ΔΕΕ, Υποθεση c-525/16, meo ΚΑΤΑ Aytoritade de concorrencia

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Χ Ο υπό έκδοση νόμος για τις υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά Χρήστος Βλ. Γκόρτσος Αναπληρωτής Kαθηγητής Διεθνούς Οικονομικού Δικαίου, Πάντειο.
Advertisements

Αποφάσεις Τιμολόγησης
Ο Ευρωπαϊκός έλεγχος των κρατικών ενισχύσεων σε αερομεταφορείς και αεροδρόμια Δημήτριος Βουγιούκας Δικηγόρος ΔΝ.
Μήπως έχουμε ακρίβεια «Ελληνικής κατασκευής;» Γιώργος Μπάλτας Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Msc Αντωνία Μανιάτη.
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑ: ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΟ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ II Φαίδων Θεοφανίδης
Παναγιώτης Θ. Καπόπουλος
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΟ. ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ • αναγκάζει τους επιχειρηματίες να σκεφτούν τα σημαντικά ζητήματα μιας επιχείρησης. • εξετάζει όλες.
1 Η νέα Οδηγία για την παροχή πιστώσεων σε καταναλωτές Χριστίνα Κ. Λιβαδά Ειδική Νομική Σύμβουλος ΕΕΤ.
Πίστη πελατών και στρατηγική προϊόντος
ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Msc Αντωνία Μανιάτη.
ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Ι
Διαδικασία Καθορισμού Τιμής Πώλησης Αγαθού ή Υπηρεσίας
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ «ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΠΡΙΣΜΑ Α.Ε.» Φοιτήτρια: Μαίρη Παπαδοπούλου ( Α.Μ. 8240) Επιβλέπων:
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 26/03/2004.
Η Εφαρμογή Του Μάρκετινγκ Στην Εταιρεία Διαφήμισης, Δημοσίων Σχέσεων Και Επικοινωνίας Partners Y&R Πολυξένη Γεωργίου.
Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών ιδιωτικού διεθνούς δικαίου Διδάσκουσα: Επίκουρη καθηγήτρια Χρ. Τσούκα 1 Η αρχή του κράτους προελεύσεως και η σημασία της.
Ερμηνεία Όρων που Χρησιμοποιούνται στο Μάθημα Απόδοση Προϊόντων Ο όρος «απόδοση προϊόντος» περιγράφει το ποσοστό της πρώτης ύλης που θα καταλήξει στο πιάτο,
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ) ΤΜΗΜΑ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΘΕΜΑ : ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ, ΤΑΣΕΙΣ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΔΙΑΛΕΞΗΣ Βαγής Σαμαθρακής 2 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΣΤΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ &
Λογιστικά Βιβλία – Δικαιολογητικά Έγγραφα.  Κάθε επιτηδευματίας ανεξαρτήτως εάν είναι φυσικό ή νομικό πρόσωπο που ασκεί οποιαδήποτε μορφή επιχειρηματικής.
[Επωνυμία Εταιρίας] Επιχειρηματικό Σχέδιο. Δήλωση Αποστολής  Μια ξεκάθαρη δήλωση της μακροπρόθεσμης αποστολής της εταιρίας μας. Χρησιμοποιούμε λέξεις.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
Κεφαλαιο 5 Τιμολόγηση Υπηρεσιών.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας - Θράκης ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ.
Ελληνικά Ταχυδρομεία Α.Ε. Χρήστος Βαρσάμης Διευθύνων Σύμβουλος Ρυθμιστικό Πλαίσιο Ταχυδρομικής Αγοράς – Ρόλος της Ε.Ε.Τ.Τ. 1.
Μοντέλο του Porter. Διαμόρφωση στρατηγικής (συνέχεια) Αξιολόγηση των πληροφοριών Συνήθως, με βάση τις πληροφορίες που συλλέχθηκαν, γίνεται μια συνολική.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΙΚΑΙΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ Ι B.Tζώρτζη Ειδική Επιστήμονας.
Ομιλία Σπύρου Βούγια Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων Αθήνα, 13 Απριλίου 2011 Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων 1.
ΣΥΝΘΗΚΗ ΛΙΣΑΒΟΝΑΣ ΣΥΝΘΗΚΗ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ Άρθρο 218 (πρώην άρθρο 300 της ΣΕΚ) Ιωάννα Παπαδοπούλου.
μαρκετινγκ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΕΝΟΤΗΤΑ 7η
Το ειδικό καθεστώς καταβολής Φ.Π.Α. κατά την είσπραξη Αθηνά Σχινά
Επιχειρησιακή Στρατηγική
Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Δίκτυα Διανομής Δίκτυα Δικαιόχρησης
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Άρθρο 8 Ν.3886/2010 Νέα διάταξη H ρήτρα διοικητικής σύμβασης που διαλαμβάνει ρύθμιση αποκλίνουσα της κατακυρωτικής απόφασης, είναι ευθέως προσβλητή με.
Η ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ ΔΕΣΠΟΖΟΥΣΑΣ ΘΕΣΗΣ
MARKETING 3η διαλεξη – το μιγμα μαρκετινγκ – η τιμη
Απαιτήσεις σε ξένο νόμισμα
7.3. Ελεύθερη κυκλοφορία προϊόντων
ΠαρουσΙαση επιχειρηματικοΥ σχεδΙου
ΦΟΡΕΙΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΜΑΡΙΑ-ΛΙΖΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΟΡΙΣΜΟΣ ΑΓΟΡΑΣ.
Το Δημόσιο αποκτά την κυριότητα και διαχείριση των χώρων αυτών μετά την ολοκλήρωση της απαλλοτριωτικής διαδικασίας. (π.χ. άρθρο 7 του ν. 2971/2001, υλοποίηση.
ΔΙΑΝΟΜΗ ΜΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΕΝΤΩΝ ΚΕΡΔΩΝ
Πρακτικεσ επιχειρησεων με δυναμη στην αγορα Ευθυμία Αρματά, Associate
Προσφυγή κατά παραλείψεως
Ρυθμιστική Πολιτική και Αγορά Ηλεκτρικής Ενέργειας στην Ελλάδα
Δίκαιο Ενέργειας (9) Παρουσίαση εργασιών 1 Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας
Ευρωπαϊκοί κανόνες για τον ανταγωνισμό Κρατικές ενισχύσεις
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Καταχρηστική εκμετάλλευση δεσπόζουσας θέσης (άρθρα 102 ΣΛΕΕ / 2 ν
Π.Μ.Σ. ΑΫΛΑ ΑΓΑΘΑ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
ΔΕΕ 27/1976 “UNITED BRANDS” Καταχρηστική εκμετάλλευση Δεσπόζουσας Θέσης: αδικαιολόγητη άνιση μεταχείριση (Price discrimination)
Οριζόντιες αντι-ανταγωνιστικές συμπράξεις (εναρμονισμένη πρακτική)
Πίστη πελατών και στρατηγική προϊόντος
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ Το Δίκαιο Ανταγωνισμού στην Εποχή των Ρομπότ
Ρυθμιστικά «εργαλεία» για την ανάπτυξη του ανταγωνισμού και την προστασία του καταναλωτή στην αγορά ρεύματος POWER AND GAS SUPPLY FORUM Μάρτιος 2019.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Η προτιμησιακή συμπεριφορά
Εισήγηση- Παρουσίαση Θεματική Ενότητα: Net Neutrality
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΕΕ, Υποθεση c-525/16, meo ΚΑΤΑ Aytoritade de concorrencia Αθανασία Δηλέ ΠΜΣ: Άυλα αγαθά και ανταγωνισμός Θεματική:Καταχρηστική εκμετάλλευση Δεσπόζουσας Θέσης(Η αδικαιολόγητη άνιση μεταχείριση-price discrimination)

ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΤΗΣ ΥΠΟΘΕΣΗΣ Αντικείμενο της διαφοράς: αίτηση προδικαστικής αποφάσεως σχετικά με την ερμηνεία του άρθρου 102, δεύτερο εδάφιο, στοιχείο γ΄ ΣΛΕΕ Κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης λόγω δυσμενούς διακρίσεως σε σχέση με το ύψος της αμοιβής που χρέωνε η GDA στην ΜΕΟ-πάροχο συνδρομητικής υπηρεσίας μεταδόσεως τηλεοπτικού σήματος και του περιεχομένου αυτού Διάδικοι: 1) ΜΕΟ (υπηρεσία τηλεπικοινωνιών-φορέας εκμετάλλευσης συνδρομητικής τηλεόρασης) κατά 2) Πορτογαλικής Αρχής Ανταγωνισμού GDA (εφάρμοζε άνισους όρους επί ισοδύναμων παροχών στις MEO και NOS, συνεταιριστική εταιρία συλλογικής διαχείρισης δικαιωμάτων ερμηνευτών ή εκτελεστών καλλιτεχνών στην Πορτογαλία- δραστηριότητά της η είσπραξη αμοιβών που προέρχονται από την άσκηση των συγγενικών δικαιωμάτων και τη διανομή των σχετικών δικαιωμάτων στους δικαιούχους) NOS Cοmmunications SA (ανταγωνίστρια επιχείρηση της MEO στον τομέα μεταδόσεως τηλεοπτικού σήματος)

2010-2013: διαφοροποιημένες τιμές στο πλαίσιο χονδρικής πώλησης προς τους παρόχους συνδρομητικής υπηρεσίας μεταδόσεως τηλεοπτικού σήματος (3 διαφορετικά συστήματα τιμολογήσεως) εκ μέρους της GDA το ποσό της χρέωσης προς τη ΜΕΟ είχε καθορισθεί με βάση υποχρεωτική διαιτητική απόφαση στις 10/4/2012 10/2014: η εταιρία PT Communicacoes SA (την οποία διαδέχτηκε η ΜΕΟ στα δικαιώματά της) κατέθεσε καταγγελία ενώπιον της αρμόδιας αρχής ανταγωνισμού κατά της GDA (άνισοι όροι μεταξύ ΜΕΟ και ΝΟS) 3/2016: η καταγγελία τέθηκε στο αρχείο, λόγω έλλειψης στοιχείων που θεμελιώνουν ΔΘ 3/2016: άσκηση προσφυγής από την ΜΕΟ ενώπιον του αρμοδίου δικαστηρίου με αντικείμενο την έννοια της «μειονεκτικής θέσης στον ανταγωνισμό» (Δικαστήριο ανταγωνισμού, ρύθμισης και εποπτείας στην Πορτογαλία)

«μειονεκτική θέση στον ανταγωνισμό»: ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ 2 ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ «μειονεκτική θέση στον ανταγωνισμό»: Όταν πρόκειται για επιχείρηση με δεσπόζουσα θέση, η διάκριση τιμών μεταξύ των εμπορικών εταίρων της επιχείρησης αυτής κατά άρθρο 102 περ. γ΄ ΣΛΕΕ στοιχειοθετείται όταν η διάκριση αυτή μπορεί να επιφέρει στρέβλωση του ανταγωνισμού μεταξύ των εμπορικών εταίρων της επιχείρησης με ΔΘ Για τη διαπίστωση αυτής απαιτείται ανάλυση όλων των περιστάσεων της κάθε περίπτωσης (επηρεασμός κόστους, κέρδους ή άλλου σχετικού συμφέροντος των εμπορικών εταίρων της επιχείρησης με ΔΘ)

ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΜΕ ΠΑΛΙΟΤΕΡΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ Το ΔΕΚ εφάρμοσε την απόφαση Intel Corporation Ιnc κατά Επιτροπής C-413/14 ως απόφαση γενικής αρχής, αναλογικά σε όλες τις περιπτώσεις που αφορούν παραβάσεις τιμών (όχι μόνο εκπτώσεων πίστης) Συγκεκριμένα: μια αρχή ανταγωνισμού ή ένα δικαστήριο που εξετάζει ενδεχόμενη στρέβλωση του ανταγωνισμού πρέπει να λάβει υπόψη όλες τις περιστάσεις που της έχουν υποβληθεί από τις ενδιαφερόμενες εταιρίες και στο πλαίσιο αυτό επιπροσθέτως να αξιολογήσει διάφορα επιπρόσθετα στοιχεία (π.χ τιμολόγια, όροι/τρόποι χρέωσης, διάρκεια και ύψος αυτών, στρατηγική εκτοπισμού)

Απάντηση δόθηκε μέσω της απόφασης Post Danmark C-23/14 στο ερώτημα για τη σοβαρότητα ενδεχόμενου ανταγωνιστικού μειονεκτήματος, όπου τελικά το Δικαστήριο αποφάνθηκε ότι δεν συντρέχει λόγος να τεθεί κάποιο ελάχιστο όριο (de minimis) προκειμένου να διαπιστωθεί κατάχρηση ΔΘ British Αirways C-95/04: Το δικαστήριο επιβεβαίωσε στην απόφαση ΜΕΟ ότι η απλή παρουσία άμεσου μειονεκτήματος που πλήττει τους επιχειρηματίες που χρεώνονταν περισσότερο, σε σύγκριση με τα τιμολόγια που ισχύουν για τους ανταγωνιστές για ισοδύναμη υπηρεσία, δεν σημαίνει ότι ο ανταγωνισμός στρεβλώνεται ή είναι ικανός να στρεβλωθεί

Η ΣΗΜΑΣΙα τηΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΜΕΟ/ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ Περιόρισε την εντύπωση που επικρατούσε εδώ και πολλές δεκαετίες από άλλες αποφάσεις ότι πολλοί τύποι καθορισμού τιμών ήταν επικίνδυνοι όταν ασκούνται από επιχείρηση με ΔΘ μέσω του καθορισμού του περιεχομένου της έννοιας «μειονεκτική θέση στον ανταγωνισμό» Έννοια «συμφέροντα του φορέα εκμετάλλευσης»: ανταγωνιστική θέση του πελάτη Διαφοροποίηση εννοιών διαφοροποιημένης τιμολόγησης στην «δευτερογενή αγορά» ή αγορά του επόμενου σταδίου (δηλαδή την αγορά μεταξύ προμηθευτών ή πελατών της επιχείρησης αυτής) Σε αντίθεση με τη διαφοροποιημένη τιμολόγηση της «πρωτογενούς αγοράς», όπως αυτή προβλεπόταν στην απόφαση Post Danmark C-23/14 H ύπαρξη άμεσου μειονεκτήματος που πλήττει τους πελάτες που χρέωθηκαν περισσότερο σε σύγκριση με τα τιμολόγια που εφαρμόζουν οι ανταγωνιστές τους για ισοδύναμη υπηρεσία, δεν σημαίνει ότι ο ανταγωνισμός στρεβλώνεται ή μπορεί να στρεβλωθεί

Το Δικαστήριο καθόρισε τους τύπους των περιστάσεων που μπορεί να έχουν σημασία για την κατάφαση της ύπαρξης «μειονεκτικής θέσης στον ανταγωνισμό» Διαπραγματευτική ισχύς των πελατών έναντι της εταιρίας με ΔΘ (εν προκειμένω η GDA εφάρμοζε τις τιμές βάση της διαιτητικής απόφασης) «Μη σημαντική» διακριτική τιμολόγηση: δεν είναι δυνατή να προκαλέσει στρέβλωση του ανταγωνισμού εις βάρος των εμπορικών εταίρων που τελούν σε σχέση ανταγωνισμού Έλλειψη σκοπού/κινήτρου από την επιχείρηση με ΔΘ να αποκλίσει τους εμπορικούς της εταίρους από την κατάντη αγορά (αγορά επόμενου σταδίου) για να διαπιστωθεί κατάχρηση, απαιτείται η ανάλυση όλων των σχετικών περιστάσεων, η οποία πρέπει να οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι η διάκριση ως προς τις τιμές «έχει επίπτωση» στο κόστος, στα κέρδη ή σε άλλα συναφή συμφέροντα ενός ή περισσοτέρων εμπορικών εταίρων της δεσπόζουσας επιχείρησης

Σας ευχαριστώ!!