«Μαθηματικά στην καθημερινότητα»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αρχιτεκτονικές απεικονίσεις διαχρονική εξέλιξη και διερεύνηση των προβολικών και μετρικών συστημάτων ανδριοπούλου ευθυμία υπ. διδάκτορας Α’ παρουσίαση.
Advertisements

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΗ ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ
Leonardo Pisano ή Fibonacci (1180 – 1250 μ.Χ.)
Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ.
Σύντομη Παρουσίαση των Μαθηματικών του Project «Παρθενώνας»
Νέο Σχολείο – Νέο Λύκειο
Leonardo Pisano ή Fibonacci
Ο αγαπημένος αριθμός του σύμπαντος
Ερευνητική εργασία «Μαγικοί αριθμοί»
Ο χρυσός αριθμός φ Ιωάννης Αθανασίου Μαθητής Β΄ Λυκείου Επιβλέπων
Τα Μαθηματικά της Τέχνης & η τέχνη των Μαθηματικών
Ο αριθμός φ και οι τέλειες αναλογίες σώματος
Μάθημα: Ερευνητική Εργασία ( Project ) Τμήμα : ΒPr ~ 3
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΧΟΡΟΣ ΤΣΑΜΙΚΟΣ
Ελευθερία αναζητώντας το πραγματικό νόημα της λέξης , Β’ τετράμηνο Λύκειο Δεμενίκων Τμήμα Α Ομάδα: Green Peace.
Επιστημονικός Συνεργάτης ΤΕΙ Καβάλας
Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Αποκατάσταση αρχαίας μουσικής σε ψηφιακές βιβλιοθήκες Εισηγητής: Σαράντος Καπιδάκης Σπουδάστρια: Μαρία Σίδερη ΑΘΗΝΑ 2008.
ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ : ΑΛΛΑ ΣΙΡΟΚΟΦΣΚΙΧ
Τι θα γνωρίσουμε στην ιστορία της Δ΄ Τάξης
Η ΕΥΡΩΠΗ ΣΤΑ ΝΕΟΤΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ
Πολιτιστικό πρόγραμμα
Ο κόσμος είναι … μαθηματικά!!!
Διερεύνηση του 2ου νόμου του Newton
Μαθηματικές καταγραφές Αιγυπτιακά μαθηματικά Θεώρημα του Πυθαγόρα Ημικυκλικό διδασκαλείο Μαθηματικά Βαβυλωνίων Ανακαλύψεις Τέχνη Ιδιότητες Κορυφαίοι.
This project has been funded with support from the European Commission. Mathematical literacy and basic competences in science and technology Μαθηματική.
Πυθαγόρειο Θεώρημα Ιστορική επισκόπηση.
Mathematical literacy and basic competences in science and technology Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα.
2. Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΦΟΡΤΙΟ 2.3.
ΟΙ ΑΓΝΩΣΤΟΙ Χ Αυτό είναι το όνομα της ομάδας μας.
Στοιχεία Σχεδίασης Γραφικών
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
Ο αριθμος φ στην αρχιτεκτονικη
ΣΥΝΟΛΑ.
2.3 ΚΙΝΗΣΗ ΜΕ ΣΤΑΘΕΡΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Το 90% της γνώσης μας προέρχεται από τους αρχαίους Έλληνες φιλόσοφους και επιστήμονες. Μόνο το υπόλοιπο 10% προέρχεται από τον υπόλοιπο.
Αρχαίοι Έλληνες μαθηματικοί και η συμβολή τους στη θετική σκέψη
Θέμα του Project : <<Ποιος σκότωσε τον κύριο Χ>>
Διδακτική Μαθηματικών Ι
EXCEL – λογιστικά φύλλα. Χρήση επεξεργασία, αναπαράσταση και επικοινωνία αριθμητικών (η γενικότερα ποσοτικών) δεδομένων Ειδικότερα Εφαρμογή εκπαιδευτικών.
Τι είναι ο αριθμός φ; The beauty is the harmony between the parts themselves but also between the parts and the whole! Albrecht Dürer, “About Measurement”
Η ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ.
Ο ίδιος είπε: “Πρόκειται για την πλουσιότερη πηγή έμπνευσης που είχα ποτέ: Ο τρόπος με τον οποίο μια επιφάνεια μπορεί να διαιρεθεί, ή να γεμίσει με ομοιόμορφα.
Χρυσός αριθμός Φ Εργασία στο πρότζεκτ των μαθητριών: Τρόφιν Στεφανία Λυρίτη Μίρκα Ντόκα Ιφιγένεια Μερμβελιωτάκη Ξένια.
Χρυσh τομh.
Η Χρυσή Τομή Στη Ζωγραφική
Όλγα Μακρή Γιώργος Μοσχόπουλος Αριόλα Τσαρτσάνη Βέρα Βυθούλκα
ΔΙΑΛΕΞΗ 11η Ποσοτική έρευνα υγείας
Μάθημα: Διδακτική των μαθηματικων Θεμα εργασιασ: Η ιστορια του μηδενοσ
Αρχιτεκτονικη & Γεωμετρια του Παρθενωνα
ΕρευνητιΚΗ εργασια ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΓΙΝΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ
Ο αριθμοσ φ Χριστίνα Λιακοπούλου Γιώργος Μαυροματίδης
ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΦΙΜΠΟΝΑΤΣΙ Μαρία Καρκαλά Ευρυδίκη Φατώλια.
Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ, ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ ΚΑΙ…
Ο Aριθμός φ στην αρχιτεκτονική
1 ΔΗΛΩΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ (Γ.Π) (Ο.Π) 1Ο Επιστημονικό Πεδίο
ΓΕ.Λ ΕΞΑΠΛΑΤΑΝΟΥ «ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΛΟΥΝΤΕΜΗΣ»
Ο μαγικός αριθμός Φ.
Ερευνητική εργασία (Project)
ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ FIBONACCI Μαθήτρια: Δήμητρα Δεληβοριά Υπεύθυνη Καθηγήτρια:
Ερευνητική Εργασία (Project) Α' Λυκείου
Πι.
Οι αριθμοί Φιμπονάτσι - το αριθμητικό σύστημα της φύσης
ΤΟΜΕΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Επιστημονικοί τομείς χωρίζονται σε :
Τα Μαθηματικά του Δρόμου
Νικόλαος Τρουπιώτης - Γεωργία Βελέντζα
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ
Το Νέο Γενικό Λύκειο Μια ανάλυση για τις επιλογές στο Νέο Λύκειο …
Ενημερώνομαι και γνωρίζω. 1ο Λύκειο Σπάτων / Οκτώβριος 2014
Μαθηματικά και Τέχνη Σε απόλυτη συμφωνία Ντούνης Κωνσταντίνος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Μαθηματικά στην καθημερινότητα» Project Β΄ Τετράμηνου Σχολικού Έτους 2013-2014 Θέμα: Χρυσή Τομή και Ακολουθία Fibonacci Μέλη Ομάδας: Γεωργουσάκη Μαρίνα Ζαπρούδη Μάρθα Ζερβός Κωνσταντίνος Τσελεπή Στέλλα

Κατά τη διάρκεια του Β’ τετράμηνου του σχολικού έτους 2013-2014 ασχοληθήκαμε με τα «Μαθηματικά στη καθημερινότητα». Συγκεκριμένα το θέμα μας αφορούσε την «Ακολουθία Fibonacci και την Χρυσή Τομή» Αρχικά αναλύσαμε την έννοια της χρυσής τομής καθώς επίσης και τον τρόπο υπολογισμού της. Στη συνέχεια της εργασίας μας συμπεριλαβαμε την ακολουθία Fibonacci.

ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ Η χρυσή τομή δίνει το σημείο που πρέπει να διαιρεθεί ένα ευθύγραμμο τμήμα, ώστε ο λόγος του ως προς το μεγαλύτερο τμήμα να ισούται με τον λόγο του μεγαλύτερου τμήματος ως προς το μικρότερο. Επίσης έχει χρησιμοποιηθεί για την ανάλυση των αναλογιών φυσικών αντικειμένων καθώς και τεχνητών συστημάτων όπως οι οικονομικές αγορές.

Ιστορία και ιστορική αναδρομή Η χρυσή τομή συνεπαίρνει Δυτικούς διανοούμενους ποικίλων ενδιαφερόντων. Οι Αρχαίοι Έλληνες μαθηματικοί πρώτοι μελέτησαν αυτό που τώρα ονομάζουμε χρυσή τομή γιατί εμφανιζόταν συχνά στη γεωμετρία. Η διαίρεση ενός τμήματος σε "άκρο και μέσο λόγο" είναι σημαντική στη γεωμετρία των πενταγράμμων και πενταγώνων. Η χρυσή τομή παριστάνεται με τον ελληνικό γράμμα Φ ή φ («φ» από το αρχικό γράμμα του γλύπτη Φειδία ο οποίος λέγεται ότι ήταν από τους πρώτους που τον χρησιμοποίησε στα έργα του) και πιο σπάνια από το Τ το αρχικό γράμμα της λέξης τομή.

Εφαρμογές και παρατηρήσεις Αρχιτεκτονική Ζωγραφική Μουσική

Αρχιτεκτονική Η πρόσοψη του Παρθενώνα, καθώς και τα στοιχεία της πρόσοψης αυτού λέγεται από κάποιους ότι οριοθετηθήκαν από ορθογώνια με χρυσές αναλογίες.

Ζωγραφική Η χρυσή τομή υπάρχει σε έργα όπως:

Μουσική Ο Ernő Lendvai αναλύει τα έργα του Μπέλα Μπάρτοκ σαν να είναι βασισμένα σε δύο αντιτιθέμενα συστήματα,της χρυσής αναλογίας και της ακουστικής κλίμακας  αν και άλλοι επιστήμονες μουσικής απορρίπτουν την ανάλυση αυτή. 

Ακολουθία Fibonacci Η Ακολουθία Φιμπονάτσι ονομάστηκε έτσι από τον Λεονάρντο της Πίζας, γνωστό και ως Φιμπονάτσι. Το βιβλίο του Φιμπονάτσι, το 1202, με τίτλο Liber Abaci, εισήγαγε την ακολουθία στα Μαθηματικά της Δυτικής Ευρώπης αν και η ακολουθία είχε περιγραφεί πιο πριν από τους Ινδούς.  

ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Μαθηματικά των Ινδών εφαρμογές σε υπολογιστικούς αλγόριθμους γραφικές παραστάσεις-κύβοι Φιμπονάτσι Βιολογία (διακλάδωση στα δέντρα, η διάταξη των φύλλων σε ένα στέλεχος, τα στόμια του καρπού ενός ανανά, η ανάπτυξη της αγκινάρας)

Τέχνημα Ο άνθρωπος του Βιτρούβιου

ΤΕΛΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ