Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΓΑΜΟΣ ΑΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Δημητρακόπουλος Ηλίας Ζοπανιώτης Μάριος
Advertisements

ΓυναΙκεΣ στην τουρκοκρατια ( )
Η καθημερινή ζωή και η εκπαίδευση των αθηναίων
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
Γιώργος Κάκαρης Γ
12. Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο
 Οικογενειακό Δίκαιο Οικογενειακό Δίκαιο είναι το σύνολο των κανόνων που ρυθμίζει τις οικογενειακές σχέσεις κυρίως μεταξύ συζύγων καθώς και γονέων και.
Γυναίκα στην Αρχαία Ελλάδα
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «H OIKOΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ A΄
Η θεση τησ γυναικασ στην αρχαια ελλαδα
O ελεύθερος χρόνος παιδιών σχολικής ηλικίας
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥΣ.
Ρόλοι κατοίκων: ● Άντρες :γεωργοί, πολιτικοί αρχηγοί, θρησκευτικοί ηγέτες, στρατιώτες, σύζυγοι έπαιρναν μέρος σε όλες τις δημόσιες τελετές ● Γυναίκες:
Οι διαφορές ανάμεσα στον άντρα και στη γυναίκα
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Η θυσία της Ιφιγένειας.
ΝΟΥΣ ΥΓΙΗΣ ΕΝ ΣΩΜΑΤΙ ΥΓΙΕΙ
12. Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Κατάγομαι από ένα ορεινό χωριό του Ζαγορίου. Έζησα στον τόπο καταγωγής μου μέχρι την ηλικία των 9 ετών και, στη συνέχεια, εγκαταστάθηκα με την οικογένειά.
Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο
Η γυναίκα στην αρχαία Ελλάδα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Η γυναίκα στην Αρχαία Αθήνα
ΚΑΣΣΑΒΕΤΗ ΜΑΡΙΑ ΖΑΒΙΤΣΑΝΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
Π.Π.Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Β΄
1ο ΓΕΛ Μεγάρων Ερευνητική Εργασία στο «Χάσμα Γενεών» με θέμα «Χάσμα Γενεών και ο Θεσμός της Οικογένειας» Ομάδα «Green Day» Βαρθολομαίος Γιάννης Ζαχαρόπουλος.
Σπαρτιατικh κοινωνια.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΣΠΑΡΤΗ!!!
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
3ο Γυμνάσιο Τρικάλων, Εργαστήρι Δημιουργικής Ανάγνωσης & Γραφής
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Εργασία 6: Η θέση της γυναίκας στην ομηρική εποχή & η σύγκριση με άλλες εποχές, καθώς και σύγκριση με την σύγχρονη εποχή. Ρωμανός.
Ελισάβετ Μαρτινέγκου Μουτζάν (ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ)
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Το μήλο της Έριδος.
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
Βασικά σημεία του μαθήματος
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Οι Αθηναίοι πολίτες.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ & ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ & ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ
 έθιμο : κάθε εκδήλωση της κοινωνικής ζωής που διατηρείται και επιβάλλεται από τη συνήθεια και την παράδοση. Κάθε λαός κρατούσε με θρησκευτική ευλάβεια.
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Η θέση της γυναίκας στη θρησκεία (Χριστιανισμός, Ισλάμ, Ινδουϊσμός, Βουδισμός) Ερευνητική εργασία του τμήματος Β3 του 2ου ΓΕΛ Μεγάρων Σχολικό Έτος
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
ΜΠΡΙΝΙΑ ΕΛΕΝΑ ΠΑΝΑΓΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΟΡΣΑΛΙΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΠΕΖΑΝΗ ΑΦΗ Α3 ΤΜΗΜΑ:
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
Η γυναίκα ως πολεμικό λάφυρο και ερωμένη στην ομηρική κοινωνία
Κοινωνικές δομές: Οικογένεια Παράδοση / Νεοτερικότητα Η ερμηνευτική κατανόηση των σχέσεων της ατομικής με τη συλλογική μνήμη στις αφηγήσεις ζωής εστιάζει.
Η ΤΥΧΗ ΤΗΣ ΚΟΡΗΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ.
Κωνσταντίνος Δραβίλας Β’1
Στέλλα Σιώτου Α3 Γυμνασίου
ΠΡΟΣΩΠΟ ΙΔΙΟΤΗΤΑ Αθηνά θεά, κόρη του Δία Πηνελόπη Γυναίκα Οδυσσέα
OI ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Αθλητισμός στην πόλη μας
Ερευνητική εργασία Ερευνητική ομάδα: Υπεύθυνη καθηγήτρια:
Ανθρώπινα δικαιώματα.
Η καθημερινή μέρα μιας γυναίκας και ενός άντρα
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
Η ζωή στην Αρχαία Σπάρτη
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
Ο Λεωνίδας Α’ της Σπάρτης γεννιέται περί το 540 π. x
Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο Κεφ. 12 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα

Εισαγωγή Στην Αθήνα των κλασσικών χρόνων τη γέννηση ενός κοριτσιού ακολουθούσε μια σειρά από αυστηρούς νόμους που το κορίτσι έπρεπε να ακολουθήσει. Παρ’ όλα αυτά η ζωή των κοριτσιών γινόταν πιο δύσκολη και απαιτητική περίπου στα χρόνια της εφηβείας.

Η εκπαίδευση των κοριτσιών Τα κορίτσια εκπαιδεύονταν στο σπίτι. Μάθαιναν να πλέκουν, να κεντούν, να υφαίνουν και να διευθύνουν το νοικοκυριό επιδεικνύοντας αυστηρότητα στις δούλες. Αρκετές φορές εκπαιδεύοντας και σε στοιχειώδη μαθήματα, όπως ανάγνωση γραφή και αριθμητική. Αυτές οι καταστάσεις σχετικά με την εκπαίδευση επικρατούσαν στις περισσότερες ελληνικές πόλεις.

Βέβαια σε πόλεις όπως η Σπάρτη τα κορίτσια είχαν σχεδόν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις με τα αγόρια και εκπαιδεύονταν μαζί σε πολλά αθλήματα εφόσον υπήρχε η αντίληψη ότι τα οι γυναίκες έπρεπε να έχουν δυνατά σώματα για να φέρουν στον κόσμο δυνατούς Σπαρτιάτες.

Η τύχη των κοριτσιών μετά την γέννηση τους Το άκουσμα της γέννησης ενός κοριτσιού δεν προκαλούσε ευτυχία σε αντίθεση με εκείνο της γέννησης ενός αγοριού. Άντρες είχαν το δικαίωμα να αφήνουν τα νεογέννητα κορίτσια τους σε απομονωμένα μέρη. Άλλωστε το να έχουν μία κόρη δεν εξυπηρετούσε, κατά τους ίδιους, τα συμφέροντά τους, καθώς όταν θα τις πάντρευαν θα έπρεπε να τους δώσουν μεγάλη προίκα. Αναντίρρητα υπήρχαν πολλές εξαιρέσεις που μας είναι γνωστές και από την ιστορία. Λόγου χάριν ο Αγαμέμνονας λυπήθηκε πολύ όταν αναγκάστηκε να θυσιάσει την κόρη του, Ιφιγένεια, για να γίνει η εκκίνηση της εκστρατείας τους και να μπορέσουν τα πλοία των Αχαιών να φύγουν για την Τροία.

Από την παιδική ηλικία στην ενηλικίωση και το γάμο Ο μέσος όρος ηλικίας που τα κορίτσια ήταν έτοιμα να παντρευτούν ήταν τα 12-16 χρόνια. Πριν από τον γάμο τους, οι κοπέλες δεν είχαν καμία επαφή με το άλλο φύλο. Άλλωστε οι ελάχιστες έξοδοι τους γίνονταν με την συνοδεία των γονέων ή των δούλων τους. Βέβαια τα κορίτσια και γενικότερα οι γυναίκες δεν έβγαιναν έξω από το σπίτι συχνά. Ο θεσμός αυτός ήταν ακλόνητος και γίνονταν εξαιρέσεις μόνο σε περίπτωση θρησκευτικών τελετών, αφού οι γυναίκες δεν αποκλείονταν από την θρησκευτική ζωή.

Ευχαριστώ για τον χρόνο σας Μαριαλένα Νικολάου Ερευνητική Εργασία Α5