«Ίδρυμα και παιδική προστασία στην Ελλάδα σήμερα»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Ίδρυμα Κοινωνικής Εργασίας – Χατζηπατέρειο Κ.Α.Σ.Π.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
1 ERASMUS ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ Νέο ευρωπαϊκό πρόγραμμα κινητικότητας επιχειρηματιών Λευκωσία, 2011 ERASMUS ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ.
Μαθητής με π.ο. στο σχολείο μας. Τα κομμάτια του πάζλ.
Όταν χρειαζόμαστε βοήθεια,
Από την διεκπεραίωση στη θεραπεία Η εμπειρία της μετάβασης από τους ατομικούς ρόλους των ειδικών στην δυναμική της Διεπιστημονικής Ομάδας στο Ελληνικο.
Βιώσιμη Επιχειρηματικότητα στην Αθήνα
Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Διεύθυνσης Π.Ε. Ανατ. Θεσσαλονίκης
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
Ενημερωτική Εκδήλωση στο πλαίσιο υλοποίησης του Έργου: «Τοπικό Σχέδιο Δήμου Ηλιούπολης για την Κοινωνική Ένταξη Ευάλωτων Ομάδων» Ενημερωτική Ημερίδα Ωφελουμένων.
Δημοτικός Οργανισμός Υγείας & Κοινωνικών Θεμάτων Δήμου Βόλου Δίκτυο Εθελοντών Κοινωνικής Προσφοράς του Δ.Ο.Υ.Κ “ Volo”
ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΜΨΥ ΒΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΨΥ
6η ΜαρΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
από αρχείο Αικατερίνης Χαλβαντζάκου
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΩΡΙΑ SOS ΕΛΛΑΔΟΣ
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥΣ.
Η ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
1.2 Οικογενειακή αγωγή Σκοπός της οικογενειακής αγωγής
160 ΧΡΟΝΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ Φιλοξενία Οικοτρόφων Φιλοξενoύνται: Αγόρια και κορίτσια σχολικής ηλικίας σωματικώς αρτιμελή και νοητικώς υγιή Παρέχονται:
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΑΘΗΝΩΝ « Ανήλικοι σε υψηλό κίνδυνο – Ευθύνη όλων » 8 Απριλίου 2009 «Η ΠΡΑΓΜΑΤΟΓΝΩΜΟΣΥΝΗ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗ.
Λίγα λόγια για την ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ «Αλφιτόπωλις» Τίτλος έργου: «Παραγωγή και Εμπορία Τοπικών προϊόντων και προώθησής τους μέσω του Θεματικού Εναλλακτικού.
Σχολικός Εκφοβισμός Τι είναι σχολικός εκφοβισμός;
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
Σεπτέμβριος 2007  έναρξη άτυπης λειτουργίας Μάιος 2009  θεσμοθέτηση (ΦΕΚ 1349/τ.Β΄/ )
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
Μητρικός Θηλασμός Υποστήριξη μητέρας προς μητέρα
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού
Ποιο φόβο αγάπησες πάλι;
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ:ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Ε’ ΕΞΑΜΗΝΟ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ :ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ-ΠΑΙΔΙΟΥ.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΓΕΝΙΚΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ, Γ.Ν.Π. «Π. & Α. ΚΥΡΙΑΚΟΥ»
Διεπιστημονική Προσέγγιση της Παιδικής Σεξουαλικής Κακοποίησης Αθηνά Σπανάκη – Κοχιαδάκη Ιατρός, Βιοπαθολόγος Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Δήμου Ηρακλείου.
Η Ψυχιατρική Κλινική του Αιγινητείου Νοσοκομείου υπήρξε πάντα πρωτοπόρα στην εισαγωγή των νέων Ψυχιατρικών Θεραπευτικών μεθόδων στην Ελλάδα αλλά και στην.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ Σειρά παραδόσεων Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Τηλ.:
28ο Πανελλήνιο Συνέδριο AIDS
ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΒΟΗΘΕΙΑΣ arsisathina.
Διοικητική Πρακτική 3ο μάθημα
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης:
Η αιτιολογία της εξάρτησης
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΒΙΑ Project:βία και παραβατικότητα (LA VITA E BELLA)
Ενότητα 1.2 «Οικογενειακή αγωγή».
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ.
ΘΕΜΑ: ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΤΖΟΓΟ
Αποσυνδετικές διαταραχές
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Ίδρυμα και παιδική προστασία στην Ελλάδα σήμερα» Το Ίδρυμα «ΜΕΛΙΣΣΑ» «Ίδρυμα και παιδική προστασία στην Ελλάδα σήμερα» Ορφανοτροφείο Βόλου

Τι είναι η «Μέλισσα» Πρόκειται για μια Στέγη Παιδικής και Εφηβικής Προστασίας που δραστηριοποιείται αδιαλείπτως από το 1921. Σήμερα ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου φιλοξενεί παιδιά από 4 έως 18 ετών, τα οποία βρίσκονται σε κίνδυνο. Παιδιά που έχουν υποστεί διάφορες μορφές κακοποίησης (παραμέληση, σωματική, συναισθηματική ή σεξουαλική).

Πως αισθάνεται ένα παιδί που έχει μόλις απομακρυνθεί από την οικογένεια του; Φόβο Σύγχυση Ανασφάλεια Εξάντληση Ενοχές

Πως αισθάνεται ένα παιδί όταν έρχεται στη «Μέλισσα» «Ξένο» Άγχος Αβεβαιότητα Μοναξιά και θλίψη Παραίτηση Απειλή «Ξερίζωμα» Θυμό

Ποια είναι συνήθως η αυτοεικόνα ενός παιδιού που απομακρύνεται από την οικογένεια του; Χαμηλή αυτοεκτίμηση Αίσθηση ότι δεν αξίζει να αγαπηθεί Διαφορετικότητα Μειονεξία Ανικανότητα

Ποιες άμυνες ενεργοποιούνται συνήθως Άρνηση Απώθηση Εξιδανίκευση της οικογένειας τους Θυμός

Τι απαλύνει τον πόνο ενός παιδιού κατά τη διάρκεια της απομάκρυνσης από την οικογένεια του Η παρέμβαση των κοινωνικών υπηρεσιών Η κατάλληλη προετοιμασία του παιδιού και της οικογένειας Οι διακριτοί ρόλοι των προσώπων που εμπλέκονται στην απομάκρυνση του παιδιού Η διαρκής συνεργασία της «Μέλισσας» με τους εμπλεκόμενους φορείς μετά την εισαγωγή και σε όλη τη διάρκεια της φιλοξενίας του στη «Μέλισσα» Η διασφάλιση μιας συνέχειας στην προσωπική ιστορία του παιδιού

Γιατί είναι τόσο σημαντική η προετοιμασία του παιδιού Για την καλή προσαρμογή του παιδιού στη «Μέλισσα» Για την εξασφάλιση της καλύτερης δυνατής συνεργασίας με τους γονείς Στην αντίθετη περίπτωση το παιδί βιώνει πολύ βίαια και τραυματικά τον αποχωρισμό από την οικογένεια του.

Η φροντίδα της «Μέλισσας» Κάλυψη των αναγκών του παιδιού (βιολογικές, ιατρικές, εκπαιδευτικές, κοινωνικές, ψυχοσυναισθηματικές) Ασφαλές και προστατευμένο περιβάλλον Συνεργασία με τους γονείς, τα αδέρφια και το ευρύτερο συγγενικό περιβάλλον των παιδιών, όπου αυτό είναι δυνατό Ψυχολογική υποστήριξη και ψυχοθεραπευτική παρέμβαση Δημιουργία εξατομικευμένου πλάνου για κάθε παιδί - αποϊδρυματισμός Δημιουργία ενός υποστηρικτικού δικτύου εθελοντών γύρω από το κάθε παιδί Προετοιμασία για την ενηλικίωση Υποστήριξη μετά την ενηλικίωση Προοπτική φιλοξενίας - αναδοχής

Το 2007 δημιουργήθηκε πλαίσιο για τη λειτουργία προγράμματος φιλοξενιών αναδοχής στο Ίδρυμα «Μέλισσα» με σταθερή επιστημονική και διεισδυτική παρακολούθηση. H τακτική αυτή της «Μέλισσας» εντάσσεται στην υποχρέωση όλων των φορέων αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας με βάση το άρθρο 14 του Π. Δ. 337/1993 να λειτουργούν προγράμματα αποϊδρυματοποίησης

Στόχος η αποϊδρυματοποίηση, η ομαλή ψυχοκοινωνική ανάπτυξη και η επιτυχής κοινωνική ένταξη των παιδιών, μέσω -της αποκλειστικής φροντίδας του παιδιού, -της εμπειρίας της οικογενειακής ζωής.

Οι προϋποθέσεις της αναδοχή (Π. Δ. 86/2009-Φ. Ε. Κ Οι προϋποθέσεις της αναδοχή (Π.Δ. 86/2009-Φ.Ε.Κ. 114/Α’/16-07-2009): οι ανάδοχοι γονείς: α) να πληρούν τα όρια ηλικίας (από 30 ως 60 ετών), β) να έχουν καλή ψυχική, διανοητική και σωματική υγεία, γ) να μην έχουν καταδικαστεί για αδικήματα σχετικά με γονική μέριμνα, δ) να έχουν αποδεδειγμένα τη δυνατότητα να καλύψουν τα βασικά έξοδα και καταβάλλοντας προσωπική φροντίδα, ε) να ζουν μόνιμα στο Νομό Θεσσαλονίκης, στ) να έχουν πραγματικό ενδιαφέρον για τη φροντίδα του παιδιού, ζ) να είναι αποφασισμένοι με σταθερότητα και συνέπεια στη στάση τους.

Διαδικασία: Πρώτη τηλεφωνική επαφή. Κατ’ οίκoν επίσκεψη. Σύσκεψη της επιστημονικής. Προετοιμασία του επιλεγμένου παιδιού από την ψυχολόγο. Έγκριση της αναδοχής φιλοξενίας από το Δ.Σ. του Ιδρύματος. Ενημέρωση και προετοιμασία της οικογένειας του παιδιού.

Παρακολούθηση της σχέσης από την επιστημονική ομάδα. Σχετικά με τους ανάδοχους: Εβδομαδιαίες τηλεφωνικές επικοινωνίες, Συναντήσεις στο χώρο του φορέα (περίπου ανά δίμηνο), Έκτακτες συναντήσεις για επείγοντα περιστατικά, Επισκέψεις στο σπίτι των αναδόχων, Εξαμηνιαίες Ομαδικές συναντήσεις με όλους τους ανάδοχους. Σχετικά με τα παιδιά: Υποστήριξη από την ψυχολόγο και από τις κοινωνικές λειτουργούς. Σχετικά με την οικογένεια: Παρακολούθηση, υποστήριξη και ενίσχυση της σχέσης της οικογένειας με το παιδί.

Συμπέρασμα: Η αναδοχή δεν τελειώνει στην τοποθέτηση του παιδιού. Χρειάζεται συνεχή υποστήριξη και εποπτεία μέχρι το τέλος. Η αναδοχή δεν είναι υιοθεσία. Υποχρέωση των αναδόχων να αποδεχτούν την καταγωγή του παιδιού και να μην αποκλείσουν την οικογένεια του. Η αναδοχή δεν είναι πανάκεια για κάθε παιδί που ζει σε ένα ίδρυμα. Για φορείς παιδικής προστασίας όπως η «Μέλισσα» με μικρή εμπειρία στην αναδοχή, απαιτείται δικτύωση και εποπτεία από εξειδικευμένους και έμπειρους επαγγελματίες του χώρου.

Συμπερασματικά, η «Μέλισσα» αποτελεί ένα «θεραπευτικό» πλαίσιο για παιδιά που έχουν υποστεί διάφορες μορφές κακοποίησης. Οι σχέσεις που αναπτύσσουν, τα πρότυπα που αποκτούν, οι ευκαιρίες κοινωνικοποίησης που τους παρέχονται μέσα από στοχευμένες δράσεις, η ενδυνάμωση της προσωπικότητας τους, οι νέοι τρόποι διαχείρισης εντάσεων και θυμού συμβάλλουν σημαντικά στην επανόρθωση των τραυματικών τους εμπειριών.

Ευχαριστούμε