Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επίδραση φορολογικής πολιτικής στον κλάδο Κινητής Τηλεφωνίας Αύγουστος 2011 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ.
Advertisements

Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Μαθητές με προβλήματα.
Γ ΕΩΠΟΝΙΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΗΡΟΤΡΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΡΟΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΒΑΜΜΑΤΟΣ ΠΡΟΠΟΛΗΣ.
ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΓΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΑΣΘΕΝΩΝ: ΠΡΟΛΗΨΗ, ΔΙΑΓΝΩΣΗ, ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΝ ΠΑΤΡΩΝ.
1 Φάκελος υλικού & επαγγελματική ανάπτυξη Μαυρομμάτη Ευφημία Σχολική Σύμβουλος.
Το περιεχόμενο μιας κοινωνιολογίας της ανώτατης εκπαίδευσης Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής εκπαίδευσης Φοιτήτρια: Παναγιώτα Βαρδιοπούλου ΑΕΜ: 3109 Διδάσκουσα.
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ: ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΥΠΟΣΙΤΙΣΜΟΥ.
ΥΠΕΡΤΡΟΦΙΑ ΠΡΟΣΤΑΤΗ. Τι είναι ο προστάτης και ποια η χρησιμότητα του; Ο προστάτης είναι ένας αδένας μεγέθους ενός καρυδιού και ανευρίσκεται μόνο στους.
Slide 2.1 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011.
Δημόσιες σχέσεις – Συμπεριφορά, δεοντολογία Διονύσης Ανανιάδης Δερματολόγος - Αφροδισιολόγος 11 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δερματολογίας Αφροδισιολογίας
ΕΠΙΠΛΟΚΕΣ ΚΙΡΡΩΣΗΣ. ΕΠΙΠΛΟΚΕΣ ΠΥΛΑΙΑΣ ΥΠΕΡΤΑΣΗΣ.
Βραχώδες υλικό: Παράμετροι αντοχής – Παραμορφωσιμότητα Νικόλαος Σαμπατακάκης Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Γεωλογίας.
Ομάδα 3: Δέσποινα Μ. Δανάη Α. Πέτρος Λ. Βασίλης Ου. Αδάμ Τ. Ομάδα 5: Ελένη Κ. Έφη Ν. Παναγιώτης Σ. Νίκος Ν. Ρεϊνάνντο Γ.
Τα γυναικεία γεννητικά όργανα διακρίνονται σε εσωτερικά και εξωτερικά. Εξωτερικά είναι το αιδοίο το οποίο αποτελείται από τα μεγάλα και μικρά χείλη εσωτερικά.
Το πρόβλημα της παχυσαρκίας και ο ρόλος του σχολείου Ανδρέας Γ. Αυγερινός Τ.Ε.Φ.Α.Α. – Δ.Π. ΘΡΑΚΗΣ
ANAKAΛΥΠΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ & ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ «Παιδαγωγικές εφαρμογές & ΤΠΕ» ANΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Κωνσταντίνος Α. Σδρόλιας
Φάκελος υλικού του (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Προβλήματα στην παραγωγή & εξαγωγή ποιοτικών ελαιολάδων
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΟΓΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΑΣΘΕΝΩΝ
Η μεταβαση των μαθητων απο την οπτικη τησ β/θμιασ εκπαιδευσησ : Δυσκολιεσ – προβληματα- καθοριστικεσ παραμετροι Σ. ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ.
ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ
Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή
Φυσικές Ιδιότητες των Υλικών
Ενιαίο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Εταιρική Διακυβέρνηση
Αντικείμενο διδασκαλίας
Εισαγωγή στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ ΙΣΤΩΝ
Οι Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου.
Κουρσαράκος Γ. Δημήτριος Σχολικός Σύμβουλος Φ.Α. ΠΕ11 (MSc)
Η γνωστική προσέγγιση για την κινητική εξέλιξη του ανθρώπου
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
…I.Σ.ΠΑΠΑΣΙΔΕΡΗ Κεφ. 14: ΕΞΩΚΥΤΤΑΡΙΕΣ ΟΥΣΙΕΣ
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
« Το μουσείο είναι τόπος ελεύθερης πρόσβασης στον πολιτισμό »
Ατομικός Φάκελος Αξιολόγησης Νηπίου (Portfolio Assessment)
Παυλίνα Χατζηθεοδούλου Λοϊζίδου Προϊσταμένη Τομέα Επιμόρφωσης
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΗΓΜΕΝΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΚΥΚΛΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Ι
Μελετήστε το άρθρο και διαμορφώστε μια σύντομη παρουσίασή του στην τάξη (ερευνητικά ερωτήματα, μεθοδολογία/συμμετέχοντες, σύντομη παρουσίαση των αποτελεσμάτων)
Πρόβλημα: Απομάκρυνση κολλοειδών σωματιδίων
Τα μαθηματικά στους δρόμους και στα σχολεία
Μαρία Ξενιτίδου, Αντώνης Σαπουντζής ΔΠΘ
Πολιτισμικη Διαμεσολαβηση στο Σχολικο Πλαισιο
Εργασία 5 Μάθημα 795.Πρακτική Άσκηση, ΔΔΜ (α)
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Οικοδομώντας την αυτοεκτίμηση του παιδιού
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Άλλα είδη παραπομπής και βιβλιογραφίας.
Συμπληρώματα Διατροφής- Ψυχο-κοινωνική Προσέγγιση
Καθοδικός σωλήνας (σωλήνας Brown)
ΘΕΜΑ: Οδηγίες για τη διδασκαλία της Χημείας της Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου για το σχ. έτος Σύνολο ελάχιστων προβλεπόμενων διδακτικών ωρών σαράντα.
Εργαστήριο Από την απλή παρατήρηση στην αξιοποίηση των στοιχείων της
N.S. Seccareccia et al, Fig. S1.
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Περιφερειακό Σύστημα Ακοής
Από το σχολείο στο σπίτι κι από το σπίτι στο σχολείο
Βασικές έννοιες της Μηχανικής
Εργασία ΑναπτυξιακήςΨυχολογίας
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
ΠΑΡΑΓΟΝΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος ΨΧ06 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 8 : ΦΙΛΟΙ ΚΑΙ ΟΜΑΔΑ ΣΥΝΟΜΙΛΗΚΩΝ Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος

Γένεση διαπροσωπικών σχέσεων Βασικές θεωρίες Θεωρία προσκόλλησης Θεωρία κοινωνικής ταυτότητας

Γένεση διαπροσωπικών σχέσεων Θεωρία προσκόλλησης Ασφαλής και ανασφαλής δεσμός Οι γονείς ικανοποιούν λιγότερες συναισθηματικές ανάγκες του παιδιού στην εφηβεία Οι φίλοι έρχονται στο προσκήνιο

Γένεση διαπροσωπικών σχέσεων Νοητικά μοντέλα για τις σχέσεις μαθημένα στις πρώτες επαφές του βρέφους με τους γονείς του Τα μοντέλα αυτά ονομάζονται αναπαραστάσεις προσκόλλησης (Carlson et al., 2004)

Γένεση διαπροσωπικών σχέσεων Ο μηχανισμός της επικαιροποίησης (actualization) Συναισθηματικό μοτίβο Hic et nunc – εδώ και τώρα Αναζήτηση εγγύτητας στις σχέσεις συνομηλίκων

Γένεση διαπροσωπικών σχέσεων Θεωρία κοινωνικής ταυτότητας Ταυτότητα ομάδας και συλλογική ταυτότητα (Tajfel, 1978) Ψυχική ευαλωτότητα σε περιόδους έντονων μεταβάσεων Η απειλή προερχόμενη από τους ενήλικες ή από ομάδες άλλων εφήβων

Γένεση διαπροσωπικών σχέσεων Διαφορετικές ομάδες έχουν διαφορετικούς κανόνες και προσδοκίες και δεν είναι πάντα εύκολο για τα νέα μέλη να κατανοήσουν τους «απόκρυφους» κανόνες. (Scholte & van Aken, 2006)

Η δυναμική των σχέσεων Διάκριση του Brown (2004) μεταξύ κλίκας και παρέας Κλίκα : μικρές ομάδες τριών έως δέκα ατόμων που ορίζονται από κοινές δραστηριότητες και ενδιαφέροντα Παρέα : μεγαλύτερες ομάδες που ορίζονται από την ηλικία ή από το σχολείο ή από τη γειτονιά

Η δυναμική των σχέσεων Λειτουργίες της φιλίας (Mendelson & Aboud, 1999) Συντροφικότητα Αξιόπιστη συμμαχία Βοήθεια

Η δυναμική των σχέσεων Λειτουργίες της φιλίας (Mendelson & Aboud, 1999) Οικειότητα Αυτό-επιβεβαίωση Συναισθηματική ασφάλεια

Η δυναμική των σχέσεων Αξιοπιστία, διαθεσιμότητα και συνδρομή σε δύσκολες περιόδους (Cotterell, 2007) Μέθοδος ενσωμάτωσης σε ένα κοινωνικό δίκτυο, και Επιβεβαίωση της αξίας του ατόμου που τεκμηριώνεται από την ηλικιακή ομάδα του

Η δυναμική των σχέσεων Επίδραση της ομάδας των συνομηλίκων Όσο μεγαλύτερη ανάγκη για κοινωνική αποδοχή τόσο μεγαλύτερη η επίδραση των συνομηλίκων Η επίδραση της ομάδας φτάνει στον μεγαλύτερο βαθμό μέχρι τα 15 έτη

Η δυναμική των σχέσεων Σύνδεση με τη διαδικασία λήψης αποφάσεων Η ομάδα ως όργανο λήψης ατομικών αποφάσεων Σύνδεση με στοιχεία προσωπικότητας (αποφευκτικά, εξαρτητικά) Βαθμός υποστήριξης και από την οικογένεια

Η δυναμική των σχέσεων Τύποι επίδρασης συνομηλίκων (Brown, 2004) Μίμηση προτύπου : συμπεριφορά ενός άλλου Δημιουργία ευκαιριών : νέοι τύποι συμπεριφοράς Ρύθμιση κανόνων : τι είναι σωστό και τι είναι λάθος

Γονείς και συνομήλικοι Οι φιλίες ενέχουν μία συμμετρία Στοιχείο αμοιβαιότητας και εξέλιξης Οι σχέσεις με τους γονείς γίνονται πιο ισότιμες Ευκαιρία για διαπραγμάτευση και κριτική συζήτηση

Γονείς και συνομήλικοι Θεωρία της αυτο-κοινωνικοποίησης (Marsland, 1987) Οι έφηβοι ως συντελεστές της δικής τους κοινωνικοποίησης Περισσότερες μητέρες στην αγορά εργασίας Λιγότερος χρόνος επικοινωνίας εφήβου με γονέα

Γονείς και συνομήλικοι Οι έφηβοι στρέφονται στους φίλους για υποστήριξη και στους γονείς για προγραμματισμό και για θέματα αξιών (Cotterell, 2007) Επαναπροσέγγιση των γονέων στα «σημεία καμπής» (Graber & Brooks-Gunn, 1996)

Η «ψηφιακή» γενιά Σοβαρές επιπτώσεις στην έννοια της ιδιωτικότητας Το Διαδίκτυο διευκολύνει τις διαπροσωπικές επαφές αντί να τις υπονομεύει (Mesch & Talmud, 2007, 2010) Διαδικασία διερεύνησης της προσωπικής ταυτότητας

Η «ψηφιακή» γενιά «Οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης επιτρέπουν στο άτομο να κωδικοποιεί, να χαρτογραφεί και να παρακολουθεί τους δεσμούς μεταξύ του εαυτού του και των άλλων, μια κωδικοποίηση που απαιτεί διαρκή αναθεώρηση» (Marwick, 2005, p.3).

Διαδικτυακοί κίνδυνοι Παράνομο περιεχόμενο Άγνωστα πρόσωπα Ακραία σεξουαλική βία Υλικό ρατσισμού και μίσους Μεροληπτικές πληροφορίες

Διαδικτυακοί κίνδυνοι Κυβερνο-εκφοβισμός «Ψάρεμα», οικονομικές απάτες Κατάχρηση προσωπικού χώρου Βλάβη εαυτού