Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
Advertisements

Παρακολούθηση θεραπείας Αντιμετώπιση παρενεργειών
Επιθετικότητα ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΛΑΡΝΑΚΑΣ.
Παραβατικότητα ανηλίκων. Εκτίμηση επικινδυνότητας και αναγκών τους
Διατροφικές Διαταραχές και εφηβεία
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Διαταραχη εθισμου στο διαδικτυο και εφηβεια
Θέματα αναφορικά με τη χρήση και τον τρόπο αναφοράς των ψυχομετρικών τεστ Μάθημα: Ψυχομετρία II Διάλεξη Νο 4.
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
5Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
ΕΦΗΒΕΙΑ,Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Αρίφι Ιωάννα, α4/γ.
Μελετώντας το πρώτο διάγραμμα όλοι οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι μέσα στην οικογένεια υπάρχει διάκριση σε όλους τους τομείς δήλωσαν περισσότεροι ότι.
Χαρακτηριστικά των εφήβων χρηστών που προσέγγισαν το Δ.Υ. ΣΤΡΟΦΗ το 2008 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ-ΤΜΗΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
ΕΦΗΒΙΚΟΣ ΑΛΚΟΟΛΙΣΜΟΣ.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ
Ερευνητικη εργασια: «ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ εξαρτησεισ»
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ ΙΙ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
Οι κίνδυνοι, οι τρόποι προφύλαξης και γενικές πληροφορίες
Βασικές Αρχές Μέτρησης
Η βία μπορεί να συμβεί στα «καλύτερα» σπίτια, δεν έχει χρώμα, χώρα, κουλτούρα, κοινωνικό, μορφωτικό ή οικονομικό υπόβαθρο.
Αθλητισμός και γυναίκες. Ομοιότητες ανάμεσα σε αθλητές των δύο φύλων Ισχυρά παρακινούμενοι και προσανατολισμένοι στην επίτευξη Ισχυρά παρακινούμενοι και.
Συμπεριφορές Υγείας.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
ΞΕΝΩΝΑΣ ΕΦΗΒΩΝ Δ.Υ. ΣΤΡΟΦΗ. ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ ΠΟΥ ΦΙΛΟΞΕΝΗΘΗΚΑΝ ΣΤΟΝ ΞΕΝΩΝΑ ΤΗΣ ΣΤΡΟΦΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΕΩΣ ΤΟ 2006.
Ποιο φόβο αγάπησες πάλι;
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΩΝ ΚΑΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΘΕΣΗ
Οι εκτιμήσεις των ενηλίκων αποτελούν τη βάση για την αυτοεκτίμηση των παιδιών της νηπιακής ηλικίας Το καλό και το κακό ορίζονται από τις συναισθηματικές.
Περιγεννητική υγεία.
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
Θέμα project : Cyberbullying
Γενικές Μαθησιακές Δυσκολίες και Γνωστικές Δυσχέρειες Διάκριση δυσκολιών Γενικές (όλη τη μαθησιακή διαδικασία) Ειδικές (ανάγνωση, γραφή,μαθηματικά) Είδος.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
Δυσκολίες προσαρμογής των παιδιών και των εφήβων. Ιδιαιτερότητες – διάκριση απο την ομαλή συμπεριφορά.
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΚΡΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ Αλεξάνδρα Βεργέτη Αλεξάνδρα Βεργέτη.
ΕΦΗΒΕΙΑ - Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Γιώργος Δούλαλας ΠΕ04.01.
Θετική Σκέψη “Σκέψου θετικά, και θετικά πράγματα θα συμβούν”
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.
ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
ΠΡΟΣΚΟΛΛΗΣΗ & ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος
Κεφάλαιο 2 Αναδυόμενοι Πληθυσμοί και Υγεία
4ο ΜΑΘΗΜΑ ΜΑΡΙΟΣ ΚΟΥΚΟΥΝΑΡΑΣ ΛΙΑΓΚΗΣ
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
Δραστηριότητες και εξάρτηση στην εφηβεία
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Ο Παράγοντας της Αυτοδιαχείρισης σε Σχέση με την Υγεία των Καρδιοπαθών
ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΣΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ
ΑΓΧΟΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΕΠΕΜΒΑΣΗ
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Σιασιαμούτης Κωνσταντίνος
Φυσιολογικό και παθολογικό
Αμνησίες.
Αποσυνδετικές διαταραχές
ΨΧ06 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 6 : ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ
ΨΧ06 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 5 : ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος
Παιδοψυχιατρική Dr. Μαρία Παπαδημητρίου, MD, PhD
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος ΨΧ06 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 11 : ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΚΑΙ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΕΙΑ Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος

Η έννοια του κινδύνου Συμπεριφορές κινδύνου Παράγοντες κινδύνου Αθροιστικός κίνδυνος : δείκτες κινδύνου αθροιζόμενοι Πενιχρό αναπτυξιακό αποτέλεσμα

Η έννοια του κινδύνου Ατομικοί παράγοντες : π.χ. αγχώδης προσωπικότητα, χαμηλή νοημοσύνη Οικογενειακοί παράγοντες : π.χ. συγκρούσεις γονέων, ασθένεια γονέων Παράγοντες της κοινότητας : π.χ. ανεπαρκείς συνθήκες κατοικίας

Η έννοια του κινδύνου Τρεις κατηγορίες στρεσογόνων παραγόντων (Compas, 2004): κανονιστικό στρες, οξύ στρες, και χρόνιο στρες

Η έννοια του κινδύνου Κλιμάκωση του κινδύνου για τον έφηβο όταν αλληλεπιδρούν ατομικοί παράγοντες (αγχώδης προσωπικότητα), οικογενειακοί παράγοντες (συγκρούσεις γονέων) και παράγοντες της κοινότητας (ανεπαρκείς συνθήκες κατοικίας)

Επικίνδυνες συμπεριφορές Πειραματισμός του εφήβου ως αναπτυξιακό ορόσημο της εφηβείας Διαφορά πειραματισμού από κατάχρηση (βλέπε ουσίες) Επικίνδυνες συμπεριφορές  δημιουργία αρνητικού στερεοτύπου για τους εφήβους

Προστατευτικοί παράγοντες Αντίσταση στην αντιξοότητα (Bynner, 2001) Ατομικά χαρακτηριστικά Οικογενειακά χαρακτηριστικά Χαρακτηριστικά κοινότητας

Προστατευτικοί παράγοντες «Όσο νωρίτερα εμφανίζονται οι δυσχέρειες και όσο περισσότερο διαρκούν, τόσο μικρότερη είναι η πιθανότητα να αντισταθμιστούν από τους προστατευτικούς παράγοντες.» (Bynner, 2001) «Γνώρισα τη γυναίκα μου και τα πράγματα μπήκαν σε καλύτερη τροχιά.» (Ronka et al., 2002)

Αντιμετώπιση προβλημάτων Coping strategies Ταξινόμηση του Lazarus (1966) Αντιμετώπιση εστιασμένη στο συναίσθημα, και Αντιμετώπιση εστιασμένη στο πρόβλημα

Αντιμετώπιση προβλημάτων Αντιμετώπιση εστιασμένη στο πρόβλημα : αλλάζω, περιορίζω ή απαλλάσσομαι από το στρες Αντιμετώπιση εστιασμένη στο συναίσθημα : αλλαγή της συναισθηματικής κατάστασης που δημιουργείται από τον στρεσογόνο παράγοντα

Αντιμετώπιση προβλημάτων Οι Hampel & Peterman (2005) εισάγουν και μία τρίτη κατηγορία Η μη προσαρμοστική αντιμετώπιση (αναβλητικότητα, επιθετικότητα, άρνηση)

Αντιμετώπιση προβλημάτων Τρεις παράγοντες επιδρούν στο είδος στρατηγικής αντιμετώπισης : Ηλικία Φύλο Εθνότητα

Αντιμετώπιση προβλημάτων Ηλικία : οι μεγαλύτεροι σε ηλικία έφηβοι κατηγορούν τον εαυτό τους σε πιθανές δυσχέρειες – προσαρμοστικές στρατηγικές Φύλο : «Τα αγόρια κάνουν σπορ και τα κορίτσια στρέφονται στους άλλους» (Frydenberg & Lewis, 1993) Μεγαλύτερη επίδραση του στρες στο θήλυ

Αντιμετώπιση προβλημάτων Τα κορίτσια βλέπουν τους ίδιους στρεσογόνους παράγοντες τέσσερις φορές πιο απειλητικούς (Seiffge-Krenke, 1995) Εθνότητα : μεγαλύτερη πιθανότητα εμφάνισης επικίνδυνων συμπεριφορών σε μειονοτικές ομάδες – διαφορετική η θέαση του κινδύνου από ομάδα σε ομάδα

ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΠΑΡΑΓΟΝΤΩΝ Στρες Ανθεκτικότητα Θεωρία του δεσμού

ΨΥΧΙΚΗ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ Η ικανότητα του ατόμου να επανέρχεται, να αντέχει στις δυσκολίες και να επαναδομεί τον εαυτό του. Η ικανότητα του ατόμου να αναγεννάται. (Wollin, 1993)

ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΔΕΣΜΟΥ Ο δεσμός έχει καταστεί κλασσικός όρος για να εκφράσουμε τη θεμελιώδη σχέση ανάμεσα στο παιδί και την μητέρα. Οι τύποι δεσμού δεν είναι όμως απλό αποτέλεσμα μίμησης ή κοινωνικών προτύπων, αλλά προέρχονται από ενεργές κατασκευές της πραγματικότητας με βάση τις σχέσεις με συγκεκριμένα άτομα (Σημαντικοί Άλλοι).

ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΠΑΡΑΓΟΝΤΩΝ Επαρκής γονικός δεσμός Μεγαλύτερη ψυχική ανθεκτικότητα Σωστή χρήση των μηχανισμών άμυνας

ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΠΑΡΑΓΟΝΤΩΝ Ανεπαρκής γονικός δεσμός Μικρότερη ψυχική ανθεκτικότητα Λανθασμένη χρήση των μηχανισμών άμυνας