Χρώματα Βασικά & Συμπληρωματικά

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ανάλυση λευκού φωτός και χρώματα
Advertisements

Xρώματα Ολόκληρη Ασπρόμαυρες Με λίγα ενχρωμα στοιχεία
Φυσική Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας
2ο ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ
Τι ξέρετε για την ΟΡΑΣΗ;
Μέθοδος Ατομικής Εργασίας
ΕΡΓΑΣΙΑ 1ο Λύκειο Χαλανδρίου Τάξη Γ΄ Μάθημα: Φυσική Γενικής Σχ
Μάθημα ζωγραφικής Τοπίο.
Τι ξέρετε για την ΟΡΑΣΗ;
ΧΡΩΜΑ Η οπτική εντύπωση που προκαλείται από την άμεση
ΦΥΣΙΚΗ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Το λογισμικό Αράχνη Το λογισμικό αυτό είναι ένα πρωτότυπο λογισμικό για την εκμάθηση του προγραμματισμού στις μικρές ηλικίες Δημοτικό και Γυμνάσιο. Υποστηρίζει.
NGO’s refugee LOGOS. Χρωματική μελέτη των logo Τα logo των οργανώσεων χρησιμοποιούν κατα κύριο λόγο το μπλέ και το πράσινο.
Αν κόψουμε τη γη μας στη μέση, πώς θα είναι; Τι θα συναντήσουμε;
el greco (Δομήνικος Θεοτοκόπουλος)
Λογότυπα βασισμένα στο γράμμα
ΧΗΜΕΙΑ ΧΡΩΜΑΤΩΝ ΧΡΩΜΑ ΚΑΙ ΧΗΜΙΚΗ ΔΟΜΗ Δρ. Ι.Γ.Καράλη.
Επεξεργασία Έγχρωμων Εικόνων
το χρώμα στον υπολογιστή
Β Τάξη - Ενότητα 4 Αναγνώριση Σχημάτων Μαρία Μ. Χαραλάμπους ( τηλ )
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΕΝΟΤΗΤΑΣ «ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΣΩΜΑΤΩΝ» (Δ’ τάξη)
Παρατήρηση φαινομένων στην Γη: Milky Way, Παλίρροια, Σέλας,
Ο ΜΑΔΟΠΟΊΗΣΗ Αιμιλία Αριστείδου. Ά ΣΚΗΣΗ 1 Φόντο ένα παιδί που παίζει στο χαλί με το παιχνίδι ξυλάκια. Τα ξυλάκια είναι σε χρώματα: κόκκινά, κίτρινα,
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Διαδικασία του σχεδίου
Θεωρία Χρώματος και Επεξεργασία Έγχρωμων Εικόνων
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Φως και σκιά
Αντικειμενικά – Υποκειμενικά – Αρμονικά /
Modern Greek. Το βιβλίο είναι κόκκινο. Το σκουλίκι είναι πράσινο.
Και Αρχικό: Γεωργακή Ιφιγένεια – Τροποποίηση: Τσούτσουρας Σπύρος.
8.3 ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ 8.4 ΤΟ ΧΡΩΜΑ.
Κουκουρίκου Αρίστη, δασκάλα
Θεωρία των Χρωμάτων.
Θεωρία Χρώματος και Επεξεργασία Έγχρωμων Εικόνων
ΦΩΣ –ΧΡΩΜΑ-ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΧΡΩΜΑΤΟΣ
Αρχές Σχεδίου και Θεωρίας Χρωμάτων
ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑ - ΧΡΩΜΑ ΙΔΙΟΜΟΡΦΙΕΣ ΠΑΡΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΡΟΥΖ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΚΑΘΕ ΤΥΠΟ.
ΜΑΚΙΓΙΑΖ ΜΑΤΙΩΝ Μάθημα 9ο
Το μακιγιάζ από την αρχαία εποχή έως και σήμερα…
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ.
ΑΠΟ ΠΟΥ ΑΝΤΛΕΙ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ Αντλεί τα θέματα του από την παιδική ηλικία. Απεικονίζει τις ακραίες ηλικίες μικρά παιδιά και γέροντες.
Φως και χρώματα (α).
Τίτλος: Σχολική Ζωή και Τέχνη
Η Ζωγραφική του 20ου αιώνα
Ουράνιο τόξο.
ΕΙΔΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΣΧΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
1ο ΕΠΑ.Λ. ΣΟΦΑΔΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ Β’ ΤΑΞΗ
7° Εργαστηριακό Μάθημα Θέμα: Σκιές-Χρώματα.
Βιωματικές δράσεις Ά τάξη 2ου γυμνασίου Αλεξάνδρειας σχ.έτος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
ΜΑΚΙΓΙΑΖ.
Όνομα ομάδας: Γαλαζοπράσινο Μαθητές: Καραίσκου Ρανια, Γιαμαίου Σπυριδούλα, Παπαδόπουλος Ευσέβιος, Τσατσαράγκος Θανάσης Θέμα: Φώς, Χρώμα και τέχνη Σχολείο:6ο.
105 ΠΡΟΤΨ – ΠΡΟΣΩΠΟΛΟΓΙΑ – ΤΕΧΝΙΚΗ ΨΙΜΥΘΙΩΣΗΣ ΜΑΘΗΜΑ 10)
105 ΠΡΟΤΨ – ΠΡΟΣΩΠΟΛΟΓΙΑ – ΤΕΧΝΙΚΗ ΨΙΜΥΘΙΩΣΗΣ ΜΑΘΗΜΑ 1.
« Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο » Ο σχηματισμός των σκιών Πασσά Διονυσία Ψαρρού Αλεξία.
Η κατανομή των Ηπείρων και των Ωκεανών Ωκεανοί και θάλασσες Ούρδας Ιωάννης
Σχεδίαση Διαφανειών Πρακτικός Οδηγός Μιχαηλίδη Αφροδίτη.
Χρώμα εισαγωγή (1 από 3) Το χρώμα βρίσκεται παντού, σε κάθε δραστηριότητα, επηρεάζοντας άμεσα και ουσιαστικά την ανθρώπινη συμπεριφορά. Κάτω από το φως.
ΤΙΤΛΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΣΤΑΤΕΣ
ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΜΕ ΠΡΙΣΜΑ
PAUL CEZANNE M O N T S A I N T – V I C T O I R E.
   Γύρω μας βλέπουμε συνεχώς χρώματα .
ΟΠΤΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ.
Τι ήταν άραγε ο Μοντριάν;;;
Ο ΧΡΩΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ.
Εισαγωγικές έννοιες φωτισμού
Β 3. ΥΔΡΟΣΦΑΙΡΑ «Χώρισαν στις εκβολές του μεγάλου ποταμού. Από ψηλά μπορούσες, αν ήθελες, να πιστέψεις πως δεν ήταν το ποτάμι που χυνόταν στη θάλασσα.
Β 3. ΥΔΡΟΣΦΑΙΡΑ «Χώρισαν στις εκβολές του μεγάλου ποταμού. Από ψηλά μπορούσες, αν ήθελες, να πιστέψεις πως δεν ήταν το ποτάμι που χυνόταν στη θάλασσα.
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr/bounartzis
ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ.
Βασικες Εννοιες Φυσικών Επιστημών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Χρώματα Βασικά & Συμπληρωματικά Γραφιστική 1 Χρώματα Βασικά & Συμπληρωματικά Β΄ Λυκείου, ΕΠΑΛ, Τομέας Εφαρμοσμένων τεχνών – Γραφικές Τέχνες KΑΛΟΓΕΡΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α3 ΕΠΠΑΙΚ 2010-2011 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Γραφιστικές Εφαρμογές 1, Β΄ Λυκείου ΤΕΕ, 1999, Εκδ. ΟΕΔΒ, σελ.63-68 Τεχνολογία Παραγωγής Εντύπου ,Β΄ Λυκείου ΤΕΕ, 1999, Εκδ. ΟΕΔΒ Αρχές σύνθεσης, Α΄ Λυκείου ΤΕΕ, 2000, Εκδ. ΟΕΔΒ, (διδάσκεται στη Β΄ Λυκείου ΕΠΑΛ) Σημειώσεις Αισθητική Εντύπου της Καθηγήτριας Μπούρης Β. ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ

Τι άραγε μας προσφέρει ένα χρώμα; KΑΛΟΓΕΡΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α3 ΕΠΠΑΙΚ 2010-2011 Aπό πότε νομίζετε ότι χρησιμοποιηθήκανε τα χρώματα και από τι ήταν κατασκευασμένα; Από την εποχή των Σπηλαίων της Αλταμίρας, την Πομπηία, την Βυζαντινή Τέχνη ως και σήμερα σε όλες τις μορφές τέχνης και σε όλη τη γη χρησιμοποιούσαν τα χρώματα για να εκφραστούν Τα παλιά χρώματα ονομάζονταν γαιώδη γιατί ήταν κατασκευασμένα από τη φύση, όπως κάρβουνο για το μαύρο ασβέστη, για το άσπρο, διάφορα φυτά όπως ο κρόκος για αρκετά πορτοκαλί χρώματα και από ηφαιστειογενή πετρώματα. Τα σημερινά είναι χημικά πολύπλοκα χρώματα. Τι άραγε μας προσφέρει ένα χρώμα; Το χρώμα είναι αυτό που μας πληροφορεί για το περιβάλλον και χαρακτηρίζει όλα τα πράγματα Παραδείγματα π.χ. μήλο = κόκκινο φαρμακείο = πράσινο + σταυρός κλπ. Επίσης τα κάνει ιδιαίτερα να ξεχωρίζουν

Τι χρειάζομαι για να δω ένα χρώμα; KΑΛΟΓΕΡΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α3 ΕΠΠΑΙΚ 2010-2011 Τι χρειάζομαι για να δω ένα χρώμα; Χρειάζομαι την παρουσία φωτός. Γιατί; Γιατί το λευκό φως εμπεριέχει όλο το ορατό φάσμα ενώ το μαύρο το απορροφά Φαινόμενο Νεύτωνα

KΑΛΟΓΕΡΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α3 ΕΠΠΑΙΚ 2010-2011 Το φαινόμενο του Νεύτωνα συμβαίνει και στο ουράνιο τόξο όπου τα σταγονίδια της βροχής λειτουργούν σαν πρισματάκια και αναλύουν το φως.

Αν μπορούσα να πάρω ένα ψαλίδι και να έκοβα το ουράνιο τόξο κάθετα KΑΛΟΓΕΡΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α3 ΕΠΠΑΙΚ 2010-2011 Αν μπορούσα να πάρω ένα ψαλίδι και να έκοβα το ουράνιο τόξο κάθετα

Υellow Blue Μπλε Θα είχα ένα κύκλο που θα αποτελούνταν από 7 χρώματα KΑΛΟΓΕΡΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α3 ΕΠΠΑΙΚ 2010-2011 Θα είχα ένα κύκλο που θα αποτελούνταν από 7 χρώματα Κίτρινο Υellow Πορτοκαλί Πράσινο Κόκκινο Red Blue Μπλε Μοβ Ιώδες Μοβ Βιολέ

Κόκκινο Κίτρινο Μπλε γι΄ αυτό ονομάζονται βασικά KΑΛΟΓΕΡΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α3 ΕΠΠΑΙΚ 2010-2011 Κίτρινο Υellow Αν προσέξω τον κύκλο κάποια χρώματα είναι πιο δυνατά. Ποια; Κόκκινο Κίτρινο Μπλε γι΄ αυτό ονομάζονται βασικά Πορτοκαλί Πράσινο Όταν ανακατεύονται μεταξύ τους δημιουργούν τα συμπληρωματικά ή δευτερεύων χρώματα Κόκκινο Red Blue Μπλε Μοβ Ιώδες Μοβ Βιολέ Πορτοκαλί Πράσινο Μοβ

Πως προκύπτουν τα συμπληρωματικά; KΑΛΟΓΕΡΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α3 ΕΠΠΑΙΚ 2010-2011 Πως προκύπτουν τα συμπληρωματικά; Κίτρινο + Μπλε = Πράσινο Κίτρινο + Κόκκινο = Πορτοκαλί Μπλε + Κόκκινο = Μοβ Ποια είναι τα συμπληρωματικά ζεύγη; Παρατηρώ τα χρώματα. Όταν δύο χρώματα έχουν και τα τρία βασικά μαζί είναι συμπληρωματικά ζεύγη Για να γίνει αυτό θα πρέπει το συμπληρωματικό να μην έχει αναμειχθεί με το βασικό π.χ.

Ποιο είναι το συμπληρωματικό του κόκκινου; KΑΛΟΓΕΡΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α3 ΕΠΠΑΙΚ 2010-2011 Ποιο είναι το συμπληρωματικό του κόκκινου; Το Πορτοκαλί και το μοβ έχει κόκκινο, oπότε δεν είναι. Το πράσινο όμως δεν έχει κόκκινο και είναι το ζεύγος του. Μπλε – Πορτοκαλί Κόκκινο – Πράσινο Κίτρινο - Μοβ Mε τη χρήση συμπληρωματικού ζεύγους έχω ένταση ζωηρότητα στην εφαρμογή μου

Ποιο είναι το συμπληρωματικό του κόκκινου; KΑΛΟΓΕΡΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α3 ΕΠΠΑΙΚ 2010-2011 Ποιο είναι το συμπληρωματικό του κόκκινου; Αντίθετα, ο συνδυασμός συγγενικών χρωμάτων δημιουργεί ήρεμα οπτικά σύνολα έχω αρμονία . Το Πορτοκαλί και το μοβ έχει κόκκινο, oπότε δεν είναι. Το πράσινο όμως δεν έχει κόκκινο και είναι το ζεύγος του. Μπλε – Πορτοκαλί Κόκκινο – Πράσινο Κίτρινο - Μοβ Mε τη χρήση συμπληρωματικού ζεύγους έχω ένταση ζωηρότητα στην εφαρμογή μου

Έχετε ακούσει κάποιο χαρακτηρισμό στα χρώματα; KΑΛΟΓΕΡΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α3 ΕΠΠΑΙΚ 2010-2011 Έχετε ακούσει κάποιο χαρακτηρισμό στα χρώματα; Θερμά χρώματα και ψυχρά χρώματα Ο διαχωρισμός των χρωμάτων σε ψυχρά και σε θερμά έχει προκύψει από συσχετισμούς των χρωμάτων με πραγματικές καταστάσεις που γνωρίζουμε. Το μπλε, το πράσινο και το βιολέ είναι τα ψυχρά χρώματα, και θεωρείται ότι υποβάλλουν την αίσθηση του κρύου. Το κόκκινο το κίτρινο και το πορτοκαλί θεωρούνται θερμά χρώματα που μεταδίδουν αίσθηση ζεστασιάς.

Αλλάζουν τα χρώματα ανάλογα με τα διπλανά χρώματα; KΑΛΟΓΕΡΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α3 ΕΠΠΑΙΚ 2010-2011 Αλλάζουν τα χρώματα ανάλογα με τα διπλανά χρώματα; Όταν θέλουμε κάτι να ξεχωρίσει έντονα σε ένα φόντο χρησιμοποιούμε το συμπληρωματικό του χρώμα. Τα σκούρα χρώματα έχουν την ιδιότητα να έρχονται μπροστά από τα ανοιχτά. Αυτό είναι το φαινόμενο της χρωματικής ή ατμοσφαιρικής προοπτικής, το οποίο μπορούμε να παρατηρήσουμε και στον φυσικό κόσμο. Σε ένα χώρο, η χρήση των σκούρων χρωμάτων θα τον μικρύνει, ενώ η χρήση των ανοικτών χρωμάτων θα το μεγαλώσει. Τα θερμά χρώματα συνήθως φαίνονται σαν να βρίσκονται πιο κοντά στον παρατηρητή, ενώ τα ψυχρά χρώματα συνήθως βρίσκονται πιο μακριά από αυτόν.

Συμβολισμός του χρώματος KΑΛΟΓΕΡΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α3 ΕΠΠΑΙΚ 2010-2011 Συμβολισμός του χρώματος Όπως η γραμμή, η φόρμα κ.λ.π. έτσι και το χρώμα έχει τη δική της συμβολική έννοια, τη δική της γλώσσα. Και αυτός ο συμβολισμός γίνεται αντικειμενικά παραδεκτός γιατί οι συγκινήσεις που μας δίνουν πηγάζουν και έχουν σχέση με τον άνθρωπο και την φύση. Το μαύρο χρώμα για τους περισσότερους λαούς του κόσμου είναι συνδεδεμένο με τον θάνατο. Γι΄αυτό συμβολίζει το τραγικό, το σοβαρό και το σταθερό. Το άσπρο συμβολίζει την αθωότητα, την ειλικρίνεια, την λάμψη και την καθαρότητα. Το κόκκινο συμβολίζει την ένταση, τον έρωτα, την συγκίνηση, εκφράζει την αγάπη, την ενότητα, την ωριμότητα και το πάθος. Σχήμα ο κύκλος Το μπλε έχει σχέση με τον ουρανό και την θάλασσα και συμβολίζει την καθαρότητα, το όνειρο, την ηρεμία και την καθαρή λογική σκέψη. Σχήμα το τετράγωνο. Το κίτρινο συμβολίζει τον πλούτο, την αφθονία, την δημιουργία, την κίνηση και την χαρά. Σχήμα το τρίγωνο. Το πράσινο έχει σχέση με την άνοιξη, με την βλάστηση και κατά συνέπεια συμβολίζει την ελπίδα, την ενότητα, την υγεία. Το πορτοκαλί είναι χρώμα της ζεστασιάς, της τρυφερότητας και της ευτυχίας. Το μοβ (βιολέ) συμβολίζουν την μελαγχολία και τον πόνο.

KΑΛΟΓΕΡΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α3 ΕΠΠΑΙΚ 2010-2011 Στο μάθημα αναφέραμε μόνο 7 χρώματα. Στην πραγματικότητα έχουμε εκατομμύρια χρώματα. Γνωρίζετε πως προκύπτουν; Με την παρουσία μαύρου ή άσπρου σε διαφορετικά ποσοστά έχω πολλά χρώματα. Γι΄ αυτό κάθε χρώμα χαρακτηρίζετε από τρεις ιδιότητες για να κωδικοποιηθεί και για να μπορούμε να επικοινωνήσουμε στις γραφικές τέχνες. απόχρωση Hue: είναι όταν ένα άλλο χρώμα εισέρχεται και το προηγούμενο αλλάζει Τόνος Brightness: έχει άσπρο χρώμα μέσα Ένταση Saturation: είναι καθαρό χρώμα ή περιέχει μαύρο

KΑΛΟΓΕΡΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α3 ΕΠΠΑΙΚ 2010-2011 Υπάρχουν ζωγράφοι που εργαστήκανε «παίζοντας» με βασικά και συμπληρωματικά χρώματα; Πολλά έχουμε να διδαχθούμε από τους ζωγράφους από την αναγέννηση και μετά, βλέποντας τις σκιές και ειδικά μετά στην μοντέρνα και αφηρημένη τέχνη. Καντίσκι – Μοντριάν – Ματίς - Μεν Ρέι κ.α. Εργασία Να δημιουργήσετε μία σύνθεση 35Χ50, για χαρτί περιτυλίγματος γενικής χρήσης, χρησιμοποιώντας μόνο 4 χρώματα, βασικά ή συμπληρωματικά. Ο τόνος και η ένταση των χρωμάτων μπορεί να αλλάζει. Ελεύθερη επιλογή υλικών που θα χρησιμοποιήσετε. Παρουσίαση δειγμάτων χαρτιών περιτυλίγματος

Καντίσκι

KΑΛΟΓΕΡΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α3 ΕΠΠΑΙΚ 2010-2011 Ματίς

KΑΛΟΓΕΡΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α3 ΕΠΠΑΙΚ 2010-2011 Ματίς

KΑΛΟΓΕΡΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α3 ΕΠΠΑΙΚ 2010-2011 Μεν Ρέι

KΑΛΟΓΕΡΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α3 ΕΠΠΑΙΚ 2010-2011 Μοντριάν

KΑΛΟΓΕΡΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α3 ΕΠΠΑΙΚ 2010-2011 Μοντριάν

KΑΛΟΓΕΡΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α3 ΕΠΠΑΙΚ 2010-2011 Χαρτί περιτυλίγματος

KΑΛΟΓΕΡΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α3 ΕΠΠΑΙΚ 2010-2011 Χαρτί περιτυλίγματος

KΑΛΟΓΕΡΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α3 ΕΠΠΑΙΚ 2010-2011 Χαρτί περιτυλίγματος

KΑΛΟΓΕΡΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α3 ΕΠΠΑΙΚ 2010-2011