Η χημεία του πορτοκαλιού

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
6ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Διόρθωση γλεύκους και Αλκοολικός Τίτλος Οίνου ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ – Σ.ΤΕ.Γ. ΤΜΗΜΑ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ Εισηγητής: Δρ.
Advertisements

ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΕΙΣ. ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΗ  Η εκούσια (απόπειρα αυτοκτονίας) ή ακούσια (ατύχημα- υπέρβαση δόσης) είναι πιθανή σε κάθε ασθενή που παρουσιάζει.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄, Β΄, Γ΄ Λυκείου Οργανική Χημεία Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-MEd Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων.
Ανάλυση των παρακάτω: Πώς η νόσος επηρεάζει τη λήψη τροφής και τη διατροφική κατάσταση του ασθενούς Ο ρόλος της διατροφής στην αγωγή της κυστικής ίνωσης.
4 ο ΜΑΘΗΜΑ: ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΤΟΜΑΤΑ Α. ΠΡΩΤΗ ΥΛΗ Β. ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ – Σ.ΤΕ.Γ. - ΤΜΗΜΑ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ Εισηγητής: Δρ.
ΔΙΑΙΤΗΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΑΣΘΕΝΩΝ (1)  Προεγχειρητικοί ασθενείς: αποφυγή λήψης τροφής-νερού 8 ώρες πριν την επέμβαση – πρόληψη αναγωγής και εισρόφησης κ.λ.π.
ΤΟΓΙΑ ΜΑΡΙΑΝΝΑ – ΑΘΑΝΑΣΙΑ Α.Μ : Ζ15886 ΤΜΗΜΑ: ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ : ΕΔΑΦΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ : ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΣΜΑΣ.
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 7: Mυϊκή ενδυνάμωση κορμού & άνω άκρων Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
1ο -2o ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Α) ΝΟΘΕΙΑ ΣΤΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ Β) ΟΞΕΙΔΩΤΙΚΟ ΤΑΓΓΙΣΜΑ ΣΤΑ ΦΥΤΙΚΑ ΕΛΑΙΑ ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ – Σ.ΤΕ.Γ. ΤΜΗΜΑ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ.
 Ο ρόλος της διατροφής στην καθημερινή ζωή και την άσκηση.  Τι ιδιαίτερες ανάγκες έχετε.  Ο ρόλος των θρεπτικών συστατικών στη διατροφή και την άσκηση.
5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Αξιολόγηση ποιότητας oινοποιήσιμου σταφυλιού ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ – Σ.ΤΕ.Γ. ΤΜΗΜΑ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ Εισηγητής: Δρ. Νίκη.
1 Γεωργική Χημεία - Βασικές εργαστηριακές τεχνικές - διαλύματα, Τμήμα Τεχνολόγων γεωπόνων, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Γεωργική.
ΠΟΣΟΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΑΜΙΝΟΞΕΩΝ ΣΕ ΧΥΜΟΥΣ ΕΣΠΕΡΙΔΟΕΙΔΩΝ Δρ. Όλγα Γκορτζή.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΠΟΤΡΙΧΩΣΗ.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Πρελορέντζου Μαρία (21128) 8 ος Παιδικός Σταθμός Δήμου Ελληνικού- Αργυρούπολης ( 25η οδός, πλατεία Αγίας Τριάδας )
1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Α) ΝΟΘΕΙΑ ΣΤΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ Β) ΟΞΕΙΔΩΤΙΚΟ ΤΑΓΓΙΣΜΑ ΣΤΑ ΦΥΤΙΚΑ ΕΛΑΙΑ ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ – Σ.ΤΕ.Γ. ΤΜΗΜΑ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ.
Υπό αυστηρά άσηπτες συνθήκες και σύμφωνα με τις οδηγίες του εκάστοτε φαρμάκου.
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 8: Mυϊκή ενδυνάμωση κοιλιακών και ποδιών Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΩΝ ΝΕΦΡΩΝ ΑΠΟΒΟΛΗ ΑΧΡΗΣΤΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΧΡΗΣΙΜΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΟΓΚΟΥ ΤΩΝ ΥΓΡΩΝ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΟΞΕΟΒΑΣΙΚΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ.
Ισοζύγιο Ενέργειας Και Έλεγχος Βάρους ΠΕΨΗ ΚΑΙ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗ ΕΞΑΜΗΝΟ Γ’
ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΣΑΚΧΑΡΩΝ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΩΝ ΔΙΑΛΥΜΑΤΩΝ
Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΞΙΔΙΟΥ ΣΕ ΟΞΙΚΟ ΟΞΥ
ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΨΗΦΙΑ 61,60, 61,46, 61,55, 61,61 61,555  0,069 61,560,07 (Ν = 4) ζυγό τεσσάρωv δεκαδικώv ψηφίωv 0,0001 g ή 0,1 mg τέταρτoυ δεκαδικoύ ψηφίoυ.
ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΘΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΟΥΡΟΠΟΙΟΓΕΝΝΗΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
Χημεία Γυμνασίου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Παρασκευές διαλυμάτων Μέτρηση pH
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ 3 & 4 ΜΑΡΙΝΑΤΑ ΑΛΙΕΥΜΑΤΑ.
Κλιματολογικές συνθήκες ελιάς
Μετουσίωση Πρωτεϊνών Επιμέλεια: Ηλίας Μαυροματίδης, ΕΚΦΕ Νέας Σμύρνης
ΑΝΑΕΡΟΒΙΑ ΧΩΝΕΥΣΗ.
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ
Αρχές τιτλοδότησης.
Μέτρηση όγκου Εργαστηριακή Άσκηση 1 B′ Γυμνασίου
Γιορτάσαμε την ΕΙΡΗΝΗ.
ΜΙΞΕΙΣ.
Απομόνωση νουκλεϊκών οξέων
ΣΙΤΑΡΑΣ ΦΩΤΙΟΣ ΔΟΜΙΚΑ ΥΛΙΚΑ.
ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
2.2.1– Μείγματα.
Επίδραση ορμονών στο γλυκογόνο του ήπατος και τη γλυκόζη του αίματος
Απομόνωση νουκλεικών οξέων
Άσκηση 4 Πηγή ενέργειας για τη μυϊκή σύσπαση.
ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
ΜΕΤΡΗΣΗ ΜΗΚΟΥΣ - ΕΜΒΑΔΟΥ – ΟΓΚΟΥ.
Επίδραση της στέρησης τροφής στο μεταβολισμό του ήπατος
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 5) Ηλ. Μαυροματίδης.
Επίδραση της στέρησης τροφής στο μεταβολισμό του ήπατος
Εργασία Φυσικής.
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Περιεκτικότητα διαλύματος & εκφράσεις περιεκτικότητας
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
Μετουσίωση πρωτεϊνών (ωολευκωματίνης)
ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ… Β΄ Λυκείου 3ο ΓΕΛ Εχεδώρου.
ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΕΙΣ.
Ο μοτοσικλετιστής Μαρίας Κέντρου-Αγαθοπούλου
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Πειράματα Χημείας για τη Γ’ τάξη Γυμνασίου Σχολ. έτος
ΟΜΟΙΟΣΤΑΣΗ Α) ορισμός Β) αιτίες διαταραχών της ομοιόστασης
ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
Εργαστήριο Χημείας Εργαστηριακά Όργανα.
ΕιΣαγωγη ΣτιΣ ΒιοϊατρικεΣ ΕπιΣτημεΣ- ΑΣφαλεια Βιοϊατρικων ΕργαΣτηριων
Παρασκευη φυτικου σαπουνιου
ΔΙΓΟΥΑΝΙΔΙΑ Τα διγουανίδια αποτελούν μια άλλη κατηγορία υπογλυκαιμικών παραγόντων με κύρια δράση την αύξηση της ευαισθησίας των ιστών στην ινσουλίνη.
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Άσκηση 4 Πηγή ενέργειας για τη μυϊκή σύσπαση.
Πειράματα με οξέα, βάσεις και άλατα σε μικροκλίμακα.
Δραστηριότητα Νορβηγικό βίντεο!
Μέτρηση πυκνότητας Εργαστηριακή Άσκηση 2 B′ Γυμνασίου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η χημεία του πορτοκαλιού

Αποχύμωση – Ενεργός άνθρακας Μαχαίρι και πιρούνι. Σουρωτήρι τσαγιού και ποτήρι 500 ml. 1 πορτοκάλι αρκεί. Δίνει 50 – 100 ml χυμό. Πλαστικό χωνί + πτυχωτό φίλτρο καφέ. 1 κουταλιά ενεργό άνθρακα + δοκ.σωλήνας Αργεί να ολοκληρωθεί.

filtration with activated carbon funnel

Ανίχνευση νερού CuSO4.5H2O ή γαλαζόπετρα Ύαλος ωρολογίου + γκαζάκι Με το σταγονόμετρο ρίχνουμε 3-4 σταγόνες από το χυμό πορτοκαλιού στην ύαλο.

Οξυμετρία - pH Φαινολοφθαλεϊνη + NaOH 1 M σε σταγονομετρικό φιαλίδιο 10 ml χυμός Χρειάζονται 24 σταγόνες NaOH Ο χυμός είναι 0,6% w/v σε τρυγικό οξύ. pH = 3,5

Βιταμίνη C Άμυλο ή άνθος αραβοσίτου Διάλυμα 0,5 % w/v 20 σταγόνες διάλ. αμύλου + 10 ml χυμού Διάλυμα Ι2 0,05 Μ – ΚΙ 0,12 Μ Αναμενόμενη τιμή 50 mg βιτ.C/100 ml χυμό (11 σταγόνες)

Βιταμίνη C Αμφίδρομη οξειδω-αναγωγική αντίδραση Οξειδωτικό ΚΙ 0,12 Μ – Ι2 0,5 Μ - Για χρήση του σταγονομετρικού φιαλιδίου - Για χρήση προχοῒδας αραίωση 1:5 Πρότυπο 1 ταμπλέτα βιταμίνης 1000 mg σε 1 lt νερό (1 gr/lt)

Οξείδωση = Αφαίρεση 2 ατόμων Η Αναγωγή Ι2  2Ι- Στοιχειομετρία 1:1 Αμφίδρομη

Αντίδραση Fehling Ογκομετρικός κύλινδρος 10 ml Σύριγγα 5 ml δοκ. Σωλήνας ποτηράκι 25 ml με νερό θερμόμετρο - γκαζάκι 1 ml Fehling A + 1 ml Fehling B + 10 σταγόνες χυμός Σε υδατόλουτρο στους 70ο C Περιμένουμε 30 sec

Αντίδραση Fehling Fehling A 35 gr τρυγικό κάλιο νάτριο + 10 gr NaOH σε 100 ml διάλυμα. Κρυσταλλώνει όταν πέφτει η θερμοκρασία τη νύχτα Fehling B = 7 gr CuSO4.5H2O σε 100 ml διάλυμα 1 ml Fehling A + 1 ml Fehling B σε υδατόλουτρο 70ο C (ποτηράκι 25 ml). Βαθύ μπλε χρώμα. Προσθέτουμε 10 σταγόνες χυμό Περιμένουμε 30 ‘’

Αντίδραση Fehling

Αντίδραση Fehling στο Youtube https://www.youtube.com/watch?v=MsbDOF9vXD8