Ο χώρος και τα όρια της Φιλοσοφίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

ΤΟ «ΝΕΟ» ΛΥΚΕΙΟ. 1.Το σχολείο πρέπει να μεταδίδει γνώση λειτουργική και όχι μνημονική. 2.Η γνώση δε μεταβιβάζεται αλλά χτίζεται με ενεργητικές διαδικασίες.
και ως συνείδηση του Κόσμου...»
Δεξιότητες Επιστημονικής Μεθόδου
Γενικού τύπου χαρακτηριστικά
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Match Point Φιλοσοφώντας την τύχη, την ελεύθερη βούληση, τη λογική και τα συναισθήματα του ανθρώπου… Μία εργασία των Ανδριόπουλου Θανάση Εγγλέζου Χριστιάννας.
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Πληροφορική υποστήριξη για το μάθημα της Επιστήμης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Πώς κατασκευάζ ω ένα εννοιολογικό χάρτη;
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ «ΔΙΑΛΟΓΟ»
Μάθημα 6ο.
9. Αρχή και πορεία του κόσμου
Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης (β)
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ κεφάλαιο 2 κατανοώντας τα πράγματα
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
project: οψεις της ψυχολογιας
19. Η χριστιανική κοινότητα μέσα σ’ έναν πλουραλιστικό κόσμο
Από την Ιστορία στη Φιλοσοφία Ηθική και Πολιτική
Βασικές έννοιες των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο Συνάντηση 1 η.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ.
Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
Ιωάννα Κομνηνού ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΣΤ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ. Αναζητώντας την αλήθεια στη ζωή μας.
Η ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΗ ΚΑΙ Η ΛΥΤΡΩΣΗ Η ιδέα της μετενσάρκωσης, η οποία ως έννοια εισάγεται πρώτη φορά στις Ουπανισάδες (800 πΧ), είναι θεμελιώδης στον Ινδουισμό.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ & Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΘΡΗΣΚΕΙΑ & ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΦΥΣΙΚΗ
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εσωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης και η Αποστολή της.
Ιστορία της φιλοσοφίας: Σωκράτης, Πλάτων, Αριστοτέλης Σ. Σταυριανέας Τμήμα Φιλοσοφίας Παν/μίου Πατρών 14/10/2015.
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 4 η : ΣΤΕΡΕΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Διάλεξη: Ισοστατικότητα – υπερστατικότητα – κινητότητα φορέων. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης Τμήμα Πολιτικών.
Ημερίδα Ενημέρωσης Δυνητικών Δικαιούχων του ΕΠ Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Εξειδίκευση Εφαρμογής ΕΠ 1.
Εισαγωγή στην αθλητική επιστήμη Η γέννηση της επιστήμης υπήρξε ο θάνατος της δεισιδαιμονίας (Haxley)
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο Ι Στις ανθρωπιστικές επιστήμες επικράτησαν δύο ερευνητικές κατευθύνσεις: Η στατιστική ανάλυση (συνυπολογίζει.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Φιλοσοφία-Ηθική Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Η επιστήμη της Διοίκησης
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Έννοιες Φυσικών Επιστημών Ι
Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
Το ερώτημα "τι είναι επιστήμη;" δεν έχει νόημα χωρίς κάποιο χρονικό προσδιορισμό Όταν τις δεκαετίες του 80 και του 90 κατέρρεε το αποκαλούμενο ανατολικό.
Α) Κριτική Θεωρία.
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Σύμπαν Από τι αποτελείται; Υπάρχουν κι άλλα;…
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
Η στροφή στον αναγνώστη
Επικοινωνία ….τι είναι;
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Φιλοσοφία Αθλητισμού Ευάγγελος Αλμπανίδης.
ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΣΤΕΡΓΙΟΥ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΠΟΥΛΑΚΟΥ
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
Έννοιες από τη Διδακτική Βασίλης Δαγδιλέλης. 2 Διδακτική Διδακτική. Είναι ένα πεδίο ερευνών (όχι ακόμη μια Επιστήμη) που παράγουν ένα σύνολο από προτάσεις.
Ορθολογικότητα στη φιλοσοφία και τις επιστήμες
Νέα Αθηναϊκή σχολή ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ και ΝΑΤΟΥΡΑΛΙΣΜΟΣ
اعداد الأستاذ/ عبدالرؤوف أحمد يوسف
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Ιστορικισμός.
Ορθολογικότητα στη φιλοσοφία και τις επιστήμες
1. Το πληροφοριακό περιεχόμενο των μαθηματικών αληθειών
Η αλήθεια των αντικειμένων
Τεχνολογία και Επιστήμη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο χώρος και τα όρια της Φιλοσοφίας

Γειτνίαση της φιλοσοφίας με τις επιστήμες (από το ένα μέρος) και με τις τέχνες (από το άλλο μέρος). Ρευστότητα ορίων. Αναλυτική φιλοσοφία, Ηπειρωτική φιλοσοφία Αναλυτική φιλοσοφία (κατηγορείται ότι μιμείται τις θετικές επιστήμες) Ηπειρωτική φιλοσοφία (κατηγορείται ότι μιμείται τη λογοτεχνία)

Σκληρός πυρήνας της φιλοσοφίας με σαφή όρια Σκληρός πυρήνας της φιλοσοφίας με σαφή όρια. Στον πυρήνα της φιλοσοφίας δεν περιλαμβάνονται οι κοινωνιολογίζουσες ή ιστορικίζουσες προσπάθειες άρθρωσης ενός μεταθεωρητικού λόγου οι οποίες όμως εμπλουτίζουν τη φιλοσοφία με προβληματικές και ερωτήματα.

Πώς προσδιορίζεται ο χώρος της φιλοσοφίας; Ο χώρος των «οριακών» προβλημάτων για τη γνώση Τα προβλήματα αυτά δεν εντάσσονται σε κάποια επιστημονική περιοχή.

Οριακά προβλήματα: i.Το είναι και η γνώση του Τι υπάρχει, πώς υπάρχει και πώς γνωρίζεται; (οντολογικά και γνωσιολογικά ερωτήματα) ii.Ανεξάρτητη ύπαρξη εννοιών και αληθειών δεοντολογικής υφής iii. Σχέση συνείδησης και ύλης

αιτιοκρατική ή όχι πορεία του κόσμου v. ελευθερία βούλησης και προσωπικής ευθύνης (συνδέεται με το προηγούμενο: εάν το σύμπαν είναι αιτιοκρατικά δομημένο μπορεί κάποιος να βούλεται ελεύθερα;

Δυνατότητα απάντησης ; Η φιλοσοφία δεν προσφέρει μονοσήμαντες απαντήσεις Δημιουργία «εννοιολογικών μορφωμάτων» που λειτουργούν ως εναλλακτικές απαντητικές εκδοχές. Τα εν λόγω εννοιολογικά μορφώματα οφείλουν να είναι εσωτερικά συνεπή.