We can manipulate simple equations:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Click here to start Important !: You have to enable macros for this game (Tools ->Macros -> Security -> «medium»).
Advertisements

Γειά σας. Say: take a pencil. Πάρε ένα μολύβι. Nick, give me my book.
MANY MUCH A LOT OF By Leonidas. MANY Το χρησιμοποιούμε σε ουσιαστικά πληθυντικού που μπορούμε να μετρήσουμε με έναν αριθμό (2, 3, 4,…). e.g. Many cats,
Γνωριμίες & Συστάσεις. Διάλογοι ΕΠΙΣΗΜΟΣ Αλέξης: Γεια σας. Πώς σας λένε; Σέργιος: Με λένε Σέργιο Παναγιώτου. Εσάς; Αλέξης: Με λένε Αλέξη Ιωάννου. Σέργιος:
What time is it? Όταν η ώρα είναι ακριβώς μία, πέντε, δέκα κλπ., χρησιμοποιούμε τη φράση o’clock. For example: it’s one o’clock Aκριβώς - o’clock.
Dear marker118642, Your Conference, Α ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ 3ΗΣ ΠΕ Ν.ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ, has been successfully created for May :01 AM Buenos Aires Duration:
Further Pure 1 Roots of Equations. Properties of the roots of cubic equations Cubic equations have roots α, β, γ (gamma) az 3 + bz 2 + cz + d = 0 a(z.
Week 11 Quiz Sentence #2. The sentence. λαλο ῦ μεν ε ἰ δότες ὅ τι ὁ ἐ γείρας τ ὸ ν κύριον Ἰ ησο ῦ ν κα ὶ ἡ μ ᾶ ς σ ὺ ν Ἰ ησο ῦ ἐ γερε ῖ κα ὶ παραστήσει.
Lesson 6c: Around the City I JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Προσομοίωση Δικτύων 4η Άσκηση Σύνθετες τοπολογίες, διακοπή συνδέσεων, δυναμική δρομολόγηση.
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 3b: More basic words JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Day 45: Computer repair JSIS E 111: Intensive Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Αυτοκίνητο – Τρένο - Μοτοσικλέτα Άνθρωποι που τρέχουν - Πιγκουίνοι Ψησταριά Ηλιακοί συλλέκτες Ανεμόμυλος - Ιστιοφόρο Γκαζάκι-Νερό-Δοχείο-Φουρφούρι Νερόμυλος.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
Σπύρος Πρασσάς Πανεπιστήμιο Αθηνών Μηχανικές αρχές και η εφαρμογή τους στην Ενόργανη Γυμναστική PP #4.
Μαρία Η. Χαϊτίδου – Άννα Σπύρτου. Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου (ΠΓΠ): μια γνώση αποκλειστική των εκπαιδευτικών Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου (ΠΓΠ):
Chapter 1(a) What I expect you to know…. Vocabulary Verbs: ̉έστι(ν), λέϒει, οι̉κει̂, πονει̂, ϕιλει̂, χαίρει Nouns: ο͑ α̉ργός, ο͑ ά̉νθρωπος, ο͑ αυ̉τουργός,
Ένα επεισόδιο: Δεν έγραψα καλά στο διαγώνισμα …πήρα … - Αντιδρούμε όλοι οι γονείς/ή οι εκπαιδευτικοί με τον ίδιο τρόπο?
I watch Do I watch? I don’t watch You watch Do you watch?
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Προσέλκυση, δέσμευση και ανάπτυξη ικανοτήτων των Εθελοντών
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ & ΟΙ ΛΟΓΙΚΕΣ ΤΗΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Η Ύλη του Μαθήματος Επανάληψη της πολλαπλή παλινδρόμησης και Ασυμπτωτική κατανομή της εκτιμήτριας ελαχίστων τετραγώνων. Βοηθητικές μεταβλητές και παλινδρόμηση.
Matrix Analytic Techniques
Μαρία Η. Χαϊτίδου – Άννα Σπύρτου
ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Οικονομική Ανάλυση.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
1 2 3 SIMPLE PAST 4.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΦΟΒΙΕΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
We are the world Τραγούδι με μήνυμα για την ισότητα των παιδιών και όλων των ανθρώπων 13/12/2016 Παναγιώτης Γαλατσίδας.
MAGIC BOOK 2 UNIT 1 kelly.
Example Rotary Motion Problems
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΠΕΤΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΩΝ ΤΡΙΜΙΘΙΑΣ ΔΕΚΕΜΒΡΗΣ 2016
Μπορεί οι λανθασμένες ιδέες να είναι παραγωγικές?
Οικιακή Οικονομία Α’ Γυμνασίου Μάθημα 6ο. Διδάσκων καθηγητής
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Solving Trig Equations
Find: φ σ3 = 400 [lb/ft2] CD test Δσ = 1,000 [lb/ft2] Sand 34˚ 36˚ 38˚
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Ενημέρωση για eTwinning
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
τ [lb/ft2] σ [lb/ft2] Find: c in [lb/ft2] σ1 = 2,000 [lb/ft2]
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Find: Force on culvert in [lb/ft]
Υλικά και Δραστηριότητες Διδασκαλίας Μαθηματικών ΙΙ
3Ω 17 V A3 V3.
3Ω 17 V A3 V3.
Deriving the equations of
Variable-wise and Term-wise Recentering
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Δοκοί Διαγράμματα Τεμνουσών Δυνάμεων και Καμπτικών Ροπών
Double-Angle and Half-Angle Formulas
Δημοτικό Σχολείο Λυκαβηττού (Κ.Α’ )
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ
Το Β1 του 1ου Γυμνασίου Ανατολής παρουσιάζει
Μεταγράφημα παρουσίασης:

We can manipulate simple equations: 1. Finding Δy given Δx and m We can manipulate simple equations: 12 = x 8 12 = 8x

We can also manipulate the slope formula: 1. Finding Δy given Δx and m Remember: = (y2 – y1) = (x2 – x1) ΔY ΔX NOTE: We are solving for ΔY, NOT the value of Y ΔY means Change in Y ΔY = m ΔX ΔY = m ΔX

What is ΔY given ΔX is 4 and m is 8? 1. Finding Δy given Δx and m Example: What is ΔY given ΔX is 4 and m is 8? ΔY = m ΔX m 8 ΔX 4 ΔY = 8 4 ΔY ? 32 ΔY = 32

1. Example: = = = = m m 45 mph ΔY m ΔX ΔX 3.5 hrs ΔY 45 3.5 ΔY ? Finding Δy given Δx and m Example: How many miles do you travel (Δ Distance) given you travel 3.5 hours (Δ Time) and you are driving at 45mph? ΔDistance = m Δ Time m 45 mph ΔY = m ΔX ΔX 3.5 hrs ΔY = 45 3.5 ΔY ? 157.5 mi ΔY = 157.5 mi

NOTE: We are solving for ΔX, NOT the value of X 2. Finding Δx given Δy and m 2. We can also manipulate the slope formula: ΔY = m ΔX NOTE: We are solving for ΔX, NOT the value of X ΔY = ΔX m

What is ΔX given ΔY is 38 and m is 4? 2. Finding Δx given Δy and m 2. Example: What is ΔX given ΔY is 38 and m is 4? ΔY = ΔX m m 4 ΔX ? 9.5 38 = ΔX ΔY 38 4 9.5 = ΔX

Example: 2. 2. = = = = m ΔY m 50 mph ΔX m ΔX ? 1.6 hrs 80 ΔX ΔY How many hours do you travel (Δ Time) given you drive for 80 miles (Δ Distance) and you are traveling at 50mph? 2. Finding Δx given Δy and m 2. ΔDist. = Δ Time m ΔY m 50 mph = ΔX m ΔX ? 1.6 hrs 80 = ΔX ΔY 80 miles 50 1.6 hrs = ΔX

(y2 – y1) = (x2 – x1) = 3. = = = ΔY ΔX ΔY m ΔX ΔY m ΔX ΔY ΔX m Review of Delta and Slope Formulas ΔY = m ΔX ΔY = m ΔX ΔY = ΔX m