De la féodalité à la monarchie absolue : institutions politiques et mutations sociales en France du Moyen Âge au XVIIe siècle Section 5: Le règne de Henri.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
- Ανοίξτε τα μεγάφωνα του Η.Υ σας Η παρουσίαση τρέχει αυτόματα ! LA ÓPERA DE PARÍS Γ.Ε.Γ.
Advertisements

Devises Grèce Νομίσματα Ελλάδας CATHERINE - MARILETTA
Ευάγγελος - Λεωνίδας - Γιώργος - Λευτέρης 1 Ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ. Ε
Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΛΕΜΟΝΙΟΥ Μαρία Αμπατζή, Δανάη Δασκαλάκη, Τάξη : Ε2, Πρώτο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ.
Oι ιδιωτισμοί στη διδασκαλία της γαλλικής ως ξένης γλώσσας και στη μετάφραση Κωδικός μαθήματος: 1025 Μικελάτου Μαρία-Ελένη Κωδικός Φοιτητή:
Μάθημα επιλογής : Oι ιδιωτισμοί στη διδασκαλία της γαλλικής ως ξένης γλώσσας και στη μετάφραση (κωδ. 1025) Étudiante : Tsatsi Aikaterini
Ενότητα 2: La Renaissance française Ειρήνη Αποστόλου Φιλοσοφική Σχολή Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας & Φιλολογίας Εκφάνσεις της Πολιτισμικής Ζωής στη Σύγχρονη.
Ενότητα 9: La monarchie absolue de droit divin Ειρήνη Αποστόλου Φιλοσοφική Σχολή Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας & Φιλολογίας Εκφάνσεις της Πολιτισμικής Ζωής στη.
Ενότητα 11: L’Économie française et la gestion des finances au XVIIe siècle Ειρήνη Αποστόλου Φιλοσοφική Σχολή Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας & Φιλολογίας Εκφάνσεις.
Ενότητα 4: La contre–Réforme ou La Réforme catholique Ειρήνη Αποστόλου Φιλοσοφική Σχολή Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας & Φιλολογίας Εκφάνσεις της Πολιτισμικής.
Ενότητα 8: La Régence d’Anne d’Autriche pendant la minorité de Louis XIV ( ) Les débuts du règne de Louis XIV ( ) Ειρήνη Αποστόλου Φιλοσοφική.
Ενότητα 3: La Réforme Ειρήνη Αποστόλου Φιλοσοφική Σχολή Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας & Φιλολογίας Εκφάνσεις της Πολιτισμικής Ζωής στη Σύγχρονη Γαλλία.
Ενότητα 5: Le règne de Henri IV Ειρήνη Αποστόλου Φιλοσοφική Σχολή Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας & Φιλολογίας Εκφάνσεις της Πολιτισμικής Ζωής στη Σύγχρονη Γαλλία.
Ενότητα 7: La monarchie bicéphale ( ) Ειρήνη Αποστόλου Φιλοσοφική Σχολή Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας & Φιλολογίας Εκφάνσεις της Πολιτισμικής Ζωής στη.
Ενότητα 10: La Société française au XVIIe siècle Ειρήνη Αποστόλου Φιλοσοφική Σχολή Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας & Φιλολογίας Εκφάνσεις της Πολιτισμικής Ζωής.
Pourquoi apprendre le français ? Γιατί να μάθω γαλλικά;
Section 1: Le Moyen Âge Irini Apostolou Faculté des Lettres Département de langue et de Littérature françaises De la féodalité à la monarchie absolue :
Ενότητα 6: La Régence de Marie de Médicis ( ) Ειρήνη Αποστόλου Φιλοσοφική Σχολή Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας & Φιλολογίας Εκφάνσεις της Πολιτισμικής.
Ο Τουρισμός για τη Φύση & το Περιβάλλον.  ΕΙΣΑΓΩΓΗ  Τουρισμός, βιοποικιλότητα και μείωση της φτώχειας  Αγαθά και υπηρεσίες οικοσυστήματος  Περιβαλλοντικές.
Section 6: La Régence de Marie de Médicis ( ) Irini Apostolou Faculté des Lettres Département de langue et de Littérature françaises De la féodalité.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Κουλτούρες, κοινωνικοποίηση και ταυτότητα
De la féodalité à la monarchie absolue : institutions politiques et mutations sociales en France du Moyen Âge au XVIIe siècle Cours 12 : La vie religieuse.
Jean Racine (Ρακίνας), τεχνίτης της «ψυχολογικής τραγωδίας»
De la féodalité à la monarchie absolue : institutions politiques et mutations sociales en France du Moyen Âge au XVIIe siècle Section 5: Le règne de Henri.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Département de langue et de Littérature françaises
Η διδασκαλία της λογοτεχνίας με τη μέθοδο της λογοτεχνικής δικτύωσης: δικτύωση γύρω από τη θεματική ενότητα «οι πρόσφυγες»
Jean Racine (Ρακίνας), τεχνίτης της «ψυχολογικής τραγωδίας»
Εορτολογία Ενότητα 3: Η Εορτή των Χριστουγέννων και Θεοφανείων
Εορτολογία Ενότητα 8: Οι Εορτές των Αγίων Γεώργιος Φίλιας
De la féodalité à la monarchie absolue : institutions politiques et mutations sociales en France du Moyen Âge au XVIIe siècle Section 7: La monarchie.
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
Département de langue et de Littérature françaises
Υπολογισμός ροής χορήγησης ενδοφλέβιων διαλυμάτων
Εορτολογία Ενότητα 4: Οι Εορτές της Αναλήψεως και της Πεντηκοστής
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
De la féodalité à la monarchie absolue : institutions politiques et mutations sociales en France du Moyen Âge au XVIIe siècle Section 4: La contre–Réforme.
Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας
Enseignante Αργυρώ Μουστάκη Μαντζακίδη Μαρία Α.Μ
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό
Commentaire texte 1 Ajoutez un titre avec une idée à défendre sur cette partie de texte et mettez en couleur les mots concernés. Il y a 2 diapositives.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Texte 1 : Aristophane - Les Nuées - v
Ο Οδυσσέας Ελύτης και η Γαλλία
ΤΑ ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ 2015 Στ’2 ΓιΑννης ΝΑτσης.
De la féodalité à la monarchie absolue : institutions politiques et mutations sociales en France du Moyen Âge au XVIIe siècle Section 9: La monarchie.
Alouette bouquette, Cochevieux, Alouette à crête, Alouette de moulin
Αύριο γίνομαι είκοσι χρονών Αλαίν Μαμπανκού
Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
IMAGINE Φαντάσου John LENNON Του Τζων Λένον
Pan dresse le portrait à charge d'un solitaire bourru et sournois qui a pris une femme malheureuse qu'il tyrannise et qui le quitte pour vivre une vie.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Enseignement de spécialité en classe de 1ère
Oι ιδιωτισμοί στη διδασκαλία της γαλλικής ως ξένης γλώσσας και στη μετάφραση (641025) Enseignante: Moustaki Argyro Étudiante: Xylogianni Artemis ( )
Οι ιδιωτισμοί στη διδασκαλία της Γαλλικής ως ξένης γλώσσας και στη μετάφραση (1025)
3°) Fonctions cos et sin :
Mycènes, la Porte des Lionnes
Partageons nos valeurs dans l'effort
Des expressions figées avec des animaux
Département de Langue et de Littérature françaises
De la féodalité à la monarchie absolue : institutions politiques et mutations sociales en France du Moyen Âge au XVIIe siècle Section 4: La contre-Réforme.
De la féodalité à la monarchie absolue : institutions politiques et mutations sociales en France du Moyen Âge au XVIIe siècle Section 10: La Société française.
Département de Langue et de Littérature françaises
De la féodalité à la monarchie absolue : institutions politiques et mutations sociales en France du Moyen Âge au XVIIe siècle Section 2: La Renaissance.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

De la féodalité à la monarchie absolue : institutions politiques et mutations sociales en France du Moyen Âge au XVIIe siècle Section 5: Le règne de Henri IV Irini Apostolou Faculté des Lettres Département de Langue et de Littérature françaises

Henri III, roi de Navarre Mariage de Henri de Navarre (1553-1610) avec Marguerite de Valois (le 18 août 1572) Massacre de la Saint-Barthélemy (le 24 août 1572)

Henri de Navarre et Marguerite de Valois Livre d’heures de Catherine de Médicis (vers 1572)

Le règne de Henri IV, roi de France et de Navarre Henri III, roi de Navarre succède à Henri III, roi de France, sous le nom de Henri IV (1589-1610) sur Henri IV et les guerres de religion consulter le 4e cours

Assassinat de Henri III Assassinat de Henri III par le moine Jacques Clément le Ier août 1589

Henri III, roi de France désigne Henri III de Navarre comme son héritier légitime Henri III est le dernier souverain de la dynastie des Valois Henri III remettant les insignes du pouvoir au futur Henri IV (tapisserie)

Rétablissement de la paix à l’intérieur et à l’extérieur du royaume Affermissement du pouvoir royal Jean Bodin, théoricien de l’absolutisme : notion de la souveraineté, Les six Livres de la République (1583)

Henri IV (suite) Annulation de son mariage avec la reine Margot (1599) Remariage avec Marie de Médicis (1600) dont la dot assainit les finances royales Assassinat par François Ravaillac le 14 mai 1610

Henri IV Roi de France et de Navarre (1589-1610) Henri le Grand (1553-1610) incarne le modèle du monarque idéal, puissant et populaire Portrait par Frans Pourbus

Le mythe du « bon roi Henri » “Henri est le roi des pauvres gens. Il veut que, dans son royaume, les paysans puissant mettre la poule au pot tous les dimanches”

Politique intérieure et extérieure Affirmation du pouvoir royal Absence de premier/principal ministre Reconstruction administrative du royaume Répression des révoltes nobiliaires Relations conflictuelles entre Henri IV et les parlements Ministres catholiques et protestants Nicolas de Neufville seigneur de Villeroi : secrétaire d’Etat aux affaires étrangères (1594-1616) Maximilien de Béthune duc de Sully : Surintendant des Finances (1598-1611), Secrétaire d'État de la Guerre (1589- 1613)

Le redressement économique de la France Prospérité de la France sous Henri IV : « Si Dieu me donne encore de la vie je ferai qu’il n’y aura point de laboureur en mon Royaume qui n’ait moyen d’avoir une poule dans son pot » (imaginaire collectif français)

L’agriculture Sully favorise le développement de l’agriculture Nouvelles cultures (acclimatation du ver à soie) Assèchement des terres marécageuses Les bêtes de somme et l’outillage de travail sont déclarés insaisissables Réduction des rentes Olivier de Serres, Théâtre d’agriculture et Mesnage des champs (1601)

Maximilien de Béthune, duc de Sully (1559-1641) Compagnon d’armes de Henri IV Conseiller au Conseil des Finances Surintendant des Finances (vers 1598) « Labourage et pâturage sont les deux mamelles dont la France est alimentée »

Mercantilisme courant économique Barthélemy de Laffemas et Antoine de Montchrestien : théoriciens du nationalisme économique La possession des métaux précieux, comme l’or et l’argent, est révélatrice de la richesse et la puissance du pays Le développement de l’économie nationale (industries exportatrices et commerce) visent à l’acquisition des métaux précieux La France doit favoriser les exportations au détriment des importations

Mercantilisme Antoine de Montchrestien, Traité de l’Economie politique (1615) Barthélemy de Laffemas

Industrie Création des manufactures (protectionnisme, privilèges) (manufacture des Gobelins, 1601) Développement de l’industrie de luxe Organisation des métiers en jurandes et maitrises Réduction des importations Laffemas : Mémoire pour dresser les manufactures et ouvrages du Royaume (1596)

Barthélemy de Laffemas Etablissement des chambres de commerce Développement du commerce intérieur et extérieur Amélioration de l’état des routes Aménagement des voies navigables (construction du canal de Briare, qui relie la Loire à la Seine)

Mesures financières et administration financière Assainissement des comptes de l’État endetté Allègement de la taille /Augmentation des impôts indirects Suppression des exemptions abusives d’impôt : des nouveaux nobles sont déclassés La Paulette (1604): impôt annuel permettant aux officiers de transmettre leur office Réaménagement de la dette publique Réforme monétaire : distinction entre monnaie réelle et monnaie de compte (1602) Établissement d’une Chambre de justice pour contrôler les malversations des officiers (1597) Sully équilibre les comptes de l’état et constitue le « trésor de la Bastille »

Les lettres et les arts à la Renaissance La Langue : le français devient la langue officielle des documents juridiques : L’ordonnance de Villers-Cotterêts du 30 août 1539 La Littérature : François Rabelais, Michel de Montaigne, Pierre Ronsard, Robert Garnier

Les lettres et les arts à la Renaissance (suite) L’Art : influence de l’art italien et de l’art flamand La première École de Fontainebleau (Le Primatice, Rosso, Antoine Caron, Nicolò dell’ Abbate, Benvenuto Cellini) La seconde École de Fontainebleau (Toussaint Dubreuil, Martin Fréminet, Ambroise Dubois)

Henri IV et l’aménagement de Paris Le Pont-neuf (1598-1606) La Place royale (future place des Vosges) (1605) La Place Dauphine La Grande Galerie du Louvre (Galerie du bord de l’eau)

La place Dauphine et le pont neuf Plan de Mérian, (1615, détail)

(future place des Vosges) (1605) La place royale (future place des Vosges) (1605)

Τέλος Ενότητας

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημειώματα

Σημείωμα Ιστορικού Εκδόσεων Έργου Το παρόν έργο αποτελεί την έκδοση 1.0.

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών, Ειρήνη Αποστόλου 2015. Ειρήνη Αποστόλου. «Εκφάνσεις της Πολιτισμικής Ζωής στη Σύγχρονη Γαλλία. Ενότητα 5: Le règne de Henri IV». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2015. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: http://opencourses.uoa.gr/courses/FRL5.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων "Η δομή και οργάνωση της παρουσίασης, καθώς και το υπόλοιπο περιεχόμενο, αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία της συγγραφέως και του Πανεπιστημίου Αθηνών και διατίθενται με άδεια Creative Commons Αναφορά Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή Έκδοση 4.0 ή μεταγενέστερη. Οι φωτογραφίες που περιέχονται στην παρουσίαση προέρχονται από τους ιστοχώρους commons.wikimedia.org / wikipedia.com και είναι ελεύθερα διαθέσιμες με άδεια κοινού κτήματος (Public Domain)."