Εκπαιδευτικός Καβάζης Γιώργος. Τάξη: Ε – ΣΤ Διάρκεια: Νοέμβριος 2011 – Μάιος 2012 Αριθμός μαθητών/τριών: 18.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ. ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ Φρόντιζε να επιλέγεις για τις μετακινήσεις σου, όταν είναι δυνατό, την πεζοπορία, το ποδήλατο ή τα μέσα.
Advertisements

Ας διοργανώσουμε ένα πάρτι...
“ The European teenagers between culinary tradition and fast food ”
Ενεργεια.
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Νομισματικό Μουσείο της ΣΤ’ τάξης. Σκοποί Γνωστικοί Να γνωρίσουν τα παιδιά την έννοια του μουσείου και τη σπουδαιότητα του για τον πολίτη και το κοινωνικό.
Εκστρατεία ενημέρωσης για την εξοικονόμηση ενέργειας.
Λουκία Τζελέπη - Τμήμα Γ5
ΑΝΤΡΕΑΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ Μ1Α2
Το Πράσινο Σπίτι.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Φύση :Mια φίλη ζητά βοήθεια
Εγκεκριμένο Θεματικό Δίκτυο Π.Ε. του ΥΠ.Ε.Π.Θ. με αρχή λειτουργίας το 2003 Επανέγκριση λειτουργίας Δικτύου το Σκοπός του Δικτύου Το Δίκτυο.
Άνοιξη Η άνοιξη είναι η εποχή που η φύση ξαναγεννιέται. Τα φυτά ανθίζουν, τα ζώα ζευγαρώνουν. Ο καιρός είναι ηλιόλουστος και ζεστός. Άνοιξη έχουμε τον.
1 Μια διδακτική πρόταση για τις εκπαιδευτικές επισκέψεις ΘΕΜΑ ΠΡΟΟΔΟΥ.
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας ΣΤ τάξης 3ου Δ.Σ. Νάξου,
Ε ν έ ρ γ ε ι α.
Τρόποι Εξοικονόμησης Ενέργειας
«Τρόποι εξοικονόμησης
ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΜΑ : Η αυλή μας χώρος μόρφωσης, παιχνιδιού, δημιουργίας.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Πώς μπορείτε να την καταπολεμήσετε; EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Κλιματική αλλαγή.
ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΑ ΚΤΗΡΙΑ
Project Β’ Λυκείου Καταναλώνω Έξυπνα στο σπίτι.
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
Ecodriving-Οικολογικά αυτοκίνητα
ΤΟ ΔΩΔΕΚΑΘΕΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΘΑΣΟ 1o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑΣΟΥ
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
14Ο Δημοτικό Σχολείο Ιλίου. Ε΄ Τάξη
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
 Στο σχολείο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την βιομάζα ως καύσιμο για παραγωγή ηλεκτρισμού και θερμότητας,καύσης. Το μόνο που χρειάζεται είναι να αντικαταστήσουμε.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Ερευνητικη εργαςια Α’ τετραμηνου Β’ γενικου λυκειου Νιγριτας : «Εναλλακτικες πηγες ενεργειας και εξοικονομηςη ςτο ςχολειο μας» Θέμα ενασχόλησης:
ΠΑΣΧΑΛΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΛΛΑ ΡΑΦΑΗΛ ΛΑΤΣΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ Tρόποι εξοικονόμησης ενέργειας.
Εξοικονόμηση Ηλεκτρικής Ενέργειας
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Οι μαθητές της Ε’ δημοτικού εργάστηκαν ….. για το καλό του πλανήτη μας! Ο πλανήτης κινδυνεύει… πρέπει να δράσουμε!!!
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
«Η πράξη σου μετράει, ανεξάρτητα πόσο μικρή είναι. Σκέψου πριν ενεργήσεις»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Σεμιναριο 9 σεπτεμβριου 2014
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Υπάρχει λύση;.
ΕΚΠΟΜΠΗ CO 2 ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ε΄ τάξη Εκπ/ός : Κανάτας Ευάγγελος Comenius Project “Creating Sustainable Schools”
Οι φάροι μας ενώνουν! 14 ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου.
Ελιά: από το δέντρο στο…πιάτο μας Υπεύθυνη προγράμματος: Ζερβού Σοφία Τμήμα: Γ2 Δημοτικό Σχολείο Λακκίου Λέρου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΜΠΕΛΙ: ΑΠΟ ΤΟN ΔΙΟΝΥΣΟ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ!!! ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΑΚΚΙΟΥ ΛΕΡΟΥ ΤΜΗΜΑ Δ2 Υπεύθυνη προγράμματος :
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
Κυνήγι θησαυρού με θέμα τις υγιεινές συνήθειες
Παρουσίαση προγράμματος Τ4Ε «Ταξιδεύουμε στην Ευρώπη»
Παρουσίαση προγράμματος Τ4Ε «Ταξιδεύουμε στην Ευρώπη»
ΦΕ13: ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
Το περιβάλλον και οι γύρω μου: Ενδιαφέρομαι-Ενεργώ-Ευαισθητοποιώ
Πολίτη Τριανταφυλλιά 1ο ΔΣ Ελευθερούπολης
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης 11ου Γ/σίου
ΟΙ 4 ΕΠΟΧΕΣ.
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
«Η χώρα με τους παράξενους ανθρώπους»
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Περιβαλλοντική εκπαίδευση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εκπαιδευτικός Καβάζης Γιώργος

Τάξη: Ε – ΣΤ Διάρκεια: Νοέμβριος 2011 – Μάιος 2012 Αριθμός μαθητών/τριών: 18

• Να μάθουν τα παιδιά να συνεργάζονται. • Να εξοικειωθούν οι μαθητές με την έννοια της επιστημονικής έρευνας και να προτείνουν λύσεις. • Να γνωρίσουν την αλληλεπιδραστική σχέση ανάμεσα στις ανθρώπινες δραστηριότητες και το περιβάλλον. • Να διαμορφώσουν φιλική στάση προς το περιβάλλον. • Να προβληματιστούν για το ενεργειακό πρόβλημα του πλανήτη. • Να διαπιστώσουν το πεπερασμένο των ενεργειακών πόρων και την ανάγκη ορθολογικής διαχείρισής τους. • Να εξοικειωθούν με τις καινούριες έννοιες (φυσικοί πόροι, ανανεώσιμες πηγές).

•Ερευνώ κι Ανακαλύπτω. (Σύνδεση με τα αντίστοιχα κεφάλαια που αφορούν την ενέργεια). •Γλώσσα. (Γραπτή έκφραση, σύνταξη φυλλαδίου οδηγιών για την ορθολογική διαχείριση της ενέργειας). •Μαθηματικά. (Επεξεργασία & ανάλυση αριθμητικών δεδομένων που μπορεί να προκύψουν από έρευνες). •Ιστορία. (Ιστορικά στοιχεία για την προέλευση των πηγών ενέργειας, υγρό πυρ, πόλεμοι και εντάσεις για τον έλεγχο των ενεργειακών πηγών). •Γεωγραφία. (Εντοπισμός των πετρελαιοπαραγωγών περιοχών του κόσμου, γεωγραφικά και γεωπολιτικά στοιχεία των περιοχών αυτών, διαδρομή αγωγών πετρελαίου – φυσικού αερίου). •Οικονομία κι Εγώ. (Ενέργεια και οικονομία, παγκόσμιοι κλυδωνισμοί εξ αιτίας των τιμών του πετρελαίου). •Πληροφορική. (Επεξεργασία δεδομένων, αναζήτηση πληροφοριών, παρουσίαση αποτελεσμάτων). •Ξένη Γλώσσα. (Αναζήτηση πληροφοριών από ξένες πηγές). •Λαογραφία. (Ενεργειακές μηχανές – ανεμόμυλοι, υδρόμυλοι).

1 Η ΦΑΣΗ: Συγκρότηση Περιβαλλοντικής Ομάδας Ρόλοι :  καταγραφέας (αναλαμβάνει την υποχρέωση να καταγράφει τις λεπτομέρειες της κάθε δράσης)  φωτογράφος (φωτογραφίζει στιγμιότυπα από τις δράσεις μας)  ρεπόρτερ (παίρνει συνεντεύξεις από παιδιά και κατοίκους του χωριού)  εικονογράφοι (ζωγραφίζουν θέματα σχετικά με την εκστρατεία μας)  συλλέκτες, κατασκευαστές κλπ.

ΧΡΟΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΟΜΑΔΑΣ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙ ΣΜΟΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΦΙΣΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟΥ ΦΥΛΛΑΔΙΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ ΜΑΡΤΙΟΣ ΑΠΡΙΛΙΟΣ ΜΑΙΟΣ ΙΟΥΝΙΟΣ 2 Η ΦΑΣΗ : Καθορισμός χρονοδιαγράμματος

Μεθοδολογία Οι μέθοδοι που χρησιμοποιήσαμε παρουσίαζε ποικιλία ανάλογα με τις ανάγκες του αντικειμένου που προσεγγίζαμε. Η βάση μας ήταν η μέθοδος του project και οι διάφορες τεχνικές που χρησιμοποιήσαμε ήταν : Ιδεοθύελλα – Ασκήσεις ελεύθερου συνειρμού: Στην έκφραση και καταγραφή των απόψεων σχετικά με το πρόβλημα της ενέργειας. Συζήτηση : Για την ανάλυση των απόψεων και την εξαγωγή συμπερασμάτων Συνέντευξη : Για τη συλλογή στοιχείων Έρευνα : Για την καταγραφή των ενεργοβόρων πηγών του σχολείου μας Παιχνίδια ρόλων και δραματοποίηση : Αποτέλεσαν τη βάση του θεατρικού που δημιουργήσαμε Καλλιτεχνική δημιουργία : Δημιουργία Αφίσας Ακόμα χρησιμοποιήθηκαν και άλλες μέθοδοι ανάλογα με τις ανάγκες του προγράμματος Μετωπική διδασκαλία – επίδειξη : Χρησιμοποιήθηκε κυρίως στην παρουσίαση του παγκόσμιου προβλήματος της ενέργειας Ομαδοσυνεργατική : Για την σύνταξη των φυλλαδίων, τη δημιουργία των ενημερωτικών φυλλαδίων, των κατασκευών.

3 Η ΦΑΣΗ : υλοποίηση Προετοιμασία Η προετοιμασία αναφέρθηκε πιο πριν. Επιπλέον : • Υπήρξε προσαρμογή του προγράμματος στις απαιτήσεις του διεθνούς δικτύου • Δημιουργήθηκαν συνεργασίες με άλλα σχολεία Υλικά • Εργαστήριο πληροφορικής • Εργαστήριο φυσικής • Κασετόφωνο • Υλικά ζωγραφικής

Πηγές ενέργειας Άνθρακας

Πηγές ενέργειας Πετρέλαιο

Πηγές ενέργειας Φυσικό αέριο

Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας Ήλιος

Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας Άνεμος

Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας Νερό

Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας Βιομάζα

ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ •Να μην αφήνουμε ανοιχτά τα φώτα την ημέρα. Σπαταλάμε ρεύμα χωρίς να το χρειαζόμαστε. •Όταν την άνοιξη ζεσταινόμαστε από το καλοριφέρ αντί να ανοίγουμε τα παράθυρα μπορούμε να χαμηλώνουμε το καλοριφέρ. Γιατί να σπαταλάμε πετρέλαιο για να ζεστάνουμε την αυλή; •Να μην αφήνουμε ανοιχτή την τηλεόραση όταν δεν την παρακολουθούμε. •Να τραβούμε τις κουρτίνες για α μπαίνει φως. Το χειμώνα εκτός από ξεκούραστο φως έρχεται και η θερμότητα κι έτσι δε χρειάζεται να δουλέψει πολύ το καλοριφέρ για να ζεσταθεί το σπίτι. •Να βάλουμε μονώσεις στα παράθυρα. Δε χάνουμε ζέστη το χειμώνα ούτε έρχεται το καλοκαίρι ο καύσωνας στο σπίτι μας. •Να χρησιμοποιούμε ηλεκτρονικές λάμπες. Μπορεί να κοστίζουν περισσότερο από τις κοινές είναι όμως φτηνότερες γιατί έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και καταναλώνουν λιγότερο ρεύμα. •Να ρυθμίζουμε τον καυστήρα το Φθινόπωρο. Καίει λιγότερο πετρέλαιο και παράγει λιγότερα καυσαέρια •Να μην χρησιμοποιούμε το πλυντήριο για λίγα ρούχα. Και ρεύμα ξοδεύουμε και νερό σπαταλούμε. Μπορούμε να πλύνουμε περισσότερα ρούχα μ ’ αυτά που ξοδέψαμε. •Να μην αφήνουμε ανοιχτή την πόρτα του ψυγείου ούτε να βάζουμε μέσα ζεστά φαγητά. Μπαίνει μέσα ζέστη και το ψυγείο δουλεύει εντονότερα. •Να χρησιμοποιούμε το κατάλληλο μάτι της κουζίνας για κάθε περίπτωση. Για ένα καφέ ας μην ανάψουμε το μεγάλο μάτι. Καφέ θα ψήσουμε. Δε θα βράσουμε φασολάδα. ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ •Όταν σταματούμε το αυτοκίνητο έστω και για λίγο να σβήνουμε τη μηχανή. Καίμε λιγότερο καύσιμο και παράγουμε λιγότερο καυσαέριο. •Να οδηγούμε χωρίς απότομες επιταχύνσεις και φρεναρίσματα. Η σωστή ταχύτητα είναι και η οικονομικότερη για τα καύσιμα. •Για μικρές μετακινήσεις να προτιμάμε τα πόδια. Κάνουμε οικονομία, δεν παράγουμε καύσιμα και κάνουμε και καλό στην υγεία μας. •Να χρησιμοποιούμε τα λεωφορεία. Μετακινούμαστε περισσότερα άτομα με τα ίδιας καύσιμα, ανταμώνουμε με φίλους και δεν έχουμε πρόβλημα στο παρκάρισμα. •Να ελέγχουμε τη μηχανή και τον αέρα των ελαστικών του αυτοκινήτου μας. Ας το βοηθήσουμε να δουλέψει πιο ξεκούραστα για να κάψει λιγότερο καύσιμο. •Να αποφεύγουμε τις σχάρες και τις αποσκευές στην οροφή του αυτοκινήτου. Αυξάνουν το μέτωπο του αυτοκινήτου και μεγαλώνει η αντίσταση του αέρα. Το αυτοκίνητο ζορίζεται και καίει περισσότερο καύσιμο. •Μην ανοίγετε τα παράθυρα όταν οδηγείτε σε μακρινό ταξίδι. Ο αέρας που μπαίνει στο αυτοκίνητο πηγαίνει στο πίσω παρμπρίζ το οποίο λειτουργεί σαν αλεξίπτωτο, φρενάροντας το αυτοκίνητο.

4 Η ΦΑΣΗ : Εκστρατεία ενημέρωσης Παρουσίαση

 Επιτεύχθηκαν οι περισσότεροι στόχοι του προγράμματος  Τροποποιήθηκαν συμπεριφορές σχετικά με την εξοικονόμηση της ενέργειας  Υπήρξε καθολική συμμετοχή των μαθητών και οι μαθητές χάρηκαν τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα  Το πρόγραμμα έγινε αποδεκτό από την τοπική κοινωνία

 Περισσότερα για το πρόγραμμα στην ιστοσελίδα  school.wikispaces.com/ENERGY+PROJECT