ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΕ SCRATCH “Reading without borders” Το παιχνίδι δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+/KA2
Το περιβάλλον του παιχνιδιού
Σκοπός του παιχνιδιού είναι να κινήσουμε το προσωπάκι μέσα στο λαβύρινθο ώστε να ακουμπήσει όσο το δυνατό περισσότερα βιβλία και εικονίδια διαβάσματος σε περιορισμένο χρόνο και να πάρει τους περισσότερους πόντους Για κάθε εικονίδιο διαβάσματος κλπ παίρνει 10 πόντους. Αν ακουμπήσει τις κουκουβάγιες θα πρέπει να απαντήσει σε ερωτήσεις στις οποίες αν απαντήσει σωστά προσθέτει 10 πόντους ενώ αν απαντήσει λάθος χάνει 5 πόντους.
Αν ακουμπήσει τις εικόνες εθισμού στα ηλεκτρονικά παιχνίδια χάνει 20 πόντους. Αν το προσωπάκι ακουμπήσει τους τοίχους του λαβύρινθου ξεκινάει πάλι από την αρχή. Υπάρχει περιορισμός χρόνου 90 δευτερόλεπτα. Αν τελειώσει ο χρόνος εμφανίζεται το μήνυμα "ΤΕΛΟΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ!!!". Πρέπει στο δεδομένο χρόνο να πάρουμε όσο το δυνατό περισσότερους πόντους. (200 πόντοι το μέγιστο)
Δημιουργούμε το υπόβαθρο του σκηνικού με τη ζωγραφική ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ Δημιουργούμε το υπόβαθρο του σκηνικού με τη ζωγραφική
Δημιουργούμε μια μορφή προσωπάκι με 5 ενδυμασίες την αρχική, να κοιτάει πάνω, κάτω, δεξιά, αριστερά.
Δημιουργούμε σενάριο για το προσωπάκι ώστε να κινείται 3 βήματα πάνω, κάτω, δεξιά, αριστερά ανάλογα με τα βελάκια που πατάμε από το πληκτρολόγιο και ανάλογα να αλλάζει την ενδυμασία ώστε να κοιτάει αντίστοιχα πάνω, κάτω, δεξιά, αριστερά. Αν ακουμπάει τους τοίχους του λαβύρινθου πρέπει να ξεκινάει πάλι από την αρχή.
Όταν το προσωπάκι ακουμπήσει τις κουκουβάγιες πρέπει να απαντήσει στις ερωτήσεις στα ελληνικά και ανάλογα με την απάντηση να κερδίσει ή να χάσει βαθμούς.
Ερωτήσεις Ποιος έλληνας ποιητής πήρε το βραβείο Νόμπελ το 1963; Ποιος έγραψε το πεζογράφημα «Αναφορά στον Γκρέκο»; Ποιος σπουδαίος έλληνας ποιητής έγραψε το έργο «Άξιον εστί»; Σε ποιο νησί γεννήθηκε ο λογοτέχνης Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης; Στις ερωτήσεις δεχόμαστε απαντήσεις στα ελληνικά μικρά ή κεφαλαία
Για την κάθε μορφή-διαβάσματος που εμφανίζεται στο λαβύρινθο φτιάχνουμε σενάριο ώστε όταν το ακουμπήσει το προσωπάκι να εξαφανίζεται και να αυξάνει τη μεταβλητή που μετράει τους πόντους κατά 10.
Οι μορφές που χρησιμοποι-ούμε είναι εικόνες που βρίσκουμε στο διαδίκτυο και τις οποίες μικραίνουμε με το αντίστοιχο εικονίδιο.
Ορίζουμε δυο μεταβλητές points και χρόνος οι οποίες μετράνε τους βαθμούς που κερδίζει ο παίκτης και το χρόνο που έχει στη διάθεσή του. Στην αρχή δίνουμε την τιμή 0 στην μεταβλητή points και την τιμή 90 στην μεταβλητή χρόνος της οποίας η τιμή μειώνεται κατά 1 καθώς περνάει κάθε δευτερόλεπτο. Μόλις ο χρόνος τελειώσει ακούγεται ένας ήχος και το παιχνίδι σταματάει.
Μπορείτε να βρείτε το παιχνίδι στην επίσημη ιστοσελίδα για έργα σε προγραμματιστικό περιβάλλον scratch με το όνομα reading without borders: https://scratch.mit.edu/projects/217492156/ Καλή διασκέδαση!!!
Σας ευχαριστούμε πολύ!