Ο κανονασ pay to be paid μετα την ia 2015

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ 1.ΠΟΙΟΣ?  Ένα σκάφος  Επιτροπή αγώνα με κάποιες εξαιρέσεις • Όχι από πληροφορία που προέρχεται από αίτηση αποκατάστασης ή μη έγκυρης ένστασης.
Advertisements

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΤΜΗΜΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ & ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ
Παραγωγα δικαιωματα – κυπριακη πρακτικη υπο το φως των ευρωπαϊκων και διεθνων υποχρεωςεων Νικολέττα Χαραλαμπίδου – ΚΙΣΑ – Κίνηση για Ισότητα, Στήριξη,
ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΤΗΛΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΣΚΑΦΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
Επαγγελματική Αστική Ευθύνη Διαμεσολαβητών 29/5/2014 Μάνος Δημήτριος.
Αρχές Δικαίου Επιχειρήσεων Διάλεξη 15 η Νικόλαος Καρανάσιος Συμβάσεις.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ & ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Μ. Δ. Χρυσομάλλης Αναπληρωτής Καθηγητής.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΙΚΑΙΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗ ΙΙ Μ. Δ. Χρυσομάλλης Αναπληρωτής Καθηγητής.
ΜΑΘΗΜΑ 3 Ο ΤΑ ΗΝΩΜΕΝΑ ΕΘΝΗ Εθνική Κυριαρχία και Διεθνής Οργάνωση.
Week 11 Quiz Sentence #2. The sentence. λαλο ῦ μεν ε ἰ δότες ὅ τι ὁ ἐ γείρας τ ὸ ν κύριον Ἰ ησο ῦ ν κα ὶ ἡ μ ᾶ ς σ ὺ ν Ἰ ησο ῦ ἐ γερε ῖ κα ὶ παραστήσει.
Η κατάρτιση και η ρευστοποίηση των συμφωνιών παροχής χρηματοοικονομικής ασφάλειας επί αϋλων τίτλων Γεώργιος Κ. Λέκκας Επίκουρος Καθηγητής Νομική Σχολή.
Μιχαήλ Α. Αντάπασης, LLM Partner Antapasis-Albouras-Asanakis Law Office 6 Aπριλίου 2016 «Ναυτασφαλίσεις: από τη θεωρία στην πράξη» ΙΔΡΥΜΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΛΑΣΚΑΡΙΔΗ.
« Βασικές Αρχές Ασφάλισης Ζημιών » Κυριακή, 25 Σεπτεμβρίου
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ - ΠΜΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΙΚΑΙΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ Μ. Δ. Χρυσομάλλης Αναπληρωτής Καθηγητής.
Διοικητική Δικαιοσύνη στην Κύπρο Ηλίας Γεωργίου Ανώτερος Επαρχιακός Δικαστής Αθήνα Απριλίου 2016.
ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ 4 ο ΕΤΟΣ (Δ΄ΤΑΞΗ - S4)
Σχέσεις δικαίου ΕΕ και εθνικών δικαίων. Σχέσεις εξελισσόμενες Η ΕΕ εξελίσσεται διαρκώς. Νέες αρμοδιότητες και νέα όργανα. Παράλληλα, νέα έννοια ήδη υφιστάμενων.
European Perspectives in Language Teaching, Learning, Assessment The European Language Portfolio: What, why and how Bessie Dendrinos School of Philosophy.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΙΚΑΙΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ Ι B.Tζώρτζη Ειδική Επιστήμονας.
Χαρακτηριστικά διοικητικών πράξεων: Τεκμήριο νομιμότητας Εκτελεστότητα
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΠΑΤΗ- Fraudulent Claims
Οδηγία 93/13 Εκδόθηκε από το ΕΚ και το Συμβούλιο την 5η Απριλίου 1993
6. Δικαστική προστασία στην ΕΕ
Ασφαλιστική υποκατάσταση
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ευαγγελία Μαρία Θωμά, Πρωτοδίκης – Υποψήφια ΔΝ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Class X: Athematic verbs II
ΠΟΛΛΑΠΛΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ (ΔΙΠΛΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ) - ΣΥΝΑΣΦΑΛΙΣΗ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Διαδικασία και έννομες συνέπειες της άσκησης της εγκατάλειψης
ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ
Εισηγήτρια: Αικατερίνη Αργυρακοπούλου
Κανόνας «Pay to be paid» μετά την ΙΑ 2015
Διαδικασία και έννομες συνέπειες της άσκησης της εγκατάλειψης
Η επιταση του ασφαλιστικου κινδινου
Υποχρεωτική ασφάλιση κατά το ελληνικό δίκαιο
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΕΝΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΝΟΜΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:
ΕΠΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΠΙΣΤΗ
Τρέχουσα/Ανοικτή Ασφάλιση
EXPRESS WARRANTIES Κουτσουβά Αλεξάνδρα ΜΠΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ
ΥΠΕΡΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΑΞΗ
Το ιερό δισκοπότηρο της ΙΕ γλωσσολογίας
Ανάλυση Γεωργικού Οικογενειακού Εισήματος (ΓΟΕ)
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΝΟΜΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΜΣ «ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ» ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΚΑΙΟ ΘΑΛΑΣΣΙΑΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΕΠΙΚ. ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ.
IMPLIED WARRANTIES ΠΜΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ 2017 – 2018
ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΙΟΣ? Όμως ναι.... Ένα σκάφος
«Θεωρία και Δίκαιο Διεθνών Οργανισμών»
«Θεωρία και Δίκαιο Διεθνών Οργανισμών»
Ν. 1796/1988 Σύσταση Οργαν. Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων κλπ
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ – Π.Μ.Σ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ
Ιωάννης Ε. Μπιμπλής, Δικηγόρος
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ
Class X: Athematic verbs II © Dr. Esa Autero
EΕΥΘΥΝΗ ΜΕΛΩΝ Δ.Σ. – Τι αλλάζει;
Διαδικασία & έννομες συνέπειες της εγκατάλειψης στον ασφαλιστή
EXPRESS WARRANTIES IN MARINE INSURANCE
Π.Μ.Σ. Εμπορικού Δικαίου Κατεύθυνση Ναυτικού Δικαίου Μάθημα: Δίκαιο Θαλάσσιας Ασφάλειας Θέμα εργασίας: «Οι αλλαγές που επέφερε η ΙΑ 2015 στο καθεστώς.
ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΙΑΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
Η επίταση του ασφαλιστικού κινδύνου
“ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΖΩΗΣ - ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ.”
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο κανονασ pay to be paid μετα την ia 2015 Π.Μ.Σ. ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ 2018-2019 ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΙΑΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: Κ. Δ.ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ Κα Ε. ΚΙΝΙΝΗ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΣΧΑΛΗ

περιεχομενα εισαγωγη Ρητρεσ pay to be paid στην πραξη Νομικο θεμελιο-σκοποσ ρητρασ Παραιτηση απο τον κανονα The third parties(rights against insurers)act 1930 Προβληματα εφαρμογησ The Allobrogia The fanti and the padre island The third parties act(rights against insurers) 2010 Insurance act 2015 Καμψη του κανονα απο το δεε- υποθεση“Assens havn” {2017} Καμψη του κανονα σε διεθνεισ συμβασεισ βιβλιογραφια

εισαγωγη P&I Clubs: Αλληλασφαλιστικοί μη κερδοσκοπικοί συνεταιρισμοί, ενώσεις προστασίας και αποζημίωσης, παρέχουν ασφάλιση που εξασφαλίζει τα μέλη τους (indemnity insurance-ασφάλιση αστικής ευθύνης) Θεμελιώδης πρακτική τους η ενσωμάτωση στους κανόνες τους της ρήτρας Pay to be paid ή Pay first: Καθήκον του ασφαλισμένου να εκπληρώσει όλες τις υποχρεώσεις του στο ζημιωθέντα τρίτο ως αναγκαία προϋπόθεση (“condition precedent to recover…”) της λήψης οποιασδήποτε παροχής από το Club σε περίπτωση αστικής του ευθύνης συνεπεία θαλασσίου συμβάντος Η αποζημίωση του τρίτου από το μέλος πρέπει να γίνεται με πόρους που ανήκουν σε εκείνο “unconditionally... out of monies belonging to him absolutely and not by way of loan or otherwise”.

Ρητρεσ pay to be paid στην πραξη Rule 5(A) of “UK P&I Club” Payment first by the Owner: “ Unless the Directors in their discretion otherwise decide, it is a condition precedent of an Owner’s right to recover from the funds of the Association in respect of any liabilities, costs or expenses that he shall first have discharged or paid the same out of funds belonging to him unconditionally and not by way of loan or otherwise.” Rule 3 (1) of “The London P&I Club’s Rules”: “if any Assured shall incur liabilities, costs or expenses for which he is insured, he shall be entitled to recovery from the Association out of the funds of this Class, PROVIDED that actual payment (out of monies belonging to him absolutely and not by way of loan or otherwise) by the Assured of the full amount of such liabilities, costs and expenses shall be a condition precedent to his right of recovery.”

Νομικο θεμελιο-σκοποσ ρητρασ Νομικό θεμέλιο: S. 85 MIA 1906 Modification of Act in case of mutual insurance: “(3) The provisions of this Act, in so far as they may be modified by the agreement of the parties, may in the case of mutual insurance be modified by the terms of the policies issued by the association, or by the rules and regulations of this association.” Σκοπός της ρήτρας: Αποφυγή πλουτισμού των Μελών,τα οποία αφού λάβουν αποζημίωση από το Club, δεν ικανοποιούν τον τρίτο (δικαστής Sumption Q.C. The Fanti and the Padre Island {1987}, βλ.κατωτέρω) Λόγω του αλληλασφαλιστικού χαρακτήρα των P&I Clubs κάθε μέλος πρέπει να βασίζεται στην οικονομική αξιοπιστία των υπολοίπων, καθώς τα μέλη είναι ταυτόχρονα ασφαλιστές και ασφαλισμένοι. Με την προϋπόθεση της πρηγούμενης πληρωμής τα μέλη διαβεβαιώνονται για την αυθεντικότητα της απαίτησης του τρίτου και τη μη χειραγώγηση των πόρων του Club από αυτά (The Fanti and the Padre Island {1987}, βλ.κατωτέρω)

Παραιτηση απο τον κανονα Δικαίωμα παραίτησης ενός P&I Club από τον κανόνα όταν: Είναι πιθανό το δικαστήριο να επιδικάσει αποζημίωση στο Μέλος, το P&I Club συνήθως προβαίνει σε εξωδικαστικό διακανονισμό με τον τρίτο ζημιωθέντα Το Club εκδίδει letter of undertaking για να πετύχει την άρση πιθανής συντηρητικής κατάσχεσης πλοίου εις βάρους του ασφαλισμένου Υπάρχει σχετική συμφωνία των μερών Η απαίτηση είναι ποσοτικά ουσιώδης ή αναλαμβάνει την κάλυψη για λόγους διευκόλυνσης. ΟΜΩΣ ακόμα κι αν αναλάβει τον έλεγχο μιας απαίτησης ή εκδώσει letter of undertaking, ανήκει στη διακριτική του ευχέρεια αν θα αποζημιώσει ευθέως το ζημιωθέντα ή όχι. Υπόθεση The Rena K{1978} 1 Lloyd’s Rep 545 Brandon J.: “Members have no legal right to insist on the Club paying directly to the claimant and that the Club has an unfettered discretion to decline to make such a payment.”

The third parties(rights against insurers)act 1930 Τα δικαιώματα του αφερέγγυου ασφαλισμένου κατά του ασφαλιστή σε σχέση με την ευθύνη του πρώτου έναντι του τρίτου μεταβιβάζονται στον τρίτο. δυνατότητα ευθείας αγωγής του τρίτου κατά του ασφαλιστή, εφόσον υφίσταται ευθύνη του ασφαλισμένου o τρίτος πρέπει να έχει κατοχυρώσει και ποσοτικοποιήσει την ευθύνη του ασφαλισμένου κατά αυτού πριν στραφεί κατά του ασφαλιστή Ο ασφαλιστής έχει την ίδια ευθύνη με εκείνη που θα είχε ασφαλισμένος έναντι του τρίτου, αλλά και όλες τις ενστάσεις και τα μέσα άμυνας που θα είχε έναντι του ασφαλισμένου Αν η ευθύνη του ασφαλιστή έναντι του ασφαλισμένου είναι μικρότερη από την ευθύνη του ασφαλισμένου έναντι του τρίτου, ο τρίτος πρέπει να ασκήσει δύο ξεχωριστές αγωγές(κατά του ασφαλισμένου και κατά του ασφαλιστή) {S.1(4)} Κάθε συμφωνία ή ρήτρα η οποία σκοπεί στην αποφυγή του ασφαλίσματος μετά την αφερεγγυότητα του ασφαλισμένου καθίσταται ανενεργός

Προβληματα εφαρμογησ του κανονα Σε περίπτωση αφερεγγυότητας-πτώχευσης του Μέλους αδυναμία ικανοποίησης του τρίτου ζημιωθέντος ευθεία αγωγή του τρίτου κατά του P&I Club βάσει του Third Parties Act 1930 S.1(4): To Club έχει τα ίδια μέσα άμυνας κατά του τρίτου που θα είχε εάν στρεφόταν κατά αυτού ο ασφαλισμένος επίκληση του κανόνα pay to be paid επιτρεπτή?

The Allobrogia {1979} 1 Lloyd's Rep. 190 Η πρώτη υπόθεση που ασχολήθηκε με την επίδραση της Third Parties Act 1930 στον κανόνα pay to be paid των P&I Clubs Εταιρεία υπό εκκαθάριση-αξιώσεις από απώλεια φορτίου Το δικαστήριο ασχολήθηκε με το αν το S.1(3) της Act 1930 αναιρεί τον κανόνα pay to be paid, καθώς σύμφωνα με αυτό κάθε πρόβλεψη που στοχεύει άμεσα ή έμμεσα στην αποφυγή του συμβολαίου ή την τροποποίηση των δικαιωμάτων των μερών μετά την πτώχευση ή την εκκαθάριση, είναι άκυρη. Does the “pay to be paid” rule have such an effect? Slade J.: Αν η εφαρμογή του κανόνα είναι δυνατή και μετά την πτώχευση, τότε δε θα έχει ως αποτέλεσμα την αποφυγή ή την τροποποίηση. Αντίθετα, αν η πτώχευση καθιστούσε την προηγούμενη πληρωμή αδύνατη, τότε είναι εύλογο (“strongly arguable”) ο κανόνας να ανατρέπεται από το S.1(3).

The fanti and the padre island [1989] 1 Lloyds Rep 239 Πραγματικά περιστατικά: Αφερεγγυότητα πλοιοκτητών-αξιώσεις από απώλεια/βλάβη φορτίου-οι φορτωτές στράφηκαν κατά των P&I Clubs βάσει της Act 1930 ισχυριζόμενοι ότι υπεισήλθαν στη νομική θέση των πλοιοκτητών Πρωτοδίκως:The Fanti Εφόσον τα δικαιώματα των πλοιοκτητών σχετικά με την ευθύνη τους έχουν μεταβιβαστεί στους ζημιωθέντες, οι τελευταίοι πρέπει να εφαρμόσουν τον κανόνα, δηλαδή πρέπει να «πληρώσουν τους εαυτούς τους» για να αποζημιωθούν μετά από το Club Staughton J.: Υποστήριξε ότι (i) αυτό είναι “impossible or at least futile”, (ii) ο κανόνας παραβιάζει το S.1(3), καθώς αλλάζει εμμέσως τα δικαιώματα των μερών μετά την αφερεγγυότητα και (iii) συνεπώς, ο κανόνας δεν έχει πλέον εφαρμογή The Padre Island: Saville J. (i) εφόσον ο ασφαλισμένος δεν μπορεί να αποζημιωθεί απο το Club λογω της μη προηγούμενης πληρωμής, ούτε ο τρίτος μπορεί, καθώς τότε θα είχε περισσότερα δικαιώματα απ’ότι ο ασφαλισμένος έναντι του Club και (ii) ο ασφαλισμένος εξακολουθεί να έχει το δικαίωμα να αποζημιωθεί από το Club και μετά την πτώχευση εφόσον προηγουμένως αποζημιώσει τον τρίτο Συνεπώς, ο κανόνας δεν παραβιάζει το S.1(3) και τυγχάνει εφαρμογής

The fanti And the padre island[1989] 1 Lloyds Rep 239 CoA: (i)Η προηγούμενη πληρωμή από τον τρίτο είναι αδύνατη, (ii) ο κανόνας δεν αναιρεί το S.1(3), δηλαδή δεν αλλάζει τα δικαιώματα των μερών μετά την πτώχευση και (iii) συνεπώς ο κανόνας εφαρμόζεται HoL: (i)Παρά τις προβλέψεις στο Third Parties Act 1930, το δικαστήριο έκρινε ότι δεν υπερισχύουν έναντι του κανόνα pay to be paid λόγω της ξεκάθαρης και σαφούς διατύπωσής του (ii)Σκοπός του κανόνα δεν είναι η αποφυγή του συμβολαίου ή η τροποποίηση των δικαιωμάτων των μερών σε περίπτωση πτώχευσης. Εφαρμόζεται τόσο πριν όσο και μετά την πτώχευση (απλά μετά την πτώχευση πιο δύσκολη η εφαρμογή του) (iii) Δεν μπορούν να μεταβιβάζονται στον τρίτο περισσότερα δικαιώματα από εκείνα που διαθέτει ο ασφαλισμένος συνεπώς, εφόσον ο ασφαλισμένος δεν έχει εκπληρώσει την προηγούμενη πληρωμή προκειμένου να αποζημιωθεί από το Club, τότε ούτε εκείνος ούτε ο τρίτος μπορούν να ικανοποιηθούν από αυτό (iv) Lord Goff: Είναι αδιανόητο τα Clubs να αντιτάξουν τον κανόνα σε απώλεια ζωής ή σωματική βλάβη αν το Μέλος δεν έχει εκπληρώσει την προηγούμενη πληρωμή P&I Clubs: Παραίτηση από την επίκληση του κανόνα σε τέτοιου είδους απαιτήσεις

The third parties act(rights against insurers) 2010 Πλέον: Από το συνδυασμό των S.1(3) και 2(2): ο ζημιωθείς μπορεί να εγείρει μόνο μία αγωγή και μάλιστα ευθέως κατά του ασφαλιστή χωρίς να απαιτείται να καταθέσει πρώτα ξεχωριστή αγωγή κατά του ασφαλισμένου για να κατοχυρώσει και να ποσοτικοποιήσει την ευθύνη του->εξακολουθεί να είναι απαραίτητο, αλλά πλέον τρέχει μόνο μία διαδικασία Διατηρείται ο γενικός κανόνας ότι ο ασφαλιστής έχει κατά του τρίτου τα ίδια μέσα άμυνας που θα είχε έναντι του ασφαλισμένου αν ο τελευταίος στρεφόταν κατά αυτού ΕΞΑΙΡΕΣΗ!!! S.9(5): Αποκλεισμός επίκλησης του κανόνα pay to be paid: “The transferred rights are not subject to a condition requiring the prior discharge by the insured of the insured's liability to the third party.” ΟΜΩΣ ->S.9(6): Στη θαλάσσια ασφάλιση η εξαίρεση του S.9(5) εφαρμόζεται μόνο στις περιπτώσεις που αφορούν απώλεια ζωής ή σωματική βλάβη

Insurance act 2015 Section 11:Terms not relevant to the actual loss (1)This section applies to a term (express or implied) of a contract of insurance, other than a term defining the risk as a whole, if compliance with it would tend to reduce the risk of one or more of the following: (a) loss of a particular kind, (b) loss at a particular location, (c) loss at a particular time. (2) If a loss occurs, and the term has not been complied with, the insurer may not rely on the non-compliance to exclude, limit or discharge its liability under the contract for the loss if the insured satisfies subsection (3). (3) The insured satisfies this subsection if it shows that the non- compliance with the term could not have increased the risk of the loss which actually occurred in the circumstances in which it occurred.

Insurance act 2015 Αν η μη συμμόρφωση του ασφαλισμένου σε όρο του συμβολαίου δε θα έχει ως αποτέλεσμα την επαύξηση ή την επίταση του κινδύνου, ο οποίος πράγματι επήλθε και μάλιστα στις ίδιες συνθήκες, τότε ο ασφαλιστής δεν μπορεί να επικαλεστεί την παράβασή του για να αποδεσμευθεί από την καταβολή του ασφαλίσματος Κανόνας pay to be paid: ενεργοποιείται μετά την επέλευση του κινδύνου Η μη πληρωμή του τρίτου από τον ασφαλισμένο δεν επαυξάνει ούτε επιτείνει τον κίνδυνο Αν δεχθούμε ότι ο κανόνας αυτός υπάγεται στο ΙΑ 2015, τότε καθίσταται άκυρος και το P&I Club δεν μπορεί να τον επικαλεστεί

Insurance act 2015 International Group of P&I Clubs (υποκείμενα στο αγγλικό δίκαιο): Διατηρούν τις συνέπειες παράβασης των warranties που προβλέπει το ΜΙΑ 1906 Αποκλείουν ρητά την εφαρμογή ορισμένων διατάξεων του IA 2015 στους κανόνες τους π.χ. Rule 3(5) of the Britannia P&I Rules: Αποκλεισμός του νέου Section 11, το οποίο εμποδίζει τον ασφαλιστή να στηριχθεί σε παράβαση ενός warranty ή άλλου όρου προκειμένου να αποφύγει να καταβάλλει το ασφάλισμα στις περιπτώσεις που αυτή η παράβαση δεν θα μπορούσε να επαυξήσει τον κίνδυνο, ο οποίος πράγματι επήλθε Συνεπώς, τα P&I θα μπορούν να στηρίζονται σε άσχετες παραβάσεις προβλέψεων του συμβολαίου για να αποφεύγουν την καταβολή ασφαλίσματος Αντίθετα, τα P&I στην Αγγλία δεν έχουν προβεί ακόμα σε αποκλεισμό διατάξεων του ΙΑ 2015

Καμψη του κανονα απο το δεε- υποθεση C-368/16“Assens havn” {2017} Απόφαση ΔΕΕ: Αν και το ασφαλιστήριο προέβλεπε ως εφαρμοστέο το δίκαιο της Αγγλίας και της Ουαλίας και εμπεριείχε ρήτρα αποκλειστικής δικαιοδοσίας των δικαστηρίων των χωρών αυτών, το Δικαστήριο επέτρεψε στον τρίτο να στραφεί ευθέως (“direct action suit”) κατά του P&I Club στη Δανία( τόπος του ζημιογόνου γεγονότος). Τα Clubs, πλέον, είναι δυνατόν να μην μπορούν να βασιστούν στην ρήτρα αποκλειστικής δικαιοδοσίας του συμβολαίου και μπορεί να ενάγονται ευθέως για θαλάσσια ατυχήματα εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης(όπου επιτρέπεται η ευθεία αξίωση) είτε στον τόπο του ζημιογόνου γεγονότος είτε στην κατοικία του ασφαλιστή ή του ενάγοντος ή του ασφαλισμένου Αυτό σημαίνει ότι η ευθεία αξίωση που επιτρέπεται σε πολλά Ευρωπαϊκά Κράτη κατά των Clubs (και σε άλλες περιπτώσεις πέραν της αφερεγγυότητας) μπορεί να επιτρέψει στον τρίτο να επιδιώξει την καταστρατήγηση του κανόνα pay to be paid, καθώς η Ευρωπαϊκή νομοθεσία τείνει να προστατεύει τους τρίτους Αντίθετα, τα αγγλικά δικαστήρια δεν δέχονται την καταστρατήγηση του κανόνα

Καμψη του κανονα σε διεθνεισ συμβασεισ Προβλέπεται υποχρεωτική ασφάλιση και δυνατότητα ευθείας αγωγής εναντίον του ασφαλιστή ανεξαρτήτως του κανόνα pay to be paid International Convention on Civil Liability for Oil Pollution Damage – CLC 1992 Fund Convention (International Convention on the Establishment of an International Fund for Compensation for Oil Pollution Damage) HNS Convention 1996(Hazardous and Noxious Substances by Sea Convention) Bunkers Convention 2001(International Convention on Civil Liability for Bunker Oil Pollution Damage) Athens Convention Relating to the Carriage of Passengers and their Luggage by Sea 2002 (PAL) Nairobi International Convention on the Removal of Wrecks 2007 ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Τα Clubs δεν έχουν δεχθεί κανόνα εθνικού δικαίου, βάσει του οποίου προβλέπεται η δυνατότητα άσκησης ευθείας αγωγής κατά αυτών.

Βιβλιογραφια-Αρθροφραφια Αθανασίου Λία, Η υποχρεωτική θαλάσσια ασφάλιση ιδίως ο ρόλος και η λειτουργία της ασφάλισης στη θαλάσσια ρύπανση, Πρακτικά Διημερίδας,Χίος 2006 Φαραντούρης Νικόλαος, Φορείς Θαλάσσιας Ασφάλισης: Η περίπτωση των P&I Clubs, σε Πρακτικά Διημερίδας «Ναυτιλία και Θαλάσσια Ασφάλιση», Χίος 2006 Benett Howard,“The Law of Marine Insurance”, Second Edition, Oxford University Press, 2006 Benett Howard, “Ship safety, policy terms and the Insurance Act 2015,σε Εισηγήσεις του 9ου Διεθνούς Συνεδρίου Ναυτικού Δικαίου, σελ. 137επ. Richmond Ducan, “Third Party Claims against P&I Clubs and the “pay to be paid” Rule”, Διπλωματική εργασία P&I Clubs “Pay to be paid” versus Direct Action-The implications of the European Court of Justice decision “Assens Havn” https://www.cliffordchance.com/briefings/2017/08/pi_clubs_pay_to _bepaidversusdirectaction.html