ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΟΥ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΙΣΜΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δημοκρατική και Διαπολιτισμική Αγωγή στην Ελλάδα Φοιτήτρια: Ηλιάνα Τριανταφυλλίδου.
Advertisements

Η κρίση στα Βαλκάνια Δημιουργία: Ζάρκος Δημήτριος Μίσσιου Γεωργία
Οι Θεωρίες του Πιαζέ και του Βιγκότσκι Στέλλα Βοσνιάδου.
Ανάπτυξη της προσωπικότητας Ο κύκλος της ζωής Κομοτηνή 19/10/2011 Βορβολάκος Θεοφάνης Λέκτορας ΔΠΘ.
Το ψυχοπαιδαγωγικό υπόβαθρο της Διδακτικής. Σκοπός της Διάλεξης Να μελετηθεί η ανάδυση του γνωστικού πεδίου που οριοθετείται με τον όρο ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ.
Ο Σωκρατικός διάλογος και η μαιευτική μέθοδος. Διδακτική των Μαθηματικών. Υπεύθυνος Καθηγητής: Χ. Λεμονίδης Φοιτήτρια: Ε. Δαϊκοπούλου 1.
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 08 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Εποικοδομισμός (Μέρος Β) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ 6 η Περίπτωση: φυσιοθεραπεία Γιανζίνα Ελίνα 1048.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ-ΕΚΤΕΛΕΣΗ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ της ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Ο εκπαιδευτικός ως ‘αρχιτέκτονας της διδασκαλίας’ «Επιστήμονας» και «Δάσκαλος» Ιωάννης Ε. Βρεττός.
Το συμβολικό παιχνίδι Είναι το παιχνίδι προσποίησης, δηλαδή το παιχνίδι κατά το οποίο η σημασία αντικειμένων και πράξεων αλλάζει έτσι ώστε να ανταποκρίνεται.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Θεολογική Σχολή Τμήμα Θεολογίας Η επίδραση των Θεωριών του Lev Vygotsky στις Επιστήμες της Παιδαγωγικής και.
Γνωσιακή Επιστήμη Εισαγωγή.
«Η διδακτική του μαθήματος της Ιστορίας» (Οργάνωση διδασκαλίας
«Σχολείο ως χώρος Κοινωνικής Αλληλεπίδρασης»
Η Γνωστική εξελικτική θεωρία του Jean Piaget
Επιμορφωτική ημερίδα: Η καινοτομία στη διδασκαλία των Φιλολογικών
Στρατηγική Διδασκαλίας
Μάθηση 1/2 Ψυχολογικό φαινόμενο Ενδεικτικοί ορισμοί:
Διδακτική της Πληροφορικής
Όταν η Ιθάκη κηρύσσει τον πόλεμο στο ταξίδι
Μεταγνωστική Ικανότητα-στρατηγικεσ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ.
ΨΥΧΟKOIΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ Μάθημα 3-4
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ Η Κρητική Σχολή Η Επτανησιακή Σχολή
Καλλιρρόη Παπαδοπούλου
Η Διασκεδαστική Μάθηση Συμβάλλει στην Καλή Μάθηση
Τα προπύλαια του Μονάχου
Αντικείμενο διδασκαλίας
Εισαγωγή στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Ο μόνος πραγματικός Αριθμός;;;
-Η θεωρία της επεξεργασίας των πληροφοριών
Διαφοροποιημένη Διδασκαλία (ΔΔ) Επειδή ένα μέγεθος παπουτσιών δεν ταιριάζει σε όλους… Αλβανόπουλος Γιώργος ΠΕΚ Καβάλας, 03/05/2017.
Μικροδιδασκαλία Η μικροδιδασκαλία ως μέθοδος εκπαίδευσης εκπαιδευτικών εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στη δεκαετία του 1960 στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
ΠΤN - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Εξέλιξη των ιδεών στις Φυσικές Επιστήμες
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
Από τις θεωρίες μάθησης… στην θεωρία του BLOOM
Οι ΚοινωνικογνωστικεΣ και ΚονστρουκτιβιΣτικεσ ΑποψειΣ για την ΜΑθηση
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΤΟΣ
Βρεφική Ηλικία.
Καλώς ήρθατε στο Νηπιαγωγείο
Παύλος Μωραΐτης 18 Ιανουαρίου 2010 Αντίο Παύλο.
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ VON NEUMAN
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Τα παιδιά προσπαθούν να μεταφράσουν τα μαθηματικά.
O ρόλος της ερώτησης στην εκπαιδευτική διαδικασία
Πολιτισμική διαμεσολάβηση στο σχολικό πλαίσιο
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ΗΘΙΚΟΤΗΤΑ ένα σύστημα αξιολόγησης των ανθρώπινων πράξεων. Η ανάπτυξη της ηθικότητας αποτελεί το βασικό πυρήνα της διαδικασίας κοινωνικοποίησης του παιδιού.
ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ τησ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΤα ΤΟΝ PIAGET
Η ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΟΗΤΙΚΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ
«ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ»
ΟμαδοΣυνεργατικη μαθηΣη
Αισθητηριακές Διαταραχές
Δομικά και λειτουργικά στοιχεία της διδασκαλίας
ΠΡΟΔΙΑΘΕΤΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ, ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ, ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ, ΚΙΝΗΤΡΑ
Oι θεωρίες της κοινωνικής μάθησης
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
H γνωστικο-εξελικτική προσέγγιση
H θεωρία του Lev Vygotsky
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Μανινασ νικολαοσ Παγιδασ κωνσταντινοσ-εφραιμ
Τό στάδιο των συγκεκριμένων λογικών νοητικών ενεργειών του Piaget
Κοινωνικοπολιτισμικές όψεις της σύγχρονης εκπαίδευσης
Σχεδιασμός Παρέμβασης- Δραστηριότητας Πλαίσιο & μάθηση M
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΙΙ Καλλιρρόη Παπαδοπούλου- Λήδα Αναγνωστάκη
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΙΙ Περίγραμμα Μαθήματος
Γνωστική ανάπτυξη Piaget
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ Ι Λήδα Αναγνωστάκη ΤΕΑΠΗ/ΕΚΠΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΟΥ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΙΣΜΟΥ ΚΟΝΣΤΡΟΥΚΤΙΒΙΣΜΟΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΟΥ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΙΣΜΟΥ

Εποικοδομισμός Εποικοδομισμός Οι εποικοδομιστές ή κοστρουκτιβιστές βλέπουν την μάθηση ως ενεργό διαδικασία στην οποία οι μαθητές/τριες κατασκευάζουν ενεργά τη γνώση δεδομένου ότι προσπαθούν να κατανοήσουν τον κόσμο που τους περιβάλλει. Κάθε οργανισμός συνθέτει νοητικά πρότυπα ή σχήματα μέσω των οποίων κατανοεί τις εμπειρίες του.Αυτά τα νοητικά πρότυπα κατασκευάζονται με βάση την προγενέστερη γνώση, τις νοητικές δομές και τις υπάρχουσες πεποιθήσεις του. Η μάθηση είναι απλά η εσωτερική ρύθμιση των νοητικών προτύπων ή σχημάτων, ώστε να ενσωματώσουν τις νέες εμπειρίες. Διακρίνονται δυο κατευθύνσεις στη σκέψη των εποικοδομιστών:   1. Εκείνοι που έχουν την πραγματιστική άποψη ότι η γνώση είναι μια διαδικασία έρευνας με την οποία οι μαθητές κατασκευάζουν τελικά τα νοητικά σχήματα που αντιστοιχούν στο περιβάλλον που  παρατηρούν.   2. Εκείνοι ποι έχουν τη ριζική άποψη ότι η γνώση χρησιμεύει για να οργανώσει τον εμπειρικό κόσμο του μαθητή(να καταλαβαίνει τι είναι αυτό που παρατηρεί) παρά για να ανακαλύψει την οντολογική πραγματικότητα αυτών που παρατηρεί.

Εποικοδομισμός    Μια νέα τάση στον κονστρουκτιβισμό(εποικοδομισμό) είναι ο αναπαραστατικός κονστρουκτιβισμός.Η θέση του αναπαραστατικού εποικοδομισμού είναι ότι δεν λαμβάνει υπόψη μόνο τον αντικειμενικό κόσμο ούτε μόνο την υποκειμενική έννοια του κόσμου που δομείται μέσα μας.Αντίθετα και τα δυο συμπλέκονται κατά τη διάρκεια διεξαγωγής μιας δραστηριότητας σε ένα δεσμό που λέγεται δομική σύζευξη. Αυτή η φιλοσοφία υποστηρίζει την ιδέα ότι η κατανόηση των μετασχηματισμών του κόσμου που μας περιβάλλει γίνεται με τον μετασχηματισμό του νου.

Εποικοδομισμός Οι εποικοδομιστές έχουν τις ακόλουθες απόψεις:    Οι εποικοδομιστές έχουν τις ακόλουθες απόψεις: 1. Ο νους είναι η εσωτερική αντιπροσώπευση της εξωτερικής πραγματικότητας 2. Η γνώση εγκαθίσταται στο νου, σαν αποτέλεσμα μάθησης από την προσωπική ερμηνεία του κόσμου 3. Η σκέψη στηρίζεται στην αντίληψη και τη σωματική εμπειρία(άσκηση) 4. Η έννοια κατασκευάζεται εσωτερικά και αναπτύσσεται με βάση την εμπειρία 5. Η κατανόηση της έννοιας απαιτεί την κατανόηση του όλου και του μέρους της 6. Η μάθηση είναι η αναζήτηση του νοήματος των εννοιών

Εποικοδομισμός Σύμφωνα με τον εποικοδομισμό το γεγονός της μάθησης χαρακτηρίζεται από τα παρακάτω: *Το περιεχόμενο της μάθησης δεν ορίζεται εκ των προτέρων, αλλά πρέπει να κατασκευαστεί με τη γνώση των μαθητών/τριών.Αυτή η γνώση πρέπει να ενσωματωθεί στο πρόγραμμα σπουδών και σε άλλους σχετικούς τομείς της σχολικης δραστηριότητας. *Το περιεχόμενο της γνώσης περιλαμβάνει την πολυαισθητηριακή ενεργή συμμετοχή του μαθητή/τριας.Οι μαθητές παρουσιάζουν ένα συγκεκριμένο πρόβλημα που πρέπει να λύσουν.  Η μάθηση πρέπει να γίνεται μέσα σε αυθεντικές συνθήκες και σε ρεαλιστικά πλαίσια.

Εποικοδομισμός *Οι δεξιότητες επίλυσης προβλήματος που αναπτύσσονται κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων είναι μοναδικές σε κάθε άτομο. Η μάθηση πραγματοποιείται μέσω της ανακάλυψης, της εμπειρίας και της διαμόρφωσης προτύπων. Ο μαθητής συμμετέχει ενεργά χρησιμοποιώντας το υλικό μάθησης και έχει τον έλεγχο της μάθησης. Τα προβλήματα λύνονται ολοκληρωτικά. Ο μαθητής ακολουθεί το δικό του ρυθμό μάθησης και για να δράσει πρέπει να παρακινηθεί πραγματικά. *Ενθαρρύνεται η επικοινωνία μεταξύ των μαθητών. Η προς μάθηση έννοια συζητιέται από τις όλες τις πλευρές. *Ο εκπαιδευτικός αναλαμβάνει το ρόλο του βοηθού στη μάθηση. Ο εκπαιδευτικός υποστηρίζει τον μαθητή για να κατασκευάσει τα εννοιολογικά και λειτουργικά νοητικά σχήματα των αντικειμένων της μάθησης. *Η αξιολόγηση αποτελεί μέρος της διαδικασίας μάθησης. Ο μαθητής αξιολογείται από τον εκπαιδευτικό, αλλά αξιολογεί και ο ίδιος την πρόοδό του. Η αποτυχία του μαθητή σημαίνει ότι έχει ανάγκη βοήθειας.

   Ο εκπαιδευτικός κονστρουκτιβισμός μπορεί να διαιρεθεί σε ατομικό(προσωπικό) και κοινωνικό κονστρουκτιβισμό.  Στον προσωπικό κονστρουκτιβισμό είναι το μεμονωμένο πρόσωπο που κάνει την κατασκευή ή την επεξεργασία των γνωστικών δομών και των δομών της μνήμης. Οι θεωρίες του Von Glaserfeld και του Piaget εμπίπτουν κυρίως σε αυτήν την κατηγορία.  Ο κοινωνικός κονστρουκτιβισμός περιλαμβάνει μια ομάδα που κάνει την κατασκευή των γνωστικών δομών και των δομών της μνήμης. Οι θεωρίες Vygotsky και Bandura είναι σημαντικές στην περιγραφή αυτών των ομαδικών διαδικασιών μάθησης.