ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΙΚΡΟΟΜΑΔΑΣ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΝ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΙΤΛΟΣ ΜΙΚΡΟΟΜΑΔΑΣ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Σχ. Έτοσ 2013-2014
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΘΩΜΑΣ ΖΗΚΟΣ, ΠΕ 01 ΤΣΙΛΙΚΗ ΖΩΗ ΠΕ 16
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ Η θρησκευτική μουσική σηματοδοτεί ανά τους αιώνες ένα μεγάλο κύκλο δημιουργημάτων υψηλής μουσικής τέχνης. Οι μουσικές συνθέσεις επωνύμων και ανωνύμων δημιουργών για το Θεό και ειδικότερα για το πρόσωπο του Χριστού, της Παναγίας και των Αγίων, αποτελούν για αιώνες ένα μέσο λατρείας του ανθρώπου, μια αφορμή πνευματικής ενδοσκόπησης και προσευχής.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΚΟΠΟΣ Να έλθουν οι μαθητές σε επαφή με μουσικά έργα που έχουν πηγή έμπνευσής τους πρόσωπα και γεγονότα της Αγίας Γραφής και που αναδεικνύουν μέσα από το μουσικό λόγο την πνευματική σχέση της ανθρώπινης ψυχής με το Θεό.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΕΘΟΔΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΘΕΙ Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να ερευνήσουν, να ανακαλύψουν, να συγκρίνουν και να επεξεργαστούν πληροφορίες όπως επίσης να καλλιεργήσουν τη φαντασία τους, το συναίσθημά τους, το ομαδικό πνεύμα και τη συνεργασία. Θα ακολουθηθούν διάφορες μορφές μάθησης όπως η ενεργητική και βιωματική μάθηση .
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Η ανάπτυξη του θρησκευτικού συναισθήματος των μαθητών-τριών μέσα από την ερμηνευτική προσέγγιση έργων θρησκευτικής μουσικής. Η εξοικείωση των μαθητών με διάφορα είδη θρησκευτικής μουσικής έκφρασης. Η ανάπτυξη δεξιοτήτων μουσικής έκφρασης μέσα από το τραγούδι κατά την ερμηνεία ενός θρησκευτικού τραγουδιού. Η ανάπτυξη ακουστικών δεξιοτήτων κατά την ακρόαση ενός μουσικού έργου και αναγνώρισης μορφών μουσικής έκφρασης Η ανάπτυξη της κριτικής επεξεργασίας και κριτικής σκέψης
ΜΑθημα – εισαγωγικΟ στιΣ 3 ΤΑξειΣ του ΓυμνασΙου. ΜΑθημα – εισαγωγικΟ στιΣ 3 ΤΑξειΣ του ΓυμνασΙου. Γνωριμία και εξοικείωση των μαθητών με θρησκευτικά χορωδιακά τραγούδια του διεθνούς μουσικού ρεπερτορίου που ερμήνευσε η Χορωδία του σχολείου μας το 2006 στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας με αφορμή την παρουσίαση της συναυλίας Τραγούδια Προσευχής για χορωδία όμοιων φωνών – μικτή χορωδία, 2 αφηγητές και μικρό ενόργανο σύνολο. http://gympeir.uom.gr/xorodia/index.html
Τα παιδιά μέσα από την Ιστοσελίδα της Χορωδίας μας είχαν τη δυνατότητα να ακούσουν τα 13 μουσικά αποσπάσματα και να επιλέξουν ένα τραγούδι. Στη συνέχεια είχαν την ευκαιρία να συνδεθούν με το μουσικό κανάλι της Χορωδίας, να παρακολουθήσουν το βίντεο του τραγουδιού, να μελετήσουν τις πληροφορίες που υπάρχουν κάτω από κάθε βίντεο (σχετικά με το συνθέτη και το περιεχόμενο του τραγουδιού) και να τις παρουσιάσουν στην τάξη. https://www.youtube.com/user/esumgr
http://peirpamakmusiclessons.wordpress.com/δημιουργικές εργασίες Μια σημαντική δραστηριότητα κατά τη διάρκεια της ακρόασης, είναι τα παιδιά να φανταστούν μια εικόνα, να περιγράψουν ένα συναίσθημα και να διατυπώσουν γραπτώς το μήνυμα του τραγουδιού που επέλεξαν. http://peirpamakmusiclessons.wordpress.com/δημιουργικές εργασίες