ΟΙ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΙ ΩΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΜΟΝΙΜΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Καθηγητής, κ. Θεοδόσης Ν. Πελεγρίνης.
Advertisements

Ίκτερος Γρίβα Ευαγγελία Παιδίατρος – Νεογνολόγος Καθηγήτρια ΤΕΙ Ηπείρου.
ΟΙ ΧΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΧΙΟΥΜΟΡ ΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΕ ΥΨΗΛΟ ΚΙΝΔΥΝΟ ΚΑΙ ΤΩΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ ΤΟΥΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΤΖΙΑΓΚΑΝΑ ΑΕΜ : 2240/2009 Μάθημα : Συγκριτική.
Επιχειρηματικότητα Ενότητα # 2: Θεωρία και Ιστορία. Επιχειρηματικότητα και οικονομική ανάπτυξη Διδάσκουσα: Ιωάννα Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΚΥΗΣΗΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ ΡΟΥΣΣΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ.
ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ: Ωφέλιμα για την φύση, ωφέλιμα για εμάς Eργασία που ετοιμάστηκε από ομάδα μαθητών στο πλαίσιο του μαθήματος της Οικογενειακής Αγωγής.
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Δρ. Ειρήνη Κατσαμά Λέκτορας Κοινωνικής.
Αποστολίδου Ευτέρπη Δεκέμβριος  Αιμορραγια από τον κόλπο  Κοιλιακό άλγος  Τραύμα  Τοκετός  Εξωμήτριος κύηση  Προεκλαμψία εκλαμψία  Ανακοπή.
Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΘΕΩΡΙΩΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΩΝ E.ERIKSON, D.WINNICOTT, L.KOHLBERG ΚΑΙ J.FOWLER ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΣΧΟΛΕΙΟ). ΕΘΝΙΚΟ.
Κινητική Μάθηση Ενότητα 3: Λήψη αποφάσεων και απόδοση κάτω από στρες και ψυχική διέγερση, προσοχή,μνήμη Ελιζάνα Πολλάτου, επικ. καθ. ΤΕΦΑΑ-ΠΘ Τμήμα Επιστήμης.
ΕΠΙΠΛΟΚΕΣ ΚΙΡΡΩΣΗΣ. ΕΠΙΠΛΟΚΕΣ ΠΥΛΑΙΑΣ ΥΠΕΡΤΑΣΗΣ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 11: Αγχώδεις Διαταραχές - Νοσηλευτική αντιμετώπιση Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I.
1 Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα Συμμετοχές - Χρεόγραφα Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ ΙΙΙ
Χρήστος Τζεκίνης (σελ:21-28)
Παρακίνηση Εργαζομένων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Βιολογία Α΄ λυκείου Κεφ.3ο ΠΑΥΛΙΝΑ ΚΟΥΤΣΟΚΩΣΤΑ- ΒΙΟΛΟΓΟΣ
ΝΕΟΓΝΙΚΟΣ ΙΚΤΕΡΟΣ Κυφωνίδης Δημήτριος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής
Ισοζύγιο Ενέργειας Και Έλεγχος Βάρους
Τεχνολογία Επικοινωνιών
ΑΝΑΠΤΥΞΗ.
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ/ 6 Η έννοια του εκδημοκρατισμού.
ΛΙΝΑΡΙ Το λινάρι (Linum usitatissimum L.) είναι ένα από τα πρώτα καλλιεργηθέντα φυτά (πάνω από χρόνια). Θεωρείται ότι κατάγεται από την περιοχή.
Κοινωνιολογικές Προσεγγίσεις
Επιχειρησιακή Στρατηγική
Εφαρμογές – Γεωργική Πολιτική και Εμπορία Αγροτικών Προϊόντων
ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ
Μάθηση βασισμένη σε πηγές: Πληροφοριακός εγγραμματισμός και οργάνωση διαδικτυακών εξερευνήσεων (Κ. Παπανικολάου) Ε. Αλεξοπούλου,
Εργασία, ψυχαγωγία, κατάρτιση
Διαπολιτισμική Παιδαγωγική
Ορίσετε την ηγεσία και να αντιπαραβάλετε την ηγεσία και τη διοίκηση.
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ Η ΣΤΑΣΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Παρουσίαση Προβλημάτων Msc , μαθηματικού Κοσόγλου Ιορδάνη
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΜΑΧΑΤΜΑ ΓΚΑΝΤΙ ΟΝΟΜΑ: ΜΑΡΚΕΛΛΑ ΣΟΥΤΗ ΤΑΞΗ:Γ’3
Οδηγός βιβλιογραφίας Δώστε προσοχή στα σημεία της βιβλιογραφίας που πρέπει να γράφονται με πλάγια γράμματα.
Μοντελοποίηση ταυτοτήτων - Παραγοντοποίηση
ΓΕΝΙΚΟ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟ ΣΤΡΑΤΟΥ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΤΟΣ
Ξεκλειδώνοντας τα Δικαιώματα των Παιδιών
Διδακτική των εικαστικών τεχνών Ενότητα 2
Ηγεσία.
Ερμηνεύοντας μια μεγάλη ήττα:
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΕΩΝ.
Γίνε ο Κατάλληλος Ηγέτης!!!
Άλλα είδη παραπομπής και βιβλιογραφίας.
MICRO: Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των πολύ μικρών επιχειρήσεων σε αγροτικές περιοχές Ενότητα No 4: Προγράμματα ευαισθητοποίησης της ΕΕ για την επιχορήγηση.
MICRO: Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των πολύ μικρών επιχειρήσεων σε αγροτικές περιοχές Ενότητα No 4: Προγράμματα ευαισθητοποίησης της ΕΕ για την επιχορήγηση.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Οικολογία της συμπεριφοράς των Πρωτευόντων ΙΙ
Έλληνες Μαθηματικοί της Αρχαιότητας
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Έφη Γουργιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΠΕ Παν
Διοίκηση επιχειρήσεων
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ (ΕΜΠ)
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
מבוא לביולוגיה כללית שיעור מס' 13 קרן לייבסון ורפאל פלג,
Το νερό στον κόσμο: Κοινωνικό αγαθό ή εμπόρευμα;
Μαθησιακή Ικανότητα και Εξέλιξη
Μάθημα 1ο- Παρουσίαση του μαθήματος και διάρθρωση της ύλης
Τ. Ε. Ι. Αθήνας Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων ΒΙΟΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Partalidou Xanthi, PhD Candidate, MSc, BSc.
Ομάδες προετοιμασίας γονεϊκότητας
ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΩΝ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΙΙ Καλλιρρόη Παπαδοπούλου- Λήδα Αναγνωστάκη
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΙΙ Καλλιρρόη Παπαδοπούλου ΕΚΠΑ/ΤΕΑΠΗ
J. Bruner: η διερευνητική – ανακαλυπτική μάθηση
Η γεωπολιτική θεώρηση των διεθνών σχέσεων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΙ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΙ ΩΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ Ο συνομήλικος ορίζεται ως ένα άτομο ισότιμο με ένα άλλο,  Οι εξελικτικοί ψυχολόγοι πιστεύουν πως είναι: • Άτομα κοινωνικά ισότιμα μεταξύ τους ή • Άτομα που λειτουργούν στα ίδια επίπεδα όσον αφορά την πολυπλοκότητα της συμπεριφοράς τους. Πολλοί θεωρητικοί πιστεύουν ότι οι επαφές μεταξύ συνομηλίκων είναι σημαντικές, επειδή ακριβώς είναι ισότιμες

Williard W. Hartup 1927-Παρών Τόπος Γέννησης: Fremont, Ohio Θέση του σήμερα: Επίκουρος καθηγητής στο Institute of Child Development, του πανεπιστημίου της Minnesota. Εκπαίδευση: Ed.D. Harvard University Επιτεύγματα: Έκανε σημαντική έρευνα πάνω στην επίδραση των παιδικών φιλιών στην ανάπτυξη τους Βραβεύτηκε για την συνεισφορά του στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία.

Harry Harlow 1905-1981 Τόπος Γέννησης: Fairfield, Iowa U.S Εθνικότητα: Αμερικανός Έμεινε γνωστός για: Το πειράματα που διεξήγαγε πάνω σε πιθήκους και την προσφορά του με αυτόν τον τρόπο στην αναπτυξιακή ψυχολογία

Mildred Bernice Parten 1902-1970 Εθνικότητα: Αμερικανή Εκπαίδευση: University of Minesota Έμεινε γνωστή επειδή: παρατήρησε παιδιά ηλικίας 2 έως 4 ετών σε περιόδους που έπαιζαν ελεύθερα στο νηπιαγωγείο, ώστε να διαπιστώσει τις εξελικτικές μεταβολές που συμβαίνουν στην κοινωνική πολυπλοκότητα των συναναστροφών με συνομηλίκους.

Συχνότητα των Επαφών με τους Συνομηλίκους 1 έως 2 ετών έπαιζαν περισσότερο με παιδιά του ίδιου φύλου απ’ ό.τι με παιδιά τον αντίθετου φύλου. 2 έως 12 ετών περνούν περισσότερο χρόνο με τους συνομηλίκους

Πόσο Σημαντικές Είναι οι Επιρροές των Συνομηλίκων; Σύμφωνα με τον Hartup (1983) • Oι αλληλεπιδράσεις μεταξύ παιδιών διαφορετικών ηλικιών παίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη. • Oι αλληλεπιδράσεις μεταξύ παιδιών διαφορετικών ηλικιών είναι ασύμμετρες.  • Aλληλεπιδράσεις παιδιών διαφορετικών ηλικιών φαίνεται να ωφελούν τόσο τα μεγαλύτερα, όσο και τα μικρότερα παιδιά. • Oι ασυμμετρίες μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά να αποκτήσουν ορισμένες κοινωνικές δεξιότητες

Σημαντικότητα επιρροών Συνομηλίκων Σημαντικότητα επιρροών Συνομηλίκων  Ως τώρα, είδαμε ότι οι αλληλεπιδράσεις των συνομηλίκων μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά να αποκτήσουν πολλές κοινωνικές και προσωπικές ικανότητες

Το πείραμα του Harlow με τους πιθήκους Μεγάλωσαν δύο ομάδες πιθήκων στη μία στέρησαν την ευκαιρία να συναναστραφούν με άλλους συνομήλικους ενώ στην άλλη στέρησαν την μητέρα • Η ομάδα που μεγάλωσε μόνο  με μητέρα δεν κατάφεραν να αποκτήσουν φυσιολογική συμπεριφορά • Η ομάδα που μεγάλωσε μόνο με συνομήλικους δημιούργησε ισχυρούς δεσμούς μεταξύ των μελών της. Στα πειράματα του χρησιμοποιούσε αποκλειστικά Μακάκους Πιθήκους Rhesus.

Τι έδειξε το πείραμα του Harlow Γονείς Συνομήλικοι Κοινωνική Ανάπτυξη Παιδιού Φάνηκε πως για να γίνει ένα παιδί κοινωνικό πρέπει να υπαρχουν και οι δύο παράγοντες κοινωνικοποίησης και πως το όλο εγχείρημα είναι ένα δύσκολο έργο

Η Ανάπτυξη της Κοινωνικότητας Μεταξύ Συνομηλίκων Κοινωνικότητα: Η προθυμία για κοινωνική συναναστροφή, επιζήτηση προσοχής και αποδοχής. 1. Κοινωνικότητα μεταξύ Συνομηλίκων κατά τη Βρεφική και Νηπιακή Ηλικία 2. Η Κοινωνικότητα κατά την Προσχολική Περίοδο 3. Kοινωνικότητα των συνομηλίκων κατά τη μέση παιδική ηλικία και την εφηβεία

Κοινωνικότητα μεταξύ Συνομηλίκων κατά τη Βρεφική και Νηπιακή Ηλικία 12 μηνών Αντιδρούν σωστότερα το ένα στη συμπεριφορά του άλλου. 20 μηνών παιχνίδι περιέχει πολλά στοιχεία ομιλίας ή προσπάθειες επηρεασμού του ρόλου του άλλου παιδιού. 18 μηνών Εμφανίζουν συντονισμένες αλληλεπιδράσεις με καθαρά κοινωνικό χαρακτήρα. 24 μηνών Τόσο η κοινωνική, όσο και η γνωστική ανάπτυξη συμβάλλουν στην ανάπτυξη της κοινωνικότητας μεταξύ συνομηλίκων στη διάρκεια των δυο πρώτων χρόνων.

Η Κοινωνικότητα κατά την Προσχολική Περίοδο 2-5 ετών Πιθανότερο να παραμένουν κοντά σε έναν ενήλικο και να ζητούν τη στοργή του μέσω της σωματικής επαφής. 4-5 ετών Οι κοινωνικές συμπεριφορές συνίστανται από παιχνιδιάρικες προσπάθειες να κερδίσουν την προσοχή και την αποδοχή, 2-3 ετών Γίνονται κοινωνικότερα αλλά απευθύνονται επίσης και σε ένα ευρύτερο κοινό.

Η Mildred Parten Διαπίστωσε ότι τα παιχνίδια των παιδιών προσχολικής ηλικίας μπορούν να χωριστούν σε τέσσερις κατηγορίες, από το λιγότερο ως το περισσότερο κοινωνικά πολύπλοκο

ΕΙΔΟΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΗΛΙΚΙΑ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ  Παράλληλο Παιχνίδι   6 έως 12 μηνών Έχουν παρόμοιες δραστηριότητες δενπροσέχουν το ένα το άλλο Παράλληλο Παιχνίδι με Επίγνωση 1 έτους  Παίζουν παράλληλα, κατά καιρούς κοιτάζουν το ένα το άλλο. Απλό Παιχνίδι Ρόλων 1 έως 1,5 ετών Έχουν παρόμοιες δραστηριότητες, μιλούν, χαμογελούν μοιράζονται παιχνίδια.

ΕΙΔΟΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΗΛΙΚΙΑ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ  Συμπληρωματικό και Αμοιβαίο Παιχνίδι  1.5 έως 2 ετών Αλλάζουν ρόλους βασισμένους στη δράση σε κοινωνικά παιχνίδια.. Συνεργατικό Κοινωνικό Παιχνίδι Ρόλων 2,5 έως 3 ετών Παίζουν συμπληρωματικούς ρόλους χωρίς σχέδιο ή μη γνωρίζοντας το νόημα αυτών των  ρόλων ή τη μορφή του παιχνιδιού.  Πολύπλοκο Κοινωνικό Παιχνίδι Ρόλων 3,5 εως 4 ετών Σχεδιάζουν το φανταστικό παιχνίδι. ονομάζουν και αναθέτουν τους ρόλους και προτείνουν ένα σενάριο.

Κοινωνικότητα των Συνομηλίκων κατά τη Μέση Παιδική Ηλικία και Εφηβεία  Κοινωνικότητα των Συνομηλίκων κατά τη Μέση Παιδική Ηλικία και Εφηβεία 6 ετών Συμμετέχουν με ενθουσιασμό σε παιχνίδια που έχουν ένα σύνολο συγκεκριμένων κανόνων. Εφηβεία Περνούν περισσότερο χρόνο με συνομήλικους σε κλίκες Έρχονται σε επαφή με την ομάδα συνομηλίκων. 10 ετών

Κοινωνικότητα των Συνομηλίκων κατά τη Μέση Παιδική Ηλικία και εφηβεία  Κοινωνικότητα των Συνομηλίκων κατά τη Μέση Παιδική Ηλικία και εφηβεία Ομάδες Συνομηλίκων Αλληλεπίδρα σε τακτική βάση Κλίκες 4 έως 8 μέλη ίδιου φύλου Παρέες Ένας μηχανισμός ορισμού θέσης του εφήβου στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο του σχολείου Φιλίες & ζευγάρια Οι κλίκες και η παρέας αρχίζουν σταδιακά να διαλύονται εκπληρώνοντας τον σκοπό τους. 2. έχουν παρόμοιες αξίες και προτιμήσεις. 2. Δημιουργεί στα μέλη της μία αίσθηση ότι ανήκουν σε αυτήν 3.Βοηθούν στην απόκτηση ομαδικής ταυτότητας 3. Διατυπώνουν δικούς της κανόνες 4.είναι περισσότερο ασφαλείς για την εξερεύνηση των τρόπων συμπεριφοράς Όχι μόνο οι κλίκες και οι παρέες επιτρέπουν στους εφήβους να εκφράζουν τις αξίες τους και να δοκιμάζουν νέες ρόλους αλλά προετοιμάζουν και το δρόμο για τη δημιουργία σχέσεων με το άλλο φύλο

Εργασία για το μάθημα της Αναπτυξιακής Ψυχολογίας Εργασία για το μάθημα της Αναπτυξιακής Ψυχολογίας Ευχαριστώ για τον Χρόνο σας Νικολακόπουλος Πέτρος Τμήμα Εκπαιδευτικών Μηχανολόγων Μηχανικών ΑΣ.ΠΑΙ.Τ.Ε 2018-2019