QSAR πρωτεϊνών και ενζύμων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μια εργασία για την ευρωπαϊκή χώρα Εσθονία στο μάθημα της Γεωγραφίας.
Advertisements

Γ ΕΩΠΟΝΙΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΗΡΟΤΡΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΣ - ΕΝΟΦΘΑΛΜΙΣΜΟΣ ΜΟΥΡΙΑΣ Αλεξανδρίδου.
Πρακτική εξάσκηση στο κύκλωμα του γλυκού νερού ΒΕΝΕΤΗ ΝΑΤΑΣΑ.
ΕΡΗΜΟΙ. Οι έρημοι καταλαμβάνουν το ένα τρίτο της εδαφικής επιφάνειας της Γης]. Οι θερμές έρημοι έχουν συνήθως μεγάλο ημερήσιο και περιοδικό εύρος θερμοκρασιών,
Αίγυπτος Ένα ταξίδι μέσα από φωτογραφίες και βίντεο.
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 7: Mυϊκή ενδυνάμωση κορμού & άνω άκρων Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΟΥΡΟΛΙΘΙΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Πανεπιστημιακή Παιδοχειρουργική Κλινική Διευθυντής : Kαθηγητής Σ. Γαρδίκης.
1. Γροιλανδία km² - αυτοδιοικούμενη περιοχή που ανήκει στη Δανία ΓροιλανδίαΔανία 2. Νέα Γουινέα km² - το δυτικό τμήμα ανήκει στην.
ΔΕΛΤΙΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΟΛΥΜΒΗΤΙΚΗΣ ΔΕΞΑΜΕΝΗΣ Καθ Αθηνά Μαυρίδου Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων ΤΕΙ Αθήνας.
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 8: Mυϊκή ενδυνάμωση κοιλιακών και ποδιών Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΑΡΧΑΙΑ ΣΠΑΡΤΗ Σιαμπάνο Ηλία Σκουρτσίδη Λεωνίδα Τριανταφυλλόπουλο Σπύρο
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Ενότητες 1.Οι χάρτες
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΞΙΔΙΟΥ ΣΕ ΟΞΙΚΟ ΟΞΥ
ΜΑΥΡΟΒΟΥΝΙΟ Μάριος Καρέλης.
ΓΗ Μανέτα Γεωργία Μπιτούνη Κωνσταντίνα Κατσουλιέρη Μαριλένα
ΑΝΔΕΙΣ Χριστοδουλάκη Άννα –Μαρία ΤμήμαΑ3 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ
ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
Κωνσταντινίδης Ίβο – Μπαλάφα Δήμητρα Δηώ
ορισμοσ χαρακτηριστικα επισημανση
Νορβηγία Εργασία στο μάθημα της Γεωγραφίας
Ηλιακό Σύστημα.
Κλιματολογικές συνθήκες ελιάς
Μετουσίωση Πρωτεϊνών Επιμέλεια: Ηλίας Μαυροματίδης, ΕΚΦΕ Νέας Σμύρνης
ΑΝΑΕΡΟΒΙΑ ΧΩΝΕΥΣΗ.
Εργαστήριο 5 «Παραγωγή φυταρίων - Φυτώρια»
Παναγιώτης Αυγουστίδης Γεωγραφία Β΄ Γυμνασίου
Καμπύλη κορεσμού της αιμοσφαιρίνης
Οι κάτοικοι και τα κράτη της Ευρώπης
Η ΠΡΑΣΙΑΔΑ ΛΙΜΝΗ μέσα από τα μάτια των οικολόγων
Σκοπός Έρευνας Να κατανοηθεί η τεράστια σημασία του νερού για την δημιουργία και εξέλιξη όλων των ζωντανών οργανισμών του πλανήτη και να αναδειχθούν.
ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ Εργασία στη Γεωγραφία της μαθήτριας
ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ
TO ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ.
Κρέατα ΣΤΟΧΟΙ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΝΑ:
γαλλια ΚΑΙΛΙΝΜΕΙ ΒΙΛΛΑΝΟΥΕΒΑ ΜΑΚΑΣΙΛ Έ ΤΑΞΗ
Στοιχεία υδρομετεωρολογίας
Διαχρονικές αλλαγές στο πρότυπο της αλιευτικής παραγωγής των κυριότερων ειδών των Λ/Θ του Αμβρακικού κόλπου Μουτόπουλος Δ.Κ., Ράμφος Α., Σπάλα Κ., Κουτσικόπουλος.
2ο μάθημα βιολογίας Ομοιόσταση: το μοναδικό χαρακτηριστικό των ζωντανών οργανισμών Γεώργιος Κ. Παπαδόπουλος.
ΑΠΣ Α ΛΥΚΕΙΟΥ:ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ Αντωνοπούλου Ελεονώρα ΑΜ Δ201721
ΜΑΘΗΜΑ 8 Η γεωλογική ιστορία της Ελλάδας
ΕΜΒΑΔΟΝ ΕΠΙΠΕΔΗΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ
ΟΥΚΡΑΝΙΑ Άρης Λέκκας.
Τροφική αλυσίδα: Με τον όρο τροφική αλυσίδα χαρακτηρίζεται γενικά η ακολουθία της μεταφοράς ύλης και ενέργειας από οργανισμό σε οργανισμό με τη μορφή τροφής.
Όξινος χαρακτήρας καρβοξυλικών οξέων
ΚΡΟΑΤΙΑ Γιώργος Τσιτογιάννης.
Β 3.5 Τα ποτάμια της Ασίας Ινδία.
Ελλάδα Τα μεγαλύτερα νησιά.
Οξεοβασική ισορροπία και εκτίμηση αερίων αίματος
Κινητική θεωρία των αερίων
ΓΕΛ Καστορείου Πολιτιστικό Πρόγραμμα
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ
Συστάδα 2: Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία, Φυσική Αγωγή και Υγεία
1o ΣΕΚ ΛΑΡΙΣΑΣ Μίχας Παναγιώτης
מצגת " חומצות אמיניות" ערכה : מרגולין אירנה..
Πειράματα Χημείας για τη Γ’ τάξη Γυμνασίου Σχολ. έτος
مديريت مالي 1 رشته هاي حسابداري و مديريت
ΟΜΟΙΟΣΤΑΣΗ Α) ορισμός Β) αιτίες διαταραχών της ομοιόστασης
אורך, היקף, שטח ונפח.
ΔΕΣΚΕΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΡΓΑΣ Α’ ΤΑΞΗ 2007
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕΓΙΣΤΟΥ - ΕΛΑΧΙΣΤΟΥ
Υδάτινος κόσμος Η διαχείριση του νερού
Η Θράκη  είναι μια ιστορική και γεωγραφική περιοχή των Βαλκανίων στη νοτιοανατολική Ευρώπη. Σήμερα η ονομασία Θράκη υποδηλώνει διεθνώς την περιοχή που.
Εργαστήριο Χημείας Εργαστηριακά Όργανα.
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Δομή και λειτουργία Καρδιακός Μυς
Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
ΕιΣαγωγη ΣτιΣ ΒιοϊατρικεΣ ΕπιΣτημεΣ- ΑΣφαλεια Βιοϊατρικων ΕργαΣτηριων
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ Κατασκευή “προσομοιώσεων βαρών” ενός σώματος στην επιφάνεια των πλανητών του Ηλιακού Συστήματος 1ο ΓΕΛ Αγίου Δημητρίου Σχολικό έτος.
Οδηγική Συμπεριφορά των Ελλήνων
Σπήλαιο Περάματος Ιωαννίνων 30/3/2018 – 1/4/2018
ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

QSAR πρωτεϊνών και ενζύμων

είσοδος στον οργανισμό συνδέεται με πρωτεϊνες του πλάσματος (σφαιρίνες) ή των ιστών με ένζυμα μεταβολισμού (βιομετατροπών), με μεμβράνες και φθάνει στην περιοχή δράσης του συνδέεται με τον υποδοχέα του (ένζυμο, δομική πρωτεϊνη ή νουκλεϊνικό οξύ

Δευτερεύοντα ρόλο διαδραματίζουν οι στερικές ιδιότητες Η σύνδεση επηρεάζεται και κατευθύνεται από τις φυσικοχημικές ιδιότητες του φαρμακομορίου λιποφιλικότητα, ηλεκτρονιακές και στερικές. Η σύνδεση του φαρμακομορίου με τις πρωτείνες προσομοιάζει με μια διαδικασία κατανομής και έμμεσα σχετίζεται με την δράση και με το χρόνο παραμονής του φαρμακομορίου στον οργανισμό. Η πρωτεϊνική σύνδεση είναι μη ειδική σύνδεση (non-specific binding), και σαν τέτοια επηρεάζεται κύρια από την λιποφιλικότητα αυξητικά. Δευτερεύοντα ρόλο διαδραματίζουν οι στερικές ιδιότητες

Οι ηλεκτρονιακές και στερικές ιδιότητες αφορούν τα ιδιαίτερα δομικά χαρακτηριστικά των φαρμακομορίων και τα οποία επηρεάζουν-κατευθύνουν κυρίως την ειδική σύνδεση Γιατί μόνο η ελεύθερη μορφή του μορίου μπορεί να διέλθει των μεμβρανών και να προσεγγίσει τον υποδοχέα Αποτέλεσμα : Προσωρινή αδρανοποίηση

Παραδείγματα Πρωτεϊνες- Ενζυμα

ΠΡΩΤΕΙΝΕΣ Αλβουμίνη του ορού (βόειος) Log 1/C = 0.75 ( 0.07) log P + 2.30 (0.15), n = 42, r2 = 0.922, s = 0.1 Ανθρώπινη αλβουμίνη log 1/C = - 0.47  + 6.44, n = 21, r2 = 0.734, s = 0.26

Σύνδεση αλβουμίνης (βόειος) με ουδέτερα μόρια log 1/ C = 0.62 ( 0.11) log P + 2.16 ( 0.23) , n = 20, r2 = 0.897, s = 0.111

Σύνδεση αλβουμίνης (βόειος) με αρνητικά φορτισμένα μόρια Σύνδεση αλβουμίνης (βόειος) με αρνητικά φορτισμένα μόρια RCOO- σε pH 7.6, θερμοκρασία 23ο C Log K = 0.59 log P + 4.32, n = 5, r2 = 0.931, s = 0.213

Αιμοσφαιρίνη Log 1/ C = 0.71 log P + 1.51, n = 17, r2 = 0.902, s = 0.160

ΕΝΖΥΜΑ Η χαρακτηριστική ομάδα του φαρμακομορίου συνδέεται με το «ενεργό κέντρο» του ενζύμου και η σύνδεση αυτή καθορίζει τις ποιοτικές αλλαγές στην δράση. Η σύνδεση με το «δραστικό τμήμα» του ενζύμου επηρεάζεται από τις φυσικοχημικές ιδιότητες

Log Krel = 0.21 log P - 0.33  - - 0.31, n = 6, r2 = 0.992, s = 0.043 Τρανσφεράσες Log Krel = 0.21 log P - 0.33  - - 0.31, n = 6, r2 = 0.992, s = 0.043

παπαϊνη Log 1 /Km = 7.73 F + 0.56 MR4 + 1.14 3 ‘ + 2.00, n = 37, r2 = 0.872, s = 0.383

Log 1/Ki = 1.22 log P – 1.80 m + 4.87, n = 14, r2 = 0.970, s = 0.316 Οξειδορεδουκτάσες Log 1/Ki = 1.22 log P – 1.80 m + 4.87, n = 14, r2 = 0.970, s = 0.316

Lοg 1/Ki = 0.80  + 0.27 log P + 0.33, n = 16, r2 = 0.937, s = 0.168 Λυάσες Lοg 1/Ki = 0.80  + 0.27 log P + 0.33, n = 16, r2 = 0.937, s = 0.168

DHFR (Dihydrofolic reductase Log 1/Ki = 1.24 MR’4 + 0.52 MR’3 + 0.42 MR5 – 0.13 MR5 2 + 0.46 4 + 0.31 3’ – 0.92 log (β4.10 4 + 1) – 0.71 log (β3.103’ + 1) + 5.45 N = 65, r2 = 0.799, s = 0.245, 4 opt. = 0.49, 3’ opt. = 1.33, MR 5 opt. = 1.66

Σκοπός – ωφέλειες Για δομικά παρόμοιες ενώσεις, οι σχέσεις που προκύπτουν μπορούν να καταλήξουν στον σχεδιασμό δραστικότερων ενώσεων βελτιστοποίηση.

Για δομικά ανόμοιες ενώσεις (διαφορετικοί μηχανισμοί δράσης), με την αξιολόγηση των δεδομένων προκύπτει αν οι ενώσεις έχουν κάποια κοινή ιδιότητα (και ανάλογα τροποποιούνται) ή βρίσκεται μια νέα ένωση-οδηγός

Αναλύοντας σχέσεις QSAR μπορεί να διαλευκανθεί ο φυσιολογικός μηχανισμός δράσης ή να «χαρτογραφηθεί» ή ενεργός περιοχή του υποδοχέα Ουσιαστικά οι σχέσεις QSAR συνοψίζουν σε μια μαθηματική σχέση όλη την εμπειρία του ερευνητή. Αυτή θα πρέπει να την εκμεταλλευτεί κατά τον σχεδιασμό ενός νέου φαρμάκου