 το ICT (Information Communication Technology) είναι μια περιοχή όπου μπορεί να υπάρξει βία και εκφοβισμός  ευρύς προβληματισμός για τους κινδύνους.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΟΜΑΔΑ: LOOKING THROUGH
Advertisements

Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Ντία Γερμανού, Δασκάλα ΙΒ΄Δημοτικό Σχολείο Πάφου.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Μαρία Κουφέλου Μαρία Παυλή Θάλεια Τσουκαρέλλη Όλγα Δουγραματζή
Η σχολική βία και ο εκφοβισμός (Bullying)
6η ΜαρΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying)
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
O σχολικός εκφοβισμός Ανοιχτοί Ορίζοντες.
Παρακίνηση σε αυτοκτονία 2.Ψυχολογική πίεση λόγω φημών-διαδόσεων
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
RESPECT DIVERSITY ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟ ΑΙΝΙΓΜΑ ΝΩΝΤΑΣ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ
«Λέμε ΟΧΙ στο σχολικό εκφοβισμό»
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Σχολικός Εκφοβισμός Τι ακριβώς είναι ; Πώς αντιμετωπίζεται από το θύμα ; Πώς αντιμετωπίζεται από τον παρατηρητή ;
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
Βασιλική Παλαπέρη Μαριέττα Ματζαβέλα
Επιμελήθηκαν οι: Αλέξανδρος Π. Βλαδίμηρος Ε. Νίκος Π.
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Cyberbullying και ασφαλής χρήση
Σχολικός Εκφοβισμός/Bullying
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΒΙΑ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ (CYBERBULLYING)
Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλ. bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας,
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Α τάξη Καλφαγιάννειου Γυμνασίου Φίλιας Βιωματικές Δράσεις.
CYBER BULLYING.
Θέμα project : Cyberbullying
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
BULLYING Μάριος Κρασσάς Ειρήνη Τσατσαλμά Νίκη Κατιδενιού Σπύρος Τούμπας Αντωνία Βασιλείου Β’ τάξη Γυμνασίου.
Μια εργασία του Νικόλα Ρώσση, Φάνη Κουσσουρή και του ‘Ιωνα Καπράλου ΄΄Τα κρούσματα σχολικού εκφοβισμού αυξάνονται ραγδαία στη χώρα μας. Εκεί δε που το.
ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: RAINBOW TEAM ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ: ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ (BULLYING)
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟ BULLYING ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΣΗΜΑΚΗΣ ΗΛΙΑΣ ΑΡΓΥΡΑΚΗΣ ΣΠΥΡΟΣ ΑΡΑΒΑΝΗΣ ΑΝΝΑ ΓΚΙΝΗ ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΜΠΑΡΔΗ Β3.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Ονομα ομαδασ: ‘’NUMBER 2’’
Σχολικός Εκφοβισμός.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Project Όνομα: Μαρία – Ηλέκτρα Γοντσιτοπούλου Τάξη: Β’1
TROLL GAMERS ΘΕΜΑ: Ο ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Ε4 ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ η βία δεν είναι μαγκιά.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ PROJECT
Εκφοβισμός είναι δυνατό να συμβεί μέσω του Διαδικτύου και περιλαμβάνει εσκεμμένη, επαναλαμβανόμενη και εχθρική συμπεριφορά απέναντι σε άτομο ή ομάδα ατόμων.
Σχολικός εκφοβισμός Σε όλο τον κόσμο.
Διαδικτυακός Εκφοβισμός (Cyberbullying)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

 το ICT (Information Communication Technology) είναι μια περιοχή όπου μπορεί να υπάρξει βία και εκφοβισμός  ευρύς προβληματισμός για τους κινδύνους που μπορεί να προκύψουν από τον εικονικό κόσμο του ICT  Αγωνία ότι πολλά παιδιά και ενήλικες δεν γνωρίζουν τους βασικούς κανόνες ασφάλειας στοΔιαδίκτυο.

 τι είναι,  ποιά η συχνότητα του  τι μπορούμε να κάνουμε για αυτό.

 “Πρόκειται για τι χρήση , κινητής τηλεφωνίας, μηνυμάτων μέσω κινητού, video clip, φωτογραφιών και προσωπικών ιστοσελίδων ως μια επαναλαμβανόμενη και σκόπιμη εχθρική συμπεριφορά με στόχο να προκληθεί βλάβη σε έναν ή περισσότερα πρόσωπα.”

 διαδικτιακή παρακολούθηση, παρενόχληση, υποτιμητικοί χαρακτηρισμοί,  αποκλεισμός, πειράγματα κ ενοχλητικά σχόλια στο πρόσωπο κάποιου,  απειλές για σωματικής βίας ή θάνατο προς κάποιο άτομο ή την οικογένειά του,  προσβλητικά ή ντροπιαστικά σχόλια στην ιστοσελίδα κάποιου,  επαναλαμβανόμενα απειλητικά μηνύματα.

 23,420 παιδιά στην Ευρώπη ηλικίας 9-16 ετών  5% αναφέρουν θύματα του φαινομένου μια φορά την εβδομάδα ή περισσότερο, 4% μια φορά ή δυο το μήνα, 81% ποτέ  Ο Διαδικτιακός Εκφοβισμός είναι λιγότερο διαδεδομένος από το παραδοσιακό εκφοβισμό ή την θυματοποίηση  Μικρές διαφορές φύλου

 Περισσότερο σύνηθες σε σελίδες κοινωνικής δικτίωσης ή μέσω μηνύματων  Λιγότερο κοινό σε παράθυρα συνομιλίας, ιστοσελίδες με παιχνίδια, εμαιλ

 32% πολύ αναστατωμένοι,  25% αρκετά,  31% λίγο,  13% καθόλου

 2215 Φινλανδοί έφηβοι ηλικίας  4,8% θύματα διαδικτύου, 7,4% εκφοβιστές, 5,4% εκφοβιστές και θύματα  Λιγότερο συχνό από το παραδοσιακό bullying ή την θυματοποίηση  Τα παραδοσιακά θύματα κατέληξαν να γίνουν και θύματα στο διαδίκτυο, οι θύτες και θύτες στο διαδίκτυο.Η παραδοσιακή κατάσταση θύματος- θύτη, συσχετίζεται με όλες τις ομάδες θυμάτων-θυτών στο διαδίκτιο

 Τα ευρήματα αυτά επιβεβαιώνονται και από άλλες έρευνες (Smith et al, 2008; Ybarra & Mitchell, 2004) που υποδεικνύουν σχέση ανάμεσα στο φαινόμενο εντός και εκτός διαδικτύου

 ο Sourander και συν., επιβεβαίωσαν την υπόθεση αυτή ανάμεσα στα κορίτσια αλλά όχι ανάμεσα στα αγόρια. Πρότειναν οτι τα κορίτσια που είναι εκφοβιστές στο διαδίκτιο είναι πιο αδύναμα σωματικά από αυτά που προσπαθούν να εκφοβίσουν για αυτό χρησιμοποιούν την ανωνυμότητα του διαδικτύου για να πάρουν εκδίκηση

 Ένα στα 4 θύματα αναφέρουν αίσθημα ανασφάλειας,  βιώνουν ψυχοσωματικά προβλήματα όπως πονοκέφαλοι, επαναλαμβανόμενοι πόνοι στην κοιλιά, αϋπνίες,  εμφάνιζουν δυσκολίες στις σχέσεις με τους συνομηλίκους

 Εκφοβιστές ένιωθαν αίσθημα ανασφάλειας στο σχολειό και έλλειψης υποστήριξης από τους δασκάλους,  ανάφεραν αυξημένα περιστατικά πονοκεφάλων,  εκδήλωσαν προβλήματα συμπεριφοράς, υπερκινητικότητα και συχνή χρήση καπνού και ουσιών, χαμηλά επίπεδα προκοινωνικής συμπεριφοράς

 Όσοι είναι και εκφοβιστές αλλά και θύματα στο διαδίκτιο αποτελούν την ομάδα με τα περισσότερα προβλήματα  Σκοράρουν υψηλότερα στην κατάθλιψη, στο αίσθημα ανασφάλειας, κατάχρησης αλκοόλ και παρουσιάζουν προβλήματα συμπεριφοράς  Εμφανίζουν ευρήματα ίδια με έρευνες για τα θύματα παραδοσιακού εκφοβισμού τα οποια τείνουν να βρίσκονται σε υψηλό κίνδυνο για εκδήλωση ψυχιατρικών διαταραχών σε ευρύ φάσμα, εγκληματικότητα και αυτοκτονικές σκέψεις

 «ακόμα και όταν σταμάτησα να πηγαίνω στο σχολείο και έμεινα σπίτι, το κινητό μου συνέχισε να κτυπάει με παρενοχλητικά μηνύματα», «έγινε ανορεξικός και με δυσκολία έβγαινε από το δωμάτιό του». «ήταν τόσο ψυχολογικά πιεσμένος που επιχείρησε να αυτοκτονήσει 2 φορές», «τελικά γύρισε στο σχολείο και αποφοίτησε», «όμως ακόμα ήταν στοιχειωμένος με το γεγονός ότι οι συμμαθητές του έστελναν μηνύματα στο κινητό, ακόμα και κατά τη διάρκεια της νύχτας λέγοντας του να πεθάνει»

Δεν μπορούσα να πιστέψω στους ανθρώπους πια

 «όταν σου λένε πως δεν αξίζει να ζεις, αρχίζεις να σκέφτεσαι με αυτόν τρόπο», είπε. «Δεν μπορούσα να πιστέψω στους ανθρώπους πια».

 Διαδικτιακός εκφοβισμός μεταξύ 2 φίλων  Ο 17 ετών Andy πήρε εκδίκηση από το φίλο του Ben, 16 ετών, γιατί αποκάλυψε στους συνομηλίκους τους τα προσωπικά του μυστικά  Δημιούργησε ένα φανταστικό χαρακτήρα στο ιντερνετ, τον Callum, και οδήγησε τον Ben σε μια ιδιαίτερη σχέση μαζί του.

 Ο Andy κυκλοφόρησε εμαιλς του Ben με τον Callum σε φίλους και δασκάλους  Ο Ben ένιωσε τέτοια ντροπή που δεν άντεχε πια να πηγαίνει στο σχολειό  Όταν ανακάλυψε ότι ο Callum ήταν επινόηση του Andy δεν το άντεξε  Στη συνέχεια έκανε απόπειρα αυτοκτονίας  Ευτυχώς τον βρήκαν έγκαιρα και σώθηκε η ζωή του

 Ο Andy ειλικρινά μετανιωμένος και με ανεξέλεγκτους λυγμούς στο δικαστήριο «εύχομαι να μην το είχα κάνει ποτέ, δεν μπορώ να καταλάβω τι με έπιασε. Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι δεν αναγνωρίζω αυτό το πρόσωπο και δεν μου αρέσει αυτό που ήμουν. Με όλη μου την καρδιά και χωρίς όρους λυπάμαι πολύ. Αν με ξαναπιάσετε να κάνω κάτι τέτοιο κλειδώστε με και πετάξτε το κλειδί»

 Ο Andy κατηγορήθηκε για παρενόχληση  Του επιβλήθηκε ποινή δωδεκάμηνης παρακολούθησης εντολής αναφοράς  Ορίστηκε αποζημίωση στο θύμα ύψους 250 λίρες  Καταστράφηκε ο υπολογιστής του  Διασύρθηκε δημόσια στα κανάλια

 Κυρώσεις  Προσφυγή στα δικαστήρια  Παρακολούθηση/επιτήρηση των ιστοσελίδων και των σελίδες κοινωνικής δικτίωσης  Συμβουλές για ασφαλή χρήση ιντερνετ

 Υποδομές ενημέρωσης, ευθύνης, τακτικών και διαδικασιών σχετικών με τις ιστοσελίδες  Αποτελεσματική γκάμα τεχνολογικών εργαλείων  Προγράμματα ηλεκτρονικής ασφάλειας  Ανασκόπιση της διαδικασίας για να ελέγξουμε την αποτελεσματικότητα (British Educational and Communications Agency, 2008)

 Ενημέρωση σχετικά με τακτικές/τρόπους διαχείρισης ενάντια στον εκφοβισμό μέσω διαδικτίου  Συμβουλευτική στου μαθητές στόχους σχετικά με την κατάλληλη δράση/αντιμετώπιση  Ενεργή προώθηση της ηλεκτρονικής ασφάλειας μέσα από το σχολείο  Ταυτοποίηση των διαδικτιακών εκφοβιστών  Αλλαγή της συμπεριφοράς και τον τακτικών τους  Εφαρμογή κυρώσεων

 Πάνω από 20 χρόνια έρευνας για τον εκφοβισμό  Ευρήματα σχετικά με τη συμμετοχή στον εκφοβισμό  Διαφώτιση σχετικά με τη δυναμική των ομάδων συνομήλικων  Ο εκφοβισμός ως συλλογικό φαινόμενο

 Εκπαίδευση εθελοντών μαθητών για τη λήψη μέτρων  Προσφορά γραμμών βοήθειας με πρακτικό κέρδος για τα θύματα  Ενεργές γραμμές βοήθειας  Παρακολούθηση των ιστοσελιδων και των blog και αναφορά φαινομένων εκφοβισμού  Ενεργή πρόκληση όταν χρειάζεται

 Οι κυρώσεις λαμβάνουν χώρα αλλά η τιμωρία όχι αρκετά  Ο εξωτερικός έλεγχος δεν είναι αποτελεσματικός χωρίς ουσιαστική συμβουλευτική γονέων, δασκάλων και μαθητών  Πρέπει να ληφθεί υπόψη η πολυπλοκότητα των σχέσεων μεταξύ συνομηλίκων

 Να καταλάβουν τη σχέση μεταξύ θυμάτων και δραστών  Να προσφέρουν κατάλληλες θεραπευτικές παρεμβάσεις  Να εκπαιδεύσουν συνομίλικους υποστηρικτές με δεξιότητες ηλεκτρονικής ασφάλειας  Να εφοδιάσουν τους νέους με στρατηγικές αντιμετώπισης σε περίπτωση που χρειαστεί

 Να ταυτοποιούνται/γνωστοποιούνται παρεμβάσεις βασισμένες σε ευρήματα  Παρακολούθηση και εκτίμηση της αποτελεσματικότητας των δραστικών μέτρων  Να βασιζόμαστε/να χτίζουμε πάνω στην υπάρχουσα γνώση  Να αποφεύγονται ηθικοί τρόμοι  Να εμπλέκονται τα παιδιά και οι νέοι ως συνεργάτες

 Όλες οι ευρωπαϊκές χώρες έχουν εμπλακεί  Ομάδες εργασίας αναδεικνύουν/αναγνωρίζουν παράγοντες κλειδιά όπως οι στρατηγικές αντιμετώπισης, αποτελεσματικοί οδηγοί για εκπαιδευτικούς, ειδικούς υγείας, νέους και γονείς

 Συνεργασία κυβέρνησης, γονέων, ιδρυμάτων, μαθητών, πάροχοι ICT σε πολλές χώρες  Το θέμα είναι πολυδιάστατο  Πρέπει να γίνουν κατανοητές οι σχέσεις των συνομηλίκων