προαγωγής Υγείας
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Γ΄ Δημοτικό Μακεδονίτισσας «Στυλιανός Λένας» Λευκωσία
Δημοτικά Σχολεία: Εθνάρχη Μακαρίου Γ΄ και Αγίων Αναργύρων Λάρνακα
Β΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΞΥΛΟΦΑΓΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
25ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Α1 - Α
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
<< EY AΓΩΝΙΖΕΣΘΑΙ>>
Ειδική Θεματική Δραστηριότητα Τμήμα Βπ– Τομέα Πληροφορικής 1 ου ΕΠΑΛ Λιβαδειάς Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Αθανασίου Παρασκευή ΠΕ19/ Σκίτσος Δημήτριος ΠΕ.
ΘΕΜΑ: ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Θέμα: Προαγωγή της δημιουργικότητας και της καινοτομίας.
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ -πληροφορώ»
2 ο ΓΕΛ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ’’Η μεγαλύτερη Κερά του κόσμου είναι η Τέχνη.’’ Κ. Καβάφης.
Δημοτικό Σχολείο Πέγειας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα 11/10/2010 Μ. Μ. (MEd)
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΟΛΟΥ
Δημοτικό Σχολείο Αγ. Ιωάννου Χρυσοστόμου Ε΄ Λακατάμειας
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Ιστορίας
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΠΡΟΕΔΡΙΑ 1 η Ιουλίου - 31 Δεκεμβρίου 2012 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΗ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 1 Σεμινάρια Φεβρουαρίου 2012.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΠΟ ΠΑΙΔΙΑ (ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ/ΠΡΟΪΟΝ/0311/22) Έρευνα για αξιολόγηση λογισμικού Engino KidCAD για τη χρήση του.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Αισθητικές παρεμβάσεις στο χώρο του σχολείου 1 ο Γυμνάσιο Πετρούπολης Σχολικό έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Άλμπουμ φωτογραφιών Αισθητική παρέμβαση στο Αθλητικό Γυμνάσιο Πόμπιας, Ν. Ηρακλείου Κρήτης, Ευαγγελία Αγγελάκη, ΠΕ08.
Αθήνα, Νοέμβριος 2011 Το ηλεκτρο-δωμάτιο: ένα διαδραστικό παιχνίδι για τον ηλεκτρισμό Μαρίνα Τομαρά MEd, Εκπαιδευτικός, Φυσικός Ραδιοηλεκτρολόγος,
Ο Φοίβος και η Αθηνά ταξιδεύουν στην Ευρώπη!! 14 ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών Τάξη: Στ΄1 Υπεύθυνη Δασκάλα: Ευτυχία Καλογερά Σχολικό έτος:
«Ευρώπη, ποδόσφαιρο, κι ελευθερία» Φιλοσοφία διδακτικής πρακτικής (γιατί το ποδόσφαιρο;) Η αγάπη των μαθητών σε αυτό το ομαδικό παιχνίδι αποτελεί έναυσμα.
Η αξιοποίηση των tablets στη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Αυτονομία Σχολικών Μονάδων στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα
Περιγραφή Εκπαιδευτικός, ενόψει του Σαββατοκύριακου, έχει μεταβεί στο νησί όπου είναι η μόνιμη κατοικία του. Τη Δευτέρα, τηλεφωνεί στο Διευθυντή και του.
Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα “eTwinning”
Γυμνάσιο Ν. Περάμου Διεύθυνση Δυτικής Αττικής Σχολικό έτος:
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
1ο Γυμνάσιο Μάνδρας Πρόγραμμα αγωγής σταδιοδρομίας
Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Ιστορίας
SILK 40 ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου ΤΑΞΗ Α’.
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1 ο Νηπιαγωγείο Οβρυάς
1 ο Νηπιαγωγείο Κάτω Αχαΐας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ζ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΜΕΣΟΥ (ΚΒ) Εικαστικές Παρεμβάσεις Θέματα: Αθλήματα Παιδιά και περιστέρια Διευθύνουσα: Γιάννα Λιασίδου - Γεωργίου Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Χρυστάλλα Κυριάκου Σχολική χρονιά: 2011-2012

Το σκεπτικό Η αισθητική αναβάθμιση του σχολικού χώρου με εικαστικές παρεμβάσεις αποτελούσε μια από τις δράσεις που εισηγήθηκαν μαθητές και εκπαιδευτικοί με στόχο τη δημιουργία ενός πιο ευχάριστου σχολικού περιβάλλοντος. Οι τοίχοι του σχολείου αποτελούσαν τις μη εργάσιμες ώρες στόχο των εξωσχολικών οι οποίοι επανειλημμένα έγραφαν συνθήματα καταστρέφοντας έτσι την εικόνα του σχολικού χώρου. Οι ζωγραφικές παρεμβάσεις στους τοίχους θεωρήθηκαν καλή ιδέα για την αλλαγή αυτής της άσχημης εικόνας και για τη δημιουργία ενός καλαίσθητου περιβάλλοντος.

Επιλογή χώρου Επιλογή θέματος Αποφασίστηκε αρχικά να γίνουν ζωγραφιές στους τοίχους του διαδρόμου, επειδή είναι καλυμμένοι και από εκεί περνούν τα παιδιά καθημερινά. Επιλογή θέματος Το θέμα «αθλήματα» προέκυψε από τα ενδιαφέροντα των παιδιών, αφού ο αθλητισμός αποτελεί μέρος της ζωής τους. Τα περισσότερα απ’ αυτά ασχολούνται με τον αθλητισμό όχι μόνο στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, αλλά και στον ελεύθερό τους χρόνο.

Τα αθλήματα που εισηγήθηκαν τα παιδιά ήταν πολλά Τα αθλήματα που εισηγήθηκαν τα παιδιά ήταν πολλά. Το ποδόσφαιρο όμως κυριάρχησε στις προτιμήσεις τους. Για την ύπαρξη θεματικής ενότητας αποφασίστηκε να αποτυπωθούν στους τοίχους αθλήματα που σχετίζονται με μπάλα όπως το ποδόσφαιρο, η χειροσφαίριση, η αντισφαίριση, η καλαθόσφαιρα και η πετόσφαιρα.

Τρόπος εργασίας Τα παιδιά εργάστηκαν ομαδικά στο μάθημα της Τέχνης για να σχεδιάσουν τις φιγούρες των αθλητών πάνω σε μεγάλα χαρτόνια. Κάποια παιδιά ξάπλωσαν στα χαρτόνια και αναπαρέστησαν τους αθλητές σε κίνηση, ενώ τα υπόλοιπα παιδιά σχεδίασαν το περίγραμμά τους. Έπειτα έκοψαν τις χάρτινες φιγούρες και τις μετέφεραν στους τοίχους όπου θα γίνονταν οι τοιχογραφίες, για να σχεδιάσουν το περίγραμμα των αθλητών.

Κυρίαρχο σημείο σε κάθε έργο είναι η φιγούρα του/των αθλητή/τών με την μπάλα, ενώ το φόντο χωρίστηκε σε σχήματα που ζωγραφίστηκαν με έντονα καθαρά χρώματα. Τα έντονα χρώματα σε συνδυασμό με τις φιγούρες σε κίνηση εκπέμπουν αίσθηση ζωντάνιας σε ένα χώρο που προηγουμένως θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μουντός.

Κάποια παιδιά εξέφρασαν την άποψη για ρεαλιστική απόδοση των έργων, σε αντίθεση με άλλα που ήθελαν πιο αφαιρετικές ζωγραφιές. Τελικά οι φιγούρες και γενικά ολόκληρες οι ζωγραφιές προτιμήθηκε να είναι μη ρεαλιστικές, απλοποιημένες, χωρίς λεπτομέρειες, γιατί αυτό αποτελούσε εικαστική προτίμηση της πλειοψηφίας. Επίσης η συγκεκριμένη επιλογή εξυπηρετεί και τον πιο κάτω πρακτικό σκοπό: Η διόρθωσή τους, σε περίπτωση ανεπιθύμητων παρεμβάσεων ή σε περίπτωση φθοράς τους από το χρόνο, θα είναι πιο εύκολη.

Το εικαστικό έργο «Παιδιά και περιστέρια» δεν εξυπηρετεί μόνο τον εξωραϊσμό του χώρου, αλλά συνάμα έχει ως στόχο να στείλει και κάποια μηνύματα. Επιλογή χώρου Για τη συγκεκριμένη εικαστική παρέμβαση επιλέγηκαν οι μεγάλοι τοίχοι στο προαύλιο του σχολείου, όπου συχνάζουν τα παιδιά το διάλειμμα και γίνονται οι σχολικές συγκεντρώσεις.

Επιλογή θέματος Στα πλαίσια της προσπάθειας του σχολείου για υλοποίηση του υπό έμφαση στόχου της σχολικής χρονιάς 2011-2012 «Η Κύπρος στην Ευρώπη» τα παιδιά εμπλάκηκαν σε προγραμματισμένες δραστηριότητες και ασχολήθηκαν, μεταξύ άλλων, με ποικίλα ζητήματα που αφορούν την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το θέμα «Παιδιά και περιστέρια» προέκυψε από τους στόχους της ΕΕ και συγκεκριμένα από το στόχο που αναφέρεται στην προαγωγή της ειρήνης.

Και σε αυτό το έργο δεν υπάρχουν περιττές λεπτομέρειες Και σε αυτό το έργο δεν υπάρχουν περιττές λεπτομέρειες. Οι φιγούρες των παιδιών και τα περιστέρια αποκτούν βαρύτητα μέσα στην όλη σύνθεση, προβάλλοντας έναν συμβολικό χαρακτήρα.

Στην πρώτη τοιχογραφία τα παιδιά κυνηγούν τα περιστέρια που αποτελούν σύμβολο της ειρήνης. Με άλλα λόγια όλα τα παιδιά επιθυμούν έναν κόσμο ειρηνικό.

Στη δεύτερη τοιχογραφία πέντε παιδιά κυνηγούν τα μπαλόνια που κρατούν τα περιστέρια. Τα περιστέρια φέρνουν το μήνυμα της ειρήνης, της αγάπης, της ισότητας, της συνεργασίας και του σεβασμού. Τα παιδιά του σχολείου εισηγήθηκαν να γραφτούν οι συγκεκριμένες λέξεις στα μπαλόνια επηρεασμένα από τους στόχους της ΕE που αναφέρονται στην προαγωγή της ειρήνης, καθώς και άλλων αξιών της όπως η συνεργασία, η ισότητα και ο αμοιβαίος σεβασμός μεταξύ των λαών.

O αριθμός των παιδιών είναι επίσης συμβολικός

Κάθε τοιχογραφία μπορεί να αποτελέσει ξεχωριστό έργο ή και μέρος μεγαλύτερου έργου.

Για την ολοκλήρωση των εικαστικών παρεμβάσεων εργάστηκαν με μεγάλη προθυμία και ενθουσιασμό παιδιά των Δ΄, Ε΄ και Στ΄ τάξεων του σχολείου. Τα έργα ζωγραφίστηκαν αποκλειστικά σε εργάσιμο χρόνο στα πλαίσια του μαθήματος της Τέχνης. Υλικά Για τις ζωγραφιές χρησιμοποιήθηκαν ακρυλικές πλαστικές μπογιές εξωτερικού χώρου. Τα χρώματα των μπογιών επιλέχθηκαν από παιδιά.

Στάση εξωσχολικών Κατά τη διάρκεια εξέλιξης των εικαστικών έργων δυστυχώς έγιναν μερικές φορές καταστροφικές παρεμβάσεις από εξωσχολικούς, οι οποίες απογοήτευαν και στεναχωρούσαν τους μαθητές. Οι παραβατικές αυτές συμπεριφορές είχαν επίσης ως συνέπεια την καθυστέρηση υλοποίησης της όλης προσπάθειας. Μετά την ολοκλήρωση των τοιχογραφιών οι ανεπιθύμητες παρεμβάσεις περιορίστηκαν στο ελάχιστο.