Πρόγραμμα Σπουδών για την Ελληνική Γλώσσα Α΄& Β΄ Επίπεδο Πρόγραμμα Σπουδών για την Ελληνική Γλώσσα Α΄& Β΄ Επίπεδο Συνεργασία Ορθόδοξης Αρχιεπισκοπής Αμερικής / Γραφείο Παιδείας Αμέσου Αρχιεπισκοπικής Περιφέρειας Μαρία Μακεδών, Διευθύντρια και Ιδρύματος Νεοελληνικών Σπουδών / Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Δρ. Γεώργιος Παπαναστασίου, Διευθυντής
Πρόγραμμα Σπουδών για την Ελληνική γλώσσα – Α΄ & Β΄ Επίπεδο Σκοπός: Να ορίσει το περιεχόμενο διδασκαλίας και μάθησης του επιπέδου αυτού (αρχαρίων). Να υποδείξει το ελάχιστο επίπεδο επάρκειας ελληνομάθειας.
Σχεδιασμός του Προγράμματος Βασίστηκε σε: Μελέτες του Συμβουλίου Ευρώπης και του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας για τη διδασκαλία της Ελληνικής ως ξένης γλώσσας επιπέδου αρχαρίων. Αντίστοιχα προγράμματα των εκπαιδευτικών αρχών της Πολιτείας της Νέας Υόρκης για τη διδασκαλία της Ισπανικής, Γαλλικής και Ιταλικής γλώσσας. Λεξικά και γραμματικές.
Γενικοί στόχοι του Προγράμματος Η επικοινωνία, προφορική και γραπτή, στην ελληνική γλώσσα του αρχάριου επιπέδου. Η γνώση και η κατανόηση του ελληνικού πολιτισμού. Η σύνδεση με άλλες περιοχές γνώσης που χρησιμοποιούν την ελληνική.
Δομή του Προγράμματος Δίνει έμφαση στη χρήση απλών γλωσσικών δομών. Θέτει τις βάσεις της γραπτής και προφορικής επικοινωνίας. Καλλιεργεί την πολιτισμική κατανόηση.
Δείκτες επίδοσης (Δεξιότητες & πολιτισμική ικανότητα) Δείκτες επίδοσης (Δεξιότητες & πολιτισμική ικανότητα) Επάρκεια στις 4 δεξιότητες (skills): Κατανόηση προφορικού λόγου (Listening) Παραγωγή προφορικού λόγου (Speaking) Κατανόηση γραπτού λόγου (Reading) Παραγωγή γραπτού λόγου (Writing) Και στην πολιτισμική ικανότητα του μαθητή.
Θεματικές ενότητες Κάθε θεματική ενότητα περιλαμβάνει: Θέματα και υποθέματα επικοινωνίας Καταστάσεις που δηλώνουν το πλαίσιο της επικοινωνίας Λειτουργίες που καθορίζουν το σκοπό της επικοινωνίας Λεξιλόγιο, εκφράσεις και γραμματική
Θεματολογία Επικοινωνία γύρω από ένα θέμα. Τα θέματα επιλέγονται σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των μαθητών. Δεν διδάσκονται πάντοτε με συγκεκριμένη σειρά. Όλα τα θέματα εισάγονται στον πρώτο χρόνο διδασκαλίας, ενώ τα υποθέματά τους αποτελούν τη βάση για μια διεύρυνσή τους στα επόμενα χρόνια.
Διάρθρωση του Προγράμματος Εισαγωγή Μεθοδολογία Περιγραφή δομής Θεματικές ενότητες Βιβλιογραφία Παραρτήματα Στρατηγικές συνομιλίας Προφορά Γραμματικά φαινόμενα Ευρετήρια Λέξεων Γραμματικών φαινομένων
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Μαρία Μακεδών 42ND CLERGY LAITY CONGRESS JULY 6-10, 2014 PHILADELPHIA, PA