Yuta Michimura Department of Physics, University of Tokyo

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ 1.ΠΟΙΟΣ?  Ένα σκάφος  Επιτροπή αγώνα με κάποιες εξαιρέσεις • Όχι από πληροφορία που προέρχεται από αίτηση αποκατάστασης ή μη έγκυρης ένστασης.
Advertisements

Γειά σας. Say: take a pencil. Πάρε ένα μολύβι. Nick, give me my book.
“ Ἡ ἀ γάπη ἀ νυπόκριτος. ἀ ποστυγο ῦ ντες τ ὸ πονηρόν, κολλώμενοι τ ῷ ἀ γαθ ῷ, τ ῇ φιλαδελφί ᾳ ε ἰ ς ἀ λλήλους φιλόστοργοι, τ ῇ τιμ ῇ ἀ λλήλους προηγούμενοι.
WRITING TEACHER ELENI ROSSIDOU ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης1 Clock generation.
6/26/2015HY220: Ιάκωβος Μαυροειδής1 HY220 Asynchronous Circuits.
Week 11 Quiz Sentence #2. The sentence. λαλο ῦ μεν ε ἰ δότες ὅ τι ὁ ἐ γείρας τ ὸ ν κύριον Ἰ ησο ῦ ν κα ὶ ἡ μ ᾶ ς σ ὺ ν Ἰ ησο ῦ ἐ γερε ῖ κα ὶ παραστήσει.
WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Lesson 6c: Around the City I JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 1c: Basic words, common objects JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Προσομοίωση Δικτύων 4η Άσκηση Σύνθετες τοπολογίες, διακοπή συνδέσεων, δυναμική δρομολόγηση.
Time Management Matrix Assignment Submitted By Safwan Zubair October 21, 2013 BUS Contemporary Business Practice Professor Nankin.
ΜΑΘΗΜΑ 10. ΟΞΕΑ ΦΡΟΥΤΩΝ (ΑΗΑ) Η ΑΡΧΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΗΤΑΝ ΑΠΛΗ: ΕΝΑ ΜΟΝΟ ΟΞΥ ΔΙΑΛΥΜΕΝΟ ΣΕ ΥΔΑΤΙΚΗ ΦΑΣΗ. ΠΡΟΟΡΙΖΟΤΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΘΕΡΑΠΕΥΣΕΙ ΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΟ.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. SCHOOLS OF EUROPEAN EDUCATION.
Αντίληψη (2016) Όραση Μαρία Κουτρομάνου. Structure of the Eye: Iris The iris is similar to the diaphragm in a camera Your iris widens in dim light and.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
Σπύρος Πρασσάς Πανεπιστήμιο Αθηνών Μηχανικές αρχές και η εφαρμογή τους στην Ενόργανη Γυμναστική PP #4.
From Applying Theory to Theorising Practice Achilleas Kostoulas Epirus Institute of Technology.
3nd Training Workshop 12th of October 8:30 -16:30
Μαθαίνω με “υπότιτλους”
Ερωτήσεις –απαντήσεις Ομάδων Εργασίας
Φάσμα παιδαγωγικής ανάπτυξης
Jane Austen Pride and Prejudice (περηφάνια και προκατάληψη)
Αντίληψη Αντίληψη του φυσικού κόσμου που μας περιβάλλει, μέσω του νευρικού μας συστήματος (sensory perception). Η αντίληψη αποτελεί δημιούργημα του εγκεφάλου.
Στο μάθημα συζητήσαμε για το spatial frequency tuning των κυττάρων της V1, που σημαίνει ότι τέτοια κύτταρα έχουν μέγιστη απόκριση για τον προτεινόμενο.
ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΟΙΚΙΑΚΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ 2017
Class X: Athematic verbs II
Υδρόβια Φυτά Θεοφανώ Κούλεντρου Rippling Water (Basic)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Το φάσμα του λευκού φωτός
ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΜΟΥ
Άλλη επιλογή: Κύλινδρος:
TO ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ.
Air Conditioners - Inverter
Συγχώνευση.
Example Rotary Motion Problems
Braille Messenger
Αντίληψη αντίληψη του φυσικού κόσμου που μας περιβάλλει, μέσω του νευρικού μας συστήματος αποτελεί δημιούργημα του εγκεφάλου και άρα τα χαρακτηριστικά.
JAVA – Basic OOP Principles
Εκπαιδευτική ρομποτική
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Expression Home All In One Inkjet Printers
Ποια είναι η προπαίδεια;
Find: φ σ3 = 400 [lb/ft2] CD test Δσ = 1,000 [lb/ft2] Sand 34˚ 36˚ 38˚
” قالوا سبحانك لا علم لنا إلا ما علمتنا أنك أنت العليم الحكيم “
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Find: angle of failure, α
ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΙΟΣ? Όμως ναι.... Ένα σκάφος
Find: minimum B [ft] γcon=150 [lb/ft3] γT=120 [lb/ft3] Q φ=36˚
Q - Q  .
ΑΠΟΣΤΑΞΗ Distillation.
Find: ρc [in] from load γT=110 [lb/ft3] γT=100 [lb/ft3]
Find: σ1 [kPa] for CD test at failure
Regular/Irregular Comparison; Interrogatives/Indefinites
Let’s see where we are going
τ [lb/ft2] σ [lb/ft2] Find: c in [lb/ft2] σ1 = 2,000 [lb/ft2]
Financial Market Theory
Find: Force on culvert in [lb/ft]
Τεχνολογία & εφαρμογές μεταλλικών υλικών
3Ω 17 V A3 V3.
Deriving the equations of
Yuta Michimura Department of Physics, University of Tokyo
Δοκοί Διαγράμματα Τεμνουσών Δυνάμεων και Καμπτικών Ροπών
Find: ρc [in] from load (4 layers)
Προοπτικό σχέδιο με 3 σημεία φυγής
Mastering NT Greek Greek  English English  Greek
Κεφάλαιο 11: Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων
Erasmus + An experience with and for refugees Fay Pliagou.
TV’s Price List JUNE 2019.
Yuta Michimura Department of Physics, University of Tokyo
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Yuta Michimura Department of Physics, University of Tokyo JGW-T1807775 May 30, 2019 Interferometer Layout for Both IR and Green Beams, With and Without ITMs Yuta Michimura Department of Physics, University of Tokyo

Default by IR Sapphire ns=1.754 for 1064 nm ns=1.772 for 532 nm Fused Silica nf=1.450 for 1064 nm nf=1.461 for 532 nm Lengths Larm=3000 m Lmx=26.6649 m Lmy=23.3351 m Lp3=15.7386 m Ls3=15.7386 m Ltms=8.3 m ETMY 0.05deg 0.025deg ITMY PR3 0.08deg BS ITMX 0.025deg ETMX 0.05deg SR3

IR Full Calculation consistent with default layout at 10-4 m level xt=x-Ltms*sinθyt =-0.0131 m θyt=arcsin(ns*sinwETM)-wETM =658 urad Calculation consistent with default layout at 10-4 m level This can be derived from wBS and wITM. Assuming BS incident angle to be ~π/4, θbs=arcsin(nf*sin(arcsin(sin(π/4)/nf)+wBS))-wBS-π/4)/2-θy = (a-1)*wBS/2-θy, where a=√(nf2-sin2(π/4))/cos(π/4) ETMY 0.05deg yp=Lp3*sin(θin) =0.0122 m x=-Lmy*sin(θy) =-0.00768 m 0.025deg ITMY θbs’=134.987226891 deg =135 deg-θbs θy=arcsin(ns*sinwITM)-wITM =329 urad ybs=-dBS/cos(θr)*sin(θox) =-0.0250 m PR3 θxt=arcsin(ns*sinwETM)-wETM =658 urad 0.08deg BS θin=θy+2*θbs =775 urad θoy=π/4-θbs-θr =15.818 deg yt=y-Ltms*sinθxt =-0.0217 m θr=arcsin(sin(π/4-θbs-θy)/nf) =29.169 deg ITMX 0.025deg ETMX 0.05deg y=ybs+Lmx*sin(θx) =-0.0162 m xbs=dBS/cos(θr)*sin(θoy) =0.0250 m θx=arcsin(ns*sinwITM)-wITM =329 urad θs=π/4-θbs-wBS-arcsin(nf*sin(θr-wBS)) = 1429 urad SR3 xs=xbs+Ls3*sin(θs) =-0.0475 m θox=π/4+θbs-θr =15.844 deg

IR w/o ITMs See JGW-T1807652 for calculation except for TMS Δxt ~ -Ltms*Δθyt =-6.9 um (so small) Beam position change at TMS will be very small (even if there is no ETM). 3 km arm assures tiny incident angle to ETM. Δθyt ~ Δθey =0.833 urad See JGW-T1807652 for calculation except for TMS ETMY 0.05deg Δθey~Δx/Larm = 0.833 urad Refraction angle by BS wedge stays the same; θbsr ~ (a-1)*wBS, where a=√(nf2-sin2(π/4))/cos(π/4) = 1103 urad Δx~Lmy*Δθin-Δox =-0.00250 m 0.025deg ITMY Δθex~Δy/Larm = 4.65 urad PR3 0.08deg BS To compensate no wITM Δθin~θx = 329 urad Δθxt ~ Δex = 4.65 urad Δyt ~ Ltms*Δθxt = 38.6 um (so small) Δox~Δoy~Lp3*δθin = 0.00518 m ITMX 0.025deg ETMX 0.05deg Δy~(Lp3+Lmx)*Δθin = 0.0140 m Compared with IR Full SR3

Green from PR w/o ITMs IR at both ends and green from PR going to both ends are not compatible ETMY 0.05deg Δθey~Δx/Larm = 0.0629 urad Refraction angle by BS wedge changes. θbsr532 ~ (a532-1)*wBS where a=√(nf5322-sin2(π/4))/cos(π/4) θbsr532 ~ 1128 urad Δx~Lmy*Δθin-Δox =-0.00019 m 0.025deg ITMY Δθex~Δy/Larm = 0.351 urad PR3 To compensate θbsr change, Δθin ~ θbsr532-θbsr = 24.9 urad 0.08deg BS Δox~Δoy~Lp3*Δθin = 0.00039 m ITMX 0.025deg ETMX 0.05deg Δy~Δoy = 0.00039 m Compared with IR w/o ITMs SR3

Green X Full Compared with IR Full ETMY 0.05deg Δyp ~ -Δox+Lp3*Δθin ITMY Δθxt=θxt532-θyx ~ (ns532-ns)*wETM =15.7 urad PR3 0.08deg BS Δθin=-Δθx+θbsr532-θbsr =16.997 urad Δyt=-Ltms*Δθyt =-0.00013 m Δox~Δoy~Lmx*Δθx = 0.00021 m ITMX 0.025deg ETMX 0.05deg Δθx=θx532-θx ~ (ns532-ns)*wITM =7.85 urad Compared with IR Full SR3

Green Y Full Compared with IR Full Δxt=-Ltms*Δθyt =-0.00013 m Δθyt=θyt532-θyt ~ (ns532-ns)*wETM =15.7 urad ETMY 0.05deg 0.025deg ITMY PR3 Δθy=θy532-θy ~ (ns532-ns)*wITM =7.85 urad 0.08deg BS Δox~Δoy~Lmy*Δθy = 0.00018 m ITMX 0.025deg ETMX 0.05deg Δθs=Δθy+θbsr532-θbsr =32.705 urad Compared with IR Full SR3 Δxs ~ Δox+Ls3*Δθs = 0.00070 m