10 Συμβουλές για να Μειώσουμε τα Απορρίμματα του Σχολείου μας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
8 κανόνες της έξυπνης κατανάλω-σης Κλείσε τον κύκλο
Advertisements

«Πώς θα μειώσουμε τα σκουπίδια»
ΜΕΙΩΝΩ– ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ-ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΩ
Ας διοργανώσουμε ένα πάρτι...
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ.
Α ΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Φ ΟΡΗΤΩΝ Η ΛΕΚΤΡΙΚΩΝ Σ ΤΗΛΩΝ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η Α.Φ.Η.Σ. • Συλλογικό σύστημα • Μη κερδοσκοπικός οργανισμός • Υπό την αιγίδα και έγκριση του Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ.
Λουκία Τζελέπη - Τμήμα Γ5
Επιμελήτρια : Μάγδα Δαστερίδου
Διήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα :
TA ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΜΑΣ.
Η ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΔΕ ΘΕΛΟΥΝ ΚΟΠΟ ΘΕΛΟΥΝ ΤΡΟΠΟ…
Ακολουθούμε απλές συμβουλές
Βιώσιμη Πόλη Μαυρογιαννίδη Θεολογία Πατέρα Μυρτώ
Ανακύκλωση Ανακύκλωση απορριμμάτων είναι η διαδικασία με την οποία επαναχρησιμοποιείται οτιδήποτε αποτελεί έμμεσα ή άμεσα αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας.
Εργασία στην Οικ.Οικ. με θέμα: ”Kαι κυνηγοί αλουμινίου”
1 Υγεία και Ασφάλεια - Περιβάλλον. 2 Στόχοι Μαθήματος Τα κύρια σωματικά προβλήματα που σχετίζονται με την χρήση του Η/Υ Κανόνες υγείας και ασφάλειας Χρήση.
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ 10 συμβουλές ΣΤ΄2.
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Λιγότερα σκουπίδια άρα ένα καλύτερο αύριο
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Τι είναι η ανακύκλωση;
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Ανακυκλώστε και σώστε το περιβάλλον!!!
Η Ανακύκλωση στη σχολική μας μονάδα Α’ τάξη Ομάδα 5 ης Ερευνητικής Εργασίας.
Τίποτα δεν πάει χαμένο Σχολείο: 4ο ΓΕΛ Πετρούπολης Σχ.Έτος:
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΠΛΑΣΤΙΚΟΥ 1Ο ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΙΟΥ ΜΑΘΗΤΕΣ:
Περιβαλλοντική Ομάδα 4ου Γυμνασίου Σταυρούπολης
ΑΘΗΝΑ ΣΩΠΑΣΟΥΔΑΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΙΑΝΝΙΟΥ ΚΑΙ Δ2
Ποίοι Είμαστε Το πρώτο αδειοδοτημένο σύστημα ανακύκλωσης συσκευασιών στην Κύπρο από τον Αύγουστο του 2006 Μια πρωτοβουλία του ΚΕΒΕ και 30 μεγάλων επιχειρήσεων.
Θέλεις να μάθεις τι είναι η ανακύκλωση; ΜΠΑΡΤΖΗ ΔΗΜΗΤΡΑ
GREEN TEAM © Project Αειφόρο σχολείο Η Green Team © ασχολήθηκε με την διαχείριση των απορριμμάτων και ανακύκλωσης της Ελληνογερμανικής Αγωγής.

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΓΥΑΛΙΟΥ.
ΚΑΙ ΕΣΥ ΜΠΟΡΕΙΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
9 Ο Δ ΗΜΟΤΙΚΟ Σ ΧΟΛΕΙΟ Κ ΑΣΤΟΡΙΑΣ Δ΄ΤΑΞΗ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΑ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ Α ΛΕΞΑΝΔΡΑ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ Ε ΥΤΥΧΙΑ ΡΑΤΣΟΣ Ν ΙΚΟΛΑΟΣ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ιδέες για πιο… Οικολογικά Χριστούγεννα
ΕΡΕΥΝΑ: ΔΙΑΛΟΓΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΜΕΤΡΗΣΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΩΝ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ.
ΛΕΟΝ...κύκλωση Ο.Ε. Δραστηριότητες ομίλου επιχειρηματικότητας
Ορθολογική διαχείριση απορριμμάτων
Έχεις οικολογική συνείδηση;
Η Καταναλωτική μας συμπεριφορά
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΛΑΜΠΡΟΣ ΓΚΙΚΑΣ ΤΑΞΗ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΜΗΜΑ 1ο
ΣΟΡΑΓΙΑ ΛΕΥΤΕΡΗ Ε’1 ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΑΡΧΙΣΤΕ ΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΡΥΣΟΥΠΟΛΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Οι μαθητές της Ε’ δημοτικού εργάστηκαν ….. για το καλό του πλανήτη μας! Ο πλανήτης κινδυνεύει… πρέπει να δράσουμε!!!
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: ΚΑΛΕΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ ΖΕΡΒΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΟΥΡΛΩΤΗΣ.
ΤΙ ΦΡΟΝΤΙΖΟΥΜΕ ΠΡΙΝ ΠΕΤΑΞΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Τι είναι ανακύκλωση; Οφέλη Ανακυκλώσιμα προϊόντα
Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ και η ωφελιμότητά της.
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Ανακύκλωση απορριμμάτων είναι η διαδικασία με την οποία επαναχρησιμοποιείται μια συσκευή.
Ανακύκλωση Απορριμμάτων ‘Τα άχρηστα-Χρήσιμα’
1. Τι είναι τα οικολογικά σχολεία; i. Είναι τα σχολεία που έχουν ωραίο κήπο! ii. Είναι τα καθαρά σχολεία της Κύπρου! iii. Είναι τα σχολεία που συμμετέχουν.
Θ’ Δημοτικό Σχολείο Καψάλου (Κ.Β’) Μια παρουσίαση για τη περιβαλλοντική δράση του σχολείου μας κατά τη σχολική χρονιά
Μαρία Μάρκου ΔΊ Το περιβάλλον, [ αέρας, νερό, έδαφος ] είναι ο χώρος που ζούμε.Πολλές δραστηριότητες μας το ρυπαίνουν. Σημαντική ρύπανση του περιβάλλοντος.
Δημοτικό Σχολείο Περιστερώνας
Μαθαίνω να χρησιμοποιώ με ασφάλεια το διαδίκτυο
Τα λάθη που κάνουμε στην ανακύκλωση
«ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ
Πρόγραμμα Κομποστοποίησης ΕΕΕΕΚ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ
Ιωάννα, Αγγελική, Ειρήνη
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Διαχείριση απορριμμάτων
“ΑΝΑΚΥΚΛΟΣ ΙΣΧΥΣ” project Διαχειριζόμαστε με καινοτόμους πρακτικές 5 ρεύματα Ανακυκλώσιμων προϊόντων Μαζί μας οι Ενεργοί Πολίτες Διαχειρίζονται -Αξιοποιούν.
Υπό την φοιτήτρια: ΒΑΛΙΕΒΑ ΖΑΡΗΝΑ (Α.Μ. 8464)
ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΤΥΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Ανακύκλωση Όλα είναι χρήσιμα
Στα διάφορα επαγγέλματα
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ & ΓΙΩΡΓΟΣ.
Η εμπειρία της Ανακύκλωσης στο Νησί της Χίου
Θέμα: Διαχείριση απορριμμάτων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

10 Συμβουλές για να Μειώσουμε τα Απορρίμματα του Σχολείου μας 10 Συμβουλές για να Μειώσουμε τα Απορρίμματα του Σχολείου μας Κ.Π.Ε. Νάουσας Πηγή: http://publications.education.gov.uk

1. Συνεργαζόμαστε με το δήμο της πόλης μας και το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: Ζητάμε να τοποθετηθούν κάδοι ανακύκλωσης στο σχολείο και να ρυθμιστεί η περισυλλογή τους. Πληροφορούμαστε σχετικά με τα υλικά που μπορούν να ανακυκλωθούν, πού συλλέγονται και πού γίνεται η επεξεργασία τους. Προμηθευόμαστε αφίσες και φυλλάδια ή ακόμα προγραμματίζουμε διαλέξεις ή άλλες δραστηριότητες.

2. Αντιμετωπίζουμε τη σπατάλη χαρτιού – συνήθως αποτελεί μέχρι και το 60% των απορριμμάτων ενός σχολείου: Τοποθετούμε σε κάθε τάξη και γραφείο κάδους ανακύκλωσης χαρτιού αλλά και ειδικά ραφάκια για σελίδες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως πρόχειρο. Ρυθμίζουμε τα φωτοτυπικά και τους εκτυπωτές στην επιλογή της διπλής όψης. Ζητάμε από το προσωπικό που καθαρίζει το σχολείο να αδειάζουν τους εσωτερικούς κάδους ανακύκλωσης κάθε μέρα ή φτιάχνουμε καθημερινό πρόγραμμα μαθητών που θα είναι υπεύθυνοι γι’ αυτή τη δουλειά. Προτιμάμε την αποθήκευση ηλεκτρονικών εγγράφων και όχι την εκτύπωσή τους. Δίνουμε στους γονείς τη δυνατότητα επιλογής ηλεκτρονικής ενημέρωσης, εφόσον το επιθυμούν, μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή της ιστοσελίδας του σχολείου.

3. Διαφημίζουμε και υπενθυμίζουμε, σε τακτά διαστήματα, τις πρωτοβουλίες ανακύκλωσης του σχολείου σε μαθητές, γονείς και προσωπικό: Φροντίζουμε οι κάδοι ανακύκλωσης να είναι ελκυστικοί και σε εμφανές σημείο. Χρησιμοποιούμε πολύχρωμα αυτοκόλλητα και αφίσες για τη σήμανση των υλικών που επιτρέπεται να μπουν στον κάδο ανακύκλωσης. Φροντίζουμε να γίνονται συχνά ανακοινώσεις σχετικά με την ανακύκλωση σε συνεδριάσεις, γιορτές και στην ιστοσελίδα. Χρησιμοποιούμε πίνακες ανακοινώσεων και οπτικό υλικό σε όλο το σχολείο για να προωθήσουμε τη μείωση των απορριμμάτων ως κεντρικό άξονα του σχολικού ήθους. Διοργανώνουμε σε τακτική βάση διαγωνισμούς τάξεων ή ειδικές μέρες ανακύκλωσης για να φρεσκάρουμε την οικολογική συνείδηση των μαθητών στα θέματα διαχείρισης απορριμμάτων.

4. Ξεκινάμε πρόγραμμα κομποστοποίησης για να διαχειριστούμε απορρίμματα (από το κομμένο χορτάρι μέχρι τα φακελάκια του τσαγιού και τον καφέ). Τα πράσινα υπολείμματα και τα υπολείμματα φαγητού αποτελούν μέχρι και το 1/5 των απορριμμάτων του σχολείου. Ζητάμε από τις τοπικές αρχές κάδους κομποστοποίησης δωρεάν ή σε χαμηλή τιμή. Ενσωματώνουμε δραστηριότητες κομποστοποίησης στα μαθήματα των θετικών επιστημών. Επισκεπτόμαστε την ιστοσελίδα www.kpenaousas.gr για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την κομποστοποίηση.

5. Τοποθετούμε κάδους ανακύκλωσης αλουμινίου στο σχολείο μας : Τα αλουμινένια κουτάκια που φτιάχνονται από τα ανακυκλωμένα χρειάζονται το 1/20 της ενέργειας, που απαιτείται για την παραγωγή τους από πρώτες ύλες. Κάθε κουτάκι που είναι φτιαγμένο από ανακυκλωμένο αλουμίνιο εξοικονομεί ενέργεια αρκετή για να παίζει μια τηλεόραση επί 3 ώρες.

6. Ανακυκλώνουμε τα μελανοδοχεία των εκτυπωτών αλλά και όλα τα ανακυκλώσιμα είδη Η.Υ., καθώς επίσης και τα κινητά τηλέφωνα.

7. Προμηθευόμαστε κάδους ανακύκλωσης μπαταριών της ΑΦΙΣ. Μαθαίνουμε για τη μόλυνση εδάφους και νερού που προκαλούν οι μπαταρίες και για τις καταστροφικές συνέπειες στην υγεία μας.

8. Αγοράζουμε χαρτί, μολύβια και άλλα προϊόντα γραφικής ύλης από ανακυκλωμένα υλικά.

9. Χρησιμοποιούμε φλιτζάνια και ποτήρια αντί για ποτηράκια μίας χρήσης 9. Χρησιμοποιούμε φλιτζάνια και ποτήρια αντί για ποτηράκια μίας χρήσης. Αποφεύγουμε τη χρήση πλαστικών ειδών εστίασης γενικότερα. Προτιμάμε θερμός και δοχεία νερού που μπορούν να ξαναγεμίσουν.

10. Τα σκουπίδια ενός ανθρώπου είναι ο θησαυρός ενός άλλου. Επιδιορθώνουμε καρέκλες, θρανία, γραφεία, βιβλιοθήκες, κλπ., για να παρατείνουμε το χρόνο ζωής τους. Καθιερώνουμε ημέρα ανταλλακτικού παζαριού, στο οποίο θα μπορούν να συμμετέχουν μαθητές, προσωπικό και οι οικογένειές τους, για να διαχειριστούμε οτιδήποτε παλιό (από αντικείμενα και συσκευές, μέχρι ρούχα), αλλά και για να αναδείξουμε την προσπάθειά μας στην τοπική κοινωνία.

Ας γίνουμε το αειφορικό σχολείο της περιοχής μας. Μπορούμε αν θέλουμε.

Κ.Π.Ε. Νάουσας Νοέμβριος 2010