ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Στέλιος Αδάμου Β.Δ. Πέτρος Πατσιάς Β.Δ. Πέτρος Πατσιάς Β.Δ.
Αξιολόγηση 1.Η αξιολόγηση αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. 2.Όταν λέμε γενικά αξιολόγηση στο σχολικό χώρο, εννοούμε κυρίως τη μέτρηση και τη βαθμολογία της επίδοσης των μαθητών για ένα καθορισμένο χρονικό διάστημα. 3.Η έμφαση της αξιολόγησης της επίτευξης των στόχων της φυσικής αγωγής βρίσκεται στην πολυδιάστατη βελτίωση του μαθητή. 4.Η αξιολόγηση πρέπει να γίνεται από τους διδάσκοντες ώστε να εκτιμάται η πρόοδος των μαθητών και να επαναπροσδιορίζονται οι στρατηγικές και τα περιεχόμενα του μαθήματος
1.Να βασίζεται στους εκπαιδευτικούς στόχους και όχι σε ασήμαντους κανονισμούς και μεθοδεύσεις. 2.Να είναι ποιοτική και αξιοκρατική. 3.Πρέπει να έχει άμεση σχέση με το σύγχρονο κοινωνικό γίγνεσθαι και να προετοιμάζει τους μαθητές για την ζωή μετά το σχολείο. 4.Πρέπει να δίνεται με βάση τους βαθμούς που μαζεύει ο μαθητής στο τετράμηνο και να αντικατοπτρίζει την πρόοδο η οποία πρέπει να επικυρώνει τους στόχους και σκοπούς του μαθήματος 5.Να βασίζεται σε ικανό αριθμό παρακολουθήσεων του μαθητή. Βασικές αρχές αξιολόγησης
Πρόοδος που πραγματοποιείται σε ορισμένο χρονικό διάστημα Η ενεργός και θετική συμμετοχή στο μάθημα Η στάση του μαθητή απέναντι στη φυσική αγωγή, στην άσκηση για την υγεία και τον αθλητισμό. Η αξιολόγηση των μαθητών γίνεται με τα εξής κριτήρια:
Οι κυριότεροι λόγοι που προτείνεται η πρόοδος των μαθητών ως κριτήριο αξιολόγησης είναι: Η ατομική βελτίωση που προκύπτει ως αποτέλεσμα της άσκησης βοηθά τους μαθητές να κατανοήσουν τα οφέλη της άσκησης και πως τελικά συμβάλλει η άσκηση στην προαγωγή της υγείας τους. Βαθμός προόδου (αξιολόγηση ατομικής βελτίωσης)
Ο εκπαιδευτικός δικαιούται να αποτιμά με βαθμούς μόνο το αποτέλεσμα, που προέκυψε ως επίδραση του δικού του έργου στην ανάπτυξη του παιδιού.
Ο κάθε μαθητής κρίνεται και συγκρίνεται με τον εαυτό του και όχι με τους συμμαθητές του. Αναλυτικότερα ο κάθε μαθητής προσπαθεί να βελτιωθεί και σε αυτό μόνο κρίνεται και εξετάζεται ανεξάρτητα εάν η βελτίωση και η επίδοση των συμμαθητών του είναι μεγαλύτερη ή μικρότερη. Ο κάθε μαθητής είναι μια ξεχωριστή, μοναδική και ανεπανάληπτη προσωπικότητα.
Τελική βαθμολογία για το Γυμνάσιο Πρόοδος = 50% (10 μονάδες) Συμμετοχή = 30% (6 μονάδες) Στάση του μαθητή απέναντι στη φυσική αγωγή και τον αθλητισμό = 20% (4 μονάδες) Αντικείμενα τετραμήνου 30% Φυσικές ικανότητες 20%
Αντικείμενα τετραμήνου Όλα τα παρακάτω αντικείμενα κρίνονται με την παρατήρηση του εκπαιδευτικού Κλασσικός αθλητισμός Πετοσφαίριση Καλαθοσφαίριση Χειροσφαίριση Ποδόσφαιρο Γυμναστική Χοροί
Φυσικές ικανότητες Όλα τα παρακάτω αντικείμενα κρίνονται με πρακτικές δοκιμασίες Αερόβια ικανότητα Μυϊκή δύναμη Ευκαμψία Ταχύτητα
Ο τύπος που δίδεται παρακάτω βοηθά στην αποτίμηση της προόδου σε ποσοστά (Τελική μέτρηση-αρχική μέτρηση)*100 άριστη τιμή-αρχική μέτρηση Αρχική μέτρηση = η πρώτη επίδοση του μαθητή Τελική μέτρηση = η τελευταία επίδοση του μαθητή Άριστη τιμή =δίδεται μια επίδοση που να είναι άπιαστη από τους μαθητές Τα δευτερόλεπτα αναγάγονται στο 100 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: Αερόβιο τεστ 1609μ Αρχική μέτρηση = 9,75 Τελική μέτρηση = 9,21 Άριστη τιμή = 5 (9,21 - 9,75)* ,75 Πρόοδος 11,36%
Τελικός βαθμός προόδου 0% = 1 1% - 5% = 2 6% - 10% = 3 11%+ = 4
Συμμετοχή Παρουσία σημειώνεται όταν ο μαθητής συμμετέχει κανονικά σε όλη τη διάρκεια του μαθήματος. Απουσία μπορεί να είναι όταν ο μαθητής: o Απουσιάζει όλη μέρα από το σχολείο o Είναι στο σχολείο αλλά δεν συμμετέχει στο μάθημα o Δεν ολοκληρώνει όλο το μάθημα γιατί δηλώνει οποιοδήποτε κόλλημα.
Το κριτήριο συμμετοχής εκφράζεται σε ποσοστιαίες μονάδες που υπολογίζονται σύμφωνα με τον παρακάτω τύπο: Για την ανεύρεση της βαθμολογίας συμμετοχής που προκύπτει από το ποσοστό συμμετοχής χρησιμοποιείται ο πίνακας 1.1. που επισυνάπτω.
Παράδειγμα Ώρες τετραμήνου = 55 Παρουσίες = 50 Απουσίες = 5 Το 90% αντιστοιχεί στο βαθμό 6. Δηλαδή για την συμμετοχή πήρε 6 με άριστα το 6.
Συμμετοχή (%) Βαθμός συμμετοχής
Η στάση του μαθητή απέναντι στη φυσική αγωγή, στην άσκηση για την υγεία και τον αθλητισμό Το κριτήριο αυτό, σε σχέση με τα προηγούμενα είναι περισσότερο σύνθετο. Αναφέρεται κυρίως στην πρακτική σχέση του μαθητή με τις δραστηριότητες της φυσικής αγωγής και του αθλητισμού.
Η στάση του μαθητή απέναντι στο αντικείμενο είναι θετική… όταν ο μαθητής ασχολείται συστηματικά με εξωσχολικές αθλητικές δραστηριότητες. όταν ο μαθητής αγαπά και αποδέχεται ως τρόπο ζωής την άσκηση – άθληση. όταν ο μαθητής αναπτύσσει τη κινητική έξη, που αποτελεί προϋπόθεση για τη δια βίου άσκηση-άθληση όταν ο μαθητής συμμετέχει με το σχολείο στις αγωνιστικές του υποχρεώσεις.
Όταν ο μαθητής συμμετέχει με το σχολείο του στις διάφορες ενδοσχολικές δραστηριότητες. Portfolio