Θεμα: Τροχαια ατυχηματα Αρχικά με τον όρο «τροχαίο ατύχημα» εννοούμε το ατύχημα που συμβαίνει σε δημόσιο δρόμο ή χώρους ανοιχτούς στην κυκλοφορία οχημάτων, με αποτέλεσμα το θάνατο ή τον τραυματισμό ενός ή περισσοτέρων ατόμων και την εμπλοκή τουλάχιστον ενός οχήματος. Δεν περιλαμβάνονται ατυχήματα που ως συνέπεια έχουν αποκλειστικά υλικές ζημιές.
Αιτια (χρηςτης) Έλλειψη συγκέντρωσης του ατόμου κατά την διάρκεια της οδήγησης Έλλειψη πείρας ιδιαίτερα από νέους οδηγούς Κατάχρηση αλκοόλ ή κινητού τηλεφώνου Απουσία κυκλοφοριακής αγωγής και συνείδησης τόσο από τους οδηγούς όσο και τους πεζούς Πολλοί άνθρωποι, ιδιαίτερα στη χώρα μας, θεωρούν το αυτοκίνητο ως μέσο κοινωνικής καταξίωσης και επίδειξης πλούτου με αποτέλεσμα να οδηγούνται σε ακρότητες (πχ παραβίαση ορίου ταχύτητας)
ΑΙΤΙΑ (Συςτημα) Περιορισμένος έλεγχος οχημάτων από τα όργανα της πολιτείας Ελλιπής διασφάλιση της τήρησης των κανόνων οδικής κυκλοφορίας με σύγχρονα ηλεκτρονικά μέσα παρακολούθησης Απουσία κυκλοφοριακής αγωγής και εκπαίδευσης Πλημμελής εκπαίδευση νέων οδηγών μόνο και μόνο για την απόκτηση ενός διπλώματος
Συνεπειες (για το ατομο) 1. Απώλεια μιας ανθρώπινης ζωής 2. Τραυματισμοί, αναπηρίες 3. Ψυχολογικά τραύματα 4. Ψυχικός πόνος για ολόκληρη την οικογένεια
ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ (ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ) Απώλεια ανθρώπινου δυναμικού , κυρίως νέων ανθρώπων , με αποτέλεσμα την αποδυνάμωση του κοινωνικού συνόλου Δημογραφική συρρίκνωση Απώλεια εργατικών χεριών Οικονομική επιβάρυνση Προβλήματα στην κυκλοφορία των πολιτών, ενίσχυση εκνευρισμού
Μετρα αντιμετωπιςης(απο το ατομο) Να σέβεται τη δική του ζωή αλλά και τη ζωή των άλλων δείχνοντας αίσθημα κοινωνικής ευθύνης και συνείδησης Να ακολουθεί πιστά τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είτε ως οδηγός είτε ως πεζός Να οδηγεί όταν αισθάνεται ικανός και με βάση τα αντανακλαστικά του Να απαιτεί πλήρη και ουσιαστική εκπαίδευση για κυκλοφοριακή αγωγή Να ελέγχει τακτικά τη κατάσταση του οχήματος του Να φοράει ζώνη ασφαλείας ή κράνος , ακόμα και στη πιο μικρή διαδρομή
Μετρα αντιμετωπιςης(απο την πολιτεια) Να διαθέτει πλήρες και οργανωμένο σύστημα επείγουσας ιατρικής παρέμβασης Να εφαρμόζει συγκοινωνιακή πολιτική τέτοια που να προλαμβάνει τα τροχαία ατυχήματα Να εκπαιδεύει τα μέλη της όσο γίνεται πιο αποτελεσματικά μέσω μαθημάτων κυκλοφοριακής αγωγής Με τα έσοδα από τα διόδια και τη φορολογία να φροντίζει για τη συντήρηση οδοστρώματος Να επεμβαίνει στα σημεία που παρατηρούνται περισσότερα ατυχήματα Να θεσπίζει αυστηρή νομοθεσία και να προχωρά στην επιβολή προστίμων στους παραβάτες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
Ο δεκαλογος του καλου οδηγου Ο δεκαλογος του καλου οδηγου 1) Η οδήγηση του αυτοκινήτου είναι μια σύνθετη διαδικασία που απαιτεί γνώση, σύνεση, υπευθυνότητα και σεβασμό στους άλλους. 2) Η κατάλληλη εκπαίδευση πριν την απόκτηση της άδειας οδήγησης είναι ζωτικής σημασίας και πρέπει να ξεκινά από τα σχολεία. Κατόπιν να ολοκληρώνεται μέσα από την εκπαίδευση σε μια αναγνωρισμένη καταξιωμένη σχολή οδηγών με αξιόλογους εκπαιδευτές. Και επειδή η εκπαίδευση δεν είναι μια στατική υπόθεση πρέπει ακόμη και μετά την απόκτηση του διπλώματος η εκπαίδευση να συνεχίζεται δια βίου με επιμόρφωση μέσα από ημερίδες ή και σεμινάρια. 3) Έγνοιες, προβλήματα και στεναχώριες είναι οι χειρότεροι συνοδηγοί. Πρέπει να παραμένουν έξω από το αυτοκίνητο. 4) Η ζώνη ασφαλείας μας δένει με τη ζωή. Έχει αποδειχθεί εκατομμύρια φορές σωτήρας ζωής ανθρώπων που ενεπλάκησαν σε οδικό ατύχημα. 5) Η ευγένεια προς τους άλλους οδηγούς και τους πεζούς διευκολύνει τη συνύπαρξη όλων στους δρόμους και κατά συνέπεια και εμάς τους ίδιους ως οδηγούς.
6) Οι πινακίδες και οι σηματοδότες αποτελούν βασικούς ρυθμιστές της ομαλής κίνησης στους δρόμους. Ο μη σεβασμός τους οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε ατύχημα. 7) Οδήγηση και κατανάλωση οινοπνεύματος αποτελούν εκρηκτικό συνδυασμό, οι συνέπειες του οποίου είναι ανυπολόγιστες. 8) Η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση αποσπά επικίνδυνα την προσοχή και συχνά έχει γίνει αιτία τροχαίων ατυχημάτων. Είναι προτιμότερο να κάνουμε χρήση του κινητού όταν είμαστε σταματημένοι. 9) Η σωστή συντήρηση του αυτοκινήτου σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή του μειώνει καθοριστικά τις πιθανότητες ατυχήματος από κάποια βλάβη. 10) Αν είμαστε σε κακή ψυχολογική κατάσταση δεν πρέπει να οδηγούμε. Στατιστικές λένε ότι ανεβάζουμε τις πιθανότητες για ατύχημα στο πολλαπλάσιο.
Ομαδική εργασία : Σίμου Σπυριδούλα Παπρά Μαριάννα Σφήνα Μαρίνα Μπαιρακτάρη Αιμιλία