ΛΟΓΟΤΥΠΩΝ και ΣΗΜΕΙΟΛΟΓΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αναλογικό • όταν ένα σύστημα είναι…………………… οι τιμές που παίρνει είναι συνεχόμενες.
Advertisements

Παίκτες: 10+ Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο. Κληρώνεται ποιος θα παίξει πρώτος. Players: 10+ The children sit in a circle.
Η δημοφιλέστερη γλώσσα Hardware
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ “Preparing Europe for Global Competition” THE NETWORK : The Patent and Trademark Offices.
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ «ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ»
Introduction to Semiotics & Communication Λάζαρος Παπουτζής Υπ.Δρ. στην Σημειωτική, Α.Π.Θ Ιφιγένεια Βαμβακίδου Καθηγήτρια Νεότερης Ελληνικής Ιστορίας και.
Μάθημα: Διοίκηση Επιχειρήσεων Εναλλακτικού Τουρισμού Πάρις Τσάρτας Καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης Σαραντάκου Έφη Διδάκτορας Χωροταξίας – Τουριστικής Ανάπτυξης.
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_2 Βασιλης Κολλιας
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 3: Οι μεγάλες αυτοκρατορίες Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
Μάθημα: Διοίκηση Επιχειρήσεων Εναλλακτικού Τουρισμού Πάρις Τσάρτας Καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης Σαραντάκου Έφη Διδάκτορας Χωροταξίας – Τουριστικής Ανάπτυξης.
Μονάδες Διασφάλισης Ποιότητας: Από τους τετραετείς κύκλους αξιολόγησης στους διαχρονικούς κύκλους ποιότητας Ημερίδα «Διασφάλιση της Ποιότητας στην Ανώτατη.
Ερωτηματολόγιο: α. Πόσο σημαντική είναι η διαφήμιση ώστε να σας βοηθήσει να εντοπίσετε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που χρειάζεστε; Απάντηση φίλου: αρκετά.
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Εισαγωγή 1. Επιστημονική εργασία 2  Η επιστημονική εργασία περιλαμβάνει τη συγκέντρωση, παρουσίαση, ανάλυση και ερμηνεία δεδομέμων.
Μάθημα 6 Η γενιά του Η γενιά του 80΄ ή Νέα Αθηναϊκή Σχολή.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 2: Η Ευρώπη πριν από τη Βιομηχανική Επανάσταση Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
ΕΡΓΑΣΙΑ: Η υπέρμετρη ομορφιά είναι πηγή πόνου, πιστεύει η Ελένη. Εξετάστε πώς αντιμετωπίζεται το θέμα αυτό α) στη μυθολογία (π.χ. ο μύθος του Άδωνη και.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
ΈΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 3 : ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΔΑΣΟΚΟΜΙΑ ΠΟΛΕΩΝ Ενότητα 12: Μέτρα βελτίωσης συνθηκών ανάπτυξης αστικού πρασίνου Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Μέθοδοι οργάνωσης νοσηλευτικής εργασίας Κατά ασθενή μέθοδος Λειτουργική ή κατά εργασία μέθοδος Ομαδική νοσηλευτική Πρωτοβάθμια νοσηλευτική Προσωπική διευθέτηση.
I watch Do I watch? I don’t watch You watch Do you watch?
Ο Υπαλληλικός Κώδικας του 1951
Η μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων
ΈΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 1: ΕΙΣΑΓΩΓΗ – ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΑΚΗΣ
1 2 3 PRESENT CONTINUOUS 4.
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
ΣΤΑΣΙΜΟ ΚΥΜΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΕΥΤΑΞΙΑΣ.
ΘΕ 4 ΑΞΙΕΣ/1.ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Α΄Λυκείου
Εισαγωγή στην Προσομοίωση
Οι διοικητικές εκκαθαρίσεις
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 1: Εισαγωγή Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου
Ενότητα 10: Άτμιση του Ξύλου.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ ΤΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ
Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος(DSM V)
Διδακτικές Μέθοδοι – Εκπαιδευτικές Τεχνικές
Στατικός Ηλεκτρισμός Τα ηλεκτρισμένα σώματα χωρίζονται σε δύο ομάδες:
Εφευρέσεις που θα κάνουν την ζωή μας πιο όμορφη…
1.2 ΛΟΓΟΙ ΕΜΦΆΝΙΣΗΣ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΏΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Πνευματική ιδιοκτησία στο ακαδημαϊκό περιβάλλον και ανοιχτή πρόσβαση
Αντίληψη αντίληψη του φυσικού κόσμου που μας περιβάλλει, μέσω του νευρικού μας συστήματος αποτελεί δημιούργημα του εγκεφάλου και άρα τα χαρακτηριστικά.
Δημιουργία στόχων για Συναντήσεις, Συνέδρια και Εκδηλώσεις
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
Πρακτική άσκηση – μελέτη περίπτωσης
Υγιείς Εργασιακές Σχέσεις, Σύγχρονες Επιχειρήσεις
Παραδοσιακή φιλολογία (φιλελεύθερος ανθρωπισμός) και η επανάσταση που έφερε ο δομισμός Στο μάθημά μας συνδυάζουμε δύο διαφορετικές και κάποτε αντίπαλες.
Συμβολική Ανθρωπολογία
Η Περιβαλλοντική Αγωγή εισήλθε στα εκπαιδευτικά συστήματα πολλών κρατών από την ανάγκη ανταπόκρισης στις όλο και αυξανόμενες πιέσεις της οικολογικής κρίσης.
Μια συναρπαστική ιστορία για το μέγεθος του κόσμου μας.
Ο φεμινισμός της «Εφημερίδος των Κυριών»
Σημειολογία και σχεδιασμός
Personal Pronouns Introduction to Greek By Stephen Curto
Μια συναρπαστική ιστορία για το μέγεθος του κόσμου μας.
Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO
Απλά βήματα για τον σχεδιασμό δραστηριοτήτων και την αξιολόγησή τους
P = h/λ.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Δ. ΚΙΟΥΚΙΑΣ, «ΦΟΡΜΕΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ»
РАДИОАКТИВТІК.
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Faceforward … into my home!
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ .
Σημειολογική μέθοδος Θεωρίες ως προϋποθέσεις για τη σημειολογική ιστοριογραφία της τέχνης: Σημειωτική - Σημειολογία & Στρουκτουραλισμός = Φιλοσοφική θεωρία.
Grk 101, ch6 civ.
Δ. ΚΙΟΥΚΙΑΣ, «ΦΟΡΜΕΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ»
Ψυχαναλυτική μέθοδος Sigmund Freud ( ): Θεμελιωτής της Ψυχανάλυσης
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΛΟΓΟΤΥΠΩΝ και ΣΗΜΕΙΟΛΟΓΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΛΟΓΟΤΥΠΩΝ και ΣΗΜΕΙΟΛΟΓΙΑ ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΜΗΜΑ ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

• Τα γράμματα είναι σύμβολα και επικοινωνούμε μέσω αυτών με το κοινό μας. Σήμα= Έννοια Παραδειγμα • αν κάποιος σας ζητούσε με εικόνα να του δίνατε την έννοια της απαγόρευσης τι θα σκεφτόσαστε;

• Τα γράμματα είναι σύμβολα και επικοινωνούμε μέσω αυτών με το κοινό μας. Σήμα= Έννοια Παραδειγμα • αν κάποιος σας ζητούσε με εικόνα να του δίνατε την έννοια της απαγόρευσης τι θα σκεφτόσαστε;

λεκτικο - οπτικές αντιστοιχίες • Αυτές αποκαλύπτουν την συσχέτιση της φύσης των σημάτων συνθέτοντας το τυπογραφικό μήνυμα και μας βοηθούν να καταλάβουμε το ποικίλο μήνυμα τους.

ΣΗΜΕΙΟΛΟΓΙΑ H γραφιστική είναι μια γλώσσα των σημείων. Προυποθέτει την καταννόηση των κωδικων της γλώσσας. Σημείο: το στοιχείο με το οποίο ερμηνεύουμε κάτι, αναφερόμενο σε κάτι άλλο.

Roland Barthes (Τhe science of signs and symbols) Metaphors/ μεταφορά-αλληγορία Η μελέτη της σημασίας : «πως ένα πράγμα σημαίνει κάτι άλλο..» Ή «πως ένα πράγμα μπορεί να φέρει κάτι άλλο στο μυαλό» «σημεία»: λέξεις, κινήσεις, εικόνες, ήχοι, αντικείμενα

-Αυθαίρετη φύση του σημείου-νέος τρόπος ερμηνείας της τέχνης → “ο θάνατος του συγγραφέα” Serge Doubrovsky αναφερόμενος στον Racine “δεν υπάρχει κάποιος Racine en soi, αλλά το σύνολο αναγνώσεων του έργου του” Συνθήκες ανάγνωσης και όχι το ίδιο το περιεχόμενο ή το νόημα.

Ακόμα και τα πιο ρεαλιστικά απεδοσμένα σημεία δεν είναι αυτό που φαίνονται Καμία εικόνα δεν είναι απλά και μόνο μια αποτύπωση, όλα παραπέμπουν, συμπαραδηλώνουν κτλ. Στο χώρο της επικοινωνίας μια τέτοια προσέγγιση μπορεί να συμβάλλει σε μια βαθύτερη καταννόηση και να αποκαλύψει στρώσεις νοημάτων, υποννοούμενα, αποπλανήσεις και παραπλανήσεις.

Oι εικόνες δεν είναι πάντοτε αυτό που δείχνουν, αλλά προσπαθούν να διαβιβάσουν μηνύματα με τρόπους που δεν γίνονται πάντοτε αντιληπτοί. Barbara Kruger, “Δεν είμαστε αυτό που δείχνουμε”, 1988. Φωτογραφική μεταξοτυπία σε βινύλιο. Ιδιωτική συλλογή.

Roland Barthes (le Sens Obtus=το λοξό νόημα) τρία επίπεδα νοήματος: συμβολικό συναισθηματικό πληροφοριακό

“Η μορφή γοητεύει εκεί που παύουμε να την καταννούμε” Derrida

Πληροφοριακό Συμβολικό Συναισθηματικό "Rhetoric of the Image" Roland Barthes Πληροφοριακό Συμβολικό Συναισθηματικό

Peirce Σημεία Είναι μια διαδικασία. Είναι το στοιχείο που επιτρέπει σε κάποιον να ερμηνεύσει κάτι που αναπαριστά και μεταδίδει νόημα αναφερόμενο σε κάτι άλλο. “We think in signs” “Nothing is a sign unless it is interpreted as a sign”

1. ο ερμηνεύων 2. το αναπαριστάνον 3. το αντικείμενο α. σύμβολο (συμφωνία- π.χ. Σημαία για χώρα) β. εικόνα (άμεση αναπαράσταση) γ. ένδειξη (έμμεση-π.χ. Δακτυλικό αποτύπωμα)

Συντακτική παράμετρος η γραμματική των μορφών >Πως «δείχνει» το σύμβολο? >Είναι «επιτυχημένη» η σχεδίασή του? >Αναγνωρίζονται τα σημαντικότερα στοιχεία πρώτα?

Σημαντική παράμετρος Η σχέση ανάμεσα στην οπτική εικόνα και το νόημα. Πόσο επιτυχημένα το σύμβολο αποδίδει το αντικείμενο; Οι χρήστες καταννοούν περί τίνος πρόκειται; Από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα;

Πραγματολογική παράμετρος σχέση εικόνας και χρήστη >Μπορεί κάποιος να δει το σήμα? >Οι συνθήκες θέασης είναι οι σωστές? >Μπορεί να σμικρύνθει και να μεγεθυνθεί εύκολα και αποτελεσματικά? >Δύσκολο στην αναπαραγωγή του?

Πολιτισμικοί-τεχνολογικοί παράγοντες. Η αναγνώρισή των συμβόλων εξαρτάται κατά πολύ από το κοινωνικό/πολιτισμικό υπόβαθρο του παρατηρητή   (Griffin & Gibbs, 1993; Griffin, 1994). Έχουν συσχετιστεί με τα στερεότυπα και την κοινωνία. Πολιτισμικοί-τεχνολογικοί παράγοντες.

Joseph Beuys και χρήση ζώων ως σύμβολα Nicolas Lampert και κολλάζ με ζώα http://www.machineanimalcollages.com/ I Like America and America Likes Me, 1974 Επίσης: Sue Coe , Art Spiegelman

Υπάρχουν μηνύματα χωρίς κώδικα; - Όλες οι απεικονίσεις της πραγματικότητας-ζωγραφική, σχέδιο, σινεμά, θέατρο... Σε αυτά υπάρχει ένα συμπληρωματικό μήνυμα... το στυλ της αναπαραγωγής. Barthes, 1977:17

Συμβάσεις ανάγνωσης http://www.sony-mea.com/section/home?referer=http%3A%2F%2Fwww.google.com%2Furl%3Fsa%3Dt http://www.sony-mea.com/section/home?site=hp_ar_ME_i

The creation of Eve, Lorenzo Maitani, 14th

`````````````` The Creation of Adam, Michelangelo

• Το κάθε γράμμα ανάλογα με τον σχεδιασμό του μας δίνει διαφορετικό νόημα

http://www.graphic-exchange.com/03identity.htm http://logopond.com/ http://creativebits.org/logos_with_a_meaning http://www.youthedesigner.com/2008/01/11/design-a-logo-the-ultimate-guide/ http://www.logoorange.com/logo-design-08.php http://www.logodesignlove.com/15-wonderfully-simple-logo-designs http://www.rajasandhu.com/ http://www.designpark.gr/work3.php?id=129&imgindex=2&page=2 Paul Rand | William Caslon | Wally Olins | Aldus Manutius | Giambattista Bodoni | Max Miedinger -72057594104389710/

Case study 1. http://abduzeedo.com/mentaway-logo-design-case-study 2. http://webdesignerwall.com/tutorials/dache-logo-design- process 3. http://dryicons.com/blog/2009/02/28/logo-design-process- tutorial/

1η Μελέτη περίπτωσης WebMYnd (πρόκειται για plugin – μετατρέπει τον browser σε επέκταση της μνήμης.) The creative brief 1. Να επικοινωνήσει την ιδέα να συγκεντρώνει όσα βλέπεις σε ένα μέρος με τη λογική να διευρύνει τη μνήμη. 2. αντικατάστατο των bookmarks 3. χρήση του logo ως κουμπί ως ένδειξη ότι το plygin χρησιμοποιήθηκε, με το χρώμα να είναι ιδιαίτερης σημασίας.

Η αρχή...

χρώμα

Προσχέδια ‘W’ και ‘M’

2η Μελέτη περίπτωσης “Μentaway” Traveling Map Route Compass Direction Away Pinpoint Λέξεις κλειδιά:

έρευνα

Αρχικές ιδέες