2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας Ενότητα Λέξεις φτερουγίζουν πέρα ταξιδεύουν στον αγέρα Χορεύοντας με ανήκουστους … ήχους.
Τροπικοί προσδιορισμοί Για να εκφράσουμε τον τρόπο, δηλ. να απαντήσουμε στην ερώτηση «πώς;», μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε: Τροπικά επιρρήματα Επιρρηματικές εκφράσεις Τροπικές μετοχές Εμπρόθετους προσδιορισμούς.
Τροπικά επιρρήματα Πώς, όπως, έτσι, αλλιώς, κάπως, καθόλου, οπωσδήποτε, μόνο, καλά, ωραία, μαζί, βιαστικά κ.ά. Π.χ. Η Τατιάνα τα λέει απλά και κατανοητά.
Τροπικές εκφράσεις Σιγά σιγά, έτσι κι αλλιώς, έτσι κι έτσι, μια και καλή κ.ά. Π.χ. Έτσι κι αλλιώς θα έρθω.
Τροπικές μετοχές Οι μετοχές του ενεστώτα της ενεργητικής φωνής που τελειώνουν σε – οντας ή – ώντας. ζωγραφίζω – ζωγραφίζοντας πηδώ – πηδώντας Π.χ. Περνούσε την ώρα του ζωγραφίζοντας. Μπήκε στο σπίτι πηδώντας το φράχτη
Εμπρόθετους προσδιορισμούς Λέξεις που συνοδεύονται από προθέσεις. Π.χ. Έσπασε το πιάτο κατά λάθος. Ο Νίκος διαβάζει με προσοχή.
Προθέσεις Προθέσεις είναι οι άκλιτες λέξεις που μπαίνουν μπροστά από άλλες λέξεις και μαζί με αυτές φανερώνουν τρόπο, τόπο, χρόνο, ποσό, αιτία κ.ά. με, σε, για, ως, προς, μετά, παρά, αντί, από, κατά, δίχως, χωρίς, ίσαμε.