Υλικά και Δραστηριότητες Διδασκαλίας Μαθηματικών ΙΙ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
RULES OF THE MEANS OF TRANSPORT We are going to present you the rules you must follow when you are on board.
Advertisements

Σε λίγο θα μπείτε στον κόσμο μιας μαγείας.. After a moment you will enter the world of magic...
Translation Practice. I Τα Fractal είναι μία τάξη πολύπλοκων γεωμετρικών μορφών που έχουν την ιδιότητα της αυτοομοιότητας. Τα Fractal διαφέρουν από τα.
Lesson 28a: Shopping at Costco JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 3a: Basic expressions JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Μαθαίνοντας... Learning... The acquisition of knowledge or skills through experience, practice, or study, or by being taught. Η απόκτηση γνώσεων ή δεξιοτήτων.
Unit 18 – Indirect Question. Direct Question: Unit 18 – Indirect Question Direct Question: He asks, “What are they doing?”
6 Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.
Translation Tips LG New Testament Greek Fall 2012.
ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης1 Clock generation.
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ “Preparing Europe for Global Competition” THE NETWORK : The Patent and Trademark Offices.
Week 11 Quiz Sentence #2. The sentence. λαλο ῦ μεν ε ἰ δότες ὅ τι ὁ ἐ γείρας τ ὸ ν κύριον Ἰ ησο ῦ ν κα ὶ ἡ μ ᾶ ς σ ὺ ν Ἰ ησο ῦ ἐ γερε ῖ κα ὶ παραστήσει.
Lesson 6c: Around the City I JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Διοίκηση Τεχνολογίας Εργασία: “Sources of Innovation” Πρόγραμμα:MBA Part-Time.
Προσομοίωση Δικτύων 4η Άσκηση Σύνθετες τοπολογίες, διακοπή συνδέσεων, δυναμική δρομολόγηση.
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Ιστορία και Θεωρία της Τέχνης Η ιστορία της Τέχνης τους τελευταίους δυο αιώνες - Pablo.
Μαθαίνοντας Να Διαβάζουμε Ερευνητικά Άρθρα (Academic Reading-Listening)
ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ ΑΘΗΝΑ, ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2011 Ο.ΕΠ.ΕΚ Αρχική Συνεδρία Γ. Τύπας, Σύμβουλος Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και μέλος του Δ.Σ. του Ινστιτούτου.
Κωδικός Θ: ΤΠ4003, Κωδικός Ε: ΤΠ4103 (ΜΕΥ/Υ) Ώρες (Θ - ΑΠ - Ε): Προαπαιτούμενα: ΤΠ2003,2103.
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Ψηφιακά Παιχνίδια και μάθηση Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας.
ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ CORPORATE GOVERNANCE* * Τρόποι Διοίκησης και Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Θεολογική Σχολή Τμήμα Θεολογίας Η επίδραση των Θεωριών του Lev Vygotsky στις Επιστήμες της Παιδαγωγικής και.
Μαρία Η. Χαϊτίδου – Άννα Σπύρτου. Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου (ΠΓΠ): μια γνώση αποκλειστική των εκπαιδευτικών Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου (ΠΓΠ):
From Applying Theory to Theorising Practice Achilleas Kostoulas Epirus Institute of Technology.
Άσκηση μοντελοποίησης Χ. Λεμονίδης Μάιος Στόχοι Πρέπει να: Εργαστείτε σε διαφορετικά αυθεντικά έργα, τα οποία βασίζονται στην πραγματικότητα. Αναστοχαστείτε.
Save Planet Earth 3Rs Reduce Reuse Recycle
Στρατηγική Διδασκαλίας
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Προσέλκυση, δέσμευση και ανάπτυξη ικανοτήτων των Εθελοντών
Ερωτήσεις –απαντήσεις Ομάδων Εργασίας
Φάσμα παιδαγωγικής ανάπτυξης
Jane Austen Pride and Prejudice (περηφάνια και προκατάληψη)
Introduction: explain that what we do – in a nutshell – is to help ambitious SMEs innovate and grow internationally.
Διαχείριση ενσωμάτωσης
Ημερομηνίες ΠΑ Εαρινού Εξ
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Ψηφιακeς ιδEες και αξIες
Μαρία Η. Χαϊτίδου – Άννα Σπύρτου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΤΡΙΒΙΖΑΣ
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Διδάσκοντας και Αξιολογώντας το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο Βασιλική Δεμερτζή Περιστέρι, 5 Μαρτίου 2013.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Σε λίγο θα μπείτε στον κόσμο μιας μαγείας
ONTOFM: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΑΡΧΕΙΩΝ ΒΑΣΙΖΟΜΕΝΟΣ ΣΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΟΝΤΟΛΟΓΙΑ
Συνοδευτική Επιστολή COVER LETTER What is it? - Τι είναι αυτό;
ΤΟ ΠΟΛΥ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΛΟΝΔΙΝΟ
ΦΟΒΙΕΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
We are the world Τραγούδι με μήνυμα για την ισότητα των παιδιών και όλων των ανθρώπων 13/12/2016 Παναγιώτης Γαλατσίδας.
ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Example Rotary Motion Problems
«Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (ΜΔΕ) «Εφαρμοσμένη Νευροανατομία»
JAVA – Basic OOP Principles
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Τ. Ε. Ι. Αθήνας Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων ΒΙΟΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ
Παυλίνα Χατζηθεοδούλου-Λοϊζίδου Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου
We can manipulate simple equations:
3Ω 17 V A3 V3.
Υλικά και Δραστηριότητες Διδασκαλίας Μαθηματικών ΙΙ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Υλικά και Δραστηριότητες Διδασκαλίας Μαθηματικών ΙΙ Υλικά και Δραστηριότητες Διδασκαλίας Μαθηματικών ΙΙ Εαρινό εξάμηνο 2018 Διδάσκων: Αντώνης Ζαγοριανάκος

In order to arrive at what you do not know You must go by a way which is the way of ignorance. In order to possess what you do not possess You must go by the way of dispossession. In order to arrive at where you are not You must go through the way in which you are not. And what you do not know is the only thing you know And what you own is what you do not own And where you are is where you are not. T. S. Eliot – “East Coker”

Για να φθάσετε εκεί όπου δεν γνωρίζετε Θα πρέπει να πάτε μέσω της οδού της άγνοιας. Για να κατέχετε αυτό που δεν κατέχετε Θα πρέπει να πάτε μέσω της οδού της αποστέρησης. Για να φθάσετε εκεί όπου δεν είσαστε Θα πρέπει να πάτε μέσω της οδού στην οποία δεν είσαστε. Και ό,τι δεν γνωρίζετε είναι το μόνο που γνωρίζετε Και ό,τι σας ανήκει είναι αυτό που δεν σας ανήκει Και όπου είσαστε είναι εκεί όπου δεν είσαστε. T. S. Eliot – “East Coker”

Οι μαθητές είναι ξωτικά  Ετυμολογία: ξωτικό εξωτικό   ξένο, ξενικό, αλλότριο, αλλόκοτο

Διδακτική πρακτική σε συνδυασμό με μια (δι)ερευνητική προσέγγιση επί της διδακτικής Η εργασία που θα παραδοθεί στο τέλος του μαθήματος θα ακολουθήσει τη δομή μιας ερευνητικής εργασίας (research paper): [1] Περίληψη (Abstract). [5] Ανάλυση συγκεκριμένων επεισοδίων από την διδασκαλία, τα οποία οι συμμετέχοντες κρίνουν ως άξια αναφοράς. [2] Εισαγωγή (Introduction): Γενική περιγραφή. Σκοποί της διδασκαλίας. [6] Ευρήματα – Συμπεράσματα – Προτάσεις για τη βελτίωση στο μέλλον της διδακτικής πρακτικής που εφαρμόστηκε. Ερευνητικά ερωτήματα. [3] Μεθοδολογία – Μέθοδοι. [4] Θεωρητικό πλαίσιο.

Διάκριση ανάμεσα σε: [1] Πηγές δεδομένων (data sources), [2] Μεθόδους (methods), Μεθοδολογία (methodology) Θεωρητικό πλαίσιο (theoretical framework) το οποίο στηρίζει τα ευρήματα [3] Ευρήματα (findings)

Η οργάνωση της εργασίας για την διδακτική σας πρακτική άσκηση στα νηπιαγωγεία θα ακολουθήσει την παρακάτω δομή–διαδικασία. Η χρήση των πηγών δεδομένων και η μετατροπή τους σε δεδομένα, έπειτα σε ευρήματα, και τελικά σε απαντήσεις των ερευνητικών σας ερωτημάτων.

ΧΡΗΣΙΜΑ ΒΙΒΛΙΑ (Βιβλιογραφία) [1] Σημειώσεις Μαθήματος: [3] Χρήσιμα βιβλία: Jerome Bruner, Πράξεις νοήματος. [βλ. σσ. 159, 169] Δημήτρης Χασάπης: Υλικά και δραστηριότητες διδασκαλίας μαθηματικών – Διδακτικές Σημειώσεις Lev Vygotsky, Νους στην κοινωνία – Η ανάπτυξη των ανώτερων ψυχολογικών λειτουργιών [Βλέπε Κεφ. 7: Ο ρόλος του παιχνιδιού στην ανάπτυξη] [2] Βοηθητικές Σημειώσεις: Σπύρου, Π. (2009). Επιστημολογίες για την διδακτική των μαθηματικών. Μωρίς Μερλώ-Ποντύ, Φαινομενολογία της Αντίληψης. [Βλέπε την Εισαγωγή του συγγραφέα]

Δ. Εργαλεία, όργανα & υλικά της καθημερινότητας (Χασάπης, σ. 65) 1. Όργανα απαρίθμησης: Άβακες και Αριθμητήρια Απαριθμούμε σημαίνει βρίσκουμε το πλήθος ενός συνόλου αντικειμένων, τα οποία μπορεί να είναι ίδια ή μπορεί και να μην έχουν τίποτα κοινό μεταξύ τους, αλλά εμείς τα βάζουμε όλα μαζί για κάποιο λόγο. Απαριθμούμε πορτοκάλια γιατί θέλουμε δύο πορτοκάλια για το φαγητό, αλλά απαριθμούμε και τα πέντε διαφορετικά φρούτα που θέλουμε για μια φρουτοσαλάτα.

Δ. Εργαλεία, όργανα & υλικά της καθημερινότητας (Χασάπης, σ. 65) 1. Όργανα απαρίθμησης: Άβακες και Αριθμητήρια Πώς απαριθμούμε; Ονοματίζουμε καθένα αντικείμενο με έναν αριθμό: Ένα, Δύο, Τρία,.... και ο αριθμός Τρία που αντιστοιχεί στο τελευταίο αντικείμενο εκφράζει το πλήθος όλων μαζί των αντικειμένων: Ένα πορτοκάλι, Δύο πορτοκάλια, Τρία πορτοκάλια,.. άρα όλα μαζί είναι Τρία πορτοκάλια.

Ποιες δυσκολίες έχουν τα μικρά παιδιά, όταν απαριθμούν; Πρώτη δυσκολία Να ονοματίσουν καθένα αντικείμενο που απαριθμούν μια μόνο φορά, ξεχωρίζοντας τα αντικείμενα που έχουν απαριθμήσει από τα αντικείμενα που μένουν ακόμα να απαριθμηθούν. Πώς τα βοηθάμε σ’ αυτό; Ζητάμε από τα παιδιά πρώτα να βάλουν τα αντικείμενα σε μια σειρά και μετά να τα απαριθμήσουν και να μας πουν πόσα είναι.

Ποιες δυσκολίες έχουν τα μικρά παιδιά, όταν απαριθμούν; Δεύτερη δυσκολία Μέχρι να μάθουν την ακολουθία των αριθμών, δηλαδή τις λέξεις των αριθμών στην καθιερωμένη σειρά τους, τα παιδιά δυσκολεύονται να κατανοήσουν γιατί ενώ τα αντικείμενα μπορούν να μπουν σε μια σειρά με πολλούς τρόπους: Πορτοκάλι, Μήλο, Μπανάνα ή Μήλο, Πορτοκάλι, Μπανάνα, οι αριθμοί έχουν μια μόνο σειρά: Ένα, Δύο, Τρία φρούτα. Η σειρά δηλαδή με την οποία απαριθμούμε ένα πλήθος αντικειμένων επιτρέπεται να αλλάζει, αλλά η σειρά των αριθμητικών λέξεων όχι.

Τρίτη δυσκολία Να κατανοήσουν ότι ο αριθμός που αντιστοιχεί στο τελευταίο αντικείμενο που απαριθμούμε δηλώνει το πλήθος όλων των αντικειμένων. Ο αριθμός Τρία που ονοματίζει το τελευταίο πορτοκάλι που είναι πάνω στο τραπέζι σημαίνει ότι όλα μαζί τα πορτοκάλια είναι τρία. Μπορούμε να ελέγξουμε αν το παιδί μας έχει ξεπεράσει αυτή τη δυσκολία ρωτώντας το, αφού τελειώσει μια απαρίθμηση: «Ένα, Δύο, Τρία», Ποιο είναι Τρία; Πρέπει να μας απαντήσει με το δικό του βέβαια λεξιλόγιο ότι «Τρία είναι όλα μαζί τα πορτοκάλια» και όχι ότι «Τρία είναι αυτό το τελευταίο πορτοκάλι».

Οι άβακες ή πιο κοινά τα αριθμητήρια Οι άβακες ή πιο κοινά τα αριθμητήρια είναι ένα από τα πρώτα υπολογιστικά εργαλεία και στη συνέχεια εκπαιδευτικά υλικά στην ιστορία της ανθρωπότητας. Σε διάφορες μορφές οι άβακες χρονολογούνται από το 4000 π.Χ. Ως εκπαιδευτικό υλικό χρησιμοποιούνται για την οργάνωση δραστηριοτήτων συγκρότησης και ανάπτυξης των βασικών εννοιών του αριθμού και του συστήματος αρίθμησης. (Χασάπης, σ. 65)

Άβακες Απαρίθμησης Άβακες Διάταξης (Χασάπης, σ. 66)

Ευχαριστώ για την προσοχή σας