ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΗΝΕΛΟΠΗ GANDHI ΜΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΦΑΝΤΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ.
Advertisements

Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές
Ιλιάδα και Οδύσσεια Κωνσταντίνα Ντούρα.
ΟΔΥΣΣΕΙΑ Ο ΝΟΣΤΟΣ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ.
O Οδυσσέας Ο Οδυσσέας, μυθικός βασιλιάς της Ιθάκης είναι ο βασικός ήρωας στο επικό ποίημα του Ομήρου, Οδύσσεια, και επίσης διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο.
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
Η ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΔΩΡΙΕΩΝ (11ος αι πΧ) οι
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
Τοπική Ιστορία Δράμα, 12/1/2011
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΟΔΥΣΣΕΑ-ΠΗΝΕΛΟΠΗΣ
Η ποίηση και η θρησκεία των Ελλήνων
Οδυσσέας Ο Οδυσσέας, βασιλιάς της Ιθάκης , είναι ο βασικός ήρωας στο επικό ποίημα του Ομήρου, Οδύσσεια, και επίσης διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στο άλλο.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Οδυσσέας.
Μια εργασία του Κων/νου Εκίζανα
Ομήρου Οδύσσεια.
Ομήρου Οδύσσεια Α΄ Γυμνασίου Εισαγωγή
ΠΑΙΔΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ
«Οδύσσεια» Το έργο του Ομήρου εμπνέει τους εικαστικούς καλλιτέχνες Μουσικό Σχολείο Λάρισας Για τα μαθήματα: Ιστορία της Τέχνης - Εικαστικά.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Στα πλαίσια του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και της Αρχαιογνωσίας προωθείται η δημιουργικότητα με τους εξής τρόπους:
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
Ας θυμηθώ τις βασικές έννοιες που έμαθα!
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
MYKHNAΪΚΗ ΚΑΙ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Το ξύλο βγήκε απ’ τον παράδεισο
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Εργασία 6: Η θέση της γυναίκας στην ομηρική εποχή & η σύγκριση με άλλες εποχές, καθώς και σύγκριση με την σύγχρονη εποχή. Ρωμανός.
Μια διαφορετική…… «ματιά» στην Ιλιάδα
ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ (ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ)
Τα κοριτσάκια με τα ναυτικά της Ελένης Δικαίου
Ας βάλουμε στίχους στις εικόνες!! Α1 – Α Σοφία Χαντζή
Μυκηναϊκός πολιτισμός
Διδακτικό Σενάριο ΟΜΗΡΟΥ Οδύσσειας α 1-426
ΚΟΙΝΑ & ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ ΤΩΝ ΘΕΩΝ
4.1 Κοινωνικοί θεσμοί 4.2 Αναγκαιότητα κοινωνικών θεσμών
Αμφορέας Αγοράς. Τάφος ΧΙΙ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ 1ο Δημ. Σχ. Βαγίων Τάξη : Γ’ Αριθμός μαθητών:12
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Οδυσσέας.
Οι Ολυμπιακοί αγώνες ήταν οι αρχαιότεροι και σημαντικότεροι από όλους τους ελληνικούς αγώνες και η σπουδαιότερη θρησκευτική γιορτή προς τιμή του Ολύμπιου.
Ο Μ Η Ρ Ο Σ Ο « θείος » π οιητής της Ιλιάδας και της Οδύσσειας α π ό τη Μ. Ασία και άλλων έργων Ο ποιητής Κωστής Παλαμάς ( ) στο ποίημά του «Ραψωδία»
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Ομηρικά έπη: Ιλιάδα
Η γυναίκα ως πολεμικό λάφυρο και ερωμένη στην ομηρική κοινωνία
Ο Όμηρος δεν κρίνει την Ελένη για την πράξη της σε κανένα σημείο της Ιλιάδας. Η Ελένη παρουσιάζεται ως μια συμπαθητική, αξιοπρεπής και ενδιαφέρουσα.
Προτομή του Ομήρου. Ρωμαίκό αντίγραφο έργου του 5ου αιώνα. München, Glyptothek.
Η Π ΟΙΗΣΗ ΚΑΙ Η Θ ΡΗΣΚΕΙΑ ΤΩΝ Ε ΛΛΗΝΩΝ. Σ’ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΘΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΜΕ ΜΕ : Τα έπη του Ομήρου Τις τοπικές θεότητες Το Δωδεκάθεο του Ολύμπου.
Ερωτοκριτοσ και Αρετουσα
ΑΕΦΦ 100 Γ΄ ΠΑΡΑΔΟΣΗ (7 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2014). Ο πολιτισμός του άσματος (8 ος -5 ος αιώνας)  Προφορική κοινωνία  Προφορική μετάδοση γνώσεων και πληροφοριών.
Όμηρος Ιλιάδα Οδύσσεια.
ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ 5η Ενότητα: α
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ Αρχαία Εποχή.
«Αρχαία ελληνική γραμματεία: Ομήρου Οδύσσεια»
Κων/νος Καβάφης Διαθεματική εργασία Λογοτεχνίας Σταυρούλα Μαγουλά
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Ομηρικά έπη: Ιλιάδα
ΕΝΟΤΗΤΑ 3Η α
Ε η ΕΝΟΤΗΤΑ ε ΡΑΨΩΔΙΑ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΤΚΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α2’ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Ο όρος Αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ελληνικό κόσμο κατά την περίοδο της αρχαιότητας. Αναφέρεται όχι μόνο στις περιοχές του σύγχρονου.
ΥΛΗ 2017  1) Γενικά για το έπος (βασικά από το έγγραφο στο eclass με όνομα: 1.ΑΕΦ120.ΕΙΣΑΓΩΓΗ, Cambridge Companion to Homer, κεφ. 14 Α. Lesky, Iστορία.
1: Λίγες Πληροφορίες Αθηνά
Αντιγόνη Μαραγκάκη Α’ Ο «ΜΑΓΙΚΟΣ» ΑΡΙΘΜΟΣ 3 Αντιγόνη Μαραγκάκη Α’
Προϊστορικη ΕΠΟΧΗ.
Η ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΙΣΤΗ ΜΕ ΤΟ ΑΛΟΓΟ ΤΟΥ
O «ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (5ος π.Χ. αιώνας)
ΜΥΚΗΝΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
ΤΙΤΛΟΣ:Οδύσσεια ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ:Γιάννης Σμυρνιωτάκης ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΓΕΝΟΣ:Ελληνική μυθολογία ΚΕΙΜΕΝΙΚΟ ΕΙΔΟΣ:Ηρωικό έπος ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ:Εκδόσεις Καλοκαθή ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ.
ΡΑΨΩΔΙΑ α: ΠΡΟΟΙΜΙΟ (στ. 1-25)
Η εποχή του χαλκού (3000/ π.Χ.)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΕΠΟΣ Έπος (<έπω=λέγω) Λόγος,διήγηση αφηγηματικό ποίημα με Λόγος,διήγηση αφηγηματικό ποίημα με περιεχόμενο μυθολογικό, διδακτικό,ηρωικό

2 είδη έπους Α) διδακτικό (Ησίοδος) Β) ηρωικό (Ιλιάδα, Οδύσσεια): κατορθώματα ηρώων και θεών

Γνωρίσματα ηρωικού έπους Μυθοποιημένα γεγονότα μακρινού παρελθόντος σαν αληθινά Αντικειμενικός χαρακτήρας (εκφράζει την κοινωνία στην οποία δημιουργείται)

Ο ΕΠΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

ΧΡΟΝΟΣ-ΧΩΡΟΣ-ΚΟΣΜΟΣ ΕΠΩΝ ΙΛΙΑΔΑ Θυμός Αχιλλέα -51 μέρες Πόλεμος Ιλίου (Τροίας)- 10 χρόνια Εποχή →μυκηναϊκή 12ος αιώνας π.Χ. ΟΔΥΣΣΕΙΑ Αγώνας Οδυσσέα για νόστο στην Ιθάκη (10 χρόνια) Οι περιπέτειές του σε 41 μέρες Εποχή → μυκηναϊκή 12ος αιώνας π.Χ.

Δυτική Μικρά Ασία -αποικίες ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΠΩΝ ΧΡΟΝΟΣ Γεωμετρική εποχή (8ος αιώνας π.Χ.) ΤΟΠΟΣ Δυτική Μικρά Ασία -αποικίες

•Πολιτισμικές διαστρωματώσεις •αναχρονισμοί Στα έπη υπάρχουν: •Πολιτισμικές διαστρωματώσεις •αναχρονισμοί

Έπη: στοιχεία 2 κόσμων Μυκηναϊκή εποχή Ηρωικός κόσμος Πόλεμοι Μυθοποιημένα γεγονότα Γεωμετρική εποχή Ανάπτυξη εμπορίου Ειρηνικά έργα: ναυτιλία, ίδρυση πόλεων Πολιτικές συγκρούσεις: βασιλεία→ αριστοκρατία

ΑΟΙΔΟΙ ΚΑΙ ΡΑΨΩΔΟΙ ΑΟΙΔΟΙ (<άδω:τραγουδώ) ΡΑΨΩΔΟΙ (<ράπτω+ωδή) Παλιοί προομηρικοί επικοί ποιητές Τραγουδούσαν με συνοδεία κιθάρας/φόρμιγγας Αυτοσχεδίαζαν Εμπνέονταν από τη Μούσα Τραγουδούσαν σε ανάκτορα Περιζήτητοι ΡΑΨΩΔΟΙ (<ράπτω+ωδή) Διαδέχτηκαν τους αοιδούς Απήγγελαν όρθιοι κρατώντας ραβδί, σύμβολο εξουσίας από τους θεούς Δεν αυτοσχεδίαζαν Ανήκαν σε επαγγελματικά σωματεία/ταξίδευαν και παρουσίαζαν έπη σε γιορτές Παίρναν μέρος σε ραψωδικούς αγώνες Ο Όμηρος: απ’ τους πρώτους ραψωδούς/τυφλός;;

Πώς απομνημόνευαν οι αοιδοί; 1)Διέθεταν ταλέντο 2)Εκπαιδεύονταν από παλαιότερους 3)Τυπικές σκηνές επαναλαμβάνονταν 4)Εξάμετρος στίχος

ΑΟΙΔΟΣ ΡΑΨΩΔΟΣ

Η Μούσα εμπνέει τον ποιητή

ΟΙ ΠΗΓΕΣ ΤΗΣ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Μακραίωνη επική παράδοση Λαϊκή μυθιστορία γυρισμού ξενιτεμένου & της κόρης που δοκιμάζει σε αγώνα υποψήφιους μνηστήρες Μυθοποιημένες περιπέτειες ναυτικών/στοιχεία παραμυθιών Στοιχεία από οικονομική, πολιτική, πολιτισμική κατάσταση γεωμετρικής εποχής (εποχής ποιητή)

Η ΑΞΙΑ ΤΩΝ ΟΜΗΡΙΚΩΝ ΕΠΩΝ Σώθηκαν ολόκληρα Ψυχαγωγούσαν & δίδασκαν τους αρχαίους Έλληνες (αποτελούσαν μάθημα στα σχολεία) Άσκησαν επίδραση σε αρχαία ελληνική και λατινική λογοτεχνία και τέχνη (αγγειογραφία-ζωγραφική-γλυπτική) Εμπνέουν ακόμη λογοτέχνες-καλλιτέχνες- σκηνοθέτες- καρτουνίστες.

ΕΠΙΣΗΜΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΕΠΩΝ –ΔΙΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥΣ Επίσημη καταγραφή Πότε; 6ος αι.πΧ. Πού; Αθήνα (Πεισίστρατος) Με τι ευκαιρία; Γιορτή Παναθηναίων Διαίρεση Σε 24 ραψωδίες κάθε έπος- με ένα τίτλο η καθεμιά Ιλιάδα: με κεφαλαία γράμματα (Α-Ω) Οδύσσεια: με μικρά γράμματα (α-ω)

ΘΕΜΑΤΑ –ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Κεντρικό θέμα: ο αγώνας του Οδυσσέα: Γυρίσει στην Ιθάκη Να ξαναπάρει τη θέση του στο παλάτι του και στο λαό του Συπληρωματικό θέμα:η αναζήτησή του από τη γυναίκα του, Πηνελόπη, και το γιο του, Τηλέμαχο

Οδύσσεια =μεταπολεμικό έπος Γιατί; 1)Αναδεικνύει προβλήματα μετά τον Τρωικό πόλεμο 2)κοινωνικές &πολιτικές ανακατατάξεις (βασιλείς→ευγενείς) Άρα:όχι πολεμικός ηρωισμός αλλά αγώνας καρτερικός

Πηνελόπη Τηλέμαχος&Οδυσσέας Πηνελόπη Τηλέμαχος&Οδυσσέας